Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@zara, we houden contact!! Heb je al enig zicht op een nw poging?

@sheenara, geeft niks! ;-) ik dacht alleen in ene, huh keizersnede?? Maar wie weet heeft ze dat uiteindelijk wel gehad....

Of ligt remci nu nog de weeën weg te puffen... Ben zo benieuwd!,

Geplaatst

Lief van je Naomi!

Aanstaande donderdag krijg ik een hysteroscopie en nadat het mis ging hebben ze veel bloed afgenomen voor onderzoek. Alles wat ze kunnen testen, testen ze nu want ze staan zelf ook voor een raadsel waarom het steeds misgaat. Op 8 augustus krijgen we daar de uitslag van. Hoop heel hard dat we daarna verder kunnen.

Hoe gaat het nu met jou? Weet nog hoe spannend je zwangerschap in het begin geweest is. Hebben nog een weekeinde samen in de piepzak gezeten. Merk je dat het de laatste loodjes zijn?

Iemand al nieuws van Remci?

Liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

@ zara, ik kan me die spannende tijd samen ook nog goed voor de geest halen....

We kregen op de zelfde dag de echo... Voor jou was het toen helaas afgelopen... En voor mij bleef t na die echo nog steeds onzeker...

Het ene vruchtje groeide wel, maar er bleef steeds stromend bloed te zien in m'n baarmoeder. Dit kwam bij t lege vruchtzakje vandaan.

Ik vind het zo rot en verdrietig voor jullie, dat je die ellende nog eens heb moeten mee maken!!

Ik hoop echt zo hard voor jullie dat het de volgende keer allemaal goed mag blijven gaan! (maar dat wist je al!)

Opzich wel fijn, (in hoeverre je in zo'n situatie over fijn kunt praten...) dat er nu het e.e.à onderzocht gaat worden...

Ik hoop dat ze tot een oplossing kunnen komen!

Hier gaat t verder goed. Nog 4,5 wk te gaan. Voel me op zich nog steeds prima! De bedoeling is nog steeds blijven werken tot de kleine zich aandient of tot ik

Het echt niet meer vol houdt. Dus ben benieuwd hoe lang dat zal zijn. Maandag krijgen we de ligging-echo. Kijken of de kleine keurig met het hoofdje nr beneden ligt.

Ik wil je alvast heel veel succes wensen met de aankomende onderzoek(en). M'n gedachte zullen bij je zijn....

Liefs naomi

Geplaatst

Nog geen nieuws.... Spannend hoor!!!

Ik ben begonnen met insuline spuiten maar zie nog geen resultaat zit nog steeds rond de 7... Maar goed morgen weer bellen.

Hoe gast het met de rest??? Laatste loodjes...

Geplaatst

Ja zeker spannend! Ben zo benieuwd naar Remci en d'r kleintjes!! Hier ook gewoon nog wachtende hoor ;-)

Begina hoop dat het spuiten een beetje meevalt en dat het ook resultaat zal hebben.

Naomi succes morgen met de liggingsecho!

Zara jij heel veel succes met de verdere onderzoeken, hoop dat er iets uitkomt waar je verder mee kan en je tot een goed resultaat zal komen!!

Sylvie altijd spannend he als de maand is aangebroken van het uitgerekend topic, kijk ook altijd overal

Geplaatst

hey meiden,

wat is er weer veel gebeurd de afgelopen tijd hier op het forum.

Ik ben ook zo benieuwd hoe het met Remci is. Wat spannend zeg!!

Ik val af en toe weer even binnen, ben er niet zoveel de afgelopen tijd maar lees wel mee.

Ben toch wel heel nieuwsgierig wie er binnenkort gaat bevallen en wens alle meiden heeeeeel veel succes met de laatste loodjes.

Liefs Lianza

Geplaatst

Naomi, Succes bij de liggingsecho. Hoop dat je kindje goed ligt!

Remci, we zijn nieuwsgierig hoor, maar in het zknhuis heb je vast geen internet, dus we moeten nog even geduld hebben.

Geplaatst

Vind het ok wel heel spannend.. Ze zal vast haar twee mooie kids al hebben...

Maar ik heb een ander dilemma (tje).

Ik moet nu zo'n beetje het kraambed op gaan maken. Maar hoe doen jullie dat???

Geplaatst

Ik heb zo'n matrasje uit het kraampakket en daar overheen een badhanddoek.

Of bedoel je dat niet?

Verder heb ik ons bed nog steeds niet op klossen, is veel te hoog. En omdat ik toch in het ziekenhuis ga bevallen, doen we het gewoon als ik thuis kom.

Geplaatst

ja, dat bedoel ik..

Ik was even aan het googelen.. maar dan kom je dingen tegen als dubbel opmaken enzo???

Maar dat badlaken had ik me ook al bedacht..

Hebben jullie ook een tweepersoonsmatras? En heb je dat kraammatras dan gewoon op 1 kant gelegt?

Geplaatst

Dat scheelt dan inderdaad.. wij hebben een tweepersoons. Dus moet nog maar eens kijken hoe we dat gaan regelen...

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier vandaag de liggingsecho gehad, en de kleine lag er gelukkig goed voor!

Nog niet volledig in gedaald, maar al wel iets met t koppie in t bekken. Waar t overigens nog wel uit kan ivm de ruimte boven in de baarmoeder.

Maar de vk verwacht echt niet meer dat t nog zou kunnen draaien!

Ik vind dat de kleine ook nog erg druk is in m'n buik. Voor mijn gevoel probeert t zich nog in allerlei bochten te wringen!

Vandaag de hele dag gewerkt en daarna. Meteen door naar koor. Dus ben t nu wel een klein beetje zat. Dus duik gauw m'n mandje in!

Morgen lees ik weer even bij.

Truste dames!

Geplaatst

Naomi, fijn dat je kindje goed ligt.

Zelf vandaag weer op controle geweest. Alles was goed.

Nog een weekje en dan is mijn geplande keizersnee. Ben nu echt de dagen aan het afstrepen op de kalender.

Geplaatst

Adriana....wow wat spannend zeg! Je kan nu gewoon echt af gaan tellen!! Het lijkt me raar om al te weten wanneer je gaat bevallen maar ook ergens wel fijn dat die onzekerheid er dan niet is. Leef met je mee hoor!

Naomi, wat fijn dat je kindje er goed voor ligt. Mij mij zeiden ze dat ook de vorige keer bij vk. Ook nog niet ingedaald maar lag er al wel voor. Mijn mannetje is erg aanwezig en heb geen idee af en toe wat ik voel als ik iets hards voel. kan natuurlijk ook ruggetje zijn ofzo. Soms voel ik wel een handje of voetje. Ik hoop dat het snel volgende week dinsdag is. Dan weer naar vk. Volgende week ook maar eens klossen regelen voor onder het bed.

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi meiden,

ben zooo moe en ook pijn in mijn bekken, vandaag ook controle gehad en baby ligt al helemaal vast in mijn bekken klaar om gelanceerd te worden zeg maar :-) , vandaar dat het allemaal zo aanvoelt. Ben nog de laatste dingetjes aan het kopen en regelen en dan is het afwachten.

Simba nog gelukt met het bed opmaken, ik heb vandaag bij de hema een waterdicht molton hoeslaken gekocht, die doe ik om mijn matras heen. Mijn bed kan niet op klossen dus ik moet maar zien hoe dat gaat straks met de kraamzorg, ze gaf een hoogte van 80(!) cm aan en die van mij is hoogstens 65cm. Ik zag wel bij haar notities dat mijn vriend het bed dan maar evt op moest maken tijdens de kraamweek ;-)

Naomi alles weer goed met de kleine, lekker beweeglijk. Ik heb op internet wel eens gelezen dat de laatste weken de baby veel rustiger wordt door ruimtegebrek, nou eerlijk gezegd heb ik net als jij daar niks van gemerkt hoor. Ook nog erg beweeglijk en een uitstekend voetje of billetje links of rechts. Maarre je maakt nog lange dagen zeg hihihihi

Adriana ohh spannend he, nog maar een weekje!! Kan me voorstellen dat je echt aan het aftellen bent nu.

Lianza je voelt ook lekker de kleine elke dag, tijd gaat wel snel nu toch? Ook al 36 weken. Heel gek en spannend dat we nu gewoon om de beurt elk moment kunnen bevallen....

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling) - 2e en 3e kindje

10 juli 2011 - Sheenara 36jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

22 juni: Simba : controle vk

28 juni: Lianza : controle vk

30 juni: Sheenara : controle vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

(geplande) bevalling:

Remci : 17 juni inleiding/geboorte van de twins! (37 weken)

Adriana : 28 juni (?) geplande keizersnee (39 weken)

Geplaatst

Zou iemand mijn afspraak bij de vk op 29 juni aan t lijstje willen toe voegen?? Wordt eigenlijk wel Eens tijd dat ik t zelf leer he? Hi hi

Ben zo benieuwd hoe t met remci en haar kindjes gaat!!

En t begint nu echt op te schieten voor de in begin juli-uitgerekenden....

Zeer waarschijnlijk ben jij wel de eerstvolgende Adriana... Maar wie weet is er wel een heel eigenwijs kindje die eerder komt!

Succes allemaal!

Geplaatst

Sheenara, vervelend van die pijn. Maar wel fijn dat je kindje helemaal goed ligt. Wie weet ga je wel eerder bevallen dan bij 40 weken!

Ben ook benieuwd hoe het met Remci en haar kindjes gaat.

Verder slaat de verveling hier toe. Ben niet meer zo mobiel, dus aangewezen op televisie kijken en surfen op internet en lezen.

De dagen duren zo wel erg lang..

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

29 juni: Naomi : controle vk

Renuka:

(geplande) bevalling:

Geplaatst

pff wat spannend Remci en haar kindjes houden ons wel in spanning.

Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest en doordat ik insuline moet spuiten gaan ze de baby halen met 38/39 weken en zal het eerst zeker 48 uur op de kinderafdeling blijven om de suiker van de baby te controleren. Dit was wel even een tegenvaller maar goed als het beter is voor de baby!!! Alles voor de baby natuurlijk. Verder prik ik nog steeds te hoog. Heb net weer gebeld en waarschijnlijk krijg ik nog een andere insuline erbij. ook is de verbouwing nog steeds niet klaar en begin ik me nu wel wat onrustig te voelen. Nog hooguit vier weken en dan is frummel er!!! pfff vind het wel heel spannend!!!

Bij iedereen hier wordt het nu wel heel spannend :) ben zo benieuwd naar de foto's van alle kleine frummels!

Als iemand het lijstje opnieuw plaatst (ik weet het ook nog steeds niet erg he!) wil iemand dan misschien voor de mij de afspraak van 6-7 bij de gyn erbij willen zetten.

Oh mijn kindje vandaag gemeten weegt nu ongeveer 2775 gram dus wel wat boven gemiddeld maar dat komt vooral omdat het hoofd werd gemeten op 39 weken whhaaaaa dat wordt een leuke bevalling dacht ik meteen!!!! Nou we gaan het zien...

Sterkte en succes iedereen en hou ons op de hoogte!!!

Liefs

Geplaatst

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

29 juni: Naomi : controle vk

06 juli: Begina : gyn

Renuka:

(geplande) bevalling:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden