Jump to content

Onverwacht stoppen voor het begin?

Recommended Posts

Posted

Wij waren druk met de vooronderzoeken om met ICSI te starten, en de gyneacoloog was positief.

Maar de uruloog was wat minder positief.

Na nieuwe onderzoeken, zijn ze tot de conclusie gekomen dat we met het zaad van mijn man een moeizame ICSI behandeling gaan krijgen.

Anders zouden we eventueel doorverwezen worden naar het AMC of het Radboud, voor een ICSI in combinatie met TESE.

Nu hadden we zelf allebei al een lijn getrokken om te zeggen TESE gaan we niet doen, hier loopt voor ons een grens. (ik heb heel erg mijn grenzen nodig!)

Maar nu we vandaag hoorde dat we een moeizame ICSI gaan krijgen, slaan mijn twijfels toe.

Ik ben heel bang voor teleurstellingen, en wil mezelf daar zo goed mogelijk voor beschermen.

Nu heeft ICSI al niet zo'n hele hoge slagingskans, maar nu zelfs dit percentage nog terugloopt, begin ik te twijfellen.

Niet aan mijn wil voor een 2e kindje, maar wel aan mijn wil voor een ICSI behandeling.

Mijn grens is weg, en dit voelt erg vervelend.

Bij goed zouden we er voor gaan, bij slecht gingen we het niet doen, en nu valt de uitslag in het midden.

Op dit moment ligt mijn gevoel dichter bij stoppen.

Maar we hebben over 5 weken pas een afspraak bij de gyn, dus dan is het pas definitief.

Misschien is dit een erg raar verhaal, en snappen jullie niets van mijn gedachten, ik moest het even kwijt.

Posted

Hoi Sneeuwwitje,

dit is een moeilijk verhaal. Toch lees je succes verhalen met TESE. Het moet allemaal nog bezinken bij je.

Van de ene kant maar goed dat jullie over 5 wk pas een afspraak hebben. Je zult het eerst zelf op een rijtje moeten zetten maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan.

Er is hier een topic over TESE, misschien kun je aan de hand van andere dames overzicht krijgen.

Grenzen zijn veilig en houden je op de weg, ik ken het gevoel.

Heel veel succes.

Posted

Hoi Sneeuwwitje

wat vervelend dat je zo bent gaan twijfelen,ik moet zeggen da tik me volledig aansluit bij Sylvie, laat het eea. bezinken

Ik wens jou en je man heel veel succes!!!

Posted

He sneeuwwitje wat vervelend zeg.

Ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers en laat het even bezinken. Praat veel samen over je gevoel en wat jullie samen willen, maak daarna een voor jullie verstandig besluit!!!!

Sterkte.........

Posted

Hoi Sneeuwwitje,

Ik weet niet of je inmiddels al bent gaan kijken in het TESE forum?

Wij zijn uiteindelijk ook voor TESE/ICSI in het Radboud terecht gekomen en zijn daar heel goed opgevangen en geholpen. Mijn vriend vond de TESE meevallen en gelukkig hebben ze goed zaad kunnen vinden. Daarna een ICSI behandeling gehad en deze was in 1x succesvol bij ons. Ik ben daarom heel erg blij dat we toch de stap hebben genomen.

Bij mij zijn overigens nooit bijzonderheden gevonden, het "probleem" was echt het zaad van mijn vriend.

Heel veel succes met de keuze!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use