Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt Saskia, ik heb em aangepast. Je hebt helemaal gelijk en Simba natuurlijk ook! Ik zal zelf wel een foutje hebben gemaakt ergens (ergens wel goed toch haha, weet ik in ieder geval dat ik goed zwanger ben, word vergeetachtig qua data... whahahaha) Wat moet ik nu zonder jullie he.

Moest ook zo lachen om de reactie van Simba. Bevallen op 4 verschillende dagen whahaha. Euh eentje vind ik wel genoeg hoor.

Lfs Lianza en bedankt voor het meedenken meiden.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet te geloven wat er hier allemaal op een dag gebeurd...

Lianza; Super gefeliciteerd met je goede echo. Op naar de volgende. Dat fotoboek raakt bij jou wel erg vol!

Wat AMH is weet ik niet exact maar heel simpel gezegd, kunnen ze zien hoeveel eicellen je nog hebt.

Naomi; Weer al onzekerheid voor jullie... Heb jij tijdens de echo gezien of er nog restweefsel zat of is jou verteld dat je er rekening mee moest houden dat dit kon

gebeuren? Lijkt me wel dat dit restweefsel is. Je Ukkie doet het immers super maar snap dat je er onzeker van wordt.

Ik heb trouwens vrijdag om half 9 s morgens een echo. (als ik weer niet zo lang moet wachten...)

Sheenara; Wat een verdrietig nieuws voor jullie. Ik leef met je mee! Vond het zelf al zo moeilijk dat er maar 1 ingenesteld was en jij was al verder. Hebt al kloppende

hartjes gezien. Tuurlijk ben je dan in shock en wat het extra moeilijk maakt, is dat ze je dan verplichten om voor maandag beslissingen te nemen. Ken

het gevoel. Maar ik heb besloten dat als ik er vrijdag nog niet uit ben, dit ook gewoon ga zeggen. Wil niet later spijt krijgen omdat ik gedwongen werd

een beslissing te nemen. Sterkte joh! En nog maar ff niet aan IVF denken. Was dit trouwens jouw tweede IVF?

Simba; Misschien bijna fijn dat jij jou alles hetzelfde is. Ff geen hoogte- of dieptepunten. Nog misselijk?

Saskia; Jouw echo is vast weer goed hoor! Ik ga voor je duimen. Hoe laat mag jij?

Trouwens vanmiddag gaan high tea-en als afleiding. Werd ik me daar toch misselijk joh. Wel verwarrend allemaal.

Nou dat was het wel weer. Sterkte allemaal!

Geplaatst

hoi meiden,

bedankt voor jullie berichtjes en medeleven. Doet me echt goed. we zitten toch allemaal op 1 of andere manier op dit forum om een reden, en jullie begrijpen het gewoon heel goed door onze achtergrond. Nog wel een paar potjes gejankt en vind het moeilijk om naar tweelingdingen te kijken of mijn oude echofoto's maar ja het is nog erg vers nu. Ik heb maar meteen gebeld vandaag voor intake verloskunde in het ziekenhuis en ik moet donderdag de 16e al komen voor een termijnecho en een gesprek met de verloskundige. Gelukkig kan ik dan weer even kijken of het goed gaat met baby.

Naomi, de dokter zei dat het vruchtzakje, dooiertje alles eigenlijk gewoon verschrompeld en dan opgenomen wordt door mijn lichaam. Het kan allebei trouwens dat je het vruchtje verliest (zoals waarschijnlijk in jouw geval) of dat het opgenomen wordt door je lichaam. Dit was mijn 2e echo ja. Jij vrijdag he? Toch weer spannend heel veel succes!

Zwangertje, jij ook vrijdag een echo, hoop zo dat het gewoon allemaal goed zit. Killing he die onzekerheid, en ook verwarrend met al die verschijnselen. Ik hoop dat jouw kleintje gewoon een vechtertje is. Succes met wachten nog een paar daagjes. Trouwens heerlijk zo'n high-tea hmmmm.

Saskia ook voor jou vrijdag weer spannend, een echo, we gaan uit van het goede he dat je gewoon je kleine ukkie ziet met alles erop en eraan. Succes!

Simba, lekker dat het bij jou z'n gangetje gaat. jij moet nog even wachten he tot de echo. Nou geniet ervan dat het zo goed gaat. Misselijkheid nog zo erg?

Remci, alles goed met je tweeling? Voel je je verder ook ok, wanneer mag jij weer voor een echo? Inderdaad raak je snel gewend aan het idee van 2, denk dat dat ook altijd zo blijven zelfs als deze kleine van me geboren wordt zal ik toch denken je zat samen met je broertje/zusje in mijn buik.

Lianza is het toch uiteindelijk 19 juli geworden ;-) mooie datum toch!

liefs x

Geplaatst

ppfffffffffffttttttttttttttttttttt

ok... dat was de eerste keer stress om Frummel....

Ik realiseerde me eigenlijk vanmiddag opeens dat ik al een tijdje helemaal geen misselijkheid meer had gevoeld....

Eerst denk je nog.... hmm.. lekker, niet misselijk.. maar na een tijdje gaat het je ook wat nerveus maken....

Om 16:00 verteld aan mijn vriend, en toen ging het mis.... tranen en ontzettend bang ineens....

Hij zei dat ik gewoon moest bellen. Dat heb ik uiteindelijk gedaan. We mochten meteen langs komen....

Onderweg zoooo bang om een Frummel te zien zonder knipperlichtje.... we werden meteen geholpen...

Gelukkig hartje was snel gevonden... wat een opluchting.....

Maar mijn lichaam is misschien aan het wennen aan het hcg hormoon, of ik heb echt voldoende rust gehad de laatste dagen..

Ik hoop het eerste..

8w2d - 16,8 mm

[ATTACH=CONFIG]388[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]387[/ATTACH]

Geplaatst

@simba, volgens mij word je ook wel onzeker door t lezen van alle berichtjes hier de afgelopen dagen...

Maar kan meje onzekerheid goed voorstellen hoor!! Gelukkig was alles gewoon goed met jullie frummel!! En ben je minder misselijk!!

@sheenara: gelukkig mag je de 16eal voor een echo. Al weet ik dat de dagen nu wel weken kunnen lijken...

Wij krijgen inderdaad morgen extra echo.. Spannend!

@Saskia, morgen ook weer een echo, spannend! Hoe laat mag je?

@zwangertje: ik moet heel veel aan je denken meid. Hoe laat mag jij morgen voor de echo? Ik hoop op een wonder!!

Liefs naomi

Geplaatst

Simba; wat een spanning zeg. Goed dat je gelijk aan de bel hebt getrokken en voor nu in ieder geval weer even gerust gesteld bent.

Sheenara; hoe is het vandaag met jou?

Saskia en Naomi: Heel veel succes morgen met de echo. Laten jullie de uitslag weten?

Ik moet zelf morgen om half negen. Lekker op tijd als het weer niet uitloopt. Geloof er eigenlijk zelf niet meer in maar een wonder zou erg welkom zijn...

Veel sterkte voor iedereen.

Geplaatst

Hoi meiden hier gaat het wel, ik moet me er helaas uiteindelijk toch bij neerleggen dat het zo is. Stond er vandaag wel weer meteen mee op en denk dat ik het deze hele zwangerschap en zelfs bij of na de geboorte in mijn gedachten zal hebben. Ik probeer positief te blijven anders is het ook niet eerlijk tegen die kleine in mijn buik. Die verdient ook alle aandacht en liefde en zorg. Meiden het blijkt maar weer dat alles in dit traject en het leven gewoon zo bijzonder is als alles goed gaat en je je kleintje in je armen hebt. Simba goed zeg dat je een echo mocht en dat alles ok was met kleintje. Voor de meiden die morgen een echo hebben: heel veel succes en sterkte met de zenuwen.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Simba, wat een spannend moment heb je gehad zeg! maar wel heerlijk dat je weer even naar je wondertje hebt mogen kijken! Ik hoop voor jou dat je er aan begint te wennen en dat de misselijkheid echt minder wordt.

Zwangertje, ik duim heel hard voor een wonder morgen! Ik denk aan je hoor!

Sheenara, lastig zeg.. je bent eigenlijk een beetje verdrietig maar het is waar wat je zegt. Dit kleintje verdient ook aandacht en blijdschap. Ik hoop dat je het een plekje kan geven en helemaal van deze zwangerschap kan gaan genieten.

Wij hebben morgen de echo pas om kwart voor 4. Ik weet niet zeker of ik dan nog tijd heb om hier te komen reageren. Als alles goed is ga ik gelijk naar mijn ouders om het te vertellen en om gebruik te maken van de scanner om de foto in te laten scannen. Daarna moeten we gelijk door want we gaan 's avonds nog weg. Ik ga het proberen maar anders wordt het zaterdag ochtend voor ik iets kan posten.

Liefs Saskia

Geplaatst

@ Simba; ik herken dat zeker wel dat je je dan ineens niet meer misselijk voelt. Ik heb echt dagen kotsend en misselijk op de bank gehangen en ineens was het weer dagen weg. Ik natuurlijk heel erg blij maar ook onzeker of het dan nog wel goed zit. Zoveel voel ik niet in mijn buik en toch stiekem als je er echt op gaat letten soms wel een prikje of iets dergelijks. kan het niet echt omschrijven. Heel goed dat je een echo hebt laten maken en geweldig dat je het hartje weer heb zien "flikkeren". Joepie, helemaal blij voor je.

Ik hou het even kort meiden en wens jullie allen weer heel veel succes. Er gebeurd inderdaad een hoop bij ons allemaal. Fijn dat we elkaar kunnen steunen.

Lfs Lianza

Geplaatst

Hier vanmorgen ipv vanmiddag de echo gehad. (ze belden gister of ik eerder wilde komen)

Onze kleine frummel was goed gegroeid en t hartje klopte!! Het vruchtwater vd ander zat er nog wel.

Ook zei de arts er wel duidelijk bij dat ze op de echo bloed zag stromen. (vh andere vruchtje..)

Hopelijk gaat dit niet het goed vruchtje mee slepen...

Volgende week vrijdag weer een echo! (deze stond al en ze zei, later maar lekker staan meid!!)

@ zwangertje: hoe is het bij jou gegaan?? moet hel veel aan je denken...

liefs Naomi

Geplaatst

Naomi wat goed! Blij voor je dat je het hartje hebt zien kloppen. Wat betekent het dat ze bloed zien stromen van het andere vruchtje? Nou in ieder geval een beetje een geruststelling denk ik dat je die kleine gezien hebt. Heel veel sterkte met wachten tot de volgende echo.

Zwangertje hoe is jouw echo gegaan, we denken aan je...

Saskia hoop dat jouw echo ook mooi was, veel plezier met het aan je ouders vertellen.

Geplaatst

Naomi, wat fijn dat de echo weer goed was. Hopelijk stelt het je weer een beetje gerust. Als je nu weer wat bloed hebt weet je wat het is en dat het niets hoeft te betekenen.

Op naar volgende week weer! Zo komen we iedere keer een stapje verder.

Sheenara, ik zit nog te wachten op mijn echo, we mogen pas om kwart voor 4, zit dus nog even nagels te bijten... En mijn ouders weten het hoor! Ze hebben alleen een goede scanner en wij niet, dus daar maken we gelijk gebruik van om de foto in te scannen om hem hier neer te kunnen zetten en om hem uit te printen voor in het echo-lijstje.

Zwangertje, Hoe gaat het meid? heb de hele dag aan je gedacht hoor! Hoop zo op een wonder!!

Liefs Saskia

Geplaatst

@ Saskia: jij hebt momenteel je echo, spannend!!

De arts zei vanmorgen wel dat ze er bij moest vermelden dat er stromend bloed te zien was in de baarmoeder. Dit komt waarschijnlijk vanaf de andere vruchtzak. Wat dit bloed gaat doen (met het goede vruchtje) is nog onzeker! We durven dus nog maar gematigd enthousiast te zijn... Maar vind wel dat we positief moeten zijn naar onze goede frummel!!

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi meiden

jeetje wat is dit een mooi maar moeilijk topic!

Sheenara, heel erg spijtig dat een kleintje gestopt is, erg wrang!!! sterkte

Naomi, bij jou is het ook nog even spannend he? alle positieve energie naar jullie kanjertje, destijds bleven bij mijn vriendin de eerste 3 weken ook nog spannend, ik leef met je mee!

Zwangertje, ik hoop zo op goed nieuws bij je!!!

iedereen, veel succes uiteraard!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden!

Vrees alleen dat ik mijn naam kan veranderen...

Vanmorgen was al te zien dat de vruchtzak aan het los laten is. Rechts ervan stroomde wat bloed in mijn buik. De arts verwacht dat binnen 7 tot 10 dagen de miskraam op gang komt.

Vlak voor kerst moet ik terug om te zien of er al een miskraam heeft plaatsgehad, of die volledig is geweest en of ik "schoon" ben.

Zwangerschapskwaaltjes schijnen nog wel 3 tot 4 weken aan te kunnen houden...

Voor jullie blijf ik heel hard duimen hoor. Bedankt voor alle steun!

Geplaatst

Ik denk dat je daarvoor even een mail naar Jheroen moet sturen.(Beheerder) Die kan dan je naam omzetten. Dan komen je eerdere posts ook onder die naam te staan

Geplaatst

Zwangertje wat vreselijk, ik vind het echt heel erg voor je. Dikke knuffel vanuit hier!

Hier, even kort want we moeten weg. De echo was super, we hebben het zelfs druk zien bewegen. pffff... wat een opluchting. We konden het voor 10 euro op dvd laten zetten dus dat hebben we natuurlijk gedaan.

daar gaan we nog vaak naar kijken. Morgen volgen de details.

Geplaatst

Zo.. het vorige berichtje even snel in de metro geschreven, nu even wat uitgebreider..

Zwangertje.... dus toch mis... gotver meid.....dit wens je echt niemand toe...

Maar je lichaam is dus al wel de keuze voor je aan het maken.

Je hebt nu in ieder eval wel eindelijk duidelijkheid, al is het zo'n harde duidelijkheid..

Meid ik wens jullie heel veel sterkte.......

Kom lekker klagen en uithuilen hier...

En samen met je partner praten, huilen...... ennuh... kwaad zijn mag!!!

Geplaatst

Zwangertje heeeeeeel veel sterkte hiermee. De verwerking ervan en misschien de volgende stappen die je gaat nemen. Vind het heel erg jammer dat je dit bankje gaat verlaten. Ik hoop dat je verder lichamelijk niet al te veel last zal hebben. Nogmaals sterkte voor jou en je partner.

Naomi, ik snap dat je nog erg onzeker hierover kan zijn. Ik denk ook wel wat zit er nu nog in mijn buik en wat gebeurt daarmee en wat kan het voor effect hebben op de andere baby? Maar snap ook dat we positief moeten blijven en natuurlijk zijn we blij met de kleine in onze buik. Op naar volgende week, zijn we weer een weekje verder en weer een echo!

Babeth, bedankt dat je hier reageert. Je bent denk ik een voorbeeld voor velen op dit forum qua positiviteit.Lees ook altijd op andere topics en zag dat je weer zwanger bent, van harte gefeliciteerd. jij zal als geen ander weten hoe het is om in de spanning te zitten. Heel veel geluk en plezier met deze zwangerschap!

Saskia nou wat geweldig weer een goede echo, je hebt zelfs een dvd'tje van de kleine! Super, jij bent trouwens alweer 10 weken, wauw gaat goed zo!

Geplaatst

Oh zwangertje.... Wat ongelooflijk verdrietig!! Al had je er zelf misschien al een beetje rekening mee gehouden, de klap komt toch o zo ontzettend hard aan!!

Ik wil jou en je partner alle liefde, wijsheid en kracht toe wensen!

@ sheenara: zoals je zegt, beiden op naar de volgende echo volgende week. En positief proberen te blijven voor onze sterke uk/ frummel!! Jij mag donderdag weer hè?

@Saskia, wat fijn weer een goede echo! Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie de echobeelden op dvd hebben! Was dit in t ziekenhuis? Of bij de vk?

@babeth: zal blij zijn als we een paar weken verder zijn... Maar dat zal iedereen wel zo voelen!! Hopelijk is er volgende wk op de echo te zien dat t bloed weg is en onze frummel

Weer goed gegroeid is! Jou wens ik t allerbeste in deze zwangerschap toe!! Wanneer mag je voor de eerste echo?

Liefs naomi

Geplaatst

Goedermorgen meiden,

Het is niet zo druk geweest dit weekend. Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het rederlijk. Vooral overdag maar vanaf het avondeten kan ik niets binnenhouden. Hopenlijk wordt het nu snel minder als het goed is ben ik nu toch over mijn hormoonpiek heen.

Ik heb natuurlijk nog de echo foto's om te laten zien en mijn man heeft van de dvd een kort youtube filmpje gemaakt dus jullie kunnen meegenieten. De opa's en oma's en ooms een tante's hebben er al van genoten en vonden het helemaal geweldig.

28 december mogen we nog een keer terug komen! Ze zei dat het wel lang zou duren nu naar de 20 weken echo toe en ik zei dat we het over 2 weken nog een keer wilde (maar dat we dat dan wel zelf zouden betalen bij een pret-echo buro) om de 12 weken echt af te kunnen sluiten. Ze zei dat dat eigenlijk niet nodig was omdat dit een hartstikke goed kindje is en dat 12 weken gevaar nu ook wel geweken is, maar ze begreep dat het voor ons extra spannend is en dat we ook wel nog een keer bij haar mochten komen. Dus joepie!! want die pret-echo laat ik liever wat later nog een keer maken.

Hier de foto's en het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=wmd-nLtroFo

10wkn-2.jpg

10wkn-1.jpg

Geplaatst

Hoi dames,

het was zeker rustig dit weekend, maar hier gaat alles wel goed.

Naomi, klopt ik mag donderdag voor de echo, jij vrijdag...we blijven positief!

Saskia, wat een geweldige foto's en filmpje! Echt mooi een mini-mensje die armpjes en beentjes! Ook erg leuk dat je een dvd gekregen hebt en dat iedereen er van kan genieten. Fijn dat je toch nog een extra echo krijgt, anders is het zeker lang wachten tot de 20 weken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden