Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat klinkt inderdaad heel naar. Je verwacht zoiets natuurlijk niet, dan valt het rauw op je dak. En dan ook nog al dat gedoe van 'onderen'. We gaan duimen dat het allemaal waard is geweest en je over twee weekjes een mooie postieve test in handen hebt!

Liefs, Nora.

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanochtend voor het eerst geen verhoging meer. Niet dat ik dat merkte, maar ik moest het op gaan nemen nadat ik een keer weer niet lekker was geweest, en toen bleek dat ik steeds wat verhoging had.

Maar ik merk wel dat ik moe ben. Vandaag moest de knoop van de broek halverwege de dag open. Het zat niet lekker in de auto. Wrs. zijn mijn darmen gewoon weer flink aan het dwarsliggen. Ze werken ook wel erg traag... En toch ontstaat er dan ook iets van: zou het al? Maar op z'n vroegst is gisteren de innesteling geweest, dat zou wel erg vroeg zijn....

Hoe gaat het met jullie en de 2 meiden?

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hee Hilde,

De eerste week zit er 'alweer' op. Hoe is het met je? Voelt het allemaal goed?

Bij mij thuis alles prima. De meiden doen het super. Gisteren met de kleine naar het cb geweest. Ze is in twee weken tijd 1,5 pond aangekomen! En ook nog eens 3 cm gegroeid. Verder alles prima. Heel fijn dus! Zelf voel ik mij ook top. Het loopt allemaal op rolletjes. Vraag me soms alleen af hoe het straks allemaal gaat als ik weer moet werken. Dan zal de was zich wel weer lekker opstapelen :)

Liefs, Nora.

Geplaatst

Vast wel, Nora. Was ligt er binnen 2 tellen! Maar je energievaatje is ook weer een beetje gevuld? En eh, voorlopig hoef je lekker nog niet te werken, dus daar moet je je ook nog maar niet te druk over maken! Maar goed te horen dat het lekker loopt. Het klinkt alsof je geniet! En dat is je goed recht!

Hier gaat ie wel oké. Heb vannacht gedroomd dat de test gelijk zwanger aangaf. En ik droomde dus dat het gisteren was... zeg maar een week en een dag voor de werkelijke test. Ik had zelfs in mijn droom zoiets van: zou het de pregnyl zijn of ben ik zwanger?

We hebben logés gehad vannacht, en ik merkte vandaag en gisteren een paar keer dat ik wat duizelig werd. Of het nou tijd was om weer wat te eten of vermoeidheid? Is dit omdat het lichaam nu veel van me vraagt omdat er wat groeit, of zijn het de welbekende bollen? Ik heb dit de vorige poging niet gehad, dus voorlopig houd ik het maar heel positief op keuzemogelijkheid 1. Inderdaad... nog een weekje... We zullen zien.

En als ik kijk naar de vorige keer, dan zou het anders na het weekend mis moeten gaan... zo maandag/dinsdag. Maar dat doen we deze keer gewoon niet!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

hmmm....duizelig?? is dat niet een teken van...? ;-) maar ja, we weten inmiddels helaas allemaal dat ons lichaam ons vreselijk voor de gek kan houden door al die hormonentroep. Maar toch he... en dan die droom. Ben hard voor je aan het duimen, Hilde! Hoop zo dat het deze keer raak is!!!

Hier een beetje gelaten. Beetje afwezig eigenlijk. Ben er niet zo mee bezig op dit moment. Meer met het herstel van mijn buik na die zware punctie. Voel me vandaag gelukkig wel stukken beter. Buik is niet meer zo opgezet, drinken en plassen gaat goed. Ben alleen nog wel erg moe. Ik weet het niet, dat ik me beter voel kan ook betekenen dat de embryootjes niet zijn ingenesteld. Want dan zou ik me eigenlijk weer slechter moeten voelen, de innesteling stimuleert de overstimulatie tenslotte. Kan ook zijn dat ze nog niet ingenesteld zijn, het is tenslotte nog maar dag 2 na de tp. Wanneer nestelen ze ook alweer in eigenlijk? Was dat niet rond dag 4-6?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Mariek,

Logisch dat jij je nog helemaal niet lekker voelt! En dat afwezige merkte ik aan mezelf ook hoor. Had in het begin ook zoiets van: ach, we werken de pogingen af en dan kan ik de garage gaan opruimen (= box, maxi cosi, wandelwagen, buggy op internet zetten, wieg weer naar mijn schoonouders). Maar ik begin het steeds positiever te zien. Ach, ik ben nu over de helft. Steeds dichter bij de dag dat ik mag testen. Misschien dat door die vervelende terugplaatsing ik ook heel onzeker was. En nu ik toch wat dingen voel... (al hoewel, die bollen....)wordt het gevoel wel beter. Maar ja, vandaag pas aan het eind vand e dag een keer die duizeligheid... Maar goed... Nog 6 nachten te gaan.... Als ik dinsdag nog niet vloei geef ik het een hele goeie kans! Vanochtend had ik 37.3, maar net was het weer rond de 37.5. Moest me effe tempen van mijn mannetje, want die vond dat ik warm aan voelde. Dat snap ik ook nog niet zo... die temp. Krijg elke keer van mijn mannetje te horen dat ik dan rustiger aan moet doen.

Doe jij asjeblieft heel rustig aan? Laat je lekker vertroetelen! Want die punctie van jou was niet niks. Maar volgens het papiertje wat ik van de dokter mee kreeg is het meestal zo rond dag 6/7 dat de innesteling is (als de embryo het volgens het boekje doet). Dus doe je best alvast zoveel mogelijk vocht kwijt te raken voor dat de embryo's gaan innestelen ;-))!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hey Dees...

Nee, ik wacht altijd tot de datum die ze in het ziekenhuis zeggen... Dus eh, nog 6 nachtjes slapen!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

oh Hilde, spannend zeg. De testdatum komt steeds dichterbij! Nog gedroomd vannacht?

Dus dinsdag wordt een belangrijke dag. Duimen dat de ongi uitblijft!!

Dussss.....even rekenen, dan zou de innesteling dus dit weekend zijn. Gisteren of vandaag.

Gisteren bbq gehad bij vrienden. Kwam 's avonds thuis en ben meteen maar op de bank gaan liggen, was redelijk gaar. Voelde mijn buik toen ook goed, ongi-achtige krampen en branderig gevoel. Maar na een tijdje op de bank trok dat gelukkig weer weg. Werd vanochtend wakker met een weer iets plattere buik, dus herstel van punctie gaat goed. Alleen die borsten... heb jij dat ook? Zijn sinds de bolletjes alweer een cupmaat groter en gevoeliger. Een teken dat de bolletjes in ieder geval werken, haha.

Wat temp je veel, is dat wel nodig? Geeft dat niet onnodig veel extra spanning? Ik heb nog niet 1 keer getempt. Bij echte koorts voel je het wel, en die paar tiende graden zijn volgens mij niet zo heel belangrijk. Of heb jij ander advies gekregen van de arts?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Mariek!

Mooi dat het de goede kant op lijkt te gaan met het herstel van de punctie!

Had niet zo'n last van mijn borsten, eigenlijk geen een keer gehad, ook niet toen ik zwanger was van Thirse.

En het tempen: ik voel mezelf heel slecht... Toen ik bij Thirse borstontsteking had, ging ik bijna onderuit, maar ik voelde niet dat ik koorts had. En ik had toch tegen de 40 graden.

Vannacht inderdaad weer gedroomd. Over bevallingen. Ik ben bang dat ik vannacht ook weer bevallen ben van onze embryo... Vanochtend weer de eerste bruine afscheiding. Vandaag geef ik het nog een kans... Maar moet eerlijk bekennen dat de eerste tranen al wel weer zijn gerold en dat het me ook wel erg overvallen heeft. Ik had er nu nog niet op gerekend.

Anne, wat leuk dat je weer even komt kijken... Ben bang dat er voor ons effe geen positieve test zit aan te komen.

Groetjessssssss

Geplaatst

Oh nee, Hilde...hè bah, het zal toch niet. Is er nog een kleine kans? Je hoort wel vaker dat meiden wat bruin bloed verliezen in het begin. Zou dat het kunnen zijn of heb je er geen goed gevoel meer over?

Vandaar dat je zo vaak tempt...ja, dan moet je jezelf goed in de gaten houden!

Anne! Hoe gaat het met je? Leuk dat je even komt kijken!

Geplaatst

Hee Hilde,

He bah, da's het laatste wat je nu wilt zien, maar eh, het kan echt nog beide kanten op. Bij mijn eerste zwangerschap had ik bruinverlies voor m'n NOD en bij mijn laatste twee erna. Dus het kan echt nog. Maar natuurlijk schrik je en laat je wat tranen. We duimen voor je!

Liefs Nora.

Geplaatst

Nou, er is amper bruine afscheiding bij gekomen.... Zou het dan toch zo zijn als bij ons wijffie, maar dan eerder? Ik merk dat ik weer positiever begin te worden.

Nog effe met mijn mannetje over gehad of we dan eerder zullen testen... Maar we hebben zoiets van: zo heel erg veel meer duidelijkheid geeft het niet. Als het positief is kan het voor vrijdag nog steeds mis gaan... (en na vrijdag natuurlijk ook nog). En als ik vrijdag toch zou vloeien, dan kan ik ook nog testen om te zien of ik zwanger ben geweest....

Merk dat dit wel de meest heftige wachtweken voor ons zijn tot nu toe. Wat me ook stilletjes wel weer een beetje hoop geeft, is, dat ik de vorige keer donderdagavond voor het eerst donkerbruin verlies had voor het naar bed gaan. De volgende ochtend bij het opstaan was het al helderrood....Nu is het nog steeds donkerbruin, voorzover er nog wat noemenswaardigs bij is gekomen....

Nou, nog 5 nachtjes, en dan mogen we testen.... Ga lekker nog even lezen in bed, bollen er weer in en dan slapen. Is er weer een nachtje voorbij.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Het kan nog, Hilde. Het kan nog. Zolang er geen helder rood bloed is... Duim heel hard voor je!!!

Vind het dapper dat je wacht tot vrijdag met testen. Maar begrijp je ook wel. Tijdens onze laatste poging vorige keer heb ik ook niet getest voordat ik naar het zh moest voor de bloedtest. Durfde niet. Te bang dat het negatief zou zijn. Kan me je spanning deze keer dus heel goed voorstellen.

Slaap lekker! Hopelijk een goede droom vannacht!

Tot morgen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik was weer heel positief... maar vannacht bij het naar de wc gaan was het donkerbruin toch echt helder rood. De test, die we gisteren hadden gekocht omdat we toch bij de Trekpleister waren, maar gebruikt. Inderdaad.... negatief.

Ziekenhuis gebeld. Ze gaan kijken of de eenheden hormonen die ik de afgelopen keren heb gespoten nog verder omhoog moeten. Binnenkort krijg ik het nieuwe schema toegestuurd, met wanneer ik weer aan de pil mag. Wrs. in oktober.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Aaaah nee, wat ontzettend rot voor je. Gaat het een beetje? Ik vind het echt heel erg balen voor je. Hoe kan dit nu toch? Het is je zo gegund. Veel sterkte!

Liefs Nora.

Geplaatst

Nou, de brief voor de volgende poging is binnen.

Merk aan mijn eigen reactie, ook wanneer anderen vragen hoe het met me gaat, dat ik toch meer naar een 2e kindje verlang als dat ik dacht. Straks de laatste poging. Pffffffffft.

Hoef de volgende keer niet aan de pil. De dag dat ik ongesteld word in november, al is het 's avonds, beginnen met het spuiten van de decapeptyl. De volgende dag moet ik dan komen voor een echo. Tja, dacht ik langzamerhand dat ik wist hoe het zou gaan met zo'n ICSI poging, doen ze het weer anders... Maar als het werkt vind ik het prima. Verder willen ze nu dat ik 300 eenheden ga spuiten i.p.v. de 225 van de laatste keer. Maar nu eerst heel lang niets! Lekker 2 maanden geen hormonen! Alleen maar foliumzuur slikken, en verder niks!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hier ook een maand verplicht rust. Vind het eigenlijk wel even lekker. Even niet dat gespuit, geprik, die stomme bolletjes. Even gewoon je lijf terug. Had deze keer veel meer last van de hormonen dan de eerste keer. Vorige keer had ik er amper last van, maar nu....pfff, draaierig, zweverig, duizelig, afwezig, heel kort lontje, slecht slapen. Vond het maar niks.

We gaan het gewoon weer proberen, Hilde! Deze keer loop ik iets vooruit, tenzij de eerste cryo poging niet lukt, dan lopen we weer gelijk. We gaan het zien. Dat tweede kindje gaat er gewoon komen! Kunnen we daarna lekker bitchen over de zwangerschapskwaaltjes!

p.s. hakt er hier ook meer in dan ik had gedacht... het blijft een k-traject, met name emotioneel is het zwaar, zelfs voor twee nuchtere dames....

Geplaatst

Hey Mariek,

Nou, dat slecht slapen (enorm veel dromen), 's nachts zweten, mega ongesteld zijn, was hier ook het geval. Herkende dat niet van de vorige keer... Maar ja, toen was het embryootje wel even ingenesteld geweest.

Ja, we gaan voor weer samen zwanger zijn... Ben benieuwd of het nog lukt om voor mijn 40e zwanger te zijn.... want in november ben ik ook jarig.

En ja.... het is heftig! Hihihi, en ja, dat nuchtere lijkt dan af en toe even wat weg. Hoewel ik het soms ook heel makkelijk weer op kan roepen. Maar daar doe ik dan ook mijzelf weer te kort mee.

Succes met het terugkrijgen van je eigen lijf nu. En ik hoop dat je eerder zwanger bent als ik!

Groetjesssssssssssss

• 3 weken later...
Geplaatst

Hee Hilde,

Hoe is het nu? Nog genoten van de vakantie? Weer met plezier aan het werk? De teleurstelling een plaatsje gegeven? In hoeverre dat gaat natuurlijk. De wens voor een tweede is net zo intens als voor een eerste. Natuurlijk je relativeert, je prijst jezelf gelukkig want je hebt een dochtertje. Toch is die wens nog net zo diep geworteld als jaren geleden. Zo werkt dat nu eenmaal. Ik hoop alleen maar dat het goed met je gaat (en je gezinnetje natuurlijk) en dat de laatste poging dan toch eindelijk zijn vruchten gaat afwerpen! Het zou zo mooi zijn!

Hier alles oké. Ik geniet. De kleine is alweer bijna twee maanden en de eerste sprong zit er alweer op. Ze is alert, kijkt om zich heen, piept en praat met klanken. Ik wacht met smart het eerste lachje af. Af en toe slaat bij mij keihard de vermoeidheid toe. Het is pittig, twee van die kleine dames. Als de oudste op bed ligt, wil de jongste de rest van de avond alle aandacht, en terecht. Gelukkig begint ze een beetje door te slapen zodat ik ook wat meer uren kan pakken. Verder weinig klagen hoor. Het is prachtig. Ik hoop zo dat jij het volgend jaar ook mag ervaren.

Liefs van Nora.

• 3 weken later...
Geplaatst

Nou, het gaat allemaal nog wat langer duren.

Ben gisteravond terug gekomen uit het ziekenhuis. Had woensdag mega buikpijn. Eerst naar de huisarts geweest. Ze vermoedde een darminfectie. Om 2 uur zo'n megapijn, dat mijn man de huisarts weer gebeld. Ja, ze zag ook wel verslechtering. Ze had niet gedacht dat het de blinde darm was, maar nu leek het er wel op. Naar het ziekenhuis verwezen. Bij de buikecho werd het allemaal onduidelijk. De echoscopist zag veel vocht in mijn buik en een onregelmatige baarmoeder. Of ze het in Zwolle over vleesbomen hadden gehad. Nee dus.

Onderzoek van de gyn. Ja mijn baarmoeder zag er vreemd uit. Zij begon ook over een vleesboom. Nee, die kon niet zo snel zijn gegroeid. Als zij mijn baarmoeder aanraakte, zat ik tegen het plafond. Tja, ze wist het ook niet. Ct scan... Daarna kwam de gym weer bij me. Ze hadden op de ct scan een gedraaide eierstok gezien. Als deze al lang gedraaid was zou hij eruit moeten en de eileider ook, want dan was hij afgestorven. Als het net was, dan zouden ze hem terugdraaien en eventueel wat vast zetten. Ze was verbaasd over de uitslag en ik ook. Ik had wel erge buikpijn, maar niet zo heftig als na de eerste terugplaatsing. Het zou een kijkoperatie in de buik worden.

Na de operatie kwam de gyn. Er is een bloeding in mijn rechter eierstok geweest, waardoor er een cyste is ontstaan aan de eierstok. Deze is geknapt en heeft gezorgd dat er bloed en bloedstolsels in mijn buikholte zijn gaan zitten. De bloedstolsels zijn tegen organen gaan zitten, waaronder mijn baarmoeder. Dat zorgde voor pijn en voor het onregelmatige beeld van mijn baarmoeder. Ze heeft het gehavende stukje van de eierstok weggehaald en de buikholte schoongemaakt. Begin oktober belt ze me en begin november moet ik voor controle.

Vanmorgen met Zwolle gebeld. De poging wordt doorgeschoven naar januari. Als ik tussentijds nog een gesprek wil, kan dat.

maar no.

Geplaatst

Hee Hilde,

Zo he, dat is even heel erg heftig zeg! Je had toch al eerder zo'n vreselijke buikpijn gehad? Gaat het nu weer een beetje met je? Ik hoop dat je snel weer aansterkt. Beterschap!

Groetjes, Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden