Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hildever,

Hoe is het om voor een tweede te prikken? Twijfel je nu meer/minder om de prik te zetten?

Vraagje aan jullie: herkennen jullie het als ik zeg dat ik nog wel kan zien waar ik rond mijn navel heb geprikt?

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Stéphanie,

Nou, heb niet het gevoel dat ik het nog rond mijn navel kan zien waar ik heb geprikt. Nu wel weer een beetje natuurlijk.

Ik merk dat ik voor ons meissie de spuiten er altijd met kracht in 'gooide'. Nu zet ik de spuit op de huid en duw hem er dan door. Heb het gevoel dat mijn huid nu meer tegenstand geeft, en strakker om de naald blijft zitten. Maar het kan ook komen omdat mijn huid 3 jaar ouder is ;-)), wordt 40 dit jaar. Op zich vind ik het nu wel vervelender om te spuiten... hoewel ik die laatste spuiten bij onze vorige bijna geslaagde poging er makkelijker in kon zetten als voor ons meissie. Toen zat ik echt 3 minuten met die spuit in mijn hand moed te verzamelen. Maar goed.... we gaan zien hoe we de laatste deze poging er in krijgen.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He girls,

Stephanie, leuk van je te horen! Moest echt lachen om je berichtje. Voor jullie geen derde ;-) Maar met een tweeling is het volgens mij sowieso stukken drukker en intensiever.

Ben benieuwd hoe het spuiten hier zal gaan. Volgende week starten. Denk dat ik het ook wel moeilijker zal vinden. Zie er wel een beetje tegen op, hoewel ik nu grap dat ik een mooi rolletje heb op m'n buik om de spuit in te zetten. Die had ik vorige keer niet en dus spoot ik toen in mijn bovenbeen. Moest toen ook elke keer moed verzamelen voordat ik de spuit liet vallen. Ik liet 'm dus vallen, duwen vond ik te eng. Maar misschien is dat nu anders. We gaan het zien! Over een weekje gaat de eerste spuit er dus weer in. Mag het korte protocol doen, dus mag vrij kort erop al terugkomen voor de punctie. Vorige keer had ik maar 7 dagen gespoten, toen moest ik al stoppen vanwege de overstimulatie. Benieuwd hoe het nu zal gaan met de lagere dosering. Reken erop dat het minimaal 10 dagen zal zijn. Begin augustus de punctie.

Hoe voel je je nu Hilde? Wat rustiger? Je klinkt in ieder geval weer wat vrolijker ;-)

Nora, wat een schatjes, die meiden van je!!! Leuk, die foto's.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik ben het helemaal met Mariek eens! Mooi hoor, jullie nieuwe meisje, en die twee samen! Jullie oudste heeft ook al een mooi bossie haar gekregen! En wat een mooi klein frummeltje weer, jullie nieuwste aanwinst!

Mariek, hier een minirolletje op de buik. Spuit daar liever als in mijn been volgens mij. Zou ik veel banger zijn om in spieren te zitten. Mijn rolletje is net mooi genoeg om elke keer een ander plekje te vinden. Al lijkt het rolletje wat kleiner als de vorige keer. Het gaat best weer lukken, dat spuiten! Hier zitten er al weer 15 in, en ik moet er nog minstens 14.... Hahaha, ben nog niet op de helft, al is de gonal prettiger dan de decapeptyl. Maar kan me voorstellen dat je het weer spannend vindt. Maar heb je er al wel weer 'zin in'?

Het gaat hier op het moment ook wel wat beter. Heb nog veel om aan te werken. Over 2 weekjes gaan we een keertje samen naar de psych. Niet omdat het in onze relatie niet goed zit, maar zo kon zij een keer lekker met mijn mannetje 'roddelen' met mij erbij. Effe wat meer duidelijk krijgen, ook eens van mijn mannetje horen hoe hij tegen de zaak aan kijkt. Moet wat meer in mezelf en mijn eigen kracht gaan geloven.... en daar is nog wel effe wat voor nodig. Er speelt gewoon heel veel in ons leven... Dingen waar ik nu ook allemaal nog geen oplossing voor moet zoeken of keuze in moet maken... Ach, komt wel goed.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst
Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar de foto's van je meisjes Nora. Zijn zo hier op het forum te vinden of heb je ze privé verstuurd?

Ik heb ze privé verstuurd maar als je even een pb stuurt met je mailadres dan stuur ik ze natuurlijk als trotse moeder graag even toe!

Hier slaat overigens keihard de vermoeidheid toe. Ga zo maar weer even proberen te slapen.......

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Je hebt groot gelijk Nora! Dat is ook nog wat ik me het meest van de eerste weken van ons meissie herinner: moe, moe, moe! Na de voeding aan het begin van de avond ging ik naar bed. Ons meissie was dan vaak huilerig. Die lag dan lekker bij papa op de buik. Papa ging tv kijken, meissie viel bij hem in slaap. Hij kwam haar dan om een uur of half 11/11 uur bij mij brengen, dan voedde ik haar en ging weer lekker slapen. Die onthoud ik ook echt voor als het nog een keertje mag lukken!!!

Maar eh, ik wens je een hele boel energie toe!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hee dames,

Hoe gaat het met prikken? Al zicht op een naderende punctie en tp?

Hier alles oké. Het is pittig. Grote zus vraagt behoorlijk wat aandacht. De nachten zijn wisselend, maar wordt toch minimaal tweemaal wakker gebruld en da's even afzien. Maar het weegt natuurlijk allemaal niet op tegen dat kleine meisje wat we hebben gekregen. Lief poppetje hoor. Hoop zo dat jullie mij heeeeeeel snel volgen.

Liefs Nora.

Geplaatst

Hey Nora,

Ik wens je een heel blik met energie toe! Ik geloof zeker dat het pittig is met 2 dames. Toen er nog maar 1 was, kon je gaan liggen als de kleine voor een tukkie ging. Nu heb je er natuurlijk nog 1 die denkt: joepie: nu heb ik mama voor mijzelf!

Hier lijkt het einde aardig in zicht. Vandaag de eerste follikelmeting gehad. 4 follikels, waarvan er 1 nog niet zo groot is. Morgen mag ik weer komen, en de arts vermoed dat ik maandag de punctie al heb. Hield zelf rekening met donderdag, omdat het de vorige poging ook 2 weken duurde. Ik stel me er ook alvast een klein beetje op in dat ze morgen wat anders vertellen, kan het bijna niet geloven dat het deze keer zo snel gaat.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He meiden,

Het lijkt me ook best pittig, met 2 kleine dametjes. Even doorbijten, Nora, tropenjaren nu, maar straks worden het dikke vriendinnen en heb je er geen omkijken meer naar ;-)

Hilde, lekker toch, dat het zo snel gaat! Had je meer follikels verwacht? De dosering was hoger nu, toch, dan vorige keer? Maar je weet ook dat je maar 1 goede nodig hebt!

Ik heb er net de eerste spuit weer ingezet....sta nog een beetje na te beven op mijn benen, vind het toch elke keer weer een heel spannend moment. Zo onnatuurlijk, om jezelf te moeten prikken. Maar gelukkig de Gonal-f pen, die vind ik heel prettig. Super dunne naald, voel je haast niks van. \

Nora, duim duim duim voor ons dat het lukt deze keer!!!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Mariek,

Vorige keer had ik 8 follikels, ook met 225 eenheden... Nu maar de helft. Ja, ik had er nu wel een paar meer verwacht. Maar goed... we zien het wel! Hoef jij alleen maar Gonal F te spuiten? Da's inderdaad lekker: die is een stukkie dunner en lijkt daardoor wat makkelijker door de huid te gaan. Maar eh, het blijft vervelend, die spuit er in jassen! Succes!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je dan wat teleurgesteld bent. Vreemd eigenlijk, hoe het de wisselt per keer. Waar zou dat nou aan liggen...

Ja, alleen maar Gonal-f. Dat is het voordeel van het korte protocol, meteen aan de Gonal-f. Krijg er straks nog Cetrotide bij. Na 5 dagen prikken de eerste follikelmeting, volgende week woensdag al.

Zie je op tegen de punctie?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi!!!

Nou, inderdaad, maandag om 9 uur mag ik verschijnen voor de punctie. M'n mannetje mag morgen met onze 'nieuwe' bus extra kilometertjes maken naar Nijmegen om de rietjes te gaan halen. Vindt hij wel leuk! Ik zie er niet tegen op. Vandaag werd er ook gezegd: ik verwacht er 4 eicellen te kunnen aanprikken, en ik kan er goed bij. Ik heb nog wel wat rustgevends mee gekregen om een uur van te voren in te nemen. Doordat het makkelijk lijkt te zijn, zie ik er niet tegen op. Het zijn maar 4 prikjes!

Vandaag heb ik ook effe een opmerking gemaakt: tjonge, gek, vorige keer waren het er 8 en nu, met dezelfde medicatie maar 4. Tja, zei ze, kan je zien dat je lijf geen machine is.

Moet je die cetrotide lang 'mee' spuiten, Mariek? Lekker, woensdag al de eerste keer kijken! Ben benieuwd hoe veel het er zijn. Hoop voor je dat het er wat minder zijn als de vorige keer.

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hilde, wat spannend weer. Hebben jullie Babyboom gekeken? Sommige dames werden zo onderhand naar de OK gereden voor de punctie, kregen een lading pijnstillers en moesten daarna nog uren plat (sommigen ook na de tp). Wat een verschil dan toch per ziekenhuis. Ik kreeg een kalmeringstabletje en een zetpil, daarna even bijkomen en op naar Rotterdam. Na de tp mochten we meteen het ziekenhuis uitwandelen. Best raar eigenlijk.

Mariek, wat gaat het snel ineens. Volgende week al de eerste fm. Ik vond de Gonal F prikpen ook erg fijn. Een hele verademing in vergelijking met die dikke deca naalden. Ik ga heel hard voor jullie duimen. Nog eventjes en dan is het broeden geblazen :)

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hey hoi...

Nou, echt heel verschillend hoe er mee omgegaan wordt! Ik krijg even wat via een infuus, en ik heb dan nog wat te slikken (ze gaf me even wat mee uit de snoepjespot zei ze vanmorgen). Na de punctie loop je dan naar een uitrustkamer, waar je dan nog een klein uurtje blijft liggen... En dan ga je weer naar huis.

Na de terugplaatsing moet ik een kwartiertje blijven liggen. En dan loop je inderdaad gewoon naar buiten. Tja... het is een toestand.... Maar hopelijk ga ik vanavond de laatste spuit ooit zetten (voor een kindje dan!). Heb het knutselpakketje al in elkaar gezet, ligt klaar in de koelkast.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Heel vreemd inderdaad, dat de ziekenhuizen daar zo in verschillen. Vorige keer in het VU kreeg ik pilletje en spuit in m'n bil en dat was het dan. Kiezen op elkaar en prikken maar. Hoop dat ze dat toch wel iets hebben aangepast want het was best een traumatische ervaring, met 50 follikels die aangeprikt moesten worden... Wat dat betreft kun je er maar beter 4 hebben ;-)

Na de tp hier ook een kwartiertje liggen en dan loop je vrolijk de kliniek weer uit.

Spannend, Hilde. Duim voor je dat je een paar mooie eitjes hebt!! En dat de bevruchting goed gaat!

Ik ga een eigen topic aanmaken hier in Dagboek MMM. Wachtbankje Augustus is zo druk, ik kan het niet meer bijhouden. Als je een dag niet bent geweest heb je 2 pagina's bij te lezen ;-)

Succes met de Pregnyl vanavond!!

Geplaatst

Hey Mariek, heb je dagboekje al gevonden!

Nou, hier vandaag de punctie gehad. Ging prima. 4 follikels aangeprikt. En er zat in elk follikel een ei. De laborante vroeg of ze nog even zou bellen of de eitjes ook rijp waren. Nou, eh, graag.... De eerste keer waren er 3 niet rijp, de 2e keer ook 1 niet. Maar deze keer wel allemaal! Dus da's mooi!

Woensdagmiddag bellen ze om te vertellen hoe het met de bevruchtingen staat. Mocht het zo zijn dat er maar 1 embyo ontstaat, heb ik donderdag al de terugplaatsing. Anders vrijdag. Dan zoeken ze de 'beste' eruit.

Thuis gelijk mijn bed ingedoken. Kwam er pas om half 5 uit. Ben nog zo duf als een konijn. Heel iets ongesteldheidsgevoel. En eh, natuurlijk vanmiddag ook gestart met die fijne bollen. Pas om half 5, want toen was ik weer een beetje wakker....

Verlies nog wel wat bloed, dus ze zullen wel ergens een ietsie pietsie geraakt hebben.....

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Wauw, fijn zeg!! toch nog 4 goede eitjes! dat zal een opluchting zijn geweest.

Hoe gaat het nu? al iets minder duf? Ze hebben je goed platgespoten zo te horen ;-)

Duim, duim, duim voor je dat alle 4 worden bevrucht en goed doordelen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heej!!

ik dacht kom eens even kijken hoe het hier gaat!

maar ik lees dat je de punctie al achter de rug hebt..fijn!

we gaan duimen dat er een mooi bevruchting plaatsvind.

liefss

Desiree

Geplaatst

Tjonge Dees, 17 weken al weer... Tjonge... als de vorige poging was gelukt was ik ook al zo ver geweest... Kan me er nu niets bij voorstellen! Gaat ie goed?

Mariek, ben nog steeds lichtelijk dizzy.... Kan me dit van de vorige keer ook niet zo herinneren. 't Heeft er deze keer goed ingehakt. Verder gaat ie prima. Met het hoesten voel ik mijn buikkie wel wat... Maar eh, die darmen zijn ook nog lang niet rustig... Buik zal zich voorlopig ook nog wel laten merken. Hoe gaat het met jou?

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Fijn dat de punctie weer achter de rug is. Mooie score! Spannende dagen nu. Ik weet nog dat deze dagen voor mijn gevoel nog langzamer gingen dan die in de wachtweken. De duimen draaien weer! Maar er zit vast weer een toppertje tussen voor een tp.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Nou, net een telefoontje gehad uit het ziekenhuis. Ze zouden tussen 12 en 2 bellen. Ze hebben ons dus niet lang in spanning gelaten. En het is heel raar... Het bericht had veel beter gekund, maar wat ons betreft is het oké. Van de 4 eitjes zijn er 2 niet bevrucht, 1 bevruchting was afwijkend en er was 1 goed embryo. Hoe de staat is, horen we vrijdag bij de terugplaatsing... Eigenlijk net als bij ons meisje 3 jaar geleden. Van de 6 eitjes waren er toen 3 niet rijp, 1 bevruchting was niet gelukt en 1 bevruchting was afwijkend gaan delen. Toen was er ook maar 1 goede embryo. En eerlijk gezegd geeft me dat meer vertrouwen als die 6 embryo's van de vorige keer.

Nou, vrijdag 13:45 met volle blaas melden in het ziekenhuis!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

We hoeven jou niet te vertellen dat je er maar eentje nodig hebt :) Goh, nog twee daagjes en dan de tp. Het gaat toch snel allemaal! We duimen dat deze topper blijft plakken!

Liefs, Nora.

Geplaatst

Nou, de terugplaatsing is geweest.... Pfffffffffft..... Het was me er wel 1 deze keer!

Keurig met volle blaas gekomen. Er werd ons verteld dat we een prachtige embryo hadden. Beter nog als ons meissie destijds, en ook als de embryo van de vorige keer.

En toen de terugplaatsing.... Nou, dat had wat voeten in aarde. De toegang tot de baarmoeder maakte een rare knik. Ze kregen de catheter er niet langs. De volle blaas kon dat wel eens veroorzaken... Dus weer aankleden, naar de wc en weer in de stoel. Toen lukte het nog niet echt. Er een andere arts bij geroepen... En die kreeg het nadat ik nog een keer moest verliggen op de tafel uiteindelijk wel voor elkaar. Ze vroeg me op een gegeven moment ook of het nog lukte om te ontspannen.... Eh, niet echt meer. Pffft, tranen liepen op een gegeven moment ook even over mijn wangen.... Vorige keren was het altijd zo gepiept. Deze keer leek het alsof die mooie embryo helemaal niet op z'n plekkie kon worden gebracht. Uiteindelijk is het wel gelukt... Gelukkig. En nu maar hopen dat ie er ook lang blijft zitten.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Jemig, dat klinkt best heftig voor een terugplaatsing, Hilde. Dat je een traantje moest laten kan ik me heel goed voorstellen, je schiet toch een beetje in de stress als het zo loopt lijkt me. Maar gelukkig dat het wel gelukt is! Ga heel hard voor je duimen dat deze topper (wat goed trouwens, dat het zo'n mooie is!) blijft zitten!!!

Hier alles z'n gangetje. Begin steeds voller te raken... buik zit me inmiddels soms echt in de weg. Als ik neerplof op de stoel ofzo, dat gaat gewoon niet meer, moet me rustig laten zakken. De follikels zullen dus wel aan het groeien zijn. Morgenochtend fm3, ben heel benieuwd. Reageer trouwens een klein beetje allergisch op de Cetrotide. Na elke spuit is de plek branderig en rood en dik. Dat duurt een paar uur en dan trekt het weer weg.

Anyway, ga de kleine meid naar bed brengen. Hoe gaat het met Thirse? Alles goed?

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden