Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

12 mei: Sheenara : groeiecho 32 wk

13 mei: Saskia : Pretecho poging 2

17 mei: Begina : controle vk

17 mei: Lianza : controle vk

20 mei: Sheenara : controle vk

24 mei: Naomi : controle vk

25 mei: Simba : controle vk

20 juni: Naomi : liggingsecho vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sheenara: Ik wordt ook steeds aangesproken op mijn dikke buik. Als dat te vaak op een dag gebeurt, ben ik soms geirriteerd. Moet nog ca. 7 weken, dus ben benieuwd hoe dik die nog gaat worden. pfff

@Begina: Weet je al iets meer over je suiker?

@Saskia: Super mooie foto zeg, zo'n 3D foto. Moet echt heel bijzonder zijn geweest om je baby zo duidelijk te zien.

@Lianza:Dat iedereen aan mijn buik wil voelen, heb ik gelukkig nog niet gehad, lijkt me niet altijd prettig.

Geplaatst

Hoi meiden,

het regent hier bah. Verder iedereen goed weekend gehad?

Saskia; wat een schitterende foto van je meisje, gelukkig had ze er deze keer meer zin in ;-) Vervelend dat je al die kwaaltjes nu ook krijgt, nog even volhouden he...

Lianza; tja die kleding pfff voel me nu ook wel echt een waggeleend hoor. DIKKKKK, pas ook bijna niets meer, zelfs de stretchdingen zitten gek strak hahaha. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en leuk dat je zoveel spulletjes hebt gehad voor de baby. Spannend zo meteen de cursus ook! Gelukkig wil niemand aan m'n buik zitten, ja mijn moeder en (schoon-)zus, als het anderen waren had ik het echt niet toegestaan hoor vind het niks als vreemden aan m'n buik gaan voelen.

Adriana; ik snap de irritatie...pff nog een aantal weken en we kunnen weer ademhalen hahaha

Naomi, Begina, Remci, Simba ook alles goed? Van Lotttie en Jolanda eigenlijk nooit meer wat gehoord he? Hopelijk gaat alles gewoon lekker...

Geplaatst

Naomi, Begina, Remci, Simba ook alles goed? Van Lotttie en Jolanda eigenlijk nooit meer wat gehoord he? Hopelijk gaat alles gewoon lekker...

Ik lees voornamelijk alleen maar mee, schrijf hier zelden wat.

Met mij gaat het prima, ben inmiddels 31 week en 3 dagen zwanger. Beebje zit nog mooi op zijn/haar plek.

Het kamertje is zo goed als af en de spulletjes zijn ook allemaal binnen.

Overmorgen heb ik weer controle. Ik moet tot nu toe elke 2 week met controle. Ben benieuwd of dat zo blijft of dat ik binnenkort al naar 1 keer per week moet.

Geplaatst

Hier even een kort berichtje vanaf mijn tel. Ben vandaag bij de gyn geweest en heb helaas zwangerschapssuiker! Moet nu naar de dieetiste en internist!!! Ik vertel snel de rest!!!

Succes iedereen!

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen,

Lotttie; prima dat alles zo lekker gaat toch! Ook al lekker het kamertje af. Succes met alles.

Begina; he bah wat vervelend dat je zw.suiker hebt. Hopelijk is het niet al te ernstig en kan het goed in toom gehouden worden met een dieet!

Merk je er eigenlijk iets van? Sterkte!

Geplaatst

Hoi Begina. Wat balen zeg dat je zwsuiker hebt. Ik wens je veel succes bij de dietist en internist. Kan je daar dan weer vanaf komen?

Hey Lotttie: Gelukkig gaat alles lekker met je. Goed om te lezen.

Ik ben vanmorgen naar vk geweest en alles gaat volgens het boekje. Info gehad over bevallen thuis en wanneer naar ziekenhuis enzo. Ik ben blij dat het zo goed gaat. Ze kan dan zo lekker in mijn buik gaan lopen porren om te voelen. En soms voel ik zelf ook al iets hards maar kan niet echt goed plaatsen wat het dan is, voetje, handje... geen idee... alleen het feit dat er een mensje in mij zit vind ik nog steeds heel bijzonder.

Ik moet nu om de 2 weken nog 2 keer en dan elke week naar vk... het gaat nu wel snel.

Liefs Lianza

Geplaatst

het begint voor de meesten nu toch wel echt op te schieten!!

Waar willen jullie eigenlijk bevallen? Ook t liefste thuis?

@ begina, balen meid, dat je zw-suiker hebt. Heb je er zelf ook veel last van? (behalve een waarschijnlijk vervelend dieet)

Moet je hierdoor dan nu ook in t ziekenhuis bevallen?

@ lottie, fijn dat alles goed gaat.

@ remci: hoe gaat t met jou en je kindjes?

Geplaatst

Ik wil als het even kan thuis bvallen.

Gewoon lekkeer in mijn eigen veilige omgeving. En geen 6 schreeuwende vrouwen op een gang.

Ik heb wel verhalen gehoord dat de aanstaande vader een verloskundige of een gyn aan zijn haren de kamer in moest sleuren. Doe mij dan maar een verloskundige. Bij mij thuis, die er speciaal voor mij/ons is.

Hebben jullie het ook wel dat je buik zo gespannen aanvoelt? Niet echt een harde buik, want dat trekt weer weg, maar gewoon echt een strak gevoel?

Gewoon echt niet prettig.

En mijn onderrug wordt gevoeliger.

Voor de rest heb ik nog steeds een alienbuik af en toe. Ik kan wel redelijk plaatsen wat ik voel. Als tenminste het koppie nog omlaag ligt. Ik voel in mijn zij soms echt kleine hieltjes, of soms bij mijn ribben. En daar zit ook vaak een kontje. en die handjes... volgens mij knijpen die af en toe in mijn blaas..

Gisteren de tweede avond gehad van samen bevallen. Buikademhaling geoefend en een rondje met je onderrug draaien. Best wel vermoeiend.

Jeetje Begina vervelend, zw-suiker. ik hoop dat ze het met een dieet laag kunnen houden.

Ben zo benieuwd naar Remci enzo...

Geplaatst

Begina, jeetje meid wat vervelend. Hopelijk is het goed onder controle te houden en ben je er na de bevalling weer snel vanaf.

Verder gelukkig een hoop goede verhalen. Fijn dat het zo goed gaat met iedereen.

Simba, volgens mij knijpt onze meid ook af en toe in mijn blaas. Heel kort en dan is het gevoel gelijk weer weg. Verder ga ik er van uit, dat als ik iets groots voel aan de boven kant dat het een kontje is en als ik een klein bultje voel dan is het een voetje. Voel het de hele dag voorbij schuiven. En ik vind het heerlijk. We hebben een hele rustige meid, die niet zoveel schopt. Nu het dus wat krapper word en ik het schuiven ook goed voel, voel ik het pas echt vaak. Zo gezellig!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, net dat extra stuktje veiligheid. En als je in het ziekenhuis bevalt, zonder medische noodzaak, gaat gewoon je eigen verloskundige mee. Die is er dus alleen voor jou, net als thuis.

Je huurt alleen de ruimte zeg maar. En als alles goed gaat ben je ook zo weer thuis.

Zien jullie tegen de bevalling op? Ik eigenlijk helemaal niet. Kijk er enorm naar uit. Weet heus wel dat het pijn gaat doen, maar ja... dat deed het zwanger worden ook al.

Dit overleven we ook wel en je krijgt er gelijk iets moois voor terug.

Liefs Sas

Geplaatst

Goede instelling wat je bevalling betreft, Saskia!!

@simba: ik heb ook steeds een enorm strak gevoel bij m'n buik. Alsof m'n vel elk moment kan gaan knappen en de kleine er spontaan uit komt springen!! Ha ha, lichtelijk overdreven...

Ik had dit ook bij m'n vorige zwangerschap. Af en toe best een rot gevoel. En 's avonds erger dan 's ochtends.

Ook hier zie je echt de hakjes vd kleine mn buik alle kanten op doen gaan! Zelfs van een afstand voor een ander duidelijk te zien hoe druk de kleine kan zijn! Zo leuk.

Ik zou, net als de vorige keer weer graag thuis willen bevallen! Hopelijk hebben we geen dwarsligger! Voor m'n gevoel ligt t nu met t hoofdje beneden, maar probeert t zo nu en dan

Nog wel eens te draaien, wat overigens niet lukt. Maar wel resulteert in een hele rare vorm buik!!

Liefs naomi

Geplaatst

wauw saskia, wat goed dat je zo positief erin sta. Helemaal niet tegen de bevalling opzien. Geef mij ook wat van die positiviteit. Ik vind het wel eng hoor. Maar ik vertrouw er maar op dat het op het moment zelf de rust zelve maar wordt. Heb dat namelijk wel vaker bij hele spannende dingen en op het moment daar, dan word ik ineens rustig. Hopelijk nu ook.

naomi: vraag me idd af hoe dat is thuisbevallen. als er complicatie's zijn kan je natuurlijk altijd nog naar het ziekenhuis? Doe jij het dan omdat je je thuis gewoon meer op je gemak voelt. Kan het me zo voorstellen. Gisteren werd het me bij de vk ook gevraagd en ik neig toch echt te zeggen, gelijk naar het ziekenhuis bij genoeg ontsluiting. Veiliger gevoel qua medisch denk ik, maar thuis lijkt het me meer op mijn gemak voelen in eigen omgeving.

ow by the way ben ik al 10 kilo aangekomen. holy mosy...

geniet lekker van je bewegend mensje in je buik en een fijne dag.

@ Simba, ik heb dat strakke gevoel vorige week, denk 2 dagen echt mega gevoeld, dat ik nu striemen heb. Hoop niet dat dat nog verder zet maar het zit nog onder mijn navel dus dat mag daar blijven. Niet veel maar deed wel pijn. Verder is de gespannenheid wel te doen. Verder gaat het eigenlijk wel en ik smeer me echt gek met eerst etos buikcreme en inmiddels weleda zwangerschapsolie. Heerlijke olie is dat.

Geplaatst

Hoi meiden,

hier ook iemand met continu harde buiken, merk dat het nu wel steeds zwaarder wordt en kijk echt uit naar mijn verlof. Bij mij ligt de kleine eigenlijk al naar beneden en ik voel rechts en links dan of een billetje/rug of voetjes trappen. Ik ben trouwens al iets van 17 kilo aangekomen en volgens mij komt er nog wel wat bij die laatste weken. Over thuisbevallen; mag ik niet ik ben medisch door keizersnee/smal bekken. Dus alle controles en echo's zijn in het ziekenhuis en ik zal dus zeker in het ziekenhuis bevallen, vind ik sowieso wel een prettig idee. Vrijdag zal ik eens vragen wat hun kijk op de naderende bevalling is, kleintje zat al boven het gemiddelde en wordt waarschijnlijk weer een geplande keizersnee (hopelijk bij 38 weken!).

Geplaatst

@ lianza, ik ben de vorige keer ook thuis bevallen en dat "beviel" me prima! Ik was toen erg relaxed en t ging erg snel. Had geeneens tijd om onder de douche te gaan.

Dacht van te voren, dat ga ik echt doen! Ha ha. Ik vond t heerlijk om in m'n eigen omgeving de weeën op te vangen, maar het was ook vooral heerlijk na de bevalling.

Hup onder je eigen douche, schoon beddegoed erop en ik lag er weer als een " prinsesje" bij! Ha ha. Hopelijk mag het deze keer weer zo goed verlopen... Blijft spannend!

Geplaatst

He meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Hier gaat het goed. Ben nu ziek overgeven overgeven overgeven maar is waarschijnlijk gewoon een griepje.

Mbt de suiker is het even afwachten hoe het gaat lopen. Als het met het dieet genoeg zakt is er verder niet veel aan de hand. Alleen dat ik onder controle van de gyn blijf en inderdaad in het ziekenhuis moet bevallen ivm de grote van het kindje. Ook krijg ik nu elke keer een echo om te kijken hoe groot het kindje is en hoe hij zich ontwikkeld. Bij de laatste echo van afgelopen maandag werd het kindje ongeveer op 31 weken geschat. Het weegt nu 1595 gram dus is ook iets te zwaar... Dus het is even afwachten hoe zich dat door ontwikkeld als het zo doorgroeid zal ik waarschijnlijk bevallen met 38 weken, in het ziekenhuis.

Verder is het hopelijk genoeg gezakt dat ik niet hoef te gaan spuiten met insuline.

Nou ja goed. Het is vervelend maar het kindje is harstikke druk dus zolang het daar helemaal goed mee gaat ben ik blij!!!

Vind het nu wel spannend worden. Mijn zus is bevallen met 30 weken en 2 dagen precies zo ver ik nu ook ben. Dat zet je toch wel wat aan het denken....

Maar goed ik ga er vanuit dat het lekker blijft zitten tot in ieder geval 38 weken. Hebben jullie alles al klaar voor mocht het nu los gaan????

Fijn dat het met iedereen verder zo goed gaat.. en leuk te lezen wie thuis gaat bevallen en niet haha.

SPANNEND HE!

Liefs Begina

Geplaatst

Begina, hoezo is dat te zwaar?

Mijn kindje werd gisteren geschat op bijna 2 kilo en ben morgen 32 weken. Volgens de gyn loopt het beebje met de buik 4 a 5 dagen voor, maar is dat niets om me zorgen over te maken.

Geplaatst

Ik moet volgende week weer, maar ik heb geen idee hoe zwaar Frummel geschat wordt. Toch volgende week eens vragen.

Geplaatst

Volgens de berekeningen van het meten en gewicht kwam ik uit op 31 weken maandag. Ik was toen 29 weken en 6 dagen dus een dikke week voor op schema. Maar zoals ik nu van vele om me heen hoor valt het best mee inderdaad het gewicht. Maar als ik op internet kijk zou het kindje met 30 weken ongeveer 1300 gram moeten wegen en onze kleine pop weegt nu al 1595 dus daarom dacht ik dat is wel zwaar....

Wat zeggen jullie dan?

Liefs

Geplaatst

Begina ik denk dat je dat de volgende keer pas goed kan zeggen. Als er weer gemeten wordt, als ze 2 meetpunten hebben dan kunnen ze door rekenen hoe zwaar hij of zij wordt. Je zit nu toch in een groeispurt dus ik denk dat het nog wel mee valt. Ons meisje woog vrijdag (precies 32 weken) 2050 gram. En dat was keurig voor 32 weken zei ze. Dan zou ze 2000 gram moeten wegen. Kan je nagaan hoe hard ze nu groeit.

Ons meisje krijgt wel lange benen, deze lagen 2 weken voor op groei, maar dat heeft ze van mijn man, die is 2 meter...

Vandaag weer controle gehad bij de VK. Vorige keer was mijn bloeddruk iets gestegen. Van 120/70 de hele zwangerschap naar 120/80. Nu was mijn bloeddruk 135/85 weer iets hoger dus. mmm... als het hier maar stopt.

Dit was gewoon nog goed, maar kreeg wel een lijstje mee waar ik op moet letten en als ik één van de klachten krijg meteen bellen. Ook al is dat morgen weer. Mag over anderhalve week al weer terug komen ipv 2 weken.

Verder moet ik naar de fysio omdat ik toch wel wat bekken klachten heb sinds 2,5 week ofzo. Veel last van mijn schaambot en lage rug pijn. En last van mijn heupen, vooral 's nachts. Soms weet ik echt niet meer hoe ik moet liggen van de pijn. Hopelijk helpt het iets als ik naar de fysio ga, morgen maar even bellen.

Beeb was wel al aan het indalen, de kans dat ze nog draait is dus klein. Gelukkig ligt ze goed dus ze mag van mij zo blijven liggen. :)

Met onze meid gaat het dus goed en ik moet gewoon nóg wat rustiger aan doen.

Liefs Sas

Geplaatst

Vandaag het intake-gesprek gehad met het kraamburo. Zou iets van half uurtje zijn... Nou we hebben bijna 2 uur gezellig zitten kletsen!

Deze dame is alleen intaker, dus zal ze niet de kraamhulp zijn. Ben erg benieuwd welke kraamhulp we krijgen... Had de vorige keer zo'n leuke meid!

Afgelopen Weel al t e.e.à aan kleertjes gewassen en vandaag wat hydrofiele luiers en lakentjes e.d. Het lijkt wel of ik de kriebels heb gekregen....

Dinsdag weer naar de vk. Heb er weer zin in!

Goed weekend allemaal!

Liefs Naomi

Geplaatst

@ Naomi: wat fijn dat de intake zo goed ging. Hopelijk heb je idd weer net zo een leuke meid hebt als de vorige keer. Ik benieuwd hoe dat verder gaat. Het is wel fijn als je al die ervaring hebt lijkt mij.

@ Saskia: ik hoop dat je fysio goed gaat helpen voor je bekken want dat is idd geen pretje lijkt mij. Ik merk wel dat ik in de ochtend last heb van mijn bekken, overdag ook wel maar door gewoon goed op te letten hoeveel ik doe is het bij mij nog te behappen. Ik hoor graag van je hoe het gegaan is bij de fysio en wat hij eraan doet.

@ Begina: Gaat het weer een beetje beter met je?

Groet Lianza

Geplaatst

Hoi dames

Het is even geleden, maar in ben vorige week donderdag thuis gekomen. In moet nog wel tot 34 weken bedrust houden. Het bedrust houden valt heel erg tegen als je midden in de verbouwing zit en een kleine hebt rond lopen. Maar ja we doen ons best. Volgende week dinsdag een gesprek en een echo, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen over een mogelijke keizersnee.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dat is met een tweeling. Volgende week begint officieel mijn zwangerschapsverlof.

Leuk om te lezen dat het bij jullie ook allemaal opschiet, het is voor mij nog wel onwerkelijk over maximaal 5 weken hebben we er twee kleintjes bij.

Tot snel

Gr. remci

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

remcí; gelukkig gaat alles nog goed, vervelend dat je bedrust moet houden. Heel veel sterkte komende weken!

Saskia, lekker alles goed weer bij de VK, alleen bloeddruk iets te hoog en vervelend van je bekkenklachten. rustig aan!

Naomi, al intake bij kraamzorg gehad, hoop ook dat je weer een leuke treft, is altijd afwachten he. Lekker de kleertjes gewassen? Ik ga dat allemaal tijdens mijn verlof doen (tegen verveling ;-))

ik denk dat iedereen het nu wat zwaarder krijgt he? Ik lees veel over bekken, etc. Nog eventjes en we hebben de kleine gewoon in ons armen!! Vrijdag weer naar VK geweest, alles goed over 3 weken nog 1 echo en dan hoor ik wat voor bevalling ik krijg....

fijne dag allemaal

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

24 mei: Naomi : controle vk

25 mei: Simba : controle vk

7-6: Sheenara : controle vk

16-6: Sheenara : liggingsecho + gesprek GYN ivm. bevalling

20 juni: Naomi : liggingsecho vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij.

Vandaag weer controle gehad. De kleine was weer flink gegroeid. En weegt nu al 3 kg!

Oeps. Verder is hij gedraaid. De vorige keer lag hij nog netjes met zijn hoofdje naar beneden, maar nu in stuitligging.

Over twee weken terug komen en dan wordt bepaald hoe/wanneer ik ga bevallen.

Als die weer zo gegroeid is, zal ik wel worden ingeleidt of een keizersnede krijgen. Niet echt prettig..

Hopelijk draait hij nog naar de juiste positie, dat kan nog wel, want ik heb nog voldoende vruchtwater en hij is heel beweeglijk. Vanmiddag had ik zelf het idee dat hij weer helemaal omgedraaid ligt. Een eigenwijsje dus..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden