Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gisteren de eerste echo gehad. En we hadden een prachtig knipperend hartje!

SuziQ, wat fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad en dat alles er goed uit zag. Nu kun je voorzichtig echt gaan genieten!

Freggel, gefeliciteerd! En welkom hier.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal, ik zou me graag ook willen aanmelden op dit bankje. Ik heb gisteren definitief te horen gekregen van het ziekenhuis dat ik zwanger ben. Eef en Bianca, kennen mijn verhaal al van het maart-bankje. Voor alle anderen wij zijn uiteindelijk zwanger geworden van een escape-IUI. Wij waren namelijk bezig voor een icsi-traject, maar links groeide sneller dan rechts. Om de kans niet helemaal verloren te laten gaan hebben ze een iui gedaan, maar daar moesten we vooral niet teveel van verwachten. Ik vind het daarom nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik nu zwanger ben.

Ik moet 2 mei voor de eerste echo naar het ziekenhuis (ik ben dan 9weken zwanger). Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Ik merk wel dat ik blij ben en tegelijkertijd het heel spannend vind.

Ik had nog wel een vraagje tot wanneer hebben jullie de utrogestan gebruikt? Ik ben daar nu mee gestopt, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik nu niet genoeg progesteron aanmaak. Het is nergens op gebaseerd hoor, maar ik was vooral benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.

Geplaatst

Dank jullie wel meiden.

Lisa, wat een wonder zeg, met een escape IUI zwanger! nee, dat verwacht je helemaal niet als je voor een ICSI gaat. Gefeliciteerd!

Maar wat moet jij lang wachten tot je eerste echo...pffff 9 weken. Ik vind 7 weken bij ons al lang eigenlijk...

Vorig jaar een MK gehad, dus de angst zit er goed in.

Utrogestan is minimaal tot 7 weken meestal, ter ondersteuning. Ik gebruik er 3x2. Heeft het ziekenhuis gezegd dat je nu mag stoppen dan? Even goed navragen hoor.

Eef, wauw een kloppend hartje, meid wat fantastisch! Gefeliciteerd met jullie tweede mijlpaal weer :-)

Ik heb gisteren gebeld. Dé echo staat gepland op 15 april bij de gyne.

Vandaag is onze officiele testdag. En ja hoor, mooi streepje.

Meiden, heeft iemand een middel om me 3 weken nokkie te laten zijn, zodat ik op de 15e week wakker word? hihi.

Geplaatst

Gefeliciteerd Lisa en Freggel! Super! En nu die verlengde wachtweken.... Lisa, 9 weken is wel heel lang hoor! Ik zou zeker even bellen, normaal is 7-8 weken voor de eerste echo! En soms zelfs nog eerder!

De vraag over de utro: ik geloof dat daarin nogal een wisselend beleid wordt gevoerd. Het ene ziekenhuis tot aan de testdatum, het andere tot 2 weken na de punctie, dan weer tot zo'n 8 weken zwangerschap en soms ook tot 12 weken zwangerschap. Ik geloof dat er geen bewijs is dat langer dan 2 weken zou helpen. Al zijn er vrouwen die van zichzelf niet genoeg progesteron aanmaken... Maar dat weet je dus niet. Is ook een theorie.

Ik heb vorig jaar na IVF 1 tot zo'n 8 weken utro gebruikt (beleid bij mij in het zh) en ben toen gestopt. Rond die tijd is het vruchtje toen ook met groeien gestopt. Of daar verband is??? Nu ik zwanger was van IVF 3 heb ik zelf gepleit voor langer doorgebruiken van de utro. Ik heb het uiteindelijk tot week 11 in normale dosis gebruikt en ben toen in anderhalve week gaan afbouwen. Dit omdat in week 12 de placenta de aanmaak van progesteron volledig zou overnemen. Overigens zijn hier een legio voorbeelden te vinden van dames die een week of 2 utro hebben gebruikt en gewoon zwanger zijn gebleven hoor!

Dames van het 12-weken bankje, ik heb nog niet officieel afscheid genomen hier maar na 18 weken wordt het toch echt tijd... Ik blijf jullie volgen en wens jullie allen een voorspoedige zwangerschap!

Nathalie, als je nog meeleest: heel veel succes morgen bij de GUO! Laat je het weten? Zie ik je op het uitgerekend in augustus topic????

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi meiden,

hier maandag ook een goede echo gehad!6.4weken en 6.4mm klein! Vind het nog steeds zo bijzonder en onwerkelijk.

gelukkig boden ze in voorburg direkt aan om om de 2weken tot aan de twaalf weken echo een echo te maken door mn angst en omdat het al een keer mis is gegaan bij 9 weken!

eef, het blijft bijzonder he.maar jij pas 6mei weer? Ik dacht eerst dat het standaard was dat ze om de twee weken een echo maakte in voorburg maar dat is niet zo dus??balen!!jij weet ook niet of je de combie tes laat doen. Heb je het bij je dochter laten doen? Ik zei in de eerste instantie nee want ik ben 28 en r is 36 maar zit toch te twijfelen ineens!

Lisa,Yes officieel zwanger gefeliciteerd!!wat was je hcg waarde?? Wauwwww wat onwerkelijk he en at van een iui waar je absoluut geen ertrouwen in had!! Vind het zo bijzonder!

ik mocht in voorburg en trouwens bij medisch centrum kinderwens direkt na de lositieve test al stoppen met de utrogestan. Aleen omdat ik zelf het gevoel had dat het de vorige keer mis ging bij het stoppen vd de bollen gebruik ik ze nu langer door.

iplv 6 op een dag gebruik ik er nu 2sochtends en 2 savonds. Ik heb nog bijna 2doosjes en maak ze gewoon op. Vooral omdat het ook geen kwaad kan! Geloof dat je in dusseldorf en gent enzo de bollen tot 12 weken zwangerschap moet gebruiken.

doenwat goed voelt. E even over die echo jemig wat heb je die pas laat!! Ik zou ook gewoon even bellen of bet niet eerder kan! Wanneer ben jij uitgerekend?

freggel, nij ook zuper gefeliciteerd!!! Yes!!! Helaas heb ik dat middel niet anders lag ik nu ook nokkie haha.

nog 3weekjes en dan heb je de echo. Voor jou ook dubbel spannend omdat het bij jou ook al eens mis is gegaan zo te lezen.

ben jij in november uitgerekend of net in december??

Jqueline,voor jou ook een mijlpijl! Niet meer naar de ivf poli! Wat is dat gek he! Hoever ben jij nu??

Suziq,gefeliciteerd met je goede echo wanneer mag je weer?

Dloortje,jij bijna de 12 weken bereikt! Yes! Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat!

meiden zullen we een nieuwe lijstje maken. Wanneer wie een echo heeft en wanneer uitgerekend zou zijn??

ik ben erg benieuwd. Alleen lukt het mij niet via mn ipad een lijstje te maken.

wie heeft er zin om er 1 te knutselen.

mijn tweede echo is 5 april en ben 14 november uitgerekend.

Hke voelt iedereen zich??

ik voel me al de nele week kots en kots misselijk. Kan niet overgeven maar Bah wat een walgelijk gevoel. En als mensen eten aan net koken zijn en al die etens luchten buiten getsie derrie dan heb ik het even niet meer netzoals mensen die roken whaha.

om over mn zere borsten maar te spreken haha.

we zitten druk in verbouwing a.s zaterdag moeten we verhuizen en het eigenlijk nog lang niet klaar. De aannemer is 1.5week te laat met opleveren. Door ziekte en klussen die hij na ons moest op leveren. Altijd fijn want nu lopen we gigantische uit en kunnen als we er in zitten nog een hoop gaan verven. Grrrrr

meiden geniet van net zonnetje en jullie zwangerschap!

liefs bianca

Geplaatst

Beanie, thanks. Jij 18 weken. Meid, heerlijk doorstromen naar je maand-topic!

Oh, ik zie nu pas jouw reactie Bianca.

Wauw jij ook een mooie echo! bijzonder zeg! gefeliciteerd! En om de 2 weken een echo. Goed voor de geruststelling. Na een MMM verleden ben je nooit helemaal onbevangen zwanger. En na een MK helemaal al niet. Fijn dat ze zo met je meedenken! Hier echt niet dus hè. Mijn huisarts weigerde gewoon resoluut een bloedtest. "streep is een streep"

Potdorie. Lekker achterhaald die uitspraak als HA lijkt me. Ik twijfel of ik het nog via een andere arts ga proberen....

Mijn uitgerekende datum staat nu op 3 december. Hopelijk mooi Sinterklaascadeautje dit jaar! Ik vind dit wel een mooie tijd om een kindje te krijgen. Zijn zulke gezellige maanden :-)

Ik krijg trouwens wel een bloedtest gelukkig!!! Ik ga na werk even prikken. Morgen uitslag......pfffff spannend..

Echo lijstje:

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Eef 25 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Hobbesje 27 maart 1e echo

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Bianca 5 april 2e echo

Freggel 15 april 1e echo

Geplaatst

Ik voel me wel goed. Klein beetje moe, wel ontzettend gevoelige/pijnlijke borsten. Als maag wat leeg raakt, wat misselijk. Wel word ik vroeg wakker elke dag, hebben meer meiden dat? Vandaag voor het eerst weer langer geslapen gelukig...kwam zoveel slaap te kort dat een goede nacht wel een keer mocht volgen.

Laatste 2 dagen een beetje ongigevoel ook. Maar kom maar op met die kwalen hihi.

Geplaatst

Bianca, ik heb het lijstje even aangevuld. Maar ik weet nog niet wanneer ik mijn tweede echo heb. 6 mei is al mijn derde echo, maar moet dus nog rond de 9 weken een tweede echo krijgen. Alleen die afspraak moet ik nog maken, aangezien ik dus nog niet weet of we dit gewoon op de IVF-afdeling laten doen (en dus geen combinatietest doen) of op de afdeling prenatale screening (en dan dus wel een combinatietest). Ons gevoel nu neigt naar geen combinatietest aangezien zij zeiden dat ze zelf bij de echo's de nekplooi ook wel in de gaten houden en het zeggen als ze het niet helemaal vertrouwen. Nu weet ik best dat je bij de combinatietest ook nog naar 2 andere syndromen kijkt, maar die zijn toch wel erg zeldzaam volgens mij. En tja, het wordt dus niet vergoed en is op zich niet gebruikelijk om te laten doen als je nog geen 36 bent (nu ben ik 35 dus het scheelt niet veel maar ja). Ik wil uiterlijk dit weekend de knoop doorhakken zodat we begin volgende week kunnen bellen om de 9-weken echo in te plannen.

Echo datum

Bianca: 5 april tweede echo

Eef: 6 mei derde echo

Wanneer uitgerekend

Bianca: 14 november

Eef: 16 november

Geplaatst

Ik weet nog niet wanneer ik weer een echo krijg dat hoor ik denk ik vrijdag als ik de afspraak op de gynaecologie afdeling heb dus dan laat ik het weten en kan ik op het lijstje bijgevoegd worden.

Mijn uitgerekende datum is 4 november dat weet ik al wel.

Geplaatst

Bianca, de hcg-waarde was 181. Volgens de vpk prima voor twee weken na de IUI.

Ik voel eigenlijk niet zoveel van zwangerschapskwaaltjes, maar het is ook nog wel vroeg. Ik heb wel grotere borsten en ben de laatste dagen ook echt vroeg wakker. Ik ben echt een uitslaper en nu sta ik ineens om 6u fris en fruitig naast m'n bed.

Verder heb ik vandaag toch nog maar even gebeld naar het zkhs voor de 1e echo. De verpleegkundige die ik nu aan de lijn had vond het inderdaad ook nog wel ver weg. Dus nu hebben we 19april de echo. Dat voelt echt veel fijner.

Alle meiden die al op of over de 12 weken zijn, super. Ik hoop echt dat jullie er ook van genieten.

Geplaatst

Hoi meiden!

Lisa, mooie waarde ook meid!!

Ik heb net met de HA gebeld en ook mijn hCG is binnen. Op wachtdag 10 (2 weken na punctie) was deze 198!! Ben helemaal blij hiermee, helemaal stuiterdestuiter!

De arts belde zojuist terug en in overleg met hem is beloten geen 2e bloedtest te doen.

Mocht ik alsnog otnzettend onzeker zijn, dan mag het wel van hem. Dus dat is wel fijn.

meiden, wat spannend allemaal pfffffffffff

Geplaatst

Ik ben er definitief vanaf gevallen. Mijn gevoel zei het al (niet meer misselijk en ik voelde me ook echt ongesteld) maar het was idd een miskraam.

Op naar een nieuwe ICSI (bloed is al geprikt en morgen mag mijn man een donatie doen). Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat!

Geplaatst

Ah nee Hobbesje..heel veel sterkte. Blijft toch altijd een grote klap, zeker een MK....

ben wel blij dat je snel weer door kan.

Geplaatst

Ach nee Hobbesje, wat verdrietig.... En dan nu al weer verder met een nieuwe ICSI? Hopelijk levert dat jullie wondertje op.

Freggel, wat een ontzettend mooi nieuws! Je bent hartstikke zwanger!!

Echo datum

Eef: 22 april tweede echo (intake combinatietest)

Wanneer uitgerekend

Geplaatst

Freggel, dat is bij jou ook een mooie waarde. Super.

Hobbesjes, ach nee! Sterkte meis. Wel knap en sterk dat jullie meteen weer verder gaan. Ik ga voor jullie duimen.

Geplaatst

Lisa, mooie waarde en fijn dat je eerder voor de echo mag komen! Ik ben bijna 12-weken, dus klets hier niet zo heel actief (meer) mee, maar wens je enorm veel succes en geluk!

Geplaatst

Ik heb inmiddels ook de verloskundigenpraktijk gebeld en ondanks dat ik de eerste periode nog echo's in het ziekenhuis krijg, mag ik ook alvast bij hen komen. Dat is wel lekker, want nu hoef ik niet zo lang op mijn tweede echo te wachten haha!

Echo datum

Eef: 12 april tweede echo

Wanneer uitgerekend

Geplaatst

Wel fijn dat je ook al terecht kan bij de verloskundigepraktijk. Ik kan me voorstellen dat het leuk is om via de echo te zien hoe alles gaat.

Ik zal mezelf gelijk even toevoegen aan het lijstje. Ik weet nog niet precies wanneer ik uitgerekend ben (ik vermoed ergens eind nov/begin dec), maar dat hoop ik wel te horen na de 1e echo.

Echo datum

Lisa: 18 april eerste echo

Wanneer uitgerekend

Lisa: ....

Geplaatst

Ik zal mijn datums ook even toevoegen, ik ben gisteren voor het eerst naar de gynaecoloog geweest intakegesprek gehad en nogmaals een echo, zo mooi nog een keer gezien dat het kindje het goed doet en dat het hartje klopt erg mooi plaatje en weer een beetje bevestiging dat het nog steeds goed zit daar ben je toch wel bang voor, zijn er meer dames die dat zo sterk hebben.

Over 4 weken mag ik weer komen dan gaan we weer een echo maken, nu een beetje proberen te genieten.

Echo datum

Jacqueline: 26 april derde echo

Wanneer uitgerekend

Jacqueline: 4 november

Geplaatst

Jacqueline, proficiat met de 2e mooie echo!!! Super. En nee, je bent niet de enige die zo onzeker is. Hier zit er ook een.....

Zal mezelf ook op t lijstje zetten.

Echo datum

freggel: 15 april 1e echo

Jacqueline: 26 april derde echo

Wanneer uitgerekend

Jacqueline: 4 november

freggel: 3 december

Geplaatst

Die onzekerheid, vreselijk he? Ik heb helemaal geen reden om onzeker te zijn, ik bedoel heb geen bloedverlies ofzo of erge krampen. Maar hang ook niet spugend boven de wc-pot (gelukkig maar natuurlijk) dus twijfel heel erg of het allemaal wel goed gaat daarbinnen.

Maar dan denk ik weer aan mijn vorige zwangerschap, waarbij ik precies hetzelfde had en toen is ook alles gewoon goed gegaan. Dus daar moet ik dan toch nu ook maar een beetje vertrouwen in hebben.

Nu heb ik 12 april de tweede echo, maar nu kan mijn man helaas niet mee. Maar vind het zo eng om alleen te gaan. Stel je nou voor dat het niet goed is? Lig je daar in je eentje.... (met waarschijnlijk mijn dochter in de buggy er nog naast ook....)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden