Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Voor de 4e icsi waren we 1517 euro kwijt (zonder medicatie) dus had gedacht dat we voor een cryobehandeling ongeveer 500 euro kwijt zouden zijn echter, toen ik hier naar vroeg schrok ik toch wel.

Bij MCK in leiderdorp kost dit ongeveer 950 euro! Ik vond dit nogal raar aangezien een verse poging 1517 euro kost. Voor het invriezen van de embryo's betaal je 50 euro per jaar. Ik vroeg me dus af hoeveel een volledige cryobehandeling bij jullie kliniek/ ziekenhuis kost??

Bedankt alvast voor de info!

Groetjes Nathalie

Posted

Wij moeten €400 betalen voor een cryo tp.

Ben benieuwd wanneer wij de rekening binnen krijgen.

Weet niet of dat het alleen de cryo tp is die betaald moet worden of dat het lab ook betaald moet worden voor het ontdooiproces.

Onze cryo's zijn per stuk ingevroren, omdat wij er als dit kon 2 terug geplaatst willen krijgen zijn ze blijven ontdooien tot er 2 goed waren voor een tp. Ze hebben er nu 4 moeten ontdooien.

Of dat we dit proces ook moeten betalen? Denk het niet anders had ik het graag willen weten.

Posted

Hoi Wish,

Bedankt voor je reactie!

Bij deze 950 euro zit alles bij in: invriezen, labkosten echo's, terugplaatsingen..

Is het bij jullie 1 terugplaatsing? Of de tp van alle cryootjes?

Groetjes Nathalie

Posted

Ik schrik wel van die prijs, bij een verzekerde IVF zit de cryo behandeling erbij. Wij zitten ook bij MC Kinderwens maar wat een geld zeg voor een cryo Tp.

Posted

Ik heb 2 keer de rekening thuis gehad voor een cryo tp. Beide keren zat het rond de € 450,-.

Dit is inderdaad een hele hoop geld. Je zal er maar 10 in de vriezer hebben en ze alle tien nodig hebben...

Posted

Heb voor onze cryo nog geen rekening gezien, geen idee dus. Wel vreemd dat het verzekeringstechnisch bij de behandeling hoort en opeens niet meer als je het zelf moet betalen. Typisch....

Posted
Heb voor onze cryo nog geen rekening gezien, geen idee dus. Wel vreemd dat het verzekeringstechnisch bij de behandeling hoort en opeens niet meer als je het zelf moet betalen. Typisch....

Dat was ook mijn eerste reactie, wel raar eigenlijk.

Posted

Bedankt voor jullie reacties, Gent is blijkbaar dus het goedkoopst.

Ik blijf het ook raar vinden dat de kosten zo hoog liggen t.o.v. een "verse" poging.

Groetjes Nathalie

Posted

Wat een interassant topic!

Lottie: Wij zijn ons voor de vierde poging aan het orienteren op Dusseldorf of Voorburg (liepen ook in MCK Leiderdorp). Was dus erg benieuwd naar de kosten van de cryobehandeling.

Zag in jouw bericht dat het in DD 230 euro per terugplaatsing kost. Zijn deze kosten per cryo of gewoon per behandeling. Stel dat wij drie cryo's zouden hebben en deze alle drie tegelijk willen laten terugplaatsen, is dat dan in totaal 230 euro of 3 x 230 euro? Betaal je nog extra voor de opslag van cryo's.

Zijn nl nu alles uitgebereid op een rijtje aan het zetten voor een goede keuze voor onze vierde behandeling. Is daarom erg handig welke kosten wij eventueel kunnen gaan verwachten.

Henne: Als je eenmaal weet hoe of wat mbt de cryokosten in Voorburg, zou jij dit dan ook willen laten weten?

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Rubiootje,

Sorry dat ik nu pas reageer. Had je berichtje niet eerder gezien.

Ik heb 1 keer 2 cryo's laten TP'en het koste 1 x 230 euro. Betalen voor het invriezen weet ik niet, heb hier nog geen rekening van gehad. Onze 1e IVF in DD was in maart 2010 dus heb nog niet voor 'verlenging' moeten betalen. Volgens mij kost het het eerste jaar niets, want anders had ik vast al een rekening gehad. Ik heb namelijk nog steeds 1 cryootje uit die behandeling in de vriezer liggen. Ondertussen al wel weer wat behandelingen gehad en het lijkt me - ze zijn altijd erg snel met rekeningen sturen - dat ik dan allang die rekening gehad zou moeten hebben.

Als je nog meer vragen hebt over DD, dan hoor ik het graag. Ben inmiddels helaas een heuse DD-kenner geworden met al mn mislukte pogingen :S

Posted

Hoi Lottie,

Weet je toevallig ook wat een pesa behandeling kost in DD??? En of je ingevroren zaad mee kan nemen van een andere kliniek naar DD??

Zit voor de 5e poging nml ook aan DD te denken maar hebben nog 2 rietjes met zaad in de kliniek liggen.

Alvast bedankt!

Groetjes Nathalie

Posted

Hoi Lottie,

Als echte DD kenner heb ik meteen een vraag voor je. Heb jij alles netjes vergoed gekregen van je verzekering? Ik ben nu al vanaf juni bezig om een verwijsbrief van Dr S te krijgen om die met alle rekeningen mee te sturen naar de zorgverzekeraar. Helaas laat de brief lang op zich wachten en toen ik hem vorige week kreeg stond er voor de tweede keer het verkeerde in.

Heb jij die brief mee moeten sturen naar je verzekering of kreeg je alles vergoed ook zonder die brief. Wij hebben tot nu toe alles betaald behalve de IVF van 1300 euro. Die houden we achter totdat we de juiste brief hebben ontvangen. Heel vervelend allemaal. Verder niets dan lof over DD. Je moet alleen wel een beetje scherp blijven want hun interne communicatie is niet top. Maar nogmaals ik ben heel enthousiast over hun werkwijze.

Heej Nathalie,

Waarom heb je over de 5e poging? Heb je al kunnen testen of de laatste 2 zijn blijven plakken?

groetjes

Eus

Posted

Hoi Eus,

Nee nog niet getest maar heb menstruatiekrampen, precies hetzelfde als bij de vorige pogingen dus weet voor 95% dat het weer voorbij is jammer genoeg.

Groetjes Nathalie

Posted

Nathalie, sorry over PESA en zaad ed weet ik weinig omdat bij ons daar geen problemen liggen. Ik zal hier dus geen info over kunnen geven. Misschien dat je een mailtje kunt sturen naar de kliniek? Ze zijn heel erg blij met elke nieuwe patient dus je zult snel antwoord krijgen ;)

Eus, ik heb praktisch alles van mn verzekering vergoed gekregen. 1 ding vast ff: NOOIT Assisted Hatching declareren want dan heb je kans dat ze niets vergoeden EN dat je alle medicijnkosten terug moet betalen!!

Het is trouwens wel zo dat ik het dubbele van het NLse tarief (1589 euro) kan declareren ivm mn extra aanvullende verzekering (dus 3100 euro). Als je deze verzekering niet hebt zul je dus niet alles vergoed krijgen.

Ik heb trouwens ook immunologische onderzoeken en een kijkoperatie volledig vergoed gekregen van mn verzekering.

Over de brief: bij ons duurde het ook lang voordat ik die kreeg, maar hoor ook van meiden dat zij de brief binnen enkele dagen na de intake al kregen!! Mijn tip: blijf er op terugkomen met S. Blijf wekelijks mailtjes sturen! Het gaat wel om je geld. Uiteindelijk zul je de brief krijgen!!

Btw, de brief voor mn immunologische onderzoeken en de kijkoperatie had ik wel binnen 2 weken op mn deurmat liggen. Had toen wel ineens een rekening van 17 euro briefschrijf kosten en portokosten er voor ontvangen. Moest er we een beetje om lachen. Weet dat ze uiteraard geld moeten verdienen, maar had dat voor de eerste brief geen rekening ontvangen. Het voelt wel heerlijk commercieel. Btw, voor de intake rekende hij bij mij ook 65 euro, terwijl ik van een lotgenootje weet dat ze daar nooit een rekening van gezien heeft.

Ik heb de brief samen met de verwijsbrief van de Nederlandse arts naar mijn verzekering gestuurd. Btw, als je een eigenwijze donder als gyn hebt en geen verwijzing voor je wil schrijven (helaas ervaring mee) dan kun je het ook aan je HA vragen. Die brief heeft ook genoeg gewicht.

Vind het trouwens wel goed van je dat je die 1300 nog niet betaald hebt zolang zij de brief niet afgeven. Heb je dit eigenlijk wel meegedeeld aan hen? Voordat je straks allemaal nare incassokosten gaat krijgen.

Ik ben overigs ook wel tevreden met DD. Ze zijn er erg kundig MAAAAAAR je zult als patient wel heel goed je koppie er bij moeten houden. Regelmatig gaat er iets fout. Ik noem even uit eigen ervaring: vergeten een cryo te ontdooien, per ongeluk IVF doen ipv zoals afgesproken ICSI (vanwege mijn lage aantal eicellen, manlief zijn zaad is zo goed dat ze voor het gemak van IVF uitgingen)

Posted
Hoi Eus,

Nee nog niet getest maar heb menstruatiekrampen, precies hetzelfde als bij de vorige pogingen dus weet voor 95% dat het weer voorbij is jammer genoeg.

Groetjes Nathalie

Even inbreken hier...Nathalie, dat zegt nog helemaal niks! Want ook al ben je zwanger dan zijn de symptomen vrijwel hetzelfde als je ongesteld moet gaan worden.

Nog even volhouden hoor meis!!!!

Ik ga voor je duimen!

Posted

Nathaly: Wat kl@ dat je het idee hebt dat je poging zo goed als mislukt is. Vaak ken jij je lichaam zelf het beste. Ik kan echter uit ervaring spreken dat hetgeen wat Mart zegt ook klopt. Tijdens onze eerste icsi behandeling kreeg ik ook allerlei symptomen welke er op leken dat in zou gaan menstrueren. Zelfs na een positieve test, bleek ik deze symptomen nog een paar weken te houden. Het resultaat is toch een een mooie zoon! Geef dus de moed nog niet op!!!

Ga heel hard voor je duimen dat deze behandeling toch gaat slagen.

Wanneer mag je officieel testen?

Je kan de kliniek in DD inderdaad ook even mailen met jouw vragen. Had ik ook gedaan en ik kreeg binnen 1 dag een mail terug. Had wel alvast een kopie van het medisch dossier meegemaild.

Lottie: Nog bedankt voor je antwoord!!! Wij hebben de 18e november een gesprek in DD. Mocht je nog tips hebben voor het gesprek, dan hou ik mij aanbevolen. Ik heb wel de indruk dat de punctie vaak snel wordt ingepland in DD. ga je anders morgen ff een pb-tje sturen.

• 7 months later...
Posted

Dan eindelijk de beruchte cryotp gehad. Tjee, wat schrok ik van de prijs! De prijs is nog meer omhoog gegaan!

Ik moest nu voor een cryotp ZONDER echo's 763,82 euro betalen!

Ik heb nagevraagd of dit wel klopte omdat we expres hadden gekozen voor een cryotp zonder echo's om de kosten te sparen maar jammer genoeg, het klopt.

Als we er nog echo's bij hadden gedaan dan kwamen de kosten voor 1 cryo tp op ongeveer 1100 euro!! Wat een geld in vergelijking tot een verse poging en als ik hier de prijzen lees van DD.

Ik kreeg als antwoord dat de labkosten en terugplaatsing gestegen waren ten opzichte van 2011 en de echokosten die ongeveer 402 euro waren, in 2011 iets gedaald zijn.

Weet iemand wat de kosten van een cryo tp nu zijn in DD, zonder echo's??

Groetjes Nathalie

Posted

Hoi Nathalie,

Was dit in Dusseldorf? Ik heb pas geleden een cryo tp gehad en was 230,- euro kwijt voor de echo's en iets van 83,- euro voor bloed prikken. Omdat ik met ovulatietesten werkte maar dit onduidelijk was is er een keer bloed geprikt. Misschien betaal je ook voor het ontdooien? Dat bedrag is trouwens wel omhoog gegaan geloof ik. Voor zo ver ik me kan herinneren hebben wij daar nog geen rekening van ontvangen (of was het zo dat je de eerste Icsi behandeling niet hoeft te betalen).