Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek even in**

Nathalie , fijn dat je zo mooie echo hebt gehad. Kom je nu ook over naar het uitgerekend in aug topic???

** breek weer uit***

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks Sas!!

Ik stap morgen officieel over naar uitgerekend in augustus topic. Morgen precies 16 weken!

Groetjes Nathalie

Breek even in**

Nathalie , fijn dat je zo mooie echo hebt gehad. Kom je nu ook over naar het uitgerekend in aug topic???

** breek weer uit***

Geplaatst

Hé Nathalie! Hoera wat een geweldig nieuws! Ja prachtig hè, zo echo? En voor jullie dubbel pret ;-) Ze zeggen toch altijd dat een meisje minder duidelijk en zeker te zien is dan een jongen? Dus ik gok op een jongen en een meisje!! ;-) Geniet! En nu wegwezen hier en naar uitgerekend ;-)

Yolande gefeliciteerd!

Bianca welkom!

Geplaatst

Hahahaa Floortje!! Zou wel leuk zijn hoor ook nog een meisje :) Ik ben benieuwd!

Morgen ga ik naar het uitgerekend topic :)

Ik blijf je wel volgen hoor! Jij bent de volgende op het echo-lijstje!

Groetjes Nathalie

Hé Nathalie! Hoera wat een geweldig nieuws! Ja prachtig hè, zo echo? En voor jullie dubbel pret ;-) Ze zeggen toch altijd dat een meisje minder duidelijk en zeker te zien is dan een jongen? Dus ik gok op een jongen en een meisje!! ;-) Geniet! En nu wegwezen hier en naar uitgerekend ;-)

Yolande gefeliciteerd!

Bianca welkom!

Geplaatst

Super Nathalie en Yolande, mooie echo's en het hartje horen! Wil ook weer.....

Floor, jij bent de volgende! Vast veel zin in? Of zie je er ook tegen op? Dat dubbele gevoel ken ik... Vrees dat ik dat volgende week ook weer heb....

Wat gaaf zeg, Nathalie, dat je ook al het geslacht van een van de kindjes weet! Ik ben zo langzamerhand zo nieuwsgierig... Hoop een klein beetje dat volgende week de gyn het voor me kan bekijken. En anders moeten we geduld hebben tot 3 april. Lukt ook wel hoor maar ben gewoon nieuwsgierig!

Geplaatst

Dag dames,

Ik wil graag aansluiten op het 12-weken bankje. Ik zit nu op week 5, dag 2. Aan de ene kant kan ik nog steeds niet echt geloven dat ik zwanger ben en aan de andere kant vind ik het allemaal verschrikkelijk spannend. Op 18 maart heb ik m'n eerste echo, ik hoop dat ik dan een mooi kloppend hartje te zien krijg (of twee hartjes).

Geplaatst

Hebberd :) Je bent de echo-koningin hier :)

Goeie kans dat jij het volgende week ook weet Beanie! Als Uk een beetje leuk voor de camera gaat liggen :)

Altijd weer die spanning he voor een echo! Ik heb het ook elke keer! Vind de 20 weken echo ook weer extra spannend!

Tuurlijk ben je nieuwsgierig, is toch ook leuk om te weten :)

Hoe gaat het met de kwaaltjes?

Groetjes Nathalie

Super Nathalie en Yolande, mooie echo's en het hartje horen! Wil ook weer.....

Floor, jij bent de volgende! Vast veel zin in? Of zie je er ook tegen op? Dat dubbele gevoel ken ik... Vrees dat ik dat volgende week ook weer heb....

Wat gaaf zeg, Nathalie, dat je ook al het geslacht van een van de kindjes weet! Ik ben zo langzamerhand zo nieuwsgierig... Hoop een klein beetje dat volgende week de gyn het voor me kan bekijken. En anders moeten we geduld hebben tot 3 april. Lukt ook wel hoor maar ben gewoon nieuwsgierig!

Geplaatst
Dag dames,

Ik wil graag aansluiten op het 12-weken bankje. Ik zit nu op week 5, dag 2. Aan de ene kant kan ik nog steeds niet echt geloven dat ik zwanger ben en aan de andere kant vind ik het allemaal verschrikkelijk spannend. Op 18 maart heb ik m'n eerste echo, ik hoop dat ik dan een mooi kloppend hartje te zien krijg (of twee hartjes).

Suzi gefeliciteerd en welkom hier!!!!

Je staat erbij hoor op het lijstje!!

Groetjes Nathalie

Echo lijstje:

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet pas sinds maandag dat ik zwanger ben, ik kijk en luister naar mijn lichaam om te kijken/voelen of ik al iets zie of voel. Het is nog zo onwerkelijk. Ik voel me niet echt heel anders. Het enige wat ik voel is wat kleine steekje in mijn buik/baarmoeder. En niet vergeten mijn hoofd is heel warm maar heb geen koorts.

Het is nog zo onwerkelijk dat het zover heeft mogen komen.

Ook ik heb op 18 een echo, heel spannend allemaal.

Geplaatst

Gefeliciteerd Sylvia! Op naar een mooie eerste echo! Ik zal je meteen op het lijstje zetten.... Dat je je nu nog niet anders voelt kan heel goed hoor! Dat verandert waarschijnlijk van zelf wel, als je iets verder bent.... Maar dat onwerkelijke gevoel zal waarschijnlijk voorlopig nog niet weg zijn! Voor mij is het ook nog steeds iets heel abstracts terwijl die buik toch echt begint te groeien en alle echo's tot nu toe goed zijn... (ben inmiddels dan ook al ruim 15 weken). Denk dat het pas echt werkelijk gaat worden als je het kindje gaat voelen!

Echo lijstje:

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Gezellig druk hier dames! Goed teken!

Geplaatst
Hebberd :) Je bent de echo-koningin hier :)

Goeie kans dat jij het volgende week ook weet Beanie! Als Uk een beetje leuk voor de camera gaat liggen :)

Altijd weer die spanning he voor een echo! Ik heb het ook elke keer! Vind de 20 weken echo ook weer extra spannend!

Tuurlijk ben je nieuwsgierig, is toch ook leuk om te weten :)

Hoe gaat het met de kwaaltjes?

Groetjes Nathalie

Ik beken.... word gewoon schandalig verwend met al die echo's door mijn gynaecoloog! En nog duurt het voor mijn gevoel weer zo lang voor ik mag.... Was het maar vast volgende week! De onzekerheid slaat nu toch weer toe. Misschien had ik toch een Angelsound moeten aanschaffen, maar zowel man als dokter zijn er op tegen. Dus ik ben braaf geweest. Maar voor nu zou het af en toe best helpen als ik even kon luisteren.... Ik heb overigens wel 1 geluk: de placenta ligt aan de achterkant (vorige echo is daar even naar gekeken) dus ik zou uk wel vroeg(er) moeten kunnen voelen! Idd, 20 weken echo vind ik extra spannend, zeker omdat uk natuurlijk niet 'extra' is bekeken met 12 weken. Geslacht is dan absoluut van ondergeschikt belang! Hoe ver ben jij trouwens als je voor de 20 weken gaat? Ik ben dan 19w2d, mag lekker vroeg dus!

Hier zijn de kwaaltjes nog niet helemaal weg maar zeker veel dragelijker geworden. Ben bij vlagen nog een klein beetje misselijk maar die zetpillen heb ik al een tijd niet meer nodig gehad. Sommige etenswaren staan me nog steeds enorm tegen dus die neem ik gewoon niet. Koffie bijvoorbeeld, drink ik al een hele tijd niet meer. Moet wel geregeld kleine beetjes eten merk ik.

Hoe gaat het bij jou? Bij jou nu ook te doen? Ben je eigenlijk al weer aan het werk? En heb je inmiddels al wat positiekleding aangeschaft? Ik heb nu 2 broeken en een rokje, en 2 maillots. De bovenkleding is voorlopig echt nog niet nodig! Maar die broeken en het rokje zitten wel lekkerder dan mijn normale kleding! In A.mstelveen zit een N.oppies winkel, die had/heeft uitverkoop en daar heb ik afgelopen zaterdag nog een broek gekocht. Als ik verder ben en mijn eigen bovenkleding niet meer aankan ga ik maar eens kijken op de website van positieoutlet, daar is de kleding niet zo schreeuwend duur (verkopen ze alleen geen broeken). Verder wil ik bij H&M wat hemdjes in de grootste maat aanschaffen, want van die hemdjes met spaghettibandjes bestaan gewoon niet in positie-uitvoering! We willen begin juni nog op vakantie, en dan is dat toch wel lekker om te dragen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi beanie,

mag ik vragen hoezo jij zoveel echo s krijgt?

makelijk ziekenhuis zeg! Ik ga het ook vragen heb een echo met 6.3wk maar de vorige keer is het tussen de 7en 9 weken mis gegaan dus hopelijk mogen we om de week eventjes kijken. Mocht het pas met 12weken weer mogen word ik gek!

maar wel super fijn natuurlijk dat die mogelijkheid er is bij jou!

vandaag weer even hcg wezen prikken. Maandag op wachtdag8 was die 25 nu is mn test binnen 20 sec voorzien van een streepje dus ben benieuwd. 25 voor dag 8 is toch netjes?? Wat zou die op dag 11ongeveer moeten wezen?jullie enig idee? Ongeveer 200??

Liefs bianca

Geplaatst
Hoi beanie,

mag ik vragen hoezo jij zoveel echo s krijgt?

makelijk ziekenhuis zeg! Ik ga het ook vragen heb een echo met 6.3wk maar de vorige keer is het tussen de 7en 9 weken mis gegaan dus hopelijk mogen we om de week eventjes kijken. Mocht het pas met 12weken weer mogen word ik gek!

maar wel super fijn natuurlijk dat die mogelijkheid er is bij jou!

vandaag weer even hcg wezen prikken. Maandag op wachtdag8 was die 25 nu is mn test binnen 20 sec voorzien van een streepje dus ben benieuwd. 25 voor dag 8 is toch netjes?? Wat zou die op dag 11ongeveer moeten wezen?jullie enig idee? Ongeveer 200??

Liefs bianca

Gewoon een hele lieve en begrijpende gynaecoloog, die snapt dat we regelmatig zekerheid nodig hebben..... Overigens, als je de eerste echo op 6w3d hebt, zou ik zeker vragen of je rond week 8-9 weer een echo kunt krijgen. Bij mij had ik bij de eerste IVF een mooi kloppend hartje op 6w3d en 3 weken later mocht ik pas terug komen. Toen was het vruchtje inmiddels gestopt... Deze keer kreeg ik de eerste echo met 7 weken en op eigen verzoek de volgende op 8w5d. Daarna werd ik ontslagen bij de fertiliteitspoli maar had ik inmiddels al een afspraak voor 10w2d bij de gynaecoloog. Helaas werd die afspraak vlak van te voren afgezegd en een week naar achteren verplaatst. Toen heb ik mijn verhaal even kort uitgelegd aan de mevrouw die belde en zij bood mij acuut een echo aan bij een assistent op 10w1d. En dus 8 dagen later bij de gyn zelf... Voorstel van haar was dus met een frequentie van een echo per 2,5 week door te gaan. Maar dat is denk ik wel heel uitzonderlijk! Overigens kende ik deze gyn van te voren al goed, zij kende mijn voorgeschiedenis en ik heb met haar gewerkt als een soort van 'collega'. Ik denk dat dat de situatie voor mij wat eenvoudiger maakt. Maar ik ben er zo blij mee....

Ik kan me overigens niet voorstellen dat jij met jouw voorgeschiedenis ook niet wat vaker mag komen voor een echo. En als die frequentie afneemt na de 12 weken kun je misschien overwegen om op een gegeven moment een pretecho te laten maken? Dat gaan wij trouwens ook nog laten doen, we hebben een afspraak als ik 25 weken ben. Duurt nog even, maar bij dat bureau moet je zo vroeg boeken want is nogal populair.

Over je vraag hoe hoog je HCG moet zijn op WD 11, dus eigenlijk op dag 14 DPO (14 dagen na de punctie, dus ovulatie). De waarde mag dan zijn tussen de 17-119. Overigens zijn hier goede lijstjes voor op internet, maar ik weet net precies waar....

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi Bianca,

200 op WD 11 is best veel hoor! Ik had 220 op WD 13.

Met die echo's scheelt heel erg per ziekenhuis. Ik heb een echo gehad met 4+3 en 5+3 (alleen vruchtzakje) vanwege pijnklachten die leken op overstimulatie. Toen een 'normale' echo met 6+2 (kloppend hartje). Vandaag was ik erg onzeker, omdat ik ineens geen kwalen meer voel. Paniek dus, want zo was het ook toen ik een miskraam had. Mijn fertiliteitspoli wilde me niet ontvangen, maar mijn plaatselijke ziekenhuis liet me meteen komen. Dus met 8+2 een prachtig bewegend kindje. Ze zeiden mijn angst heel goed te begrijpen na 8 embryo's teruggeplaatst te hebben gekregen en een miskraam te hebben gehad en gaven aan bij onzekerheid gewoon weer te bellen en te komen. 'Daar zijn we voor!' zeiden ze. Ik was totaal verbaasd, in positieve zin! Maandag heb ik een afspraak op de fertiliteitspoli die al stond, maar ik meld wel dat we vandaag zijn geweest. Dan zie ik wel of ze nog even snel gaat kijken of niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het gewoon heel erg scheelt per ziekenhuis! Wij IVF moeders zijn volgens mij gewend te moeten knokken voor wat extra ondersteuning, omdat we vaak in academische ziekenhuizen zitten en daar zijn ze gewoon veel minder klantgericht. Je voelt je dan al snel een zeikerd, maar het is niet vreemd dat je extra onzeker bent na een intensief IVF traject en een miskraam! Dus mijn advies: gewoon kijken waar ze je wel (extra) willen helpen!

Geplaatst

Ik krijg hem nu even niet geopend (ligt vermoedelijk aan mijn prehistorische iPad), maar een heel goed overzicht van hcg waarden staat op http://www.betabase.info! Link heb ik van Henne gekregen (onze wandelende IVF/zwangerschapsencyclopedie :-))

Uiteindelijk heb je ook met een echo natuurlijk garantie tot de deur, sterker nog, tot je je broek weer aan hebt (kleine was vandaag trouwens al uitwendig te zien), maar toch geeft het de meeste zekerheid.

Op een gegeven moment kan je met een doppler luisteren (Als je het wilt, de opvattingen zijn zeer verdeeld, maar behalve één verloskundige die heel negatief is, vind ik op internet eigenlijk weinig concrete aanwijzingen dat het schadelijk is. Sterker nog op Engelse sites vind ik het tegendeel, maar wordt opgemerkt dat het heel onzeker kan maken als je het hartje niet kunt vinden en dat het valse zekerheid kan geven als je onterecht denk het hartje wél te horen. 'Geniet, maar luister met mate' is het advies en laat het niet in de plaats komen van een medisch oordeel als je twijfelt).

Ik voelde Mini met 16 weken al heel duidelijk. Dan heb je helemaal niet meer heel veel behoefte aan echo's. Mits hij goed blijft schoppen dan hè?

Kortom: dan is het tussen 6 en 16 weken dat het voor een hele onzekere vrouw fijn is echo's te maken. Waar maken ze zo'n probleem van in die ziekenhuizen?! Maak dan in die paar weken op verzoek die paar echo's!

Geplaatst

Sylvia spannend hoor 18 maart je eerste echo! Gefeliciteerd!!

Groetjes Nathalie

Hallo allemaal,

Ik weet pas sinds maandag dat ik zwanger ben, ik kijk en luister naar mijn lichaam om te kijken/voelen of ik al iets zie of voel. Het is nog zo onwerkelijk. Ik voel me niet echt heel anders. Het enige wat ik voel is wat kleine steekje in mijn buik/baarmoeder. En niet vergeten mijn hoofd is heel warm maar heb geen koorts.

Het is nog zo onwerkelijk dat het zover heeft mogen komen.

Ook ik heb op 18 een echo, heel spannend allemaal.

Geplaatst

Floortje wat fijn dat je vandaag een mooie echo had! Wat een geruststelling!!!

Groetjs Nathalie

Hoi Bianca,

200 op WD 11 is best veel hoor! Ik had 220 op WD 13.

Met die echo's scheelt heel erg per ziekenhuis. Ik heb een echo gehad met 4+3 en 5+3 (alleen vruchtzakje) vanwege pijnklachten die leken op overstimulatie. Toen een 'normale' echo met 6+2 (kloppend hartje). Vandaag was ik erg onzeker, omdat ik ineens geen kwalen meer voel. Paniek dus, want zo was het ook toen ik een miskraam had. Mijn fertiliteitspoli wilde me niet ontvangen, maar mijn plaatselijke ziekenhuis liet me meteen komen. Dus met 8+2 een prachtig bewegend kindje. Ze zeiden mijn angst heel goed te begrijpen na 8 embryo's teruggeplaatst te hebben gekregen en een miskraam te hebben gehad en gaven aan bij onzekerheid gewoon weer te bellen en te komen. 'Daar zijn we voor!' zeiden ze. Ik was totaal verbaasd, in positieve zin! Maandag heb ik een afspraak op de fertiliteitspoli die al stond, maar ik meld wel dat we vandaag zijn geweest. Dan zie ik wel of ze nog even snel gaat kijken of niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het gewoon heel erg scheelt per ziekenhuis! Wij IVF moeders zijn volgens mij gewend te moeten knokken voor wat extra ondersteuning, omdat we vaak in academische ziekenhuizen zitten en daar zijn ze gewoon veel minder klantgericht. Je voelt je dan al snel een zeikerd, maar het is niet vreemd dat je extra onzeker bent na een intensief IVF traject en een miskraam! Dus mijn advies: gewoon kijken waar ze je wel (extra) willen helpen!

Geplaatst

Topper toch die Henne!! Ik heb ook altijd veel aan haar tips!

Je hebt gelijk Floor over die echo's !! Moet zeggen dat ik ook best verwend ben hoor met echo's...max.om de 3 weken..maar wel op eigen verzoek hoor en een meewerkende echoscopiste..anders had ik van 12-19 weken geen echo meer gehad!

Ik zou die echo van 11 maart gewoon lekker laten staan Floor!!!!!!

Groetjes Nathalie

Ik krijg hem nu even niet geopend (ligt vermoedelijk aan mijn prehistorische iPad), maar een heel goed overzicht van hcg waarden staat op www.betabase.info! Link heb ik van Henne gekregen (onze wandelende IVF/zwangerschapsencyclopedie :-))

Uiteindelijk heb je ook met een echo natuurlijk garantie tot de deur, sterker nog, tot je je broek weer aan hebt (kleine was vandaag trouwens al uitwendig te zien), maar toch geeft het de meeste zekerheid.

Op een gegeven moment kan je met een doppler luisteren (Als je het wilt, de opvattingen zijn zeer verdeeld, maar behalve één verloskundige die heel negatief is, vind ik op internet eigenlijk weinig concrete aanwijzingen dat het schadelijk is. Sterker nog op Engelse sites vind ik het tegendeel, maar wordt opgemerkt dat het heel onzeker kan maken als je het hartje niet kunt vinden en dat het valse zekerheid kan geven als je onterecht denk het hartje wél te horen. 'Geniet, maar luister met mate' is het advies en laat het niet in de plaats komen van een medisch oordeel als je twijfelt).

Ik voelde Mini met 16 weken al heel duidelijk. Dan heb je helemaal niet meer heel veel behoefte aan echo's. Mits hij goed blijft schoppen dan hè?

Kortom: dan is het tussen 6 en 16 weken dat het voor een hele onzekere vrouw fijn is echo's te maken. Waar maken ze zo'n probleem van in die ziekenhuizen?! Maak dan in die paar weken op verzoek die paar echo's!

Geplaatst

He Beanie,

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de angelsound! Voor de 13 weken hoorde ik ze niet maar wist dat dit kon gebeuren dus raakte er niet nerveus van vond het alleen jammer.

Nu weet ik waar uk en puk liggen en heb ik ze binnen 5 sec gevonden! Vind het toch wel erg prettig! Ik luister niet elke dag hoor! Misschien 1x in de 3 dagen en dan echt heel kort..

Zou wel heel erg fijn zijn als we ze kunnen voelen ja, dan word je echt gerustgesteld!!! Nu zie je ze op de echo zo lekker bewegelijk zijn maar je voelt niets..is toch echt raar!

Die 20 weken echo is echt spannend ja...merk dat ik er steeds aan denk!

Jij hebt hem ook vroeger zie ik...wij ook met 18 weken en 5 dagen. Bij ons is het een GUO, is standaard bij ICSI daar in het zh.

Ik zie dat jullie een SEO hebben, is een GUO niet standaard in het zh waar jij loopt?

Bij mij ook te doen hoor de kwaaltjes..wat je zegt..met vlagen en de hele dag door kleine beetjes eten helpt ook bij mij! Ik maak 's avonds 2 boterhammen klaar en een flesje water en die zet ik naast m'n bed voor als ik wakker word en trek krijg..als ik niet meteen eet word ik misselijk.

Ik heb redelijk wat last van oprispingen, neem om de dag omeprazol hiertegen. Heb jij daar geen last van?

Verder erg moe en hoofdpijn maar dat hoort erbij heb ik begrepen..ach alles beter dan hele dagen overgeven en jezelf niet kunnen wassen/douchen omdat je zo verzwakt bent :)

Ik las dat je babykleertjes had gekocht! Schattig he!! Klein he!

Heb heel veel overslagrompertjes/ vestjes en broekjes met voeten via m.arktplaats kunnen aanschaffen van een hele lieve vrouw!

Gister 4 uur op het werk geweest, vandaag bekaf :) Zwangerschapsverlof en gewoon verlof etc aangevraagd.

Volgende week 2x4 uur, week erna 3x4 uur en zo weer opbouwen tot m'n 36 uur.

Heb vandaag positiekleding besteld bij positie outlet waar jij het over had! Bij de koopjes..dus mooi prijsjes..een jurk voor 15 euro en een rokje voor 25 euro, een tuniek voor 13 euro!

Heb ook een spijkerbroek besteld bij baby walz of zoiets voor 50 euro.

Heb het nog niet nodig hoor! Kan m'n werkworkers nog onder m'n buik dragen maar dan heb ik het alvast maar liggen..moeders bestookte me met mailtjes dat ik toch echt positiekleding moest gaan aanschaffen nu we de 16 weken zwanger zijn :)

Ze hebben ook mooie tops bij positie outlet!! Misschien even kijken..

Zeker lekker voor als jullie op vakantie gaan!! Waar gaan jullie naartoe?? Wat heeeeeeeeeeeerlijk zeg! Ben jaloers!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hoi meiden

even een kort berichtje.

maandag dag 8 na tp was mn hcg 25.

donderdag dag 11 was mijn hcg 109.

dat is denk ik vrij normaal toch?

reageer zondag wat uitgebreider. via mn telefoon kan ik nooit zo goed terug kijken.

liefs bianca

Geplaatst
hoi meiden

even een kort berichtje.

reageer zondag wat uitgebreider. via mn telefoon kan ik nooit zo goed terug kijken.

liefs bianca

Hoi Bianca, volgens mij is dat een super mooie waarde! Ik had op WD13 een hcg van 220, dus zal waarschijnlijk op WD11 zo'n beetje hetzelfde als jij gehad hebben. Super hoor! Wanneer mag je weer? Of is het volgende je echo??

Geplaatst
He Beanie,

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de angelsound! Voor de 13 weken hoorde ik ze niet maar wist dat dit kon gebeuren dus raakte er niet nerveus van vond het alleen jammer.

Nu weet ik waar uk en puk liggen en heb ik ze binnen 5 sec gevonden! Vind het toch wel erg prettig! Ik luister niet elke dag hoor! Misschien 1x in de 3 dagen en dan echt heel kort..

Zou wel heel erg fijn zijn als we ze kunnen voelen ja, dan word je echt gerustgesteld!!! Nu zie je ze op de echo zo lekker bewegelijk zijn maar je voelt niets..is toch echt raar!

Die 20 weken echo is echt spannend ja...merk dat ik er steeds aan denk!

Jij hebt hem ook vroeger zie ik...wij ook met 18 weken en 5 dagen. Bij ons is het een GUO, is standaard bij ICSI daar in het zh.

Ik zie dat jullie een SEO hebben, is een GUO niet standaard in het zh waar jij loopt?

Bij mij ook te doen hoor de kwaaltjes..wat je zegt..met vlagen en de hele dag door kleine beetjes eten helpt ook bij mij! Ik maak 's avonds 2 boterhammen klaar en een flesje water en die zet ik naast m'n bed voor als ik wakker word en trek krijg..als ik niet meteen eet word ik misselijk.

Ik heb redelijk wat last van oprispingen, neem om de dag omeprazol hiertegen. Heb jij daar geen last van?

Verder erg moe en hoofdpijn maar dat hoort erbij heb ik begrepen..ach alles beter dan hele dagen overgeven en jezelf niet kunnen wassen/douchen omdat je zo verzwakt bent :)

Ik las dat je babykleertjes had gekocht! Schattig he!! Klein he!

Heb heel veel overslagrompertjes/ vestjes en broekjes met voeten via m.arktplaats kunnen aanschaffen van een hele lieve vrouw!

Gister 4 uur op het werk geweest, vandaag bekaf :) Zwangerschapsverlof en gewoon verlof etc aangevraagd.

Volgende week 2x4 uur, week erna 3x4 uur en zo weer opbouwen tot m'n 36 uur.

Heb vandaag positiekleding besteld bij positie outlet waar jij het over had! Bij de koopjes..dus mooi prijsjes..een jurk voor 15 euro en een rokje voor 25 euro, een tuniek voor 13 euro!

Heb ook een spijkerbroek besteld bij baby walz of zoiets voor 50 euro.

Heb het nog niet nodig hoor! Kan m'n werkworkers nog onder m'n buik dragen maar dan heb ik het alvast maar liggen..moeders bestookte me met mailtjes dat ik toch echt positiekleding moest gaan aanschaffen nu we de 16 weken zwanger zijn :)

Ze hebben ook mooie tops bij positie outlet!! Misschien even kijken..

Zeker lekker voor als jullie op vakantie gaan!! Waar gaan jullie naartoe?? Wat heeeeeeeeeeeerlijk zeg! Ben jaloers!!

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Als ik het zo lees heb ik er toch wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon eigenwijs ben geweest en toch een A.S. heb aangeschaft. Nu ben ik weer zo onzeker... Aan de andere kant heb ik het idee dat ik uk toch al een beetje voel, af en toe een plopje of een blupje en vanmorgen voor het eerst een duidelijk schopje volgens mij! Maar ik moet me er nog erg bewust van zijn, en dat maakt het ook weer lastig. Want ook als ik er bewust aan denk dan voel ik het soms niet en dan ben ik dus weer meteen onzeker.... En soms twijfel ik ook, zou het echt al? Nou ja, daar kom ik vast binnenkort wel achter. Ik weet wel dat de placenta aan de achterkant ligt dus dat het wel vroeg mogelijk is!

Voor wat betreft de 20-weken echo, het was wel het idee om een GUO te doen. Maar daarvoor kan ik niet zelf een afspraak maken (moet daarvoor naar de V.U of het A.MC, kan niet in 'eigen' ZH) en als ik de tekst op de website lees dan kom ik daarvoor helemaal niet in aanmerking. Vandaar dat ik een afspraak heb gemaakt voor een SEO in eigen ZH. Inmiddels heb ik begrepen dat de V.U wel de IVF/ICSI zwangerschappen die daar zijn ontstaan wil volgen dmv een GUO, maar ik heb er om eerlijk te zijn verder nooit iets over gehoord. Ook niet van de fertiarts toen ik de laatste keer op de poli was. Nou ben ik ook niet zo dol op de V.U (afgezien van de fertiliteitskliniek uiteraard) dus wat dat betreft vind ik het wel best op de SEO in eigen ZH te doen. Iig zal ik het aankomende vrijdag maar even overleggen met de gyn!

Moe idd nog steeds, misselijkheid bij vlagen en mn 's avonds dan. 's Morgens eigenlijk altijd wel goed gegaan, merk wel dat ik snel moet eten als ik uit bed kom maar hoef niks klaar te zetten. Oprispingen of zuurbranden heb ik geen last van. Hoofdpijn soms, maar niet genoeg om er wat tegen in te nemen... Dus eigenlijk al met al mag ik niet zo klagen! Niet dat ik nu durf te beweren dat ik met super voel en zwanger zijn hartstikke leuk vind, misschien komt dat nog maar vooralsnog vind ik het voornamelijk stressen!

Wat goed zeg, veel kleertjes van MP... De kleertjes die wij deze week hebben gekregen zijn cadeautjes van familie. Zo schattig en idd zo klein.... Verder willen we wachten tot we het geslacht weten. En we moeten binnenkort eens informeren wat mijn schoonzus nog heeft, zij schijnt alles bewaard te hebben en heeft weer een heleboel van haar zus en onze andere schoonzus gekregen. Voor we weten wat we kunnen lenen/doorgeschoven krijgen is het niet handig om al heel veel zelf aan te schaffen denk ik!

Jij bent dus weer begonnen met werken... Kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is. Raar he, om al na te denken over je verlof en zo... Ik kreeg een aantal weken geleden een brief van mijn werkgever waarin ze vroegen om een zwangerschapsverklaring. En idd, ik moet ook aan gaan geven wanneer het verlof in moet gaan (zoals het er nu naar uitziet 6 weken van te voren door het UWV opgelegd), of ik vakantie wil opnemen aansluitend aan mijn verlof (ja, de vakantieuren die ik in juni ga opnemen zijn nog van 2012 dus dan heb ik er nog meer dan 200 over. Zo hoop ik dan pas weer op 1 januari te hoeven beginnen!) en hoeveel uur ik wil gaan werken na het verlof en of ik ouderschapsverlof wil gaan opnemen. Vreemd om daar over na te denken. Net als de kraamzorg, die heb ik deze week ook in werking gezet (was makkelijk, verzekering regelt het ik hoefde alleen aan te geven met welk bureau ik in zee wil).

Goh, wat lekker dat je je 'gewone' broeken nog aankunt... Ik heb er 1 die ik nog aankan, die is eigenlijk te groot maar ik vind het niet prettig meer om een riem te dragen. Dus daarom zitten de positiebroeken nu toch lekkerder.... Misschien ga ik dit weekend nog eens kijken voor tops, maar eigenlijk kan dat ook nog wel even wachten.

Wij gaan ip 3 weken naar Oostenrijk, een gebied waar we inmiddels al een keer of 15 zijn geweest en ook best wat vrienden hebben. Altijd gezellig! Heb er zo veel zin in om er even uit te gaan.... We zijn vorig jaar juni voor het laatst op vakantie geweest, en toen eindigde ik die vakantie met een gescheurde voorste kruisband. Nu zal het in juni wel wat anders zijn dan vorig jaar, voor mij veel rustiger, ik ben dan al rond de 30 weken zwanger! Gelukkig is Oostenrijk verre van een derde wereldland en zitten we relatief dicht bij een ziekenhuis, dus als er wat is komt dat vast wel goed.... Maar ik denk dat het geen probleem zal zijn, moet alleen even kijken of het gaat met de warmte want het kan daar flink warm zijn!

Groetjes, Beanie

Ps had jij niet een tijdje geleden op MP voor een duo-kinderwagen gekeken en niet zo veel gevonden? Ik zat laatst te kijken, specifiek voor kinderwagens op luchtbanden, en daar stonden er best wat tussen... Misschien dat je daar ook eens moet kijken?

Geplaatst

He Beanie,

Dat plopje waar je het over had, voelde ik gisternacht ineens een aantal x. Klopt het dat het een beetje irritant gevoel is, heel lokaal?

Ik weet eigenlijk niet waar de placenta's liggen, mmm, je brengt me op ideeen, ook eens vragen!

Het S.paarne werkt samen met het V.U., ook met die combitest was dat het geval, vandaar dat bij icsi/ ivf gelijk voor een GUO gegaan wordt.

Mag ik vragen waarom je niet zo dol bent op het V.U.? Ik heb dat met het AMC, altijd maar die ellelange wachttijden en altijd verschillende doktoren etc. Het V.U. heb ik geen ervaring mee.

Wat je zegt over het stressen, komt mij heel bekend voor! Misschien word het minder voor ons na de 24 weken! Het zou toch fijn zijn als we echt eens mogen gaan genieten van de zwangerschap he Beanie!

Hier ineens erge last van m'n rug, ga maandag maar eens sporten denk ik..ook maar eens een afspraak maken met de chiropractor en de fysio. De laatste kreeg ik als tip ivm kans op bekkeninstabiliteit van een tweelingmoeder.

Wel handig als je wat spulletjes van familie kan krijgen! Is allemaal al duur zat he!

We hebben op mp een mooie hemelsblauwe e.asy.walker gekocht, compleet met reiswiegen en voetzakken voor 450 euro en hij rijdt super licht! Ook had ze nog een k.oels.tra buggy voor 60 euro en wat kleertjes voor 15 euro dus dat was 1 ritje den haag.

Wat grappig als ik zo naar jouw verlofaanvraag kijk! Ik had ook nog uren over en denk ook pas in het nieuwe jaar aan het werk te gaan, beetje zelfde tijd als jou dus!

Misschien plak ik gelijk m'n 3 weken vakantie in januari eraan vast van 2014!

Waarom krijg je 6 weken van het uwv opgelegd? Waarom mag je niet kiezen voor 4?

Hier ook de kraamzorg geregeld via de verzekeraar, vroeg ze welk bureau ik wilde??? Geen idee, gevraagd of zij maar wat wilde invullen en dat hebben ze gedaan..de kr.aamvogel is het geworden.

Jouw buikie groeit hard als ik het zo lees!! Dat je nog maar in 1 broek past!!

Ben benieuwd wanneer die van mij meer begint te groeien..

Wat lekker dat je naar Oostenrijk gaat! Nee, Oostenrijk is zeker geen 3e wereldland als het om medische zorg gaat :)

Voor de laatste keer met z'n tweeen :)

Heb jij trouwens ook nog last van soorten krampjes? Zijn geen heftige krampen maar meer kleine krampjes verspreidt over heel de buik?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Bianca,

Ik heb ook het idee dat dit normaal is hoor!!

Groetjes Nathalie

hoi meiden

even een kort berichtje.

liefs bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden