Jump to content
hildever

Daar gaat ie weer

Recommended Posts

Wat goed dat Isis zich zo goed heeft gedragen!

Nou, het gaat hier weer allemaal prima, na een menstruatie van 9 dagen. Aan het genieten van de laatste naaldloze dagen. Nog 3 ochtenden zonder dat ik naar de koelkast hoef, in het verschiet!

Daar nog maar effe van aan het genieten. Hoewel... het is zo dubbel, ik ook wel weer uitkijk naar het spuiten... actie!

Groetjessssssssss

Nou, de eerste spuit zit er weer in. 't Was wel effe slikken. En eh, extra toen ik de dop van de spuit aftrok: de naald stond er helemaal scheef op. Maar goed, maakt niet uit.... 't Is gelukt!

Groetjessssssssssssssssssssssssssssssss

top hilde..

en nu op naar een mooi brusje voor thrise..!

ik ga je volgen..

liefs

Desiree

Guest Nora

Hee Hilde,

Wat fijn dat de eerste prikken er weer in zitten. Meteen een lekkere vuurdoop met zo'n scheve naald :-) Had je de eerste keer (bij Thirse) last van blauwe plekken of viel dat wel mee?

Over stout gesproken.....mijn meissie is in de bijtfase belandt.....heel fijn. NOT!

Groet, Nora.

Hey Dees,

Verdrietige tijden bij jullie, zie ik. Nou, sterkte... En dat we deze keer dan maar samen zwanger mogen zijn!

Ha Nora,

Nee, ik had bij Thirse niet echt last van blauwe plekken. De eerste 3 zijn ook zonder blauwe plekken gegaan. M'n man zei de eerste keer: Pak eens een dikkere rol huid... Maar ja, dat lukte niet. Hahaha, heb er niet meer vet/huid zitten. Het komt wel weer goed met dat spuiten. Ik hoef er al 3 minder als toen ik startte ;-)). En door het lidteken van de keizersnede zit er onderhuids ook nog ergens een lidteken, wat de boel daar strak trekt... dus eh... is niet zo handig voor het spuiten. Mijn spuitgebied is wat gekrompen in vergelijking met de vorige keer.

Maar vervelend dat jullie meissie aan het bijten is. Thirse deed het bij mij ook een keer. Toen heb ik haar gezegd dat dat niet mocht, omdat dat pijn doet. Ik heb haar toen ook even heel zachtjes terug gebeten, om haar te laten voelen wat er gebeurde en nog eens benadrukt dat dat niet mag. Maar ik las vandaag in het boekje van het consultatieburo dat je dat niet moest doen omdat ze dan denken dat het wel mag. Omdat je het dan als moeder ook doet. Maar goed.... Ik wens je wijsheid toe en geduld. Want het lijkt me niet echt makkelijk! Gaat ie verder goed? En eh, weet je al wat het wordt?

Groetjesssssssssss

Guest Nora

Hee Hilde,

Op zich ook wel goed dat je geen rol(len) op je buik hebt:-)

Over een uur is het twee jaar geleden dat ze op de wereld kwam. Bizar hoe snel de tijd gaat! Verjaardag hebben we al gevierd. Straks gaan we wel spulletjes voor haar nieuwe kamertje kopen. Gordijnen, kleedje. En ja, we weten of ze een een broertje of een zusje krijgt. Althans, voor 80 à 90 procent. Volgende week hebben we de 20-weken echo. Dan hopen we een bevestiging te krijgen (weten we waar we aan toe zijn) en natuurlijk op een gezond kindje!

Groetjes, Nora.

Ha Nora,

Ja, echt bizar dat in 2 jaar tijd zich al zo'n mensje kan ontwikkelen he? Nog gefeliciteerd!

En eh, nou dan kunnen jullie nu echt aan de slag met namen enzo. Hopelijk volgende week goed bericht over de echo.

Hier eigenlijk weinig te melden. Alleen dat ik gisteren licht hoofdpijn had. Maar effe flink gedronken. Ben benieuwd of het van de medicijnen of van de felle zon kwam.

Groetjessssssssssss

Guest Nora

Hee Hilde,

Weer een paar daagjes verder. Hoe is het nu? Nog last van hoofdpijn gehad? Nog een paar dagen en dan weet je meer. Spannend! Hoe laat moet je?

Ik ben drie dagen achter elkaar met mijn meissie naar de speeltuin geweest. Dat vindt ze prachtig! Lekker klimmen en klauteren en dan van de glijbaan. Wachten vindt ze maar niets. Ze staat heel ongeduldig achter andere kindjes te hupsen en als ze er voorbij kan schieten dan dringt ze zo voor. Hahaha! Het is me er een. Babbelt Thirse nu ook zo veel?

Liefs, Nora.

Whahaha, die dame van ons is ook al zo'n glijbaanfan! Ze kan er geen genoeg van krijgen! Vorig zomer heeft ze het fenomeen glijbaan ontdekt. Als ze het voor elkaar krijgt gebruikt ze zelfs mijn benen even als glijbaan zo nu en dan!

Het gaat hier goed. Af en toe een wat zwaar gevoel in mijn voorhoofd van een opkomende hoofdpijn. Dan gooi ik maar weer even een glaasje water naar binnen en dan gaat het wel weer beter. En als ik echt ga zitten en even goed naar mijn lijf probeer te luisteren is dat vaak moe. Maar goed... Het valt allemaal nog heel goed te doen.

Morgen nog 1 spuit zetten en donderdag worden het er wrs. 2. Ik moet om 11 uur in het ziekenhuis zijn. Neem de spuit wel mee. Spuitinstructie heb ik niet meer nodig, maar ik moet hem voor 12 uur zetten, en ik ben voor 12 uur niet thuis.

Gisteren heeft mijn man het ziekenhuis in Nijmegen alvast weer gebeld om te vragen of hij binnenkort weer 2 rietjes kan komen halen. Was geen punt. Ziekenhuis Zwolle had ze er ook al over ingelicht. Alleen 17 maart kan het niet, want dan is er geen vervoersvat. Maar... dat zal hem wrs. ook niet worden. Ik verwacht dan mijn eerste follikelmeting... Als de punctiedatum bekend is, moet hij die even doorbellen naar Nijmegen, kunnen ze verdere afspraken maken.

En hoe gaat ie met jou? Is het nou ook echt zo dat bij een 2e zwangerschap de buik er eerder is en dat je de kleine eerder voelt?

Groetjessssssssss

Nou, daar waren we weer.

Na een uitleg over de aanmeldzuil die er tegenwoordig is en een lekker bakkie leut in de wachtkamer, was het weer tijd voor die charmante tafel....

Gelukkig wel 2 vriendelijke mensen erbij ;-)). Maar alles was oké. Lidteken (keizersnee) zag er mooi uit, en de rest was ook goed, dus kon gelijk daar ook weer de eerste Gonal-F zetten. De eerste 225 eenheden zitten er weer in.

Het was nog even de vraag of ik nu ook weer anti biotica moest gaan slikken, omdat ik die de vorige keer na de punctie heb gehad. Dat kwam toen omdat ze een endometriotische cyste hadden aangeprikt.... Eigenlijk vergeten te vragen of ik die dan nu weer heb.... Volgende keer maar even doen. Maar ik hoef nu nog geen anti-biotica te slikken... Gelukkig, want daar ben ik de vorige keer ook wel vervelend van geweest.

Volgende week donderdag mag ik weer komen. Zullen we eens gaan kijken hoe het met de eitjes is.....

Groetjesssssssssssss

Guest Nora

Hee Hilde,

Hahahaha, charmante tafel. Ik ben blij dat ik voor alle echo's tegenwoordig mijn broek mag aanhouden :-) Vanmorgen 20-weken echo gehad. Alles was, tot mijn (onze) grote opluchting, helemaal goed. De kleine is wel van geslacht veranderd. Hahahaha. Die 80 à 90 procent die we drie weken geleden kregen klopt dus niet. Da's even omschakelen maar het maakt me allemaal niets uit. Ik vind het allebei even leuk.

Nou Hilde, lekker broeden van de week. Ik ben straks een weekje op vakantie. Even bijtanken. Heerlijk!

Groetjes, Nora.

Whahaha, dachten jullie net weer uit de namen-kwestie te zijn, moet het toch weer anders.... Tja.... Grappig dat de kleine weer van geslacht is veranderd. Maar mooi dat alles goed lijkt te zijn!!! En die 80/90% klopt misschien wel... alleen behoorde jullie kleine tot de 10 a 20% dwarsliggers? Hahahah... kan je je er alvast op voorbereiden!

Nou, geniet lekker van je weekje vakantie. Jullie zullen het vast verdiend hebben! En ik zal goed mijn best doen met broeden!

Groetjesssssssssssss

Guest Nora

Zeg dat wel ja, een dwarsliggertje. En ja, we duiken de namen weer in. Hahahaha, ik vind het wel een bak.

Tot snel maar weer.

groetjes Nora.

He meiden! Hoe gaat het Hilde met het spuiten? Hoop dat er veel follikels groeien en je straks een boel mooie eitjes hebt.

Haha, Nora, wat een bak inderdaad, dat de kleine toch van het andere geslacht blijkt te zijn. Maar super om te horen dat alles verder goed gaat! Ik blijf jullie volgens, zelfs helemaal vanuit Australie ;-)

Xm

Whahaha, internationaal forum hiero! Geniet je een beetje in Australië? Als ik zo elke keer effe lees en kijk naar de foto's is het er helemaal fantastisch!

Het spuiten gaat nog steeds goed. Vanmorgen voor het eerst een keer een adertje geraakt en 1 klein blauw plekje... Laatst wilde de decapeptyl niet zo. Vroeg gekscherend aan mijn man of ie effe een hamer wilde halen... Pffffft, wat moest ik duwen... Maar eh... met 2 weken ben ik in ieder geval weer effies van die spuiten af! Donderdag voor het eerst weer even kijken hoe het groeit. Vorige keer had ik niet het idee dat ik wat voelde. Nu wel... Maar wat ik voel zit volgens mij allemaal te hoog... Ach... gewoon maar kijken donderdag.

Groetjesssssssssssssssss

Weer even in de stoel mogen zitten.

Links is 1 follikel van ongeveer 12 mm en Rechts 1 van 17 mm en nog een stuk of 3 iets kleinere. En ik geloof dat er ook nog wel nog wat kleiner spul rondhangt, maar dat heb ik eigenlijk dan weer niet zo mee gekregen.

Omdat er 1 is van ongeveer 17 mm mag ik zaterdag weer terug komen. Anders had ze me zondag weer terug laten komen...

Ondanks dat ik meer spuit, lijkt het er nog niet op dat het een hele grote opbrengst gaat worden. En aan de andere kant... Ons meisje is ook ontstaan uit een niet zo grote opbrengst. We wachten het maar rustig af!

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Je heb maar 1 goeie nodig! hoop dat de kleintjes ook nog mee groeien! suc6 meid

Weer een check up gehad.... Rechts 7 follikels, links 1. Maandag mag ik me weer melden. En waarschijnlijk woensdag de punctie. Morgen kan ik bellen hoe laat ik maandag mag komen.

Groetjessssssssssssssssss

Guest Nora

Hee Hilde,

Nou, dat lijkt toch eens een hele mooie score te worden. Hartstikke fijn! Ik hoop dat je geen last van bijwerkingen hebt gehad?! Zie je op tegen de punctie? Hoe ging dat de eerste keer?

Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Veel in de speeltuin gezeten. Dat vindt ze prachtig, vooral glijbanen. En ze is helemaal paardengek. Nou, in het Noorden geen gebrek aan Friese paarden. Ze heeft zelfs nog even op een pony gezeten. Dat beviel haar uitstekend. Ik ga maar alvast sparen voor de manege.........kleine laat ondertussen elke dag van zich horen. Heerlijk! Ik hoop dat je het snel zelf weer mag ervaren. Je voelt het de tweede zwangerschap inderdaad sneller, maar da's bij mij nu ook zo omdat de placenta nu niet aan de voorzijde ligt. Het buikje groeit gestaag verder. Ik voel me erg mooi. Dat compenseert weer dat lichaamsgevoel na de zwangerschap hahaha.

Groetjes, Nora.

Hey Nora,

Mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad! Hihihi, wat mooi dat ze nu al zo gek is van paarden. En leuk he? Het fenomeen glijbaan? Vanmorgen haalde ik Thirse op bij een vrouw waar ze 's maandagsmorgens altijd gaat spelen. Ze hadden daar zo'n plastic bouwpakket glijbaan. Thirse was daar heel druk mee geweest. Haar kleinkinderen zijn er nu te groot voor. Of we hem voor Thirse wilden gebruiken... Nou, ach, tja... Leuk aanbod! Dus hem gelijk uit elkaar gehaald en achterin de auto gelegd...Straks maar even in elkaar bouwen.

Ik heb weinig last van de bijwerkingen gehad. Zaterdag had ik knallende koppijn... of het daar van kwam? Ach... je weet het niet meer he, als je onder de hormonen zit... Wat is wat? De punctie wordt 1 dag later... donderdag om half 9 mag ik me melden. Ik zie er niet tegen op. Vorige keer heb liep de punctie door het aanprikken van een endometriotische cyste effe wat anders, maar dat zal me nu wel bespaard blijven... Ik vind het wel een lekker idee dat ik nog maar 2 spuiten hoef te zetten: morgenochtend en morgen avond. Al moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik er niet zo'n weerstand tegen heb aan het eind als de vorige keer. Toen had ik echt even flinke overredingskracht nodig om die spuit er nog in te duwen. Duurde echt een minuut of 5 voordat ik mezelf toen overtuigd had. Nu duw ik hem er zo in... al hoewel ik wel steeds harder moet duwen. Het lijkt wel of mijn huid het zat is. Maar goed: einde inzicht!

Lekker dat je nu de kleine elke dag al voelt bewegen! Whahaha, en straks heb je zoiets van: lig maar even stil! Nou ja, geniet van het mooie weer en het mooie zwangere lijf!

Groetjesssssssssss

Guest Nora

Hee Hilde,

Heel veel succes morgen! Ik zal aan je denken :) Ik hoor graag hoe het is gegaan! Jee, heb je gewoon dit weekend de tp! Zo snel gaat het opeens.

Heb je gelezen over het forumafspraak in juni? Alle dames zijn welkom. Had jij plannen om te gaan? Het lijkt mij wel heel erg leuk om iedereen te zien/ontmoeten. Zal een lekker kippenhok worden!

Groetjes, Nora.

Ha Nora,

Nou eh, ik had het al wel gezien. Maar had ook wel zoiets van... effe kijken of er nog meer gaan die ik 'ken'. Maar als jij wilt gaan... dan hebben wij in ieder geval wrs. genoeg om over te beppen. Moet nog wel effe kijken of het hier uitkomt enzo. Ik vermoed dat het ook zonder de kinderen is? Want dat kan misschien wel confronterend zijn.

En morgen... Ja, ik denk wel dat ik nog laat weten hoe of wat. Hihihi, ligt eraan hoe ik me voel enzo. Duik zo ook al mijn bedje in. Morgen moeten we om ongeveer kwart over 7 weg. En ik ben echt mega verkouden. Ze mogen wel een box tissues naast mijn stoel zetten, zodat ik mijn neus kan snuiten. En eh, ik hoop niet dat de arts gaat prikken als ik een hoestbui heb... Ach... het gaat goed komen! 8 Follikels! Ik ben nu al blij!

Groetjesssssssssssss

Guest Nora

Hee,

Ik was wel van plan om de kleine dan thuis te laten. Van beppen komt anders weinig, zal dan meer achter het meissie aanrennen. Maar eh leuk, ik ga het thuis ook eens peilen en me dan snel opgeven. Ik zag dat er nog aardig wat dames uit de buurt komen dus wellicht kan ik nog met iemand meerijden......en tsja, voor sommigen zal het best confronterend kunnen zijn. Er lopen tenslotte ook heel wat dikke buiken rond maar ik las dat de dames hier geen problemen in zagen dus....

Nogmaals succes morgen en ik ga voor je duimen :)

Groetjes!

suc6 morgen hilde! spannend!!

liefs

Desiree

Hoi!

Nou, dat ging vlot! Ze hebben de lastigste follikels als 1e gepakt. En die daarna heb ik eigenlijk amper gemerkt. Er zijn 8 eitjes gevonden, waarvan de kwaliteit van 1 van de eitjes wat twijfelachtig lijkt. Maar goed... Dan zijn er nog 7! De bevruchting is vanmiddag. Zaterdag tussen 9 en 13 uur bellen ze over de bevruchtingen. Als er een mooi embryootje ontstaat is maandag de terugplaatsing.

Nu ben ik nog een beetje raar in mijn hoofd en nog niet helemaal scherp op de been... maar mijn man heeft de hangmat lekker opgehangen in de tuin. Denk dat ik daar lekker wat uurtjes in door ga brengen. Buikkie is natuurlijk een beetje beurzig... maar ach... hoort erbij!

En eh, Nora, ik kan 11 juni niet! Ik had er niet bij nagedacht dat het het pinksterweekend is. We gaan dan kamperen bij Opwekking. Helaas!

Groetjessssssssssssssss