Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje


Lot69

Aanbevolen Berichten

Bianca, wat heerlijk weer een goede echo!

Ik heb de 22e weer een echo in het ziekenhuis (ben dan 10 weken), omdat ik dan de intake heb voor die combinatietest. We hebben dus toch besloten dat maar te doen.

 

Maar eigenwijs als ik ben, heb ik me ook al aangemeld bij de verloskundigenpraktijk. Vorige keer had ik daarmee gewacht tot ik ontslagen was uit het ziekenhuis en toen zat ik bij 18 weken pas voor het eerst bij de verloskundige en vonden zij dat wel erg laat want toen moest er direct een 20-wekenecho ingepland worden enzo. Dus dacht, meld me gewoon aan en nu mag ik 12 april al voor het eerst naar de verloskundige en zal ik daar dus een echo krijgen. Nog een weekje geduld hebben dus.

Ben opeens weer erg onzeker aan het worden, want de kwaaltjes die ik had (gevoelige borsten, hoofdpijn, opgezette buik en gevoelig schaambeen) zijn allemaal verdwenen. En ik had me nog zo voorgenomen me hier deze keer niet gek door te laten maken, aangezien de kwaaltjes vorige keer ook soms wel en soms niet aanwezig waren en toen was alles gewoon steeds prima in orde bij de echo's. Maar ja, het blijkt dus toch lastiger te zijn dan vooraf gedacht... Kan niets anders doen dan braaf wachten op 12 april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Bianca, wat super fijn zo'n goede echo. Het lijkt me zo fijn om eerder een echo te hebben. Bij ons kon ik eigenlijk pas na 10 weken terecht, gelukkig mag ik nu bij 7,5e week maar ik merk wel dat ik het steeds spannender ga vinden.

 

Ik zet mezelf ook op het lijstje!

 

Echo datum

Bianca : 5 april tweede echo

Eef : 12 april tweede echo

Liesje: 15 april derde echo

Lisa: 18 april eerste echo

Emily : 29 april eerste echo

 

Wanneer uitgerekend

Bianca: 14 november

Liesje: 14 november

Eef : 16 november

Lisa: 2 december

Emily : 15 december

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mezelf ook even toegevoegd aan het lijstje

 

Echo datum

Bianca : 5 april tweede echo

Eef : 12 april tweede echo

Liesje: 15 april derde echo

Lisa: 18 april eerste echo

Jacqueline: 26 april derde echo

Emily : 29 april eerste echo

 

Wanneer uitgerekend

Jacqueline: 4 november

Bianca: 14 november

Liesje: 14 november

Eef : 16 november

Lisa: 2 december

Emily : 15 december

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, de meeste meiden hier ken ik niet. Toch wil ik iedereen op dit slopende bankje een hele voorspoedige zwangerschap wensen en sterkte in deze verlengde wachtweken! Ik heb dit bankje als zeer prettig ervaren maar met 20 weken is het toch echt tijd om officieel afscheid te nemen hier, ook omdat ik al een paar weken niet meer zo actief ben op het forum ivm m'n werk. Om deze reden heb ik niet meer kunnen schrijven hier op het bankje jammer genoeg. Floortje ik ben benieuwd hoe het met je gaat, heb je een pb gestuurd. Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis erg rustig op dit bankje... Wordt tijd dat het hier drukker wordt :laugh:

 

Hoe is het met de kwaaltjes? Hier wel goed, merk vrij weinig lichamelijk. Alleen komen om t minste of geringste bij mij de waterlanders al tevoorschijn...! Dit herken ik helemaal niet van mijn eerste zwangerschap...

 

 

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, de meeste meiden hier ken ik niet. Toch wil ik iedereen op dit slopende bankje een hele voorspoedige zwangerschap wensen en sterkte in deze verlengde wachtweken! Ik heb dit bankje als zeer prettig ervaren maar met 20 weken is het toch echt tijd om officieel afscheid te nemen hier, ook omdat ik al een paar weken niet meer zo actief ben op het forum ivm m'n werk. Om deze reden heb ik niet meer kunnen schrijven hier op het bankje jammer genoeg. Floortje ik ben benieuwd hoe het met je gaat, heb je een pb gestuurd. Groetjes Nathalie

 

Hier hetzelfde, ik wens jullie allemaal geweldige zwangerschappen, maar schrijf hier ook niet meer mee. Ik ben inmiddels ook 13 weken en post meestal bij Bomen en 45+ en verder heb ik op dit moment mijn handen vol aan de dagelijkse dingen, want ik ben héél erg moe momenteel. Nathalie, ja ik heb vanmorgen gereageerd, kwam er even niet eerder van, zit met een ziek mannetje!

 

Meiden hier, heel veel succes en geniet van jullie zwangerschappen!

 

Liefs,

 

Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Misa, het is hier idd heel rustig. Bij mij gaat het eigenlijk wel hetzelfde. Ik heb weinig lichamelijke klachten. En de symptomen die ik heb, zoals gevoelige borsten, wisselen heel erg per dag. Verder ben ik ook niet super emotioneel, maar nog wel heel onzeker. Ik ben echt de dagen aan het aftellen naar de 18e.

 

Verder ben ik vandaag voor het eerst gaan tennissen. Ik had me al opgegeven voor lessen samen met vriendinnen, voordat duidelijk was dat ik zwanger was. Nu weet 1 vriendin het wel, maar bij de anderen wil ik echt nog even afwachten tot we de 1e echo hebben gehad. Ik wil echt eerst een hartje gezien hebben. Ik moet wel zeggen dat ik het wel spannend vond om te gaan sporten, maar uiteindelijk heb ik op internet gelezen dat sporten goed is voor de groei van de foetus. Tijdens het sporten merkte ik gelukkig niks en was het gewoon lekker om buiten bezig te zijn. Dus ik blijf dat gewoon lekker doen. Ik merk echt dat ik het heel fijn vind om wat ontspanning te hebben. En dat is tenslotte ook belangrijk.

 

Floortje en Nathalie, dank jullie voor jullie berichtje. Ik hoop dat wij jullie snel allemaal volgen. Hoe gaat het met alle anderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier gaat het ook gewoon goed denk ik. Heb weinig kwaaltjes. Heel af en toe wat gevoelige borsten, maar die kunnen ook zo weer een paar dagen weg zijn. Gelukkig heb ik vrijdag weer een echo en word ik hopelijk weer even gerustgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Ik mag me ook melden op dit bankje! Dat het maar snel drukker mag worden!

Ik heb op 29 maart de tp gehad van 2 emmy's en na een paar keer testen ben ik er toch echt van overtuigd zwanger te zijn! (De digitale Clearblue was al na 1 minuut "klaar" met nadenken). We hebben al een dochter die vorig jaar juli geboren is. Ik heb eigenlijk weinig kwaaltjes, af en toe ongi pijn maar geen pijnlijke borsten of zo. Wel heb ik het de ene keer koud en dan weer zweten. En mijn reuk is heel goed, afgelopen zaterdag kon ik de Senseo pads die in de boodschappen tas zaten van een afstandje ruiken. Toen mijn man het niet rook begon me al iets te dagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa, Danore welcome hier!!

 

 

Hier verder nog steeds weinig kwaaltjes maar dat vind ik niet zo erg. Wat geprik af en toe en emo tot op het bot bij vlagen haha. De reuk is hier idd ook goed ontwikkeld....niet altijd even prettig...haha..

 

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden

 

ik ga me voorzichtig hierop aan melden vandaag bloed geprikt heg was laag 30 moet vrijdag weer ben benieuwd of hy ga stijgen

ben met vlagen misselijk moe n last van me liezen ben zo benieuwd

28 mrt terugplaatsing gehad v een cryo afgelopen vrijdag had ik ongeteld moeten worden maar had alleen eenmalig bruin afscheiding maandag neg getest ik dacht het is afgelopen vandaag bloed geprikt en hcg in me bloed

ben zo benieuwd welke kant dit op gaat

duime juli voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susan, dat klinkt heel spannend. Ik ga voor je duimen. Hopelijk stijgt je HCG voor as vrijdag. Zorg maar dat mini-tje lekker groeit. Succes.

 

Hier inmiddels behoorlijk aan het aftellen tot de echo... Nog 8 dagen. Komend weekend met m'n man een weekendje naar Gent. Heerlijk even lekker ontspannen en genieten. Morgen nog 1 dag werken en dan al weekend. Ik kan het wel gebruiken even een weekendje weg. Ben volgens mij ook wel moe door alle spanning van afgelopen periode en voor komende echo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Susan, ik duim voor je hoor. Fijn dat je ons bankje komt versterken :clap:

 

Lisa, heerlijk een weekendje weg! Ik snap dat je daar naar uitkijkt!

 

..

 

bedankt meiden voor het duimen juli horen het snel

ik hoop ook dat ik hier twaalf weken maar blijven gezellig hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik van het bankje ben gevallen. Ik heb net de cb digital gedaan en er stond 'niet zwanger'. Ik snap er niets van, heb steken in mijn borst en moet niet ongesteld worden... Wtf? Ik ben echt even helemaal van slag, nu moet ik mezelf maar ff een schopje onder mijn kont geven want ik moet B.rando wakker maken en hij hoeft niets te merken, en zometeen op werk gelijk een meeting. Wat een sh*tzooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de huisarts gebeld om te vragen of ik bloed kan laten prikken. Ik moet tussen 11 en half 12 terugbellen... Ze gaat het even overleggen maar vanmiddag is de praktijk dicht..

Z'huis is vanaf half 9 bereikbaar maar daar geven ze toch aan dat ik moet wachten tot ik ongesteld word... ze prikken daar voor zover ik weet (bijna) nooit bloed.

 

Iemand ook gezien dat een cv negatief gaf terwijl je nog wel zwanger bent? Jaja, ik weet t, ik ben op zoek naar bevestiging en het wonder... But ain't wel all?

 

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee Misa, hoop inderdaad dat de test niet goed functioneerde en dat je nog gewoon zwanger bent, gewoon het ziekenhuis ook bellen en dan zie je wel dan kan je misschien vandaag toch nog bloedprikken dan weet je het zeker want dit is ook niks zo in onzekerheid zitten, ik ga voor je duimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer contact gehad met t ziekenhuis. Ik zou erheen om bloed te prikken maar toen ik naar t toilet ging had ik bruin bloedverlies... Ik ga dit even afwachten, zal nu wel doorzetten, en moet maandag terugbellen.

 

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden