Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

YiechaaAaa.... Zit in een cafetaria te wachten op het eten, maar even snel reageren!

Gefeliciteeeeeeerd!!!!

Geniet van Owen!!!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, dit is jullie maand! Hij is begonnen...woehaa!!

En hoe, met de geboorte van een owen. Welkom owen. Gefeliciteerd adriana.

Geplaatst

@ simba, oooooooo heerlijk tatjes eten!!!!! Ik "mag". Morgen weer van mezelf!! Hihi

Goed weekend iedereen! (hier weer volop verjaardagen v vrienden, familie en kids....) Had eerlijk gezegd wel zin in een heeeeeel rustig weekend!!

Geplaatst

Nou Ursela, stiekem is het ook jouw maand...

Ik heb geen 'tatjes' gegeten hoor.. ik heb een rauwkost salade met champignons en warme kip gekozen.

We zijnin eht winkelcentrum nog even naar kleertjes wezen kijken. en wat spenen gekocht.

Hebben nu bijna alles in huis..

En een exra deuk in de auto, das dan net weer wat minder....

Geplaatst

adriana gefeliciteerd met je zoontje erg leukkkk ben benieuwd naar je verslag haha ... nou dames ik ben bijna 35 weken zwanger van 2ling en 7 aug ben ik uitgerekend maar ik kan al eerder bevallen als me baby s dat willen haha . zet mij maar ook op de lijst.

Geplaatst

Adriana

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Owen!! Wat een mooie gewicht en mooie lengte , heel veel geluk gewenst!

Liefs Babeth

Geplaatst

Ha ha, simba, raar he, maar ben er vanaf het begin van overtuigd geweest dat ons zoontje in augustus gaat komen. Merel was ruim twee weken overtijd. Door de vele harde buiken ben ik nu pas aan het twijfelen geslagen. Met de 12weken echo was er gezegd begin augustus en met de 18 weken echo werd er gezegd 30 juli. Ik maak de hele tijd hetzelfde grapje hier. Dat ze die datum alleen maar hebben gekozen omdat ik een immigrant ben, uit nederland kom. Het is namelijk erg moeilijk uit te spreken. Tredvede. Die d-v klank na elkaar wil niet lekker. Ben er inmiddels goed in geworden, dus het is een goede spraakoefening geweest.

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaahooooo.... gefeliciteerd Adriana met jullie zoon Owen. Wat een prachtige krachtige naam.

Geniet en kom lekker bij thuis.

Oja Simba, ik ben inderdaad ook erg benieuwd wie er van ons eerder zal bevallen hihi. Hier nog geen enkel tekentje aan de lucht iig. Ik denk jij omdat ik volgens de verloskundige toch echt op 21 juli uitgerekend ben maar ik toch echt zeker weet dat de tp 29 okt 2010 was. Ach wat maakt het uit. Ik kijk erg uit naar onze spruit en donderdag hebben we info avond gehad voor borstvoeding. Interessant. De Samen Bevallen cursus gaat ook nog steeds onwijs leuk. Maar na thuiskomst van bv kwam het ineens mega binnen. Wij zijn met z'n drietjes over een paar weken. It hits me like a rock! Wow was even geland met beide benen op de grond.

Vandaag gaan we naar Babydump om de laatste dingetjes te kopen. Heerlijk gevoel als alles er is en ik echt helemaal zonder zorgen me mag gaan "voorbereiden" op de bevalling.

Succes allemaal weer en wie volgt?

Liefs Lianza

Geplaatst

Adriana gefeliciteerd!!!!! Wat fijn dat jullie kleine man er is en alles goed gaat!!!! Geniet ervan!

Lianza mag ik vragen waar jij woont??? Of waar je de cursus samen bevallen hebt gevolgd?

Hier alles prima(rustig)!!!

Liefs

Geplaatst

Ik heb zeker bevallen gevolgd in Leeuwarden. Echt een leuke cursus. Maar daar kan je ook samen bevallen volgen dus dacht misschien zijn er meer... Maar volgens mij komt er verder niemand uit Leeuwarden of omstreken.?.?

Zijn er ook mensen die op zien tegen de bevalling??? Ik niet echt hoor maar heb wel gezinde spanning! De cursus heeft wel echt geholpen! En bij jullie?

Waar gaan jullie eigenlijk bevallen.?. Ik dus in het ziekenhuis ivm zwangerschapsdiabetes maar jullie???

Wat een vragen weer ha ha!

Liefs

Geplaatst

Ik zie (nog) niet echt op tegen de bevalling.

We zien wel hoe het gaat lopen.

Ik hop nog steeds op een thuis bevalling. Maar ja, daar heb je niet helemaal invloed op he...

Geplaatst

Ik hoop ook weer op een thuis bevalling.

Ik zie er niet echt tegen op. Maar ben wel heel erg benieuwd hoe t deze keer zal gaan...

hoop alleen niet dat t vandaag of morgen komt, ben vandaag nl echt niet vooruit te branden... (lees: chagerijnig! Hihi)

Ik ga vanavond maar eens een keer vroeg naar bed ipv tot laat (lees vaak 01:00 u) op de computer te zitten neuzen

Maandag ook nog weer werken. Hoop nl na de bevalling wat langer thuis te kunnen zijn... Dus nu zo veel mogelijk doen/wegwerken!

@begina, woon je in Leeuwarden? Vind ik een leuke stad!! Laatst (in mei) nog geweest

@ simba, woon jij Heerhugowaard? Heb lang geleden een poos in Warmenhuizen en schoorl gewerkt. En zelfs even in Warmenhuizen gewoont.

Nou meiden, goed weekend verder en succes! (voor t geval dat...)

Geplaatst

hmmm ben niet perse bang voor de bevalling maar wel supernieuwsgierig. Naar hoe het zal gaan wanneer het zal beginnen en vooral hoe de kleine eruit ziet natuurlijk. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen dus heb verder geen keus. Ik heb geen cursussen gedaan dit keer, ik weet het in grote lijnen allemaal nog wel.

Naomi; ik ga steeds ook veel te laat naar bed ivm laat computeren enzo hihihi

Nou fijn weekend nog allemaal!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

juni baby's die juli-baby's worden:

28 juni 2011: Ralletje

30 juni 2011: Moki

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling) - 2e en 3e kindje

10 juli 2011 - Sheenara 36jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

30 juli 2011 - Ursela

7 augustus 2011 - Meiske tweeling zal wrsch in juli komen

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

5 juli : Lianza : controle vk

5 juli : Naomi : controle vk

6 juli : Simba : controle vk

7 juli : Sheenara : controle vk

12 juli : Lianza : controle vk

14 juli : Simba : controle vk

19 juli : Lianza : controle vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

(geplande) bevalling:

Remci : 17 juni inleiding/geboorte van de twins! (37 weken)

Adriana : 28 juni geplande keizersnee (39 weken): OWEN geboren!!

Geplaatst

Naomi ik woon inderdaad in Leeuwarden.

Ik lig ook steeds veel te laat maar komt bij mij volgens mij door nesteldrang! Ik ben de hele dag aan het schoonmaken en opruimen!!! Als ik op bed wil gaan zie ik nog van alles en dat moet dan eerst nog opgeruimd!

Ha meer mensen last van?

Liefs

Geplaatst

nee, valt op zich wel mee. Gisteren lag ik er laat in, maar dat was lekker een filmpje kijken. Meestal lig ik er voor tien uur, of net na tienen in. En tussen 13:00 en 15:00 is het tukkies tijd. Ben wel vaak rond 4.00 - 4.30 een aardige tijd wakker.

We willen wel het huis aan kant hebben, maar dat is ook meer, omdat je toch visite gaat krijgen, en de kraamzorg niet in een vies huis willen laten komen.

Vandaag zijn de ramen gewassen en de lamellen in bad geweest.

Nou mag ik ook niet zoveel hoor. Wil best wel eens opruimen en schoonmaken, maar moet mezelf daar een beetje in remmen. En dat doet mijn vriendje ook wel, want anders ben ik daarna nergens, en ik moet wel ergens wat energie overhouden.

Ik heb ondertussen toch zwaar het vermoeden dat Saskia ook stiekem haar guppie al in haar armen heeft. Ze is al een aardige tijd niet geweest.

Hier voel ik telkens voetjes die de rand van mijn ribben langs gaan om een plekkie te vinden om er onder te duiken. Dan zie je echt het hakje uitsteken langs mijn ribben, of in mijn zij. Hebben jullie dat ook. Ziet er zo schattig uit ( al voelt het niet altijd schattig)

Vandaag ook de 3d ooievaar gereserveerd. Doen jullie ook zoiets?

Geplaatst

@ Begina, er staat bij mij idd geen woonplaats bij. Had het wel staan maar onder het mom dat ik niet wil dat iedereen maar weet wat ik op een forum schrijf wil ik niet dat het er staat. En overigens is het ook niet mijn echte naam! Hihi dat kan ik nu toch ook wel vertellen. Het is natuurlijk behoorlijk prive wat hier allemaal wordt vermeld en ik wil voorkomen dat er mensen meelezen die me eigenlijk toch stiekem kennen maar niet zoveel van me weten. Zoiets dan. Ik woon zelf in de omgeving van Amsterdam en heb daar ook de cursus gedaan (omg adam...lekker vaag he). Die cursus gaat volgens mij echt heel het land door. Echt heel leuk!

@ Simba; ik word ook elke avond even teruggeroepen door mijn mannetje. Dat ik optijd naar bed moet. Ik slaap ook altijd overdag nog ergens, heb er geen vaste tijden voor maar plof neer wanneer ik moe ben. En dan heb ik in de avond over het algemeen energie. Alleen met de warmte sliep ik niet goed, maar over het algemeen slaap ik onwijs goed. Ja dat nesteldrang ken ik ook. Ik blijf hier dingen ook wassen, allemaal voor de baby.

Net hier weer teruggeroepen door mijn mannetje dat ik toch stiekem alweer uren aan het werk was voor mijn bedrijfje. Maar ik zie het niet als werk, gewoon heerlijk lekker leuk dingetjes doen. En waar dan ineens zo een mega huilbui dan vandaan komt?? Joost mag het weten. Ik denk omdat ik gewoon lekker mijn ding wil doen maar telkens wordt terug geroepen door lijf e.d. Grrr. Ik weet dat ik niet moet doorgaan en dat is juist heel goed van mijn mannetje anders weet ik zeker dat ik morgen de rekening weer gepresenteerd krijg maar balen is het wel.

Wat "grappig" dat je echt hakjes ziet enzo. Hier gaat ie telkens met z'n kontje (denk ik) net naast mijn navel omhoog. Dan zie ik ineens een bult. Het is echt vast prik. Gaat ie echt goed bewegen dan eindigt ie altijd in die houding haha. Lief he. Alhoewel ik behoorlijk aan het uitrekken ben weer met buik en dat doet best zeer. Maar hij mag dat hoor... no problem.

Owja enne ik word wat rustiger nu naar bevalling toe. Leer toch om het over me heen te laten komen. En het idee dat hummeltje er straks is is meer de overhand aan het nemen dan de angst voor de bevalling (op dit moment dan haha)

Mmmm zou Saskia inderdaad al haar kleintje in haar armen hebben liggen? Jeetje ben heeeeelemaal niet nieuwsgierig hoor!.

Fijne zondag nog meiden!

Liefs Lianza

Geplaatst

ja ik denk ook dat Saskia al bevallen is eigenlijk....misschien wel meerderen? We hebben van een aantal al een tijdje niks gehoord hier.

Ik zie ook vaak een voetje helemaal uitsteken en ook erg leuk in mijn ribben ja haha. Nesteldrang ook erg aanwezig hier, ben nu echt klaar met alles van mij mag ze komen!

Geplaatst

als het een bult is in de buurt van je navel, denk ik eerder dat het een knie is. Kont zal behoorlijk in de buurt van je ribben liggen

Geplaatst

Hier wil je niet weten welke vorm m'n buik soms heeft!! Hi hi. Zou er dan eigenlijk foto's van moeten maken... Of filmen....

Hier een hakje, daar een built, dan "golft" M'n buik alle kanten op (alsof de kleine op een trampoline aan t springen is daarbinnen!!)

ook staat m'n buik op volle spanning, alsof het er elk moment via m'n navel uit kan knappen!! (nou ja, hihi??)

Hoop gauw wat van remci en Saskia te horen....

Geplaatst

@ Simba, ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik verbaas me er ook telkens over dat kindje al zo groot is en dat het waarschijnlijk helemaal geen kontje kan zijn dan?

Wij hebben er eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan om zoiets als een ooievaar ofzo te doen. Goh weer iets om over na te denken.

@ Naomi, ik probeer wel eens te filmen met mijn mobiel, maar ja dan zie je net dat ie niet beweegt of dat het heel slecht te zien is op mijn mobiel. Maar wel heel gaaf de je buik golft. Ik hoor dat wel eens meer en zit er bij mij ook op te "wachten" omdat dat me zo gaaf lijkt. Maar helaas...bij mij golft het niet. Geniet er maar lekker van.

@ Sheenara, lekker he die nesteldrang!! Geniet nog lekker even van je meisje in je buik. Jeetje voordat we het weten gaan we het nog missen straks met die knietjes en "wave" in ons buik. Heb ik weer wat om te klagen haha. ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden