Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Adriana: wat balen voor je zeg dat het draaien niet is gelukt. Ja je kan dan idd niets anders dan je erbij neer te leggen. Spannend om een datum straks te weten voor een keizersnee. Ik kan me ook zo voorstellen dat je ertegenop ziet. Maar gaat helemaal goed komen hoor!

@ Sheenara: Idd heerlijk dat je er nog een paar dagen tussenuit gaat. Doe je goed :-) Geniet er lekker van!

Meiden, even een vraagje.

Ik zie erg op tegen de pijn van de bevalling, zeg maar gerust bang! Wel heb ik gisteren gehoord wat er allemaal tegen te doen is maar ik zou graag willen weten waar jullie zoal baat bij hebben gehad of denken te gaan hebben? Ik had een ruggenprik al doorgegeven maar ook daar ben ik niet helemaal zeker van omdat je echt niets meer voelt zodat je ook niet meer weet hoe je moet persen? Misschien kan ik het wel behappen maar moet ik het maar gewoon zien op dat moment?

Ik kan me er echt ineens onwijs druk om maken........

Hebben jullie tips?

Groet Lianza

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Adriane, wat balen dat het niet gelukt is zeg!! Jeetje even omschakelen lijkt me dat, als je een geplande keizersnee krijgt. Het gaat vast helemaal goed komen, als je maar wel héél rustig aan doet hè daarna, het is toch echt een hele operatie!

Lianza, wat vervelend dat je er zo tegen op ziet. Vervelend lijkt me dat. Ik helaas geen mooie ervarings verhalen nog voor je. Er is voor iedere pijnstilling wel een voor en tegen te verzinnen. De ruggenprik zetten ze als het goed is wel op tijd weer uit hoor, zodat je wel de pers weeen voelt. En het is wel de pijnbestrijding waar je echt het minst nog voelt. Maar als je iets te ver bent doen ze het niet meer. Omdat je helemaal naar de operatie kamer moet dus het is niet zomaar even geregeld. De prik doen ze bij ons in het ziekenhuis liever niet meer omdat die gewoon 4 uur werkt, daar kan je niets meer aan doen en als het laatste stukje ineens heel snel gaat, dan is je kindje nog suffig en jij ook. Dat is veel te zonde van het eerste wakkere uurtje van je kind. Bovendien kan hij of zij dan wel opstart problemen hebben omdat hij nog suf is. Het infuus met remifentanil is dan nog het meest kind vriendelijk. Omdat dit met 4 minuten weer uit je systeem is en je kindje dus weer helemaal wakker en bij is als hij of zij wordt geboren. Je bent alleen niet helemaal pijn vrij. Voor mij geld dat ik dit ook tijdens de punctie heb gehad en niet erg goed reageerde. Heb vreselijk veel pijn gehad en dan kreeg ik al een dubbele dosis...

Ik denk dat je gewoon moet afwachten wat op dat moment voor jou het best voelt. Hoeveel pijn je hebt en wat ze op dat moment dan adviseren. Maar afwachten is natuurlijk wel heel moeilijk als je er zo tegen op ziet.

Misschien valt het je best wel mee en kan je het doen op je eigen endorfines... Heel veel sterkte met je keuze.

Liefs Sas

Geplaatst

@ Adriana: wat jammer en vervelend dat het draaien niet gelukt is en het ook nog zo vervelend voelde!

nu moet je je dus wel gaan instellen op een geplande keizersnede. (het is helaas niet anders)

Ik wil je alvast heel veel succes wensen met het gesprek dinsdag. En inderdaad, wieweet dient de kleine zich eerder aan dan de geplande datum! ( en gaat de

Datum toch nog een verassing worden!)

Groetjes naomi

Geplaatst

@ Lianza; vervelend dat je zo tegen de bevalling opziet!

ik had de vorige keer meer zoiets van, ik maak me er van te voren maar niet te druk over, iedere bevalling is anders en je weet van te voren dus

Toch niet echt wat je te wachten staat. het is mij toen ontzettend mee gevallen! (ging alleen heeeeel erg snel)

Mijn tip, laat het over je heen komen en zie op t moment van bevallen waar je je prettig bij voelt...

Mischien makkelijk gezegd voor mij, maar ik vertel dit vanuit de gedachte die ik had voor mijn eerste bevalling...

Succes meid!

Geplaatst

@Lianza, heb geen tips/advies voor pijnbestrijding. Bij mijn 1e kindje kreeg ik geen pijnbestrijding, dat is nu dus wel anders lees ik overal. Zoals Naomi ook aangeeft, laat het over je heen komen.

Je er van te voren druk over maken heeft geen zin. Haha, horen wie dat zegt, ik ben net zo hoor....slaap er de afgelopen nachten zelfs slecht van. ..

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb net de intake gehad voor kraamzorg en ook die vraag maar even bij haar neergelegd. Ze zegt eigenlijk hetzelfde als jullie. Laat het over je heen komen. Het stomme is dat ik het eigenlijk wel weet dat ik me er niet druk om hoef te maken omdat idd simpelweg je niet kan weten hoe het verloopt. Wie weet is het goed te doen. Die onzekerheid slaat me af en toe naar de strot maar merk ook nu na het gesprek dat ik dan rustiger ben. Meer vertrouwen heb omdat alles geregeld is zometeen. Nu alleen nog de laatste dingetjes voor de babykamer en misschien dat ik me dan veel beter voel omdat alles goed zit.

Het mooie is dat ze zei; je hoeft het niet alleen te doen, je hebt goede begeleiding. Oja dat is waar!! Stom dat ik dan denk alles alleen te moeten oplossen hahaha. Ik probeer het los te laten en idd over me heen te laten komen. I'll keep that in mind.

Heel erg bedankt voor jullie reactie's.

Liefs Lianza

Geplaatst

@ adriana

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, ik weet nu al 3 weken wat de datum van de geplande ks is, het blijft raar dat je precies weet wanneer je moeder gaat worden maar je leeft er wel heel erg naar toe. De datum is meestal rond de 38 weken.

Succes

Groetjes suus

Geplaatst

Oh meiden wat spannend allemaal!!! Ben zo benieuwd wie als eerste bevalt!!! Wel foto's plaatsen hè van de kleine wonders!!!

Vandaag mijn laatste werkdag ben alles aan het afronden!! Ik kom hier ook niet terug (geen contractverlenging) dus het is wel raar! Maar heb veel zin in de rust! Verder alles prima hier op de misselijkheid na!!

Nou ik hou het forum in de gaten.... Spannend sterkte allemaal!!!

Liefs!

Oh en ik begin nu toch ook wel op te kijken tegen de bevalling!!!!

Geplaatst

Ik moet nog 5 dagen werken.

Volgende week 3, en de week daarna nog 2.

Ben er wel bot aan toe hoor!!

Gisteren liggingsecho gehad. En Frummle ligt braaf voor de uitgang.

Beweegbaar In Bekken Ingang. Maar goed... het begin is er.

Geplaatst

@Suus, jij dus ook een geplande ks, weet je al een datum? Ik weet nog niet of ik het iedereen ga vertellen als ik de datum weet. Dan zit iedereen zo in spanning...en hebben we toch nog een verrassing qua datum.

@Begina, fijn dat je nu ook met verlof bent!

@Simba, nog een paar daagjes, dan mag jij ook met verlof!

Nou meiden, nog even de laatste loodjes en dan zien we welk lief frummeltje er in onze buik zit. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet.

Geplaatst

Adriana ja we weten nu al ruim 3 weken de datum, we hebben het alleen tegen onze ouders verteld verder tegen niemand dan blijft er nog een beetje een verrassing over.

Groetjes suus

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

14 juni: Lianza : controle vk

16 juni: Sheenara : liggingsecho + gesprek GYN ivm. bevalling

20 juni: Naomi : liggingsecho vk

21 juni: Begina : afspraak gyn

21 juni: Sheenara : controle vk

22 juni: Simba : controle vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Hoi allemaal,

hier weer terug uit Belgie, lekker (druk) weekend gehad met de familie was erg gezellig maar ook vermoeiend. Maar ben nu met verlof dus hopelijk kan ik nog een beetje goed uitrusten voordat alle hectiek gaat beginnen ;-)

Ik lees dat de meesten die werken nu toch wel aan het afronden zijn en ook met verlof gaan.

Adriana succes vandaag met het gesprek, er wordt vandaag toch evt. een datum geprikt? Spannend!

Gisteren voor het eerst echt verschrikkelijk last van maagzuur, beetje eigen schuld: had 3 glazen dubbeldrank gedronken en ben toen gaan liggen pfff wel gemerkt hoor.

nou meiden, succes deze week weer he!

Geplaatst

Hier ook wat vaker last van maagzuur... Heb t idee dat dit bij mij vooral komt bij paprikachips (?) eten van pittige dingen, zure dingen, tomatensoep en appelsap.

Herkenbaar? Heb er nog niks voorgenomen, maar rennies mag dus gewoon?

@ sheenara, voor jou kan t ook niet zo heel lang meer duren voordat jullie de kleine in de armen kunnen sluiten...

Een geplande ks is toch vaak een wk of 2 voor de uitgerekende datum?.

Hoe gaat t eigenlijk met remci??

Liefs naomi

Geplaatst

Ja hoor Naomi, rennies mag je gerust nemen.....

je kunt ze opzuigen, maar als je ze kauwt werken ze iets sneller.

Bij mij gaat het met vlagen. ging al best een tijdje goed, maar nu weer wat minder. Elke nacht rond 4.00 - 4.30 word ik wakker van het maagzuur. Soms gaat het weg met even rechtop zitten, maar vaak neem ik dan ook gewoon een rennie. geen zin om op dat tijdstip nog eens 10 minuten rechtop te ziten.

Hier nog 4,5 dag werken, maar misschien, ligt even aan het aantal dagen dat ik nog heb, neem ik de laatste twee vrij. Maar wil nog wel wat dagen overhouden die ik aan mijn verlof kan plakken.

Zo.... even wat rekenwerk verder.... ik denk idd dat ik lekker de maandag en dinsdag vrij neem...

Geplaatst

Naomi; ik hoor donderdag of het een keizersnee wordt en dan ook een datum denk ik, ze zei dat het week 38-39 zou worden geloof ik echt spannend!

Maagzuur door zure dingen ja wel herkenbaar dus, het zakte wat af toen ik wat melk had gedronken.

Ben trouwens ook benieuwd hoe het met Remci is....

Simba; vervelend dat je snachts wakker wordt door maagzuur zeg. Net dus besloten dat je alleen deze week nog gaat werken? Hou vol nog een paar daagjes!

Hebben jullie trouwens alles al geregeld (bijv.geboortekaartje/tas klaarstaan etc) en alles voor de baby al binnen/klaar?

ik eerlijk gezegd nog niet...

Geplaatst

aaaah Adriana wat spannennnnd!!! Dat wordt zeker aftellen, super hoor dat je het gewoon al weet. Wordt dan dus een juni-baby toch?? Nou succes met de laatste loodjes he.

Geplaatst

Adriana wat spannend!!!

Twee weken die zijn zo om... wat ontzettend spannend.

Hier hebben we maandag de badkamer eruit gehaald alleen door een tegenvaller ligt nu alles stil en zit ik dus zonder badkamer. Hopelijk komt het allemaal nog klaar voor de kleine zich meld. Ik kan nu niet zo goed tegen de stress van de verbouwing en zit dan ook meer huilend op de bank van komt alles wel goed dan dat ik kan genieten van de laatste weken. Dus ben nu veel weg om maar niet thuis in de rommel te hoeven zitten... pff hoop dat het over een paar week wel af is...

Verder kwa gezondheid gaat het best goed. Het wordt allemaal wat zwaarder maar mag niet klagen denk ik. Het maagzuur verhaal ben ik wel mee bekend. Ik heb ook rennies in huis! Goed middel!!! al werkt het niet altijd lang genoeg om de nachten door te komen maar goed...

Meiden allemaal heel veel sterkte met de laatste loodjes (het wordt nu spannend!!!)

Liefs

Geplaatst

Hoi Dames

We zijn er allemaal bijna.

Vorige week een gesprek gehad met de gyn. Volgens mij ga ik als eerste bevallen. 17 juni wordt ik ingeleid, ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden.

geaccepteerd dat we het thuis toch niet af krijgen en dat geeft wel een beetje rust en hopelijk krijgen we een leuke kraamzorg.

Nou meiden als ik jullie niet meer spreek, iedereen heel veel succes.

Gr, remci

Geplaatst

@Sheenara: Spannend hoor, morgen hoor jij hoe/wanneer je gaat bevallen!

@Begina: vervelend dat jullie badkamer nog niet klaar is, zou ik ook heel vervelend vinden, vooral met nesteldrang...

@Remci: Zo, voor jou gaat het echt opschieten. Nog maar een paar daagjes!! Succes met de bevalling! Hoop snel van je te horen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden