Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@zwangertje: zeker een pak van m'n hart... En t blijft spannend. Deze echo was uitwendig, dus van verderaf gezien dan inwendige echo ( maandag)

Misschien toch wel goed dat jullie er tussen uit gaan. Zijn er ook anderenuit jullie omgeving op de hoogte van jullie situatie?

hopelijk kun je toch een beetje van het weekend genieten en krijgen jullie maandag een mooie echo! Duimen blijven draaien hoor!!

@ Remci, wat fijn dat je ook weer een goede echo hebt gehad! Al een beetje aan t idee gewend dat er 2 wondertjes in je buik zitten?

@ Saskia: ik dacht dat je in de meeste ziekenhuizen standaard 2 echo's krijgt en dan wordt " ontslagen" ... MAr maakt opzich ook niks uit natuurlijk!

Maar hopelijk krijg je gewoon nog een echo bij de vk! ( vast wel)

Liefs Naomi

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Remci, Top een tweede goede echo. En twee hartjes. Wow, heel bijzonder.

Saskia, Heb jij vandaag je echo? Duimen voor weer zo'n mooie uitslag.

Genieten meiden. Het zonnetje begint hier ook al een btje te schijnen. Hopen maar dat dat een goed teken is.

Geplaatst

Naomi, ik las je bericht pas na mijn post.

Als je van veraf al goede berichten krijgt, kan het inwendig alleen maar beter zijn toch? Spannende dag voor ons maandag.

We gaan dit weekeinde weg om afleiding te zoeken. Hier thuis zit je jezelf toch gek te maken. Ik hoop dat het een leuk weekeinde word en dat we niet gaan zitten sippen en stressen of juist heel verdrietig zijn.

Er zijn twee mensen op de hoogte. Maar eigenlijk krijgen we daar weinig steun van. Je hoort alleen maar: "Het komt wel goed."

Zoals Sheenara eerder zei, is het voor ons heel bijzonder. Andere mensen lijken dat minder goed te begrijpen.

Zijn bij jullie al mensen op de hoogte?

Geplaatst

Uiteindelijk heb je toch het meeste aan je partner moet je maar denken!! De meeste mensen begrijpen toch niet wat wij meiden mee maken.

Gelukkig voor hen, maar vaak lastig/moeilijk voor ons! En ook kun je wel eens niet op een lijn liggen met je partner... Man en vrouw zijn tenslotte toch verschillend...

In jouw lichaam gebeurd van alles... En de man voelt hier niks van.

Bij ons zijn er eigenlijk nog geen mensen op de hoogte. Zij weten niet beterdat de cryo-tp is afgeblazen door vroegtijdige ovulatie. Dat we toen spontaan zwanger zijn geraakt verwacht dan ook niemand!! Dus kunnen we het deze keer eens wat langer geheim houden! Is het straks echt een verassing.

Meid, ik wens jullie nogmaals sterkte, wijsheid en kracht toe. Neem dit mee dit weekend en op naar maandag!

Liefs naomi

Geplaatst

@ Saskia: En hoe was het bij de vk? Ik heb volgende week een afsrpaak bij mw Pietersen maar ik weet niet of zij ook de echo gaat doen? Heb er echt onwijs veel zin in.

Vervelend voor je dat je misselijkheid zo aanhoud.

@ Remci: Wauw wat te gek zeg! 2 kloppende hartjes. Daar word ik nou helemaal week van. SUPER!

------------

Ik hoop inderdaad dat de misselijkheid wat minder word maar tja...het hoort er wel bij. Na dik 2 jaar te bakkeleien ben ik nu gewoon blij dat ik misselijk ben. Neem het maar op de koop toe. Meestal in de middag kan ik wel weer dingen doen, dan komt het af en toe opzetten of is het heel de dag sluimerend. Heb ook gelezen als je de avond voor het slapen gaat wat eet dat het dan in de ochtend minder misselijkheid is? Geen idee, ga het wel testen.

@ Overige meiden ook heeeeeeeeeel veel succes weer met alles en geniet zover mogelijk lekker van je zwangerschap.

@ Zwangertje: Zoals ik begrepen heb ga je toch het weekend lekker weg? Misschien is het wel fijn om even van alles weg te zijn dan?

Even terug te komen op je vraag. Eigenlijk weet heel mijn omgeving het al.. Ik kan dat soort dingen niet voor me houden en ik vind het fijn om dat te kunnen delen met mijn omgeving zodat die ook wel of niet snappen wat er aan de hand is. Ook omdat ik er lichtelijk gek van werd van de vraag wanneer er kindjes komen. En het is fijn dat mensen het weten want mocht het mis gaan, dat ik wel over kan praten.

@ Naomi: Gefeliciteerd met je echo.... ik heb volgende week woensdag de echo. Spannend he.

Ik ben zo blij weer even lekker te kunnen babbelen. Doet me erg goed.

Groet Lianza

Geplaatst

Hee dames wat is er weer lekker veel geschreven hier. Was gister tot 3 uur 's nachts in het ziekenhuis want mijn broertje is vader geworden van een heerlijk klein ventje. Erg bijzonder weer. Straks zijn wij gewoon aan de beurt!

Remci wat goed je 2e echo weer 2 kloppende hartjes, en ook grappig dat we precies gelijk lopen nu. Ik moet woensdag weer ben erg benieuwd vind het ook erg spannend. Wat is nu het vervolg voor jou qua controles?

Zwangertje, veel plezier op je weekendje weg. Ik hoop dat je even lekker je hoofd leeg kan maken en dat je maandag goed nieuws krijgt.

Saskia, vandaag voor het eerst naar de VK? Hoe is het gegaan??

Alle andere dames, sterkte met de misselijkheid en op naar de echo's volgende week!

Geplaatst

Heb net witte bonen in tomatensaus gegeten. Blllh... en sinaasappeltjes in koffer.

Tsja, in die hotels zal je niet aan je dagelijkse hoeveelheid groente en fruit komen en je moet toch wat....

Fijn weekeinde allemaal. Mannetje komt net thuis dus wij gaan zo vertrekken...

Geplaatst

Zwangerte, witte bonen in tomatensaus?? bleh.. dat lust ik ook niet als ik niet zwanger ben. En al 's middags.. Goed van je dat je het op krijgt.

Ik vind het een beetje vreemd om je een prettig weekend te wensen, maar ik hoop toch dat je er iets van kan maken. Sterkte iniedergeval.

Naomi, misschien in de normale ziekenhuizen. Ik heb in het medisch centrum kinderwens gelopen en daar ben je gewoon klaar, als ze hebben gezien dat de zwangerschap in takt is met 7 of 8 weken. Het gaat natuurlijk overal anders.

Lianza, Ja dan doet dr. Pieterse de echo. Zij was waarschijnlijk jullie behandelend arts. Wij hadden dr Crooy, maar de echo heeft ook dr. Pieterse gedaan omdat wij eerder mochten ivm oud bloed verlies. Ze was super lief en we hebben veel foto's van haar mee gekregen. Die zullen jullie dan ook wel krijgen. Ik ben benieuwd!

Hier, We zijn bij de verloskundige geweest en hebben een leuk gesprek gehad. Het uur was zo om! Ze was danig onder de indruk van ons verhaal en wat we allemaal hebben mee gemaakt. Normaal doen ze de termijn echo met 11 of 12 weken maar toen ik zei dat ik liever met 10 weken weer ging was dat prima. Ze doen het alleen niet zelf dus ik moet maandag even bellen of ze nog een plekje hebben voor volgende week. Hopenlijk kan het dan volgende week zaterdag. Dan hoeft mijn man geen vrij te nemen en ben ik 10 weken en 1 dag. Ook zeiden we dat we het dan met 12 weken zelf nog wel een keer doen, omdat we gewoon de 12 weken willen afsluiten met nog een kijkje naar de beeb. Toen zei ze dat als we dat daar zeiden ze ons waarschijnlijk nog wel een keer terug lieten komen. Na alle ellende die we hebben mee gemaakt kon er nog wel een echo vanaf volgens haar. dat gaan we dus maar proberen. Eerst maandag even bellen.

verder hebben we een hele tas met informatie meegekregen, een mutsje en nog een tijdschrift. We hebben dus weer even wat te lezen. De volgende afspraak staat voor 28 december, dan kunnen we net voor oud en nieuw een keer het hartje horen. Helemaal blij dus weer hier!

Fijn weekend iedereen

Liefs Saskia

Geplaatst

@ Saskia: Ben echt superblij voor je. Kan me zo voorstellen dat je helemaal in de jubelstemming bent. Nu weer op naar 28 dec. Gelukkig is dat al bijnaaaaaa!! :-)

Fijn weekend. Gaaf trouwens dat we dan een hele rits foto's meekrijgen van onze beeb bij het Centrum. Ja, zij is leuk he dr Pieterse (zij was idd onze beh arts). Doegie.

Geplaatst

Hallo meiden, de blijdschap van de mooie echo van gister was van korte duur.... Momenteel heeeeeeeel veel bloedverlies en krijg er nu ook kramp bij.....

Morgenochtend weer naar de vk, maar zal niet voor de lol zijn

Liefs naomi

Geplaatst

Ooow Naomi wat erg. Snap dat je heel ongerust bent, hopelijk stopt het snel. Heel veel sterkte vanavond en hoop dat alles goed is morgen bij de VK.

Saskia wat goed dat je zo'n klik hebt met de VK, zou mooi zijn een paar extra echo's.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Ik ben helaas al wat verloren.... Ging allemaal heel snel. Zo was er nog niks aan de hand en zo heel veel bloed, 5 min later wat kramp en daarna t vruchtje verloren...

Nu heel verdrietig....

Liefs naomi

Geplaatst

Gadver wat k*t zeg! Gister nog zo positief en nu ineens niet meer... ik ben er helemaal van ondersteboven...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanuit hier.. Sterkte

Geplaatst

Oooow nee Naomi wat erg. Net je echo achter de rug en dan opeens dit?! Ik vind het verschrikkelijk voor je, heeeeeel veel sterkte voor jou en je partner.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Dank jullie wel meiden! Ik was al steeds zo bang, maar na gister een kloppend hartje te hebben gezien had ik meer goede hoop gekregen!

Tot vandaag geen enkel drupje bloed verloren... En dan toch dit!

Liefs naomi

Geplaatst

@ Naomi: Ik leef heel erg met je mee. Vind het zelf wel beangstigend dit soort dingen. Het kan inderdaad zo raar lopen allemaal en het is zo niet vanzelfsprekend. Het zijn allemaal wondertjes bij elkaar. Dan hoop je toch met je echo meer zekerheid te hebben. Verdorie zeg! Sterkte meid.

Liefs Lianza

Geplaatst

Naomi wat een K.. bericht van jou zeg... Eerst zo'n mooi kloppend hartje en een dag later is er zoveel ellende.. Weet niet meer te zeggen dan je heeeeeel veel sterkte wensen met dit verdriet.

Geplaatst

Naomi, nog even een dikke knuffel vanuit hier. Ga je vandaag nog wel naar de verloskundige? Sterkte meid.

en voor alle meiden die in het oosten van het land wonen, berg je maar er komt een hele hoop sneeuw aan!

Liefs Sas

Geplaatst

Ah Naomi... wat ongelofelijk, zo ben je helemaal happy, en zo zit je dieper in een put dan je je kunt bedenken..... Heel erg veel sterkte....

Ik heb al even een paar dagen niet geschreven. Erg moe en de hele dag door behoorlijk misselijk. Ik heb het idee dat er eigenlijk continue iets in mijn maag moet zitten, en dan gaat het beter.

Ik begin de dag dan nu ook, met in bed een halve cracker met stroop en een kopje thee. en dan nog even en half uurtje dutten. Het lijkt wel te helpen.

Ook van de week aangenomen bij een nieuwe baan..... gaat me twee uur reistijd op een dag schelen!!! Weet alleen nog even niet wanneer ik kan beginnen.

Verder heel rustig aan doen en elke avond vroeg naar bed....

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmorgen toch met de vk overlegd en mocht langs komen om t " vruchtje". Te laten zien en evt nog een echo.

Zij vond het nl zo ongeloofwaardig na zo' mooie echo...

Dus vanmorgen geweest en toen ze t bekeek zei ze meteen, dit is niet echt een (volledige) miskraam, we gaan toch nog even kijken met de echo.

En wat we toen zagen, leek ongelooflijk, maar waar|| het vruchtje zat er nog, was gegroeid t.o.v. Donderdag en het hartje klopte!!!!!!!

de echo is wel weer uitwendig gemaakt, dus wat het nou precies is en nog gaat doen, is heel onzeker.

Maandag gewoon naar de echo in t ziekenhuis (inwendig). En m'n bakje weer mee daar naartoe. Misschien dat ze daar kunnen zien hoe of wat.

Wat kun je dan heen en weer geslingerd worden zeg!! En nog zo ontzettend angstig!!

Ik hou jullie op de hoogte. maandag pas eind vd dag de echo, dus duurt wel even.

Liefs Naomi

Geplaatst

HEEE??????!!!!!!

Meid wat een goed nieuws... jeeeetje wat een stress!!!

Nog drie lange dagen afwachten... maar hou je vast aan het feit dat je ukkie er nog gewoon zit!!!!

Geplaatst

Is toch haast niet te geloven?? Wat is dat grote " iets". Dat er uit kwam dan geweest?

maar ben nog steeds bang dat het fout gaat hoor! Maar moet aan de andere kant ook proberen positief te blijven....

Vanavond en morgenavond Sinterklaas vieren, dus hopelijk genoeg afleiding.

Liefs

Geplaatst

Jaaaaaaa!! ik hoopte al stiekem op een wonder! Ik heb al meer verhalen gehoord van meiden die veel bloed hadden zelfs met stolsels en waarbij het uiteindelijk toch nog goed gekomen is!

pffff wat een opluchting.. maar ik kan me voorstellen dat je nog wel héél bang bent.

Jeetje gewoon een kloppend hartje en zelfs gegroeid. Dit is een vechtertje hoor! Deze gaat het vast heel goed doen!

Geplaatst

Oh, wat doen die berichtjes me goed!! Het is al een wonder, doordat ie spontaan is ontstaan!! Maar als ie zo blijft vechten.... Dan is het onze held/in!!

Ga nu ff proberen te slapen. Straks weer het huis vol visite.... Die weten van niks. Dus ff opladen

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden