Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Hilde,

Fijn dat de punctie zo voorspoedig is gegaan. Altijd meegenomen zo'n meevaller :) Nog lekker getukt in de hangmat? Spannend nu. Ik weet nog dat ik deze dagen misschien nog wel het allerspannendst vond. Nou ja, gelukkig is het morgen al zaterdag!

Balen dat je de 11e niet kunt. Misschien dat ik dan ook maar niet ga. Van 'ons clubbie' komt er tenslotte verder niemand....nou ja, ik zie nog wel even.

Groetjes, Nora.

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Hilde, 7 eitjes, mooi hoor. Fijn dat de punctie meeviel. Al iets minder beurs?

Ben hard aan het duimen voor je!! Hoop dat ze allemaal bevrucht zijn. Spannend allemaal weer...

Bij mij kriebelt het ook weer enorm, we gaan ons straks als we terug zijn meteen weer aanmelden.

Liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik ga denk ik ook niet naar de bijeenkomst ga maar zou het wel heel leuk vinden om ons clubbie weer eens te zien, en de kindjes! Heb goed contact met Pientje, en zal Leeuwtje ook weer eens aan de haren trekken. Lijkt jullie dat ook leuk?

Geplaatst

Hey hoi!!

Goed plan Mariek, weer een keer afspreken! Kunnen we jouw buikie bewonderen Nora! En leuk dat het bij jullie ook al weer kriebelt, Mariek! Had je nog cryo's, of moet je weer opnieuw beginnen?

Nou, hier net een telefoontje gehad: van de 8 eicellen waren er 7 rijp. 6 Zijn zich gaan delen. Maandagmiddag terugplaatsing :icon_flower:.

Moet eerlijk bekennen dat ik dit toch allemaal een beetje anders onderga als de vorige keer. Ik had zoiets van: toen vielen er heel veel eicellen af en lukte het met die bevruchtingen ook allemaal een beetje minder... Ik ben nu ouder (en wijzer:happy:), maar hoe doen die ouwe eicellen van mij het nu? Zouden er nu niet nog meer afvallen?

En dan nu het luxeprobleem: 6 embryootjes. Mijn man liep al te geiten: da's nog 6 kinderen!

6 Leventjes.... en eigenlijk zitten we maar op 1 leventje te wachten.... Vorige keer hadden we die luxe niet. Pffft, wat gaat er met die andere 5 leventjes gebeuren? Of is het nu zo dat het deze keer niet in 1 keer gaat lukken en dat er daarom zoveel reserve is?

Nou ja, ik geloof dat ik gewoon maar moet gaan relaxen en het over me heen moet laten komen: 11 april mogen we testen vermoed ik. Dan weten we meer. Of misschien eerder....

Mijn buik voel ik nog wel wat trekken. Ik doe ook nog weinig. Hoe meer ik doe, hoe meer ik mijn buik voel... Dus kalmpies an.

Manlief is het vat waarin hij de rietjes gehaald heeft aan het wegbrengen naar Nijmegen. Ons kleine grote krullebolletje is uit logeren. We zijn gisteravond een avondje op stap geweest. Weinig dansvloer voor mij deze keer en veel krukhangen.... Maar het was gezellig, zo met een glaasje water erbij! Zelf zit/lig ik nu nog effe lekker met de laptop op schoot in bed. Straks ons wijffie weer halen!

Nou, Mariek, geniet nog van Australië! Het is leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

6 embryo's! Fijn zeg. Laat je er 1 of 2 terugplaatsen?

Begrijp je gedachtenstroom heel goed... embryo's, 6 innieminie klompjes cellen die allemaal in potentie kunnen uitgroeien tot babietjes, tot peutertjes, tot mensen. Vreemde gedachte, hè.

Spannend morgen, de terugplaatsing...en dan de wachtweken! Hoop zo voor je dat het ook deze keer weer in 1 keer raak is!!

Ga hard voor je duimen!

Xm

Geplaatst

Hey Mariek,

We laten 1 embryo terug plaatsen. Vorige keer was het in 1 keer raak. En... (tja, dit klinkt dan eigenlijk ook zo bizar omdat je er een keus in hebt), onze voorkeur gaat uit naar een zwangerschap van 1 kindje. In principe is er met mijn lichaam niets mis. Dus in ieder geval de eerste poging (mocht er een tweede komen ook wrs. de tweede poging) gaan we voor de terugplaatsing van 1 embryo.

En ja, morgen wordt er weer een leventje in mij teruggezet... Ik ben benieuwd of het zich thuis gaat voelen in mijn baarmoeder. Ik hoop het van harte!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hoi,hoi,

Nou, we hebben vanmiddag een bevrucht eicelletje in het stadium compactie teruggeplaatst gekregen. Wel leuk, want het waren dezelfde laborant en arts als bij Thirse. Mijn man zat al te geiten met ze: never change a winning team! Volgens de arts was dit bevruchte eicelletje van een betere kwaliteit als Thirse destijds. Maar goed... dat zegt verder natuurlijk niets. In het papier wat we er bij kregen stond ook: De zwangerschapskans wordt, behalve door de kwaliteit van de embryo's ook bepaald door de condities in de baarmoeder. Lichaam en embryo moeten elkaar accepteren. Nou, we hopen maar weer dat ze dat doen.

De andere 5 embryo's waren niet goed genoeg om in te vriezen... Dus deze moet het gewoon doen! Anders moeten we weer zo'n hele priksessie ondergaan!

En, zoals ik al dacht: over 2 weken (dus 11 april) testen.

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

Wouw de tp is geweest. Nu aftellen. Ik duim met je mee.

Wat leuk die berichtjes van mariek vanaf haar vakantieadres. Lijkt me leuk om iedereen weer te zien!

Ga nu snel aan het werk. Druk!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Spannend, Hilde! Hoop voor je dat de embryo innestelt en uitgroeit tot net zo'n kanjertje als Thirse! Heel veel sterkte de komende wachtweken.

Liefs, mariek

Geplaatst

hu? ik had een bericht getypt gister en nu is ie weg?

Ik had iig laten weten dat ik hier aan je dacht. en dat een compactie wel erg goed is!! hoe lang was het tussen de punctie en tp dan? 3 dagen?

bij ons zit er 1 dag tussen..

maar gelukkig nu ffkes geen punctie, een cryo en hopen dat die uit mag groeien tot ons 2de wondertje..!

zet em op.. ik duim voor jullie!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hey Dees,

Het embryo wordt pas op de 4e dag na de punctie teruggeplaatst. Donderdag is de punctie geweest, en maandag de terugplaatsing.

Bedankt voor het meeleven. Zie dat jullie ook weer gaan beginnen. Toi,toi,toi!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi,hoi!

Nou, ik dacht gisteren ook eens op tijd naar bed gegaan. Manlief zat nog een nacht in Belgie.. Lekker de laptop nog effe mee, tv aan in bed....

Was rond half 9 klaar met strijken, de boel effe opgeruimd... Ik voelde mijn buik wel wat... maar ach... hoort erbij nu he? Maar het werd steeds gekker. Ik wist ook niet meer wat het was. Ben maar even op de wc gaan zitten, voor het geval dat het de darmen waren. Ik had het idee dat ik bijna van mijn graatje ging... Enorm zweten, het heeeeeel koud hebben en over mijn hele lijf rillen... Was zo naar dat ik ook over moest geven...

Tja, zit je dan in je uppelepuppie als volwassenen hondsberoerd thuis, een hele lieve krullebol in bed....

Eerst maar eens de thermometer zachtjes van de slaapkamer van de kleine meid gehaald: geen koorts. Maar eens onder de dekens gaan liggen.... Bleef rillen, koud hebben...

Na ongeveer een half uur toch maar mijn mannetje gebeld. Hij raadde me aan mijn ouders te bellen. Die wonen hier ruim 20 minuten vandaan. Dat gedaan en daarna het ziekenhuis gebeld. De pijn begon weer iets te zakken. Gebeld: de dame aan de lijn vermoedde dat mijn eierstok even is gekanteld. Daar schijn je zo'n pijn van te hebben. Ze raadde me aan paracetemol te slikken. Mocht de pijn zo aanhouden en wanneer ik ging overgeven, moest ik weer met ze bellen.

Nou, toen mijn ouders kwamen was de pijn aardig afgezakt. Ze hebben hier nog even wat gedronken en zijn toen weer naar huis gegaan.

Pfffft.... ik wist echt effe niet waar ik het zoeken moest. En als m'n man dan nog thuis is, kan ik hem het denk-, bel- en regelwerk laten doen... Maar dat zat er effe niet in.

Vandaag voel ik mijn buik ook wel wat, en met name mijn darmen....maar dit hoort er gewoon weer bij zeg maar. Die pijn van gisteren mogen ze houden!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Jee Hilde,

Da's schrikken. Je verhaal klinkt me, helaas, heel bekend in de oren; voelde me zo toen mijn eileider knapte bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap jaren geleden. Ik word nog naar als ik er aan denk. En jee, dan was je ook nog eens alleen thuis. Vreselijk. Met je meissie zo op bed.

Ik hoop dat dat je vandaag beter weer wat beter voelt. Zal wel beurs aanvoelen? Ik wist trouwens niet eens dat een eierstok kon kantelen....pas goed op jezelf!

Liefs Nora.

Geplaatst

Een gekantelde eierstok? Die kende ik ook niet. Klinkt heel naar en pijnlijk. En dan ook nog eens alleen thuis met je kleintje...zal geen leuke ervaring zijn geweest. Hopelijk heeft het geen effect gehad op de innesteling! Hoe voel je je nu?

Liefs,

Mariek

Geplaatst

Het gaat hier prima. Nergens echt last van. Tja, tuurlijk voel ik wel eens wat... maar eh, ik wacht gewoon af... Maandag mogen we testen

Groetjesssssssssss

Geplaatst

heyyy!

hoe gaat het hier?

gaat het wachten nog een beetje?

op jou testdag hebben wij de tp, we mogen dus na 1 echo al een tp inplannen want het bms was goed!

spannend..

Ik hou deze topic goed in de gaten hoor..

liefss en een knuff voor thirse

Geplaatst

Tot gisteravond was ik er nog heeeeeeeeeel relaxed onder. Heb gisteren de zwangerschapstesten gehaald, omdat daar het weekend niets van komt.

Maar gisteravond bij het naar bed gaan zag ik toch een paar hele dunne donkere sliertjes in het inlegkruisje. Positief blijven denken: vorige keer ook vanaf de dag dat ik positief testte tot de dag dat ik stopte met de bollen had ik oud bloed verlies....

Maar vanochtend met het inbrengen van de bollen kwam er toch ietsie roze mee.... Het zou wel eens klaar kunnen zijn. En ik merk dat dat toch wel effe zenuwen geeft. Heb vannacht ook al onrustig geslapen. Maar voel eigenlijk hoofdzakelijk mijn darmen..... Houd er rekening mee dat het klaar is voor deze keer. Zou ook wel te mooi zijn om waar te kunnen zijn: 2x achter elkaar in 1 keer raak.... Maar aan de andere kant.... wie weet???? Hoewel er voor mij wel steeds meer vraagtekens komen!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@Hildever, meid ik leef zoooo met je mee. Wij testen op dezelfde dag nl. Ik hou ook mijn hart vast! Elke dag verwacht ik ook die bruine, rozige 'zaken'.....Vandaag ga ik ook de testen kopen omdat ik het weekend bij familie ben. Er gaan ook maar wat tampons mee...

Geplaatst

OOooh Hilde, wat zenuwslopend. Ik hoop het zo voor je! Succes met de laatste wachtdaagjes, nog heel even geduld......

Groet, Nora.

Geplaatst

Nou, het is wel voorbij hoor, deze poging. Maar het is gewoon lastig. Het is anders als normaal mijn menstruatie, ik ben erg verkouden met een naar hoestje, had gisteren verhoging... Dus mijn man heeft gisteren het ziekenhuis gebeld. Hij vond dat ik dat moest doen, maar ik ging dat niet doen. Ik vond dat onzin.... Het is gewoon klaar. Maar hij heeft gebeld, en daar hadden ze zoiets gezegd dat het een aankondiging van de menstruatie kon zijn maar dat het nog niet over hoefde te zijn. Vanmorgen begin ik ook echt buikpijn te krijgen. En ik verlies al best veel bloed. Alleen zitten er geen stolseltjes bij, wat normaal altijd wel het geval is... En dan denk ik ook weer... het is een puur hormonale menstruatie, dus eh, is ook niet raar dat het anders is... Ach, we bellen maandag wel weer en dan zullen we wel weer horen wanneer ik weer mag starten. Mijn man wil denk ik wel dat ik maandag nog test, maar dat is puur voor de show, want voor mij is het eigenlijk sinds vrijdag al wel over. En toch merk ik wel dat ik ergens diep van binnen hoop wil blijven houden. Het hakt er ook meer in dan dat ik had gedacht. Toen ik ons meissie vrijdag voor haar middagdutje in bed had gelegd hebben er wel even flink traantjes gerold. Moest eten voorbereiden voor de volgende dag (vierden de verjaardag van mijn lieve stiefie)en al kokend stopte het ook wel weer... En ook toen mijn mannetje thuis kwam had ik effe moeite met het droog houden.

Wel gisteren tegen alle familie die kwam alvast gezegd dat het niet gelukt is.... Vandaag de verjaardag van mijn vader... Had hem graag een leuk verjaardagskadootje gegeven... maar ja, het mag (nog) niet zo zijn.... 2x in 1 keer raak zou misschien ook wel te mooi geweest zijn!

Groetjessssssssssssss

Zie wel op tegen weer al die spuiten, het geregel van oppas voor ons wijffie voor al die ziekenhuisbezoeken wer.... Ach, het is niet anders... Nog 2 pogingen te gaan...

Geplaatst

Lieve hildever,

Wat baal ik om je bericht te lezen....wil je juist nu niet meteen testen zodat je 100% zekerheid hebt?

Hoop dat het je lukt om de knop weer goed om te zetten naar de volgende poging!

Sterkte hoor,

Liefs yolande

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden