Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heerlijk weekend Yolande!! Lekker gegeten :)

Wat super dat je je ondanks het bloedverlies goed voelt! (op de misselijkheid na natuurlijk)

Ik hoop echt dat je morgen goed nieuws krijgt!!! Ik zal 's middags spieken hier :)

Groetjes Nathalie

Hoi ladies, lekker weekend? Ik wel. Gek, ondanks dat ik elke dag ongeveer 2 druppeltjes bloed verlies heb ik toch het gevoel dat het goed zit... Misschien omdat ik erg misselijk ben... Maar ik houd er natuurlijk wel echt rekening mee dat ik morgen te horen krijg dat het niet goed is. Hoe is het met jullie? Fijne zondag nog!!
  • Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je nergens trek in hebt of niets binnen kan houden dan is alles welkom!!! Ondanks dat het niet heel goed is, is het niet gevaarlijk voor ukkie!

Hoe gaat het met de ijsjes Beanie??

Ik heb een nieuwe smaak..bosvruchten mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Groetjes Nathalie

Nog even terugkomen op het Zero/aspartaam verhaal:

Zoetstoffen

Er doen veel fabeltjes de ronde dat je in de zwangerschap geen zoetstoffen zou mogen gebruiken. Voor zwangere vrouwen gelden echter dezelfde aanbevelingen als voor niet-zwangere vrouwen. Aspartaam is de meest gebruikte zoetstof, deze kun je nemen mits je niet boven de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) komt. Omdat in producten vaak verschillende zoetstoffen gecombineerd worden, kom je niet snel boven de veilige grens van iedere afzonderlijke zoetstof. De grens van de zoetstof cyclamaat is het eerst bereikt. Je komt hier boven als je per dag meer dan 7 glazen (1,8 liter) frisdrank of yoghurtdrank met cyclamaat of maximaal 11 zoetjes met 40 mg cyclamaat per tabletje of een combinatie daarvan per dag gebruikt. Voor de volledigheid de andere zoetstoffen:

Acesulfaam-K: 2,8 liter (ongeveer 11 glazen)

Aspartaam: 4,3 liter (ongeveer 17 glazen)

Sacharine : 4,1 liter (16 glazen)

Sucralose 3,3 liter (ongeveer 13 glazen)

Blijft natuurlijk de vraag of het wel zo verstandig is om per dag enkele liters frisdrank te drinken, ook al blijf je onder de grens….

Dit is tevens ook wat het v.oedingscentrum zegt. Ik denk dat het verstandig is om dit alleen met mate te drinken, maar om het nou helemaal niet te nemen... Er doen op internet wel hele wilde verhalen rond over aspartaam. Maar ja, als je alles nalaat wat niet goed is volgens internet, dan weet ik eigenlijk niet wat ik nog wel zou mogen eten of drinken... Blijft bijzonder weinig over! Dus ik ga er maar van uit dat datgene waar ik trek in heb (en dat is nog steeds niet heel veel momenteel) goed voor me is, zolang het geen rauw vlees of rauwmelkse kaas is!

Geplaatst

Hoi Aurora,

Ik deel de mening met je ook over het voedingsinstituut.

Normaal gesproken neem ik natuurlijk zoetstof...stevia dit zorg ervoor dat je glucosegehalte op peil blijft en niet gaat schommelen.

Ik heb dan ook het hormoonfactor dieet van ralph moorman gevolgd en hang deze theorie nog steeds aan!

Alleen echt...als je zo kotsmisselijk bent en/of je houd niets binnen..dan is echt alles welkom!!!! Alles beter dan niets!!!

Ik ben niet tegen suiker.. alleen wel tegen teveel caffeine en aangezien je jammer genoeg in nederland geen caffeinevrije cola hebt waar gewoon suiker in zit en geen zoetstoffen moet je wat...Dan is dit toch niet zo slecht alternatief..is maar voor een paar weken over het algemeen.

Groetjes Nathalie

Ik wil toch ook even inhaken op het verhaal over zoetstoffen. Zoetstoffen bestaan nog niet zo heel lang. De lange termijn effecten zijn dus eigenlijk ook nog niet of nauwelijks bekend. Er zijn aanwijzingen dat toch echt niet goed voor je is. Veel dietisten raden het gebruik hiervan dan ook af.

In ieder geval heeft het een misleidend effect op je hersenen; ze denken dat ze zoet krijgen, je begint alvast insuline aan te maken, maar ondertussen krijg je geen echte suiker. Het stimuleert daardoor feitelijk de trek in zoet.

Dit staat overigens los van het zwanger zijn of niet. Maar mijn idee is: is het niet goed voor mij, dan vast ook niet voor de baby in mn buik...

Het Voedingscentrum is overigens niet echt een onafhankelijk instituut, maar krijgt behoorlijk wat geld van de grote fabrikanten. (lees meer: http://www.prettyhealthy.nl/voedingscentrum-objectief-betrouwbaar/ ) Don't bite the hand that feeds you!

Hoewel suiker ook niet al te goed voor je is, kun je over het algemeen beter de echte producten nemen en dan gewoon weinig. Met mate is maar heel weinig schadelijk. En ja, dat geldt dus ook voor een enkel glaasje light frisdrank.

Geplaatst

Hi dames,

Het was ook niet zo opgevat hoor Floor! Ik weet dat de meningen verdeeld zijn... En soms is internet een zegen, soms ook een vloek...

Ik deel ook de andere meningen. Sowieso: alles met mate! Behalve dan de 'goede' dingen, dus vnl groenten en fruit... Maar het is gewoon lastig, als je alleen maar misselijk bent is het verstandig om te nemen waar je wel zin in hebt! En ja, suiker is eigenlijk ook niet zo goed, maar wat dan wel? Ik drink max. 1 glas cola per dag, en 1 glas optimel. In dat laatste zit trouwens ook aspartaam. Is een product met stevia een goed alternatief? Verder neem ik nl geen melk of melkproducten, moet er niet aan denken! Maar ja, er moet toch wat aan melkproducten naar binnen.... Okay, ik probeer elke dag een boterhammetje met kaas te eten, maar dan wel het liefste geitenkaas. En ik hoop gewoon dat binnenkort die misselijkheid echt gaat zakken! Dan wordt het allemaal weer veel makkelijker en kan ik idd wat beter kijken wat ik het beste kan drinken... Vanavond had ik cranberry sap, vind ik altijd erg lekker, maar zit ook weer een hoop suiker in... Dit was niet de light-variant!

Ik denk dat het vnl is dat je eet en drinkt waar je je goed bij voelt, maar dat je alleen van thee en water veel kunt nemen. De rest met mate. Als je zin hebt in koffie: gewoon doen! Volgens mij mag je best 2 koppen koffie per dag hebben! Het is dat ik er echt geen zin in heb, anders zou ik die twee kopjes waarschijnlijk ook nog wel drinken....

Dames die morgen een eerste echo hebben: heel veel succes! Megan en Yolande toch? En Nathalie, jij dinsdag toch voor de nekplooimeting? Laten jullie wat weten?

Susan, wat een vreselijk verhaal van de ouders van je vriend... Ongelofelijk. Alsof hun zoon niet volwassen mag worden en zijn eigen leven mag leiden... Lastig als je je dan niet los kunt maken, omdat je afhankelijk van ze bent... Op die manier kunnen ze jullie leven blijven beheersen. Bedenk (dat is wat Aurora ook al zegt) idd goed dat jullie kindje meer dan gewenst is en dat het JULLIE wens is, dat jullie voor het kindje verantwoordelijk zijn en dat zijn ouders daar helemaal niks mee te maken hebben!

Misschien heb je een aantal post geleden mijn opmerking aan Nathalie gelezen, dat ik momenteel (sinds ruim 6 maanden) geen contact heb met mijn ouders. Misschien wel een soortgelijk verhaal... Met het verschil dat ik totaal onafhankelijk ben van mijn ouders en dus de mogelijkheid had om afstand te nemen. Het doet pijn maar is voor dit moment het beste. Ik heb nog wel wat contact met mijn broertje en via hem (en misschien ook wel via mijn schoonouders, waarmee het contact juist heel goed is) weten mijn ouders dat ik zwanger ben. Maar of ze er blij mee zijn? Of ze het leuk vinden dat ze nu toch nog opa en oma worden? Geen flauw idee. Het is rot en pijnlijk, maar kies alsjeblieft wel voor jezelf en voor jullie kindje en vooral voor jullie geluk!

Geplaatst

He Susan,

Wat heerlijk he om weer energie te hebben en niet meer aan de bank gekluisterd te zijn!!

Heel herkenbaar dat je 's nachts last hebt! Krampen had ik niet maar wel een hele gevoelige buik! Wat je zegt..leken wel eierstokken ofzo.

Ik was ook niet misselijk met 4+5, kwam bij mij precies een week later...die zere boobs had ik ook in het begin van de utro..tot 6 weken ongeveer daarna niet meer. Nu ook nog niet echt zere boobs maar ze zijn wel gevoeliger.

Wat een vreselijke nachtmerrie heb je gehad brrrrrrr!!

Moet zeggen dat je schoonouders ook niet echt sympathiek overkomen zeg!!

Jeetje wat erg dat ze dat soort dingen zeggen!!! Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat is want ik heb hele lieve schoonouders!

Ik denk dat je de steun bij je ouders vandaan moet halen en je schoonouders maar moet laten kletsen want hier word je niet vrolijk van!

Groetjes Nathalie

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Genieten jullie een beetje van het zonnetje? Ik heb meeste van jullie verhalen gelezen. En wat hebben sommigen al veel meegemaakt. Fijn dat we nu op dit wachtbankje kunnen zitten, we hebben er allemaal keihard voor geknokt!

ik heb vandaag achterlijk veel in het huishouden gedaan en zo fijn om te voelen dat ik weer een beetje energie heb. Afgelopen twee weken heb ik vooral veel bank-gehangen en herkende mijn vriend mij niet meer ;-)

Direct dacht ik dan weer dat er iets niet goed zou zitten van binnen. Ben nu ongeveer 4 wk en 5 dg zwanger. Is hetvdan normaal dat je dan ff niet zo veel voelt? Ben niet misselijk, alleen mn boobs doen zeer en 's nachts kan ik mij soms slecht omdraaien omdat aan de zijkanten( het lijken de schuine buikspieren of eierstokken) er dan steeds een soort kramp inschiet. ( net als je wel eens hebt als je kuit in een kramp schiet). Herkent iemand dit gevoel?

Vanacht droomde ik zooo raar. Over dat ik mn embryo van een cm in mn hand had en er naar keek en dat de wind het opeens wegblies en ik net dus kwijt was. En dat ik daarna een operatie moest ondergaan en dat ik dus wist dat het allemaal voor niets was geweest. Ik werd huilend wakker. Niet zo gek als je dan onzeker wakker wordt toch?

Ik wil graag wat kwijt over de situatie waar wij inzitten. Even mn hart luchten. Maar als het te lang is, scrollen jullie maar ff door ;-)

De ouders van mn vriend zijn over zijn eerdere kids (3 stuks) keer op keer negatief geweest toen zij hoorden dat zn ex zwanger was. Ik heb het over jaren geleden. Hij was toen zelf pas 20. Er is geopperd abortus te doen etc. Mijn vriend heeft hier echt een soort deuk van opgelopen wat ik mij ook kan voorstellen. hij vind het dus heel lastig om nu enthousiast te vertellen over zijn leven, onze kinderwens en hoe het met hem gaat. zijn ouders hebben altijd kritiek op alles. Gek word je er van.

Toen mn vriend afgelopen jaar vertelde aan zijn ouders dat hij zijn knoopje eruit wilde laten halen en dat hij en ik samen een kindje wilde, riep zijn vader hem op t matje. Dat het niet verstandig was, dat hij eerst moest overleggen met zn financiele partner ( we huren zijn ouders huis) etc.

Toen we uiteindelijk besloten icsi te doen, had zn moeder iets hierover opgevangen van zn dochter ( die het officieel niet weet,maar misschien wel eens wat gehoord heeft) terwijl wij zijn ouders hierover niets verteld hadden. We hadden net de eerste prikken gezet en toen belde zijn moeder op dat ivf nooit goed was,het relaties kapot maakt,ethisch onverantwoord etc. Dus hebben wij niet verteld van dit traject. Wat mij dus erg dwarszit omdat mijn ouders en omgeving het wel weten en daar gewoon normaal op gereageerd wordt.

Toen bleek dat ik ook verminderd vruchtbaar was en we maar 1follikel hadden hebben we zijn ouders maar verteld dat het zwanger worden heel moeilijk zou gaan worden. We dachten dat ze dat vast niet erg vonden om te horen ;-)

Mn vriend heeft er een beetje omheen geluld hoe ze dat nu hebben ontdekt. Dus moeders bleef maar vragen of ik het slechte nieuws al verwerkt had en vond dat we ook een heel gelukkig leven met zn tweeen konden hebben.

zucht. Maar goed, nu dus zwanger en ik vond niet dat we niet konden verzwijgen, zeker omdat zn moeder steeds maar vraagt hoe het met ons is. Gister hadden we een etentje en toen vertelden we dat we zwanger zijn en dat het nog heel pril is maar dat ze dus niet meer steeds hoefden te vragen of ik het kinderloos zijn al geaccepteerd heb.

Ze reageerden meer verrast omdat we zo' n twee weken ervoor verteld hadden dat het moeilijk zou worden zwanger te raken. Dus wij er een beetje omheen lullen. Ik dacht dat mn vriend wel de waarheid zou vertellen over de behandeling maar aan de andere kant wilden we het ook gezellig houden, dus niets gezegd. Hij is gewend om zo met zijn ouders om te gaan,maar ik kan er echt niet tegen. Ik heb geen zin om te móeten liegen, dus mijn vriend gaat alsnog de waarheid vertellen binnenkort.

Dus wederom niet echt het geveol gehad dat een kind welkom is. Zn vader werd stil en zn moeder had het alleen maar over artsen die van alles beweren en dat dat dus niet klopt. Het is zo' n contrast met hoe mijn ouders en omgeving reageert. Ik was er echt verdrietig over, en misschien ging daar de droom wel over.

Het blijft zo moeilijk om met deze mensen om te gaan. En we kunnen niet zomaar zeggen dat ze dan maar weg moeten blijven. Financieel zijn we voor een groot deel afhankelijk en dat maakt het dat je ze niet zomaar de deur wijst. Natuurlijk zijn wij volwassenen,maar het verschil is dat mn vriend er een stuk makkelijker mee omgaat dan ik. Hij heeft dat wel geleerd in al die jaren..

Bedankt dat jullie ff mee wilden lezen. Ik heb besloten om helemaal voor dit kind te gaan. Hoe dan ook. Maar het is jammer als niet iedereen zo enthousiast reageert...

Iemand die dit herkend? Ik hoop het niet ;-)

liefs Susan

Geplaatst

Floortje, we zien het ook als advies hoor, helemaal geen probleem!!

Alleen op schrift ziet het er altijd anders uit, je kan het niet echt nuanceren :)

Dus je bent welkom om gewoon weer in te breken hoor!!

Groetjes Nathalie

Het was geen aanval noch een veroordeling. Het voedingscentru.m komt me net zo betrouwbaar voor als het R.ivm, maar dat standpunt is nergens op gebaseerd. De Europese voedsel en waren autoriteit is er momenteel heel druk mee, de tijd zal leren wat de uitkomsten zijn. Al deze info is mij bekend evenals de verontrustende onderzoeken uit 2006 en 2007. Het recente onderzoek waar mijn beste vriendin me op wees (omdat wij zelf jarenlang samen verslaafd waren aan kauwgom en cola l.ight, maar zijn gestopt omdat we dezelfde klachten kregen) kan ik niet vinden. Maar no worry's hoor, ik breek weer uit. Ieder moet echt lekker haar eigen ding doen (ik drink ook gewoon mijn koffie) en ik zal mijn goedbedoelde opmerkingen voor me houden. Ik uitte alleen bezorgdheid en dat was goed bedoeld, niet veroordelend.
Geplaatst

Beanie, ik houd je op de hoogte!!

Red je het een beetje met je misselijkheid?

Stevia is een natuurlijke zoetstof...is wel duur maar superspul! Je kan het googlen.

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Floortje, we zien het ook als advies hoor, helemaal geen probleem!!

Alleen op schrift ziet het er altijd anders uit, je kan het niet echt nuanceren :)

Dus je bent welkom om gewoon weer in te breken hoor!!

Groetjes Nathalie

Helemaal eens! Floortje, breek lekker in, schrijf gewoon mee.... Of wacht nog een paar weekjes.... Niks persoonlijks, was allemaal niet zo bedoeld en ik neem je advies ook zeker ter harte! Aspartaam is troep, suiker is troep, we krijgen zo veel troep binnen.... Maar zie het als elkaar van adviezen voorzien, daarvoor is dit forum toch ook?

Geplaatst
Hoi Aurora,Ik deel de mening met je ook over het voedingsinstituut.Normaal gesproken neem ik natuurlijk zoetstof...stevia dit zorg ervoor dat je glucosegehalte op peil blijft en niet gaat schommelen.Ik heb dan ook het hormoonfactor dieet van ralph moorman gevolgd en hang deze theorie nog steeds aan!Alleen echt...als je zo kotsmisselijk bent en/of je houd niets binnen..dan is echt alles welkom!!!! Alles beter dan niets!!!Ik ben niet tegen suiker.. alleen wel tegen teveel caffeine en aangezien je jammer genoeg in nederland geen caffeinevrije cola hebt waar gewoon suiker in zit en geen zoetstoffen moet je wat...Dan is dit toch niet zo slecht alternatief..is maar voor een paar weken over het algemeen.Groetjes Nathalie
Ik ken die theorie niet, maar cola (plat dan, dus zonder prik) is om de een of andere reden heerlijk als je misselijk bent. Geeft je weer even een shotje glucose die je dan even te kort komt. De beste tip die ik ooit hoorde: eet als je even niet misselijk bent :-DLigt op zich wel een beetje voor de hand, maar is daarom niet minder waar!
Geplaatst
Ik ken die theorie niet, maar cola (plat dan, dus zonder prik) is om de een of andere reden heerlijk als je misselijk bent. Geeft je weer even een shotje glucose die je dan even te kort komt. De beste tip die ik ooit hoorde: eet als je even niet misselijk bent :-DLigt op zich wel een beetje voor de hand, maar is daarom niet minder waar!

Ik geloof dat platte cola qua mineralen/zouten ongeveer dezelfde samenstelling heeft als ORS. En dat het daarom niet zo raar is dat je lichaam er soms om vraagt. Het is wonderbaarlijk dat de natuur dit zo zelf regelt...

Die tip voor misselijkheid is leuk maar gaat helaas niet op voor misselijkheid gerelateerd aan zwangerschap... Je moet wat eten om de misselijkheid (hopelijk) wat te laten zakken. Vandaar de opmerking nemen waar je trek in hebt, anders gaat het echt niet werken... Dus nu net een heerlijk perenijsje gegeten, goeie tip van Nathalie!

Geplaatst

Grappig, ik ken geen cola plat, wat is dat en waar koop je dat dan?

Mijn oom had kanker en die werd trouwens ook geadviseerd cola te drinken tegen de misselijkheid. Ik zou echt niet weten welke stof er dan voor zorgt dat de misselijkheid even onderbreekt. Bij mij werkte trouwens alleen de coca cola :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Jij gaat nog heel wat pakken ijsjes verslinden Beanie :))

Mensen keken me echt wel eens gek aan in de winkel...3 pakken waterijs hahaha en als ik dan met de honden ging lopen...ijsje mee!

Ook als we met de auto weg moesten...ijs in de koeltas :)

Chupa chups lollies hielpen bij mij ook weleens!

Hoe gaat ie nu met de misselijkheid?

Ik hoef sinds 2 dagen geen zetpillen meer te gebruiken is echt supergoed te doen nu!

Groetjes Nathalie

Ik geloof dat platte cola qua mineralen/zouten ongeveer dezelfde samenstelling heeft als ORS. En dat het daarom niet zo raar is dat je lichaam er soms om vraagt. Het is wonderbaarlijk dat de natuur dit zo zelf regelt...

Die tip voor misselijkheid is leuk maar gaat helaas niet op voor misselijkheid gerelateerd aan zwangerschap... Je moet wat eten om de misselijkheid (hopelijk) wat te laten zakken. Vandaar de opmerking nemen waar je trek in hebt, anders gaat het echt niet werken... Dus nu net een heerlijk perenijsje gegeten, goeie tip van Nathalie!

Geplaatst

De theorie is gebasseerd op zoveel mogelijk eten zoals moeder natuur heeft bedoeld. Op deze manier houd je je hormonen in je lichaam in balans. Teveel oestrogenen zorgen bijvoorbeeld voor vetopslag.

Je eet dus zoveel mogelijk biologisch.

Je mijd producten die je hormoonbalans kunnen verstoren, met de nadruk op kunnen.. Tevens mijd je zoveel mogelijk allergenen (doorsnee allergenen/ producten die de hormoonbalans kunnen verstoren zoals: tarwe, zuivel, geoxideerde vetten, E-nummers (niet alle E nummers), kunstmatige zoetstoffen, varkensvlees etc.

Ik ben er enorm door afgevallen, dit terwijl je zoveel mag eten als je wilt alleen dan wel die producten mijden. (Ik had ook minder trek want ik was sneller verzadigd.)

Tevens had ik zo goed als geen last meer van m'n allergieen, dit terwijl ik altijd een gigantische dosis anti-histamine per dag slikte.

Ik was ook echt superfit!

Nu met de zwangerschap is de klad erin gekomen omdat ik dus niets binnenhield. Wil wel weer het een en ander gaan oppakken maar dan niet meer zo streng..

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Grappig, ik ken geen cola plat, wat is dat en waar koop je dat dan?Mijn oom had kanker en die werd trouwens ook geadviseerd cola te drinken tegen de misselijkheid. Ik zou echt niet weten welke stof er dan voor zorgt dat de misselijkheid even onderbreekt. Bij mij werkte trouwens alleen de coca cola :) Groetjes Nathalie
Platte cola is cola zonder prik. En dat bereik je door wat suiker in je cola t gooien. De koolzuur reageert daarmee en bruist eruit. Doe je glas niet tevol... Bij de hoeveelheid van een suikerklontje komt de cola heel snel flink omhoog!
Geplaatst

Ah haaaaaaaaaaaaa en ik dacht nog wel dat je dat ergens kon kopen :)

Thanks voor de info!

Groetjes Nathalie

Platte cola is cola zonder prik. En dat bereik je door wat suiker in je cola t gooien. De koolzuur reageert daarmee en bruist eruit. Doe je glas niet tevol... Bij de hoeveelheid van een suikerklontje komt de cola heel snel flink omhoog!
Geplaatst

Nou ben ik toch even benieuwd: wanneer is bij jullie de zwangerschsp begonnen te tellen? Op freya had ik het ingevuld; die gaan uit van eisprong=punctiedatum. Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld en die beginnen te tellen vanaf de TP. Geen wonder dat ik pas op wd15 mocht testen dan. Maar ineens zit ik dus niet meer in week 4 maar nog maar in week 3!. Afzetters!!! :-P

Geplaatst (aangepast)
Nou ben ik toch even benieuwd: wanneer is bij jullie de zwangerschsp begonnen te tellen? Op freya had ik het ingevuld; die gaan uit van eisprong=punctiedatum. Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld en die beginnen te tellen vanaf de TP. Geen wonder dat ik pas op wd15 mocht testen dan. Maar ineens zit ik dus niet meer in week 4 maar nog maar in week 3!. Afzetters!!! :-P

Daar zat ik nou ook net mee te puzzelen. Maar zogauw je zwanger test ( dus op dag dat je menstruatie zou komen) dan tellen ze toch vanaf de laatste dag van je laatste menstruatie. Dat is volgens mij de standaard. Dus ben je bij testen 4 weken zwanger. Maar misschien heb ik het mis hoor. Bvendien had ik niet echt een ijkpunt met menstruatie, want ik slikte de pil door en ben twee weken lang een soort van ongesteld geweest. Dus wanneer ga je dan tellen.Mmm goeie. Ik denk dat ik eens mail naar de poli.Moet jij ook nog de "zweedse ballen" gebruiken? ;-) Ik moet nog tot iig donderdag. Ben blij als ik er vanaf ben. Ons s.exleven wordt er niet beterop namelijk.. Enerzijds fijn er mee te stoppen maar heb ook de neiging om het daarna af te bouwen omdat ik ook lees dat miskraam dan soms alsnog kan doorzetten. Ik lees verschillende dingen. Hoe is dat bij de andere meiden gegaan?

Aurora, Nathalie en Beanie, dank jullie voor je reactie op mijn vorige post over mijn schoonouders. Het blijft in mn hoofd spoken maar goede tip is idd om dan gewoon meer contact met mn eigen ouders te zoeken. En steeds te voelen dat dit kindje bij ONS ontzettend welkom is. De rest zakt maar lekker in de piep.. ;-)

Hoe voelen jullie en de andere meiden zich?

aangepast door Susan76
Spaties leest makkelijker
Geplaatst

Ja ik moet tm morgen 3x per dag, dan 3 dagen 2xper dag en dan nog 3 dagen 1x per dag. Dan is maandag de laatste dag en mogen we dinsdag weer sex en in bad enzo. Zou tijd worden :-)Tja, normaal gaan ze uit van de eisprong... De embryo is bij de tp ook al drie dagen oud, dus im snap m ook niet helemaal...

Geplaatst

Dames, even kort vanuit de auto: heb net de echo gehad, met een prachtig kloppend hartje!!! Oh wat waren we blij! Hadden ons ingesteld op negatief bericht ondanks dat we beiden een goed gevoel hadden. Hartje klopte ook de orde snelheid en dooierZakje was mooi etc. Alles was hoe het nu moet zijn. Ze kon niet herleiden waar dat beetje bloed vandaan komt... Ze gaf aan dat het wel vaker voorkwam en dat ik gewoon blij mag zijn al zijn er geen garanties maar ja dat weten we. Pfff wat een opluchting!

Megan, ik hoop zo dat jij ook zulk goed nieuws hebt gekregen vandaag! M'n duimen draaien voor je..!

Geplaatst
Dames, even kort vanuit de auto: heb net de echo gehad, met een prachtig kloppend hartje!!! Oh wat waren we blij! Hadden ons ingesteld op negatief bericht ondanks dat we beiden een goed gevoel hadden. Hartje klopte ook de orde snelheid en dooierZakje was mooi etc. Alles was hoe het nu moet zijn. Ze kon niet herleiden waar dat beetje bloed vandaan komt... Ze gaf aan dat het wel vaker voorkwam en dat ik gewoon blij mag zijn al zijn er geen garanties maar ja dat weten we. Pfff wat een opluchting!Megan, ik hoop zo dat jij ook zulk goed nieuws hebt gekregen vandaag! M'n duimen draaien voor je..!
Wat een supergoed nieuws!!! Gefeliciteerd!
Geplaatst
Dames, even kort vanuit de auto: heb net de echo gehad, met een prachtig kloppend hartje!!! Oh wat waren we blij! Hadden ons ingesteld op negatief bericht ondanks dat we beiden een goed gevoel hadden. Hartje klopte ook de orde snelheid en dooierZakje was mooi etc. Alles was hoe het nu moet zijn. Ze kon niet herleiden waar dat beetje bloed vandaan komt... Ze gaf aan dat het wel vaker voorkwam en dat ik gewoon blij mag zijn al zijn er geen garanties maar ja dat weten we. Pfff wat een opluchting!

Megan, ik hoop zo dat jij ook zulk goed nieuws hebt gekregen vandaag! M'n duimen draaien voor je..!

ohhh Jolande, wat een opluchting moet dat zijn!! Geniet lekker meid , van dit goede nieuws. En wat komt dat komt, maar blijf vol goede moed en zo ga je gewoon een heerlijke zwangerschap tegemoet.

Geplaatst

Helaas, wij stonden aan de verkeerde kant van de 50/50 kans..

Ik heb een miskraam.

Ben emotioneel wat leeg van de stress en de teleurstelling. Nu weer energie bij elkaar rapen om door te gaan met het alledaagse leven en de volgende poging.

Geplaatst
Helaas, wij stonden aan de verkeerde kant van de 50/50 kans..

Ik heb een miskraam.

Ben emotioneel wat leeg van de stress en de teleurstelling. Nu weer energie bij elkaar rapen om door te gaan met het alledaagse leven en de volgende poging.

Oh nee! Jeetje meid, wat ontzettend k..

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wens je heel veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden