Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Even kort: ik laat niks horen omdat ik Nierbekkenontsteking heb. Had hele hoge koorts en veel pijn in rug, maakte me ook zorgen om baby, maar de arts heeft verzekerd dat het voor de baby geen kwaad kan! Krijg antibiotica en de koorts en de pijn is minder!

Yolande, blij te horen dat het niet heeft doorgezet! Op naar de 15e!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Beanie,

Gelukkig dat je af en toe een betere dag ertussen hebt zitten qua misselijkheid en heel herkenbaar dat je dan weer onzeker wordt! Maar morgen ga jij gewoon kijken naar een lekker druk bewegend baby'tje en dan is die onzekerheid weer even weg!!

Toch wel weer handig zo dit forum met alle tips over ijsjes, aquarius en cola! Ik heb zelf nu de cola caffeinevrij werkt ook echt goed!! Zo kunnen we elkaar ook een beetje helpen met praktische tips :)

Doppler is niet duur, heb een nieuwe besteld voor 29,95 op thuistesters.nl...is nog steeds niet geleverd grrrrr.

Ik voelde die bovenrand baarmoeder 2 weken geleden. Jij dus ook al aan de grotere bh's ! Is het bij jou dan de cup of de omvang?

Bij mij de omvang..dat geknel op m'n maag kan ik niet aan...cup nog hetzelfde aangezien ik veel was afgevallen.

Wat je zegt!! Na een goede echo eens gaan shoppen...bij hunkemoller en prenatal heb je mooie zwangerschapsbh's zonder beugels...is het beste volgens m'n moeder.

M'n broeken draag ik onder m'n buik :) ik heb alleen workers voor op het werk, die zijn lekker breed en zitten heerlijk :) Ik heb welgeteld 1 spijkerbroek en die zit net als bij jou te strak dus die trek ik lekker niet meer aan!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna elke dag in een joggingbroek loop, zit heerlijk :)

We zijn jaloers op elkaar :) gelukkig op een goede manier! Ik ben vandaag 12 weken en jij hebt morgen een echo!

We schelen maar 6 dagen :) Ik ben zogezegd 22/8 uitgerekend.

12/2 de 12 weken echo en nekplooimeting brrrrrrrrrrr...had zo graag deze week nog een echo gehad!

Ik wilde al een pretecho laten maken maar dat vond m'n man belachelijk :) moet gewoon geduld hebben tot volgende week volgens hem!

Blijven we samen in ieder geval t/m 14 weken hier plakken! Misschien kunnen we een 9 maanden wachtbankje aanmaken :)

Hoe reageerde je ouders/ schoonouders op het heugelijke nieuws?

Mijn moeder is hysterisch...kwam toen ik in het zh lag en de echo met 8 weken had gehad al met mutsjes aan.

Vorige week had ze 2 overslagrompertjes bij zich en ze heeft me overgehaald een paar rompertjes in de aanbieding bij prenatal te kopen en schattige schapenpslofjes. Ik wilde het eigenlijk pas na de 12 weken echo maar ja ze was heel overtuigend :)

Zit er de hele dag naar te kijken!

Gaan jullie ook naar de 9 maandenbeurs?? Wij gaan wel even een kijkje nemen met vrijkaartjes van de kruidvat.

Heel onwerkelijk he als je ineens met je neus op de feiten wordt gedrukt door de werkgever :)

Je kan gewoon bij de receptie van de poli een zwangerschapsverklaring aanvragen..had dit 2 weken geleden gedaan en ik kreeg hem direct. Ingescand en opgestuurd naar de werkgever.

Jeetje dat je nu al moet weten wanneer je zwangerschapsverlof wilt zeg! Wanneer moet je daar antwoord opgeven?

Op naar een mooie echo morgen Beanie!! Hoe laat heb je de echo? Dan weet ik hoe laat ik moet komen spieken hier!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie,

En, is de doppler inmiddels al binnen? Ben wel benieuwd hoor, of je de hartjes snel kunt vinden!

Die cafeïnevrije cola vind ik wel een goed idee.... We gaan vanavond boodschappen doen, dus ga ik meenemen! Heb ik eigenlijk wel zin in!

Qua BH heb ik een grotere cupmaat gekocht. Kon nog net mijn eigen 'oude' cupmaat aan, maar heb toch maar een maatje groter genomen zodat ik even vooruit kan. Wel gelijke omvang en dat lukt nog. Qua broeken is het wisselend, sommigen gaan nog maar 's avonds zitten ze gewoon niet meer zo lekker. Kijk het nog even aan, kan anders altijd nog dit weekend eens gaan kijken voor wat kleding. Geloof dat ik eerder wat shirtjes kan gebruiken.... Ik draag trouwens ook eigenlijk altijd heupbroeken, heb normaal brede heupen en een redelijk slanke taille en anders zit het nooit goed (alleen die taille is nu aan het verdwijnen) maar die heupbroeken zijn dus eigenlijk wel een uitkomst.

Wat ontzettend leuk dat je moeder zo enthousiast is! Mijn schoonouders zijn erg betrokken en leven enorm mee, maar ik merk dat ze toch wat terughoudend zijn na de eerdere ervaring. Ik denk alleen dat als alles morgen en de komende weken nog goed is, dat mijn schoonmoeder zich dan niet kan inhouden... Zit er zelf over te denken volgende week een pakje oid te gaan kopen, en dat op valentijnsdag aan mijn man te geven. Dan ben ik net over de 12 weken heen...

Met mijn ouders heb ik al ruim een half jaar geen contact, ik geloof wel dat ze weten dat ik zwanger ben maar wat ze er van vinden? Ik vind dit best heel verdrietig, het is hun eerste (en waarschijnlijk ook enige) kleinkind. Wie weet komt het nog goed, maar voorlopig wijst niks daarop. Het is een heel verhaal en het valt me nogal zwaar momenteel. Gelukkig heb ik ontzettend lieve schoonouders, die maken een hoop goed!

Ja, laten we een 9-maanden bankje gaan starten! Iedereen die zwanger is kan meeschrijven! Iedereen die onzeker is kan aanhaken! Maakt natuurlijk allemaal niks uit, het is ontzettend leuk om te schrijven met dames die in dezelfde fase van de zwangerschap zijn (dat merk ik hier al) dus uiteindelijk kom je toch bij elkaar uit. En dat is ook goed. Dus jij kunt lekker na de 12-weken echo doorschuiven, wie weet schuif ik ook, als ik dat durf, volgende week wel al aan op het uitgerekend bankje... Maar eerst nog morgen! Helaas is de afspraak pas om 15.15 uur en uit ervaring weet ik dat deze dokter wel de tijd neemt, dus dat kan makkelijk een half uur uitlopen. Ik laat morgen van me horen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Vandaag 9+5, en een echo gehad.

Kleine doet het goed, was druk aan het bewegen en leek zelfs even te zwaaien ;)

Gister een angelsound besteld en vandaag ontvangen en gebruikt.

Heb in 1 keer het hartje gevonden, wauw wat bijzonder.

Geplaatst

Ha ladies,

Wat heerlijk dat je weer een goede echo had Ekiaam. En jij morgen ook weer een echo, Beanie, hoop dat het er prachtig uitziet!

Wat ontzettend vervelend voor je Femke dat je zo ziek bent. Gaat het al iets beter?

Fijn dat bij jou het bloeden weer gestopt is Yolande.

Hier ongewijzigd, elke dag vanaf de middag consequent bloedverlies. Af en toe wat buikklachten, maar geen echte krampen. Het is slopend. Ik weet totaal niet wat ik moet denken/hopen en raak er emotioneel wat doorheen. Ik ben op, gelukkig alleen morgen nog werken. Ik sleep me een beetje door de dagen heen. Morgenochtend maar weer met de poli bellen, hopelijk mag ik dan maandag voor een echo komen. Deze onzekerheid is killing....

Geplaatst

Hi dames,

Jeetje, Megan, wat vervelend dat je zo in de onzekerheid blijft zitten... Idd morgen bellen en vragen of je maandag voor een echo mag komen! Hoop zo voor je dat het niks ergs is... Maar al die onzekerheid, en nu nog minstens 3 dagen is ook niet goed voor je! Veel sterkte!

Gefeliciteerd eskiaaM, met weer een mooie echo! Die van jou ook al zo'n druktemakertje? Ik vond het zo bizar om zo'n druk kindje op de echo te zien maar ondertussen helemaal niks te voelen! Heb jij een 'officiele' Angelsound gekocht? Als ik iedereen zo hoor ga ik toch wel twijfelen of ik er niet ook eentje zal aanschaffen, zo duur zijn ze niet.... Manlief is alleen tegen... Maar wel gaaf hoor als je gewoon thuis hartje kunt horen!

Femke, wat heftig zeg! Daar kun je idd goed ziek van zijn! Gelukkig maar dat het voor het beepje niks uit maakt... Maar ondertussen zul jij je ellendig gevoeld hebben. Knap je inmiddels wel weer op? Volgende week woensdag de eerste echo? Zo spannend....

Yolande ook volgende week de eerste echo.... Dan zijn jullie rond de 6-7 weken? Is zo spannend en ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed is!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

He meiden,

mag ik met jullie meekletsen? Ik kom van het topic : " wie start er ook ong half jan..".

ik zal wel even flink moeten inlezen voor ik op jullie allemaal kan reageren, dus ik hoop dat dat lukt :-)

Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben en vandaag is dat bevestigd met een bloedtest met de waarde 813 op wd 13. Hartstikke prima bergijp ik zo.

ik ben superblij en straal aan alle kanten en ook best veel mensen wisten van het traject. Nu is de volgende stap ; gaat het hartje straks mooi kloppen? Op 27 feb ik mn eerste zwangerschapsecho. Ik vind het superspannend!

wie van jullie loopt er een beetje gelijk met mij op?

pmet de kwaaltjes valt het mee. Wel erg moe vanaf 16.00 en er komt dan weinig tot niets meer uit mn handen. Licht misselijk maar dat valt echt mee. Verder wat krampig gevoel in mn onderbuik waar ik n dubieus gevoel over heb, immers lijkt het op menstruatiekrampjes. Nou,dat gaat vast goedkomen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Geplaatst

Hi Susan,

Ik had jullie een beetje gevolgd en ook jouw ongelofelijke verhaal.... Super gefeliciteerd meis! Wat onwijs gaaf!

Als ik het zo lees denk ik dat er nog wel wat meiden gaan volgen hier, al gaan sommigen ook direct naar een 'uitgerekend in' bankje. Op zich is dit een topic dat al heel lang loopt, alleen toen Nathalie zwanger raakte is het weer nieuw leven ingeblazen. Op dit moment schrijven volgens mij maar 6 meiden hier, jij bent de zevende!

Misschien even heel kort op een rijtje:

Nathalie is vandaag 12 weken zwanger

Megan heeft hopelijk aanstaande maandag haar eerste echo

EskiaaM is vandaag 9+5 weken en heeft vandaag een goede echo gehad

Femke heeft volgende week haar eerste echo

Yolande heeft ook volgende week haar eerste echo

En ik (Beanie) ben vandaag 11+1 en heb morgen mijn eerste afspraak bij de gyn en hopelijk vierde echo

Verdere details kun je teruglezen of kunnen de dames misschien zelf ook vertellen/aanvullen...

Nogmaals, van harte en geniet van het bijzondere gevoel dat je zwanger bent!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Ha susan,

Welkom hier! Ik heb je verhaal gelezen op het andere topic. Ontzettend ontzettend gefeliciteerd! Wat een traject ben jij de afgelopen weken doorgegaan en wat een wonder! Zoals mijn fertiliteitsarts zegt "we kunnen de grove stappen nabootsen in het lab, alleen de finesse van het echt zwanger worden, blijft een wonder"

Ik zag dat je een beetje "benauwd" was voor de drukte op dit forum, maar dat valt erg mee hoor. Zijn op het moment niet heel veel dames die hier schrijven. Beanie en Nathalie zijn al bijna bij de 12 weken (maar hebben gezegd misschien nog even te blijven plakken), Ekiaam is ook goed op weg en Femke, Yolande en ik zijn van het januari bankje en wachten nog op onze 1e echo. Volgens mij is dat de club op het moment. Val dus lekker in en voel je niet verplicht hele blz terug te gaan lezen.

Dank voor de mental support Beanie. Voel me op het moment weer aardig goed. Die laatste 3 dagen kom ik ook nog wel door, moet mezelf alleen ook wel een beetje blijven zeggen dat het daarna mogelijk ook nog onzeker zal zijn.

Geplaatst

Ha Megan en Beanie,

bedankt voor de introductie! Ja, dat scheelt wel om even een samenvatting der namen te krijgen, dan ga ik idd niet de hele topic afstruinen ;-)

Leuk dat jullie min verhaal een beetje gevolgd hebben, dat scheelt weer wat uitleg. Het is wel redelijk uitzonderlijk wat er gebeurd is en dat besef ik mij ten volste! Daarmee ontstaat natuurlijk ook de gedachte, dat MOCHT het fout gaan, ik nooit zomaar weer zwanger word en zeker niet met zoveel geluk....

Maar ja, wat is geluk.... Ik had ook zwanger kunnen worden nadat mn vriend geopereerd was. Enzovoorts. Ik ben te duf om te filosoferen haha, maar moest het ff zeggen.

hoe voelen jullie je fysiek?

ik merk inmiddels aan alles dat ik zwanger ben. Doe geen oog dicht 's nachts ( gewoon niet moe?), om de haverklap plassen, nu weer warmte-aanval terwijl ik telkens met koude rillingen in bed lig ( en geen koorts) en mn boobs...ik denk serieus dat ik over een week een cup groter ben...

nou, lijkt me leuk hier wat te kletsen. Overdag doordeweeks sta ik voor de klas dus dan wat summier, maar vind het wel een leuke afleiding tussendoor en ben benieuwd naar jullie verhalen. Ik ga zo slapen en zal morgen eens naar jullie verhalen kijken :-) In elk geval alsnog gefeliciteerd he met jullie wonder!!

Geplaatst

Welkom Susan, gefeliciteerd! Wat een bijzonder wonder!!

Hier is het qua aantal dames momenteel erg overzichtelijk inderdaad. Ik heb 24 januari positief getest en op 15-2 de eerste echo, ben dan bijna 7 weken.

eskiaam, mooi nieuws van de echo, fijn!

megan, nog even doorbijten. Ik kan je spanning voelen nu ik het in het klein een dag had. Het is erg spannend en ik ga voor je duimen. Het lijkt me wel een goed teken dat je er geen erge buikpijn bij hebt...

Beanie, spannend bijna de twaalf weken echo.

Nathalie, jij gaat ook lekker hè?

femke, hoop dat je snel beter bent!!

Geplaatst

Beanie, ja is idd een drukte makertje, was zo mooi om te zien, hij/zij was echt enorm actief leek zelfs even te zwaaien.

ik heb inmiddels al een aantal echo's gehad, de eerste met 5+5 ivm eerder bbz, tweede met 6+4 om te zien of er een vruchtje was en toen voor het eerst het hartje gezien.

Derde op 7+4 ivm bruin verlies en steken.

Vierde op 8+2 tijdens de intake, en dan gister de vijfde op 9+5 ivm licht bloedverlies en buikpijn, maar gelukkig alles goed.

De 18e heb ik weer een echo, dus geloof dat ik echt in mijn handen mag knijpen met mijn ziekenhuis, op het moment dat ik mij echt zorgen maak mag ik bellen voor een echo.

Volgens mijn gyn en vk kan een angelsound weinig kwaad maar je moet natuurlijk niet de hele dag gaan luisteren.

Suzan76, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier.

Mijn verhaal in het "kort".

Eind januari 2012 positieve test gehad, 7 februari begon ik bloed te verliezen, na 10 dagen in onzekerheid met spoed geopereerd, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, rechter eileider verwijderd.

Overgebleven eileider zag er niet goed uit maar besloten nog 6 mnd zelf te proberen, helaas geen resultaat, wel 1 cyclus vaag streepje maar durf niet van een mk te spreken.

Begin oktober begonnen met onze 1e IVF poging, via het korte protocol.

Oktober de punctie, 7 bevruchtingen, 1 terug geplaatst maar helaas, er was 1 cryo.

November zijn we op vakantie geweest dus dat was onze rustmaand.

Dag na terug komst begon mijn nieuwe cyclus, het zou spannend worden of e deze maand een terugplaatsing konden doen ivm sluiting fertiliteitsafdeling tussen kerst en oud en nieuw.

13 december afspraak fa voor echo, zag er keurig uit en ja er zou een terugplaatsing kunnen deze maand.

13 december in de avond mijn pregnyl gezet en als alles goed zou gaan 19-12 terugplaatsing van de enigste cryo.

19 december gebeld dat de cryo zeer ode ontdooit was, net zo goed eruit als dat het erin was gegaan, die middag om 14:10 was de terugplaatsing een feit.

Vroegtester als ik ben/was begon ik 8 dgn na de pregnyl te testen, eerst om te zien of de pregnyl eruit was.

Ik bleef lichte streepjes houden, geen witte testen meer gehad.

Op 27-12 mijn eerste echt duidelijke positieve test gehad, een kv en een cb en ja het is een feit, zwanger van onze enige cryo.

Voor januari 2012 zit nog een heel verhaal maar dat is te pijnlijk en hou dat nog even voor ons zelf.

Geplaatst

Even ego: echo was goed, uk is een druktemakertje van 5 cm met grote voeten! Ik ben 2 dagen vooruit gezet. Over 2,5 week mogen we weer voor een echo komen en over 5 weken weer naar de gyn. Verder is het nu definitief, wij gaan geen combinatietest doen.

Helaas geen mooi echoplaatje deze week, vandaag alleen buikecho gehad. Gyn nam ruimschoots de tijd en dit geeft ons een heel goed gevoel!

Geplaatst

Hoi Ekiaam,

Gefeliciteerd met je mooie echo!!!

Ik heb ook een angelsound maar had het idee dat ik m'n eigen hartslag hoorde was nml traag. Was die bij jou snel?

Had jij ook maar een klein potje gel erbij geleverd gekregen?

Groetjes Nathalie

Vandaag 9+5, en een echo gehad.

Kleine doet het goed, was druk aan het bewegen en leek zelfs even te zwaaien ;)

Gister een angelsound besteld en vandaag ontvangen en gebruikt.

Heb in 1 keer het hartje gevonden, wauw wat bijzonder.

Geplaatst

Megan wat een slopende tijd is dit toch voor je! Heel veel sterkte nog deze dagen en hopelijk kunnen ze je maandag wat meer zekerheid bieden!!

Groetjes Nathalie

Ha ladies,

Wat heerlijk dat je weer een goede echo had Ekiaam. En jij morgen ook weer een echo, Beanie, hoop dat het er prachtig uitziet!

Wat ontzettend vervelend voor je Femke dat je zo ziek bent. Gaat het al iets beter?

Fijn dat bij jou het bloeden weer gestopt is Yolande.

Hier ongewijzigd, elke dag vanaf de middag consequent bloedverlies. Af en toe wat buikklachten, maar geen echte krampen. Het is slopend. Ik weet totaal niet wat ik moet denken/hopen en raak er emotioneel wat doorheen. Ik ben op, gelukkig alleen morgen nog werken. Ik sleep me een beetje door de dagen heen. Morgenochtend maar weer met de poli bellen, hopelijk mag ik dan maandag voor een echo komen. Deze onzekerheid is killing....

Geplaatst

He Beanie,

En al lekker aan de cola?????? Proosten op je prachtige echo!!! Wat is het ukkie alweer gegroeid he ongelooflijk!!

Wat een heerlijk gevoel moet het zijn om met dik 11 weken jullie prachtige ukkie te mogen bewonderen!

Lekker die lage broeken he bij brede heupen :) hier ook zo'n breedheupig type!

Wat ontzettend fijn dat je schoonouders zo betrokken zijn, wel logisch dat ze nog wat terughoudend zijn...maar straks gaan ze los :)

Wel ontzettend triest dat je dit heugelijke nieuws niet kan delen met je ouders..hopelijk breekt er een dag aan dat dit wel kan!

Over een aantal weken zitten we hopelijk allebei op het uitgerekend..bankje!

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hoi Ekiaam,

Gefeliciteerd met je mooie echo!!!

Ik heb ook een angelsound maar had het idee dat ik m'n eigen hartslag hoorde was nml traag. Was die bij jou snel?

Had jij ook maar een klein potje gel erbij geleverd gekregen?

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Dank je wel.

Nee ik heb een vrij grote fles erbij gekregen.

Ik heb gelezen dat je ook babyolie kan gebruiken, dat zou zelfs nog beter werken.

Hartje klopt heel snel, klinkt een beetje als een paard in galop, sommige omschrijven het ook als een trein.

Soms is het even zoeken hoor, ik zet hem een beetje schuin/scheef duwend tegen mijn schaambot en vind hem meestal aan de linkerkant.

Soms moet je wel een beetje duwen.

Ik hoop dat je hem snel kan vinden.

Geplaatst
He Beanie,

En al lekker aan de cola?????? Proosten op je prachtige echo!!! Wat is het ukkie alweer gegroeid he ongelooflijk!!

Wat een heerlijk gevoel moet het zijn om met dik 11 weken jullie prachtige ukkie te mogen bewonderen!

Lekker die lage broeken he bij brede heupen :) hier ook zo'n breedheupig type!

Wat ontzettend fijn dat je schoonouders zo betrokken zijn, wel logisch dat ze nog wat terughoudend zijn...maar straks gaan ze los :)

Wel ontzettend triest dat je dit heugelijke nieuws niet kan delen met je ouders..hopelijk breekt er een dag aan dat dit wel kan!

Over een aantal weken zitten we hopelijk allebei op het uitgerekend..bankje!

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Ja, gisteren idd 2 flessen zero zonder gekocht... Moet er wel ff aan wennen (smaakt toch iets anders dan 'normale' cola) maar toch was het voor de verandering best wel eens lekker! Proosten op ukje hebben we eigenlijk alleen met kerst gedaan, met de J&J champagne. Maar we waren wel weer erg blij en opgelucht te zien dat het goed gaat met uk! Jij mag ook weer over vier dagen.... Ik vind het toch zo iets bijzonders, dat er zo'n druk bewegend kindje in je buik zit maar dat je het nog niet voelt! Kan ik niet op wachten.... Nou ja, nog even geduld hebben. Heb vandaag even bij de gyn geïnformeerd wat zij vond van de angelsound maar zij is absoluut geen voorstander. Manlief ook niet dus die gaan we niet aanschaffen. Gelukkig gaan we nog even door met de regelmatige echo's!

Wel raar idee hoor, dat ik gewoon 2 dagen naar voren ben gezet, nog maar 3 dagen en dan ben ik 12 weken ver! Ik kreeg vandaag de zwangerschapsverklaring mee en daarop staat als uitgerekende datum 26 augustus. Kreeg ook heel veel info over bevallen, zwangerschap, borstvoeding... Heb het even vluchtig doorgenomen maar het is allemaal zo ver van mijn bed nog.... Eerst maar eens goed verder gaan hoor! Het enige waar ik wel over nadenk is de BV, hoe denk jij daarover? Zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik zie dat totaal nog niet gebeuren.... Manlief vindt dat ik het iig moet proberen maar ik denk dat als ik er al zo in sta dat het gedoemd is om te mislukken. Al die foldertjes ed over borstvoeding maken het absoluut niet beter wat mij betreft! Het gaat alleen maar over de voordelen van BV, nadelen worden niet genoemd en die zijn er zeker ook! En het feit dat KV vrijwel net zo goed is als BV... Nou ja, die discussie hoef ik gelukkig pas later aan te gaan...

Ga toch nog maar even wachten met andere kleding... Gaat nog wel heel even. Anders aankomende week maar eens even gaan kijken. Dit weekend iig niet! Zolang pas ik nog wel in mijn eigen heupbroeken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Dag dames

Ik wil mezelf graag voorstellen. Ik kom van het wachtbankje februari af. En kan me hier melden ivm mijn pos zwangerschapstest. Het is nog allemaal erg onwerkelijk. In sept 2012 begonnen met ivf. Na terugplaatsing een vroege miskraam. 3 jaar geleden is m'n man ontdekt met een chronische ziekte die ervoor zorgt dat hij 74 % is afgekeurd. Zijn ziekte levert schade op aan z'n lichaam. Dus ook aan z'n vruchtbaarheid. We zijn allebei begin 30. Je leven staat in het begin maar je wordt geconfronteerd met zaken waar je normaal niet over hoef na te denken. Ik ben zelf dus kostwinner, werk fulltime. Na vele jaren toch de stap gezet voor ivf. Eerste keer zwanger maar ook miskraam. Nu zit na de tweede terugplaatsing er gelukkig weer een zwangerschap in maar de angst van de miskraam is nog vers aanwezig. Ik voel me wel goed,,, moe en misselijk. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

1 maart de eerste echo. Dan ben ik 7,5 week zwanger.

Gr. Emm

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil ook graag hier gaan meeschrijven als dat mag. Ik kom, net als Susan van het januari-topic. Ik heb icsi gedaan en dit was de eerste poging. Om de een of andere reden mag ik pas op dag 15 (woensdag) testen terwijl om me heen iedereen al op dag 13 mag. Het is nu dag 11, dus ik moet er maar eens aan gaan wennen denk ik: ik ben zwanger! :-)

Het blijft raar. Ik heb ook de neiging om te blijven testen, maar zelfs mn dipsticks worden steeds donkerder, dus dan zal het toch echt wel he?

Wij zijn 3,5 jaar geleden begonnen. Hebben het eerst anderhalf jaar droog geoefend, zijn heel 2012 met IUI bezig geweest (niet helemaal iedere maand, er zaten wat familieomstandigheden tussen) en dit was onze eerste ICSI-poging.

Ik voel verder eigenlijk helemaal niets, fysiek gezien. Hooguit wat last van mn darmen. Maar ik moet toegeven, dat was tijdens het hormonen spuiten ook echt niet anders. Verder zit ik wel vol ongeloof dat het gewoon kan dat na een lang proces van zwanger worden er zoiets bestaat als zwanger zijn.

Ik heb voorzichtig even om het hoekje gegluurd bij dit topic. Allereerst iedereen natuurlijk van harte met het goede nieuws!!!

Ik zie allerlei echo's langskomen. Nog een beetje eng, maar zo mooi!

Veel geluk allemaal en dat we allemaal maar mooie en gezonde kindjes mogen krijgen!

Geplaatst

Aurora en Emmiline welkom hier! Van harte met jullie zwangerschap!!

even het laatste nieuws van mijn kant. Toch weer licht bloed/vochtverlies sinds donderdag... Heb er geen goed gevoel bij en ga zo even Vu Bellen of ik een echo mag laten maken want ik word hier erg onrustig van.

ik ben namelijk bang dat ik door die hormonen ( progynova in combi met utrogestan) een miskraam wordt uitgesteld. Kortom erg onzeker hier!

We hadden ook al iets teveel geluk;-) bij m'n zoontje was het de eerste verse ivf raak en nu gelijk de eerste cryo voor een brusje ook..... Gelukkig hebben we nog 5 cryo's mocht het nu niet goed zijn.

Zo, Beanie en Nathalie bij jullie gaat het super las ik! Bijna naar een uitgerekend in ... Topic!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden