Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

6 juni: Begina: controle gyn/groei echo

7 juni: Naomi : controle vk

7 juni: Sheenara : controle vk

9 juni: Simba : controle vk + liggingsecho geloof ik

14 juni: Lianza : controle vk

16 juni: Sheenara : liggingsecho + gesprek GYN ivm. bevalling

20 juni: Naomi : liggingsecho vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renuka welkom op het forum. Leuk dat je mee komt kletsen..

Verder begint het nu wel voor een aantal spannend te worden he.. hi ben zo benieuwd wie er als eerste zal bevallen..

Hier gaat het wel goed. Vandaag bij de internist geweest en moet 4 keer per dag mijn waardes prikken en als ze dan te hoog zijn zal ik insuline gaan spuiten. Best spannend allemaal. Maandag gelukkig weer even kijken bij de kleine hoe het gaat.. hoop zo dat het niet teveel is gegroeit... Klinkt raar om dat zo te zeggen maar voor mijn kindje is dat beter hahaha.

He meiden heel veel sterkte/succes...

Liefs Begina

Geplaatst

Welkom Renuka.... veel plezier nog op dit gezellige forum voor de laatste weekjes.

Schrijf later weer even meer. Ben echt onwijs moe (goh de laatste loodjes he) beetje ziekerig geweest de afgelopen dagen.

Succes meiden en tot snel.

Groet Lianza

Geplaatst

Hoi Renuka...

Het zijn de laatste loodjes, maar tuurlijk ben je welkom om mee te schrijven.

We hebben ook het idee opgevat om straks met de kleintjes eens bij elkaar te komen.

Ik merk wel dat slapen wat minder gaat. alsof mijn buik gaat hangen. En dat is wel wat pijnlijk.

Gisteren de IKEA door gehobbeld. was bekaf gisterenavond en ben nog even lekker in bad geweest.

Nog 9 dagen werken...

Geplaatst

Renuka, idd zoals de anderen al schrijven: je bent van harte welkom!! :)

Ik schrijf hier zelf niet zo veel mee, maar lees wel elke keer mee. Ik zag net dat ik niet eens wat over het geslacht heb gemeld ;)

Ik ga er even iets bijschrijven...

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

6 juni: Begina: controle gyn/groei echo

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Hihi, wij weten dus het geslacht, maar we houden het geheim!! ;)

We weten het geslacht al sinds dat ik 17 weken zwanger ben, maar al die tijd het geheim gehouden. En dat blijven we nog ff doen als het aan mij ligt. Vind het wel leuk dat niemand het weet. Iedereen wist steeds alles van ons omdat wij er voor kozen om open over ons traject te zijn, maar dan is het nu (vinden wij) ook extra leuk om iets geheim voor onze omgeving te houden ;)

Zojuist zijn we lekker uit eten geweest, Indiaas eten. Ben er echt dol op, maar was wel iets te pittig hihi. Daarom maar weer ff een pak vla gehaald bij de Appie (lang leve het tot 10 uur open zijn hihi) zodat ik mn maagzuur een beetje kan remmen. Ohja, en net na het eten zijn we nog ff zo'n klein te leuk babyspulletjes winkeltje ingelopen. Geen Prenatal of Babydump, maar dus lekker exclusief en veel te duur hihi. Dat laatste is dan weer wat minder maar ohh wat hadden ze leuk spul!! Een te tof shirtje gekocht en speelgoedachtige dingen. Eigenlijk hebben we alles al, maar het blijft leuk om dingentjes te halen. Herkenbaar?

Geplaatst

hee allemaal, lekkere dag vandaag he! Morgen nog warmer, soms wel beetje zwaar met lopen maar goed we mogen niet klagen toch?!

Lotttie; wauw dat je het al zolang geheim kan houden, had ik denk ik niet gekund hoor. Wel leuk zo'n geheimpje van jullie tweetjes toch. Alhoewel het denk ik ook meteen te zien was aan mijn babykamer of spulletjes die ik koop. Heel herkenbaar trouwens het blijven kopen van leuke dingetjes hihihihi ben benieuwd waar ik over een tijdje alles moet laten...

Begina; minder zeg zo vaak op een dag je bloedwaardes prikken. Hoop dat het allemaal goed is en blijft. Sterkte!

Simba; heerlijk he nog maar 9 daagjes werken, ook zo toe aan verlof? Ik hoef er nog maar 4, wordt echt tijd want ik zit echt niet meer lekker achter m'n bureau.

Lianza; al wat opgeknapt? Moeheid is denk ik herkenbaar voor iedereen in dit stadium, kan elke dag wel een uurtje in slaap vallen.

Geplaatst

@ lottie, ahhhh vertel, vertel!! Haha. Ben al zo nieuwsgierig bij anderen.... En zelf weten we het niet!

Mijn gevoel zegt nog steeds een jongen bij ons, ben benieuwd

@ begina: hopelijk hoef je niet te gaan spuiten.... (dacht je mooi even van al dat spuiten af te zijn...)

Wanneer krijg je de uitslag?? Maandag? In elk geval die dag de echo, succes meid!

@ simba, schiet ook al lekker op hè?! En wat Ikea betreft, word er normaal al zo moe van!! Haha

@ sheenara, heerlijk dagje zo gister en inderdaad vandaag nog warmer... Ga vandaag met ons zoontje en met m'n vriendin en haar 2 zoontjes nr Thomas de trein

In het spoorwegmuseum.... Had dus wel iets minder warm mogen zijn... Maar de kids vinden het geweldig!

Hier verder alles ok. We zijn een lang weekend weg geweest met ouders en broer en schoonzus, ivm 40-jarig huwelijk. Erg gezellig gehad! En de zaak even lekker los gelaten..

Maar we waren nog niet terug of ik zat er al weer.... Ahhhh ben benieuwd hoe dat straks gaat. Blijf werken tot de kleine zich aandient, of t echt niet meer gaat.

Maar dat is maar voor 2-3 dagen / week. Dus moet te doen zijn...

Ben zo benieuwd naar de bevalling!

Goed weekend meiden!

Liefs Naomi

Geplaatst

Vandaag komen de bedverhogers! Wordt dus de komende weken uit het bed springen. haha

En vanaf deze week moet ik op zo'n matje gaan slapen uit het kraampakket. Pfff, Zal ik vanzelf wel het bed uitdrijven. Zweet nu al zo erg snachts...ben benieuwd.

Geplaatst

Adriana. Nu wordt het wel spannend he hahah de echte laatste dingen worden geregeld...

Ik heb vandaag een goede afspraak gehad met de gyn. De kleine is weer helemaal goedgekeurd en loopt nu nog maar 2 dagen voor dus gaat eigenlijk allemaal heel goed. Mijn suikerwaardes zijn nog wel te hoog maar niet zo hoog dat ik moet gaan prikken... Ik moet nog een weekje meten en dan gaan ze beslissen hoe nu verder.

Spannend. Mijn volgende afspraak ik 21 juni bij de gyn. Misschien kan iemand dat voor mij aanpassen in de lijst want heb geprobeerd die mee te plaatsten maar dit wil niet lukken.. raar.

Iedereen heel veel succes en ik blijf meelezen!!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Begina,

Wat een goed nieuws dat je kleintje goed gaat en dat je vooralsnog niet hoeft te prikken.

Succes de 21e.

Ik heb je bij de lijst gezet.

@ Naomi en Sheenara: Hoe was jullie controle? Alles ok?

Groet Lianza

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

21 juni: Begina : afspraak gyn

Renuka:

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Wat wordt het spannend hè! Ik wordt er helemaal blij van dat het zo opschiet nu.

Zelfs al een bed op klossen.

Op de zw.cursus gaven ze als tip op gewoon een pak drynites voor kinderen te kopen voor op je matras. Die nemen ook een hoop vocht op maar die zijn niet zo van plastic.

Scheeld een hoop zweten en gekraak.

Ik ga het iniedergeval proberen.

Ben nu mijn ziekenhuis koffer aan het inpakken. Heerlijk om met die laatste dingentjes bezig te zijn.

Van de week heb ik alle kleertjes gewassen en het beddengoed.

We zijn er helemaal klaar voor hoor!

Nog 4 en een halve week....

Liefs Saskia

Geplaatst

Hee meiden, lekker dat het zo goed met iedereen gaat!

hier ook alles goed, vind het ook zo spannend. Nog maar heel eventjes en we hebben kleintje(s) in onze armen!!!

Net terug van de VK, alles goed bloeddruk perfect, baby al ingedaald, voel daardoor steeds harde buiken en steken in mijn schaambeenregio.

Volgende week de (laatste) groeiecho en aansluitend het gesprek met de gyn en dan evt een datum vastzetten voor een geplande keizersnee. Wooooow kan niet wachten hoor, spannend maar leuk, eindelijk gebruik maken van alle spulletjes die nu klaar staan voor de kleine.

Een paar van jullie de bedden al op klossen, kan niet bij mijn boxspring dus zal hem straks even opmeten of ie hoog genoeg is.

Nog alleen morgen en overmorgen werken en dan heerlijk genieten van mijn verlof! Dan ga ik de laatste dingetjes ook doen, kleertjes wassen enzo. Hoop dat we nog veel mooie dagen krijgen dit jaar qua weer, zo leuk om weer achter een kinderwagen te lopen....

Misschien gaan sommigen van ons wel eerder bevallen??!! Tenminste niet te vroeg maar doorlopen tot 42 weken lijkt me ook zo sneu. Ik denk dat Remci met de twins misschien al binnenkort zal bevallen, nou ja zolang alles maar goed blijft gaan he meiden!!

Succes met de laatste loodjes.

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn dat het zo goed gaat met jullie en de babietjes!

Het gaat inderdaad wel opschieten nu voor ons.

Vandaag zelf weer op controle geweest. Baby is nu ca. 3300 gr, ligt nog in een onvolkomen stuit. Dus donderdag a.s. gaan ze in het ziekenhuis proberen om hem te draaien.

Zie ik wel tegenop hoor. Als het niet lukt, moeten we de keuze gaan maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Ik denk zelf dan een keizersnede...want een stuitbevalling lijkt me namelijk best heftig. Nog even een paar nachtjes over slapen...om er over na te denken.

Als dat zo zou zijn, zal de keizersnee gepland worden in de 39e week van mijn zwangerschap.

Geplaatst

Goedemorgen,

Adriana; minder he dat ze hem moeten gaan draaien, hopelijk lukt het nog en kan je normaal bevallen. Een stuitbevalling lijkt me ook heel heftig, ook al hoor je wel dat dit op zich ook vaak lukt. In ieder geval succes morgen met het draaien, en anders krijg je dus een datum voor een keizersnee voor over 3 weekjes!!

Geplaatst

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

21 juni: Sheenara : controle vk

Renuka:

Geplaatst

Keizersnee zie ik ook wel tegenop.. Zijn er nog meer meiden die dat hebben?

Krijg denk ik last van cold feet...zo die laatste weekjes.

Geplaatst

@ Adriana: kan me goed voorstellen dat het een moeilijke keuze voor je gaat worden, als het draaien van je kindje morgen niet zou gaan lukken....

mar wieweet lukt het morgen! Ik hoop het voor je meid!

Ik zie zelf ook tegen een (geplande) keizersnede op. Niet dat dat op dit moment het geval zou zijn bij ons... Maar gister wel bij de vk gevraagd, of ze bij een

Stuitligging voor een natuurlijke bevalling zou zijn of keizersnede? Dit is iets wat ze pas echt bespreken als die keuze gemaakt moet worden en dan is

het weer afhankelijk van meerdere factoren... Grootte vh kindje, grootte van je bekken, ligging baarmoeder?

Als ik t zo om me heen vraag, vinden de meeste dames een keizersnede erg meevallen....

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte/succes wensen bij de draaipoging morgen! Hopelijk draait jullie mannetje gewoon keurig mee!

Geplaatst

ben eigenlijk nooit bang geweest voor de bevalling, maar ik zeg eerlijk dat als er evt. een datum vastgezet wordt voor een geplande keizersnee het me toch ook wel de zenuwen geeft. Je maakt alles dan zo bewust mee. Ik heb bij mijn zoon na tig uur weeen en persen een spoedkeizersnee gehad en dat maakt je dan niks meer uit en maak je denk ik ook niet zo bewust mee dan. Achteraf kan ik wel zeggen dat de keizersnee op zich me erg is meegevallen, herstel ging prima en niet veel pijn gehad.

Geplaatst

Ik moet inderdaad eerst maar rustig afwachten hoe het morgen gaat. En dan maar weer verder nadenken. Maar ik ben nu eenmaal een denker...of meer piekeraar misschien.

pff, ga nu maar eerst even in het zonnetje zitten. Laat jullie nog weten hoe het is gegaan. We moeten morgenmiddag om 14: 00uur in het zknhuis zijn. En het duurt totaal zo'n 1,5 uur, inclusief hartfilmpjes van de baby.

Geplaatst

Adriana, heel veel succes en sterkte morgen. Het schijnt niet echt lekker te zijn. Hopelijk valt het mee en lukt het gewoon.

Het lijkt mij ook heel vreemd als je precies weet wanneer je kindje komen gaat.

Hopelijk is het allemaal niet nodig, ik ga iniedergeval voor je duimen morgen!

Geplaatst

@ Adriana: Veel succes morgen en ik hoop dat het allemaal meevalt. Een kennis van ons heeft ook het kindje moeten laten draaien en vond het niet echt prettig maar ook geen ramp ofzo. Gaat helemaal goed komen! Ik duim ook voor je.

poeh poeh meiden, afgelopen maandag had ik zo een rotdag omdat ik alle scenario's voorbij liet gaan wat er kan gebeuren met een bevalling. Ik heb het snel weer over boord gegooid, je hoort ook zulke vreemde verhalen in mijn omgeving dat ik echt mijn oren sluit en laat alles van me af glijden.

Vanavond weer naar de cursus en daar zijn ze heerlijk positief.

Iedereen weer onwijs veel succes, nog eventjes en dan hebben we de kleine in handen.

Groet Lianza

Geplaatst

Adriana hoop dat het allemaal gelukt is en geen pijn deed....

Zelf net de laatste werkdag achter de rug!!! OOOOH heerlijk ben er zo aan toe. Besef nog niet helemaal dat mijn verlof begonnen is maar zal het de komende weken nog nodig hebben. Ben steeds zo moe, ben benieuwd of ik wat kan uitrusten tijdens verlof of dat het moeie gevoel blijft. Moet nog een aantal dingen regelen; geboortekaartjes, paar laatste dingen kopen, kleertjes wassen etc.

Iedereen een heel fijn pinksterweekend alvast, ga er morgen voor een lang weekend nog even tussenuit naar Belgie, hopen dat het een beetje mooi weer wordt...

Geplaatst

... juli 2011 - Renuka

AFSPRAKEN:

21 juni: Sheenara : controle vk

Renuka:

Geplaatst

Draaien is niet gelukt, 2x geprobeerd en de 3e keer heb ik er vanaf gezien. Was te pijnlijk en baby is gewoon te groot om nog gedraaid te worden.

Dinsdag a.s. krijg ik waarschijnlijk de datum voor een geplande keizersnee. Leg me daar maar bij neer. Lijkt me wel raar om te weten wanneer de baby geboren gaat worden. Of hij moet eigenwijs zijn en zelf eerder willen komen..

@Sheenara: fijn dat je lekker met verlof bent! En veel plezier in Belgie!

Geplaatst

Ahh Adriana jammer en vervelend dat het pijn deed. Spannend dinsdag, en ja wat je zegt;misschien komt ie zelf al eerder!

Thanks, ga zeker genieten.

Groetjes Sheenara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden