Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Begina, gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een mooie naam.

Geniet van dit wonder.

Guusje

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Weer bij de vk geweest, kleine ligt nog steeds wel met de benen elk een andere kant op!!

Of t een sterrekijkertje zal zijn zullen we bij de bevalling weten, ze gaan er vanuit dat t er gewoon goed uit komt.

Wordt geschat tussen de 6 en 7 pond nu. Hopelijk zal ik vannacht/morgen bevallen.... Maar nog geen enkele tekens v een naderende bevalling...

Verder zal iedereen wel druk zijn met de kleine! En heerlijk aan t genieten zijn!!

Ben nog steeds erg benieuwd naar Saskia.... Helemaal niks meer v haar gehoord...

Geplaatst

Simba, Begina en partners, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Zo bijzonder en zulke mooie namen....

Naomi, zit jij dan te wachten.... Kleintje nog niet geboren en kan nu al op gymnastiek. Hopelijk kan jij hem/haar ook snel in je armen houden.

Hoop dat Saskia is bevallen en zo geniet van haar moederschap dat ze geen tijd heeft om hier te komen.

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Hier ben ik dan eindelijk. Sorry dat het zo lang duurde maar we hebben gewoon geen internet thuis. Had het hier wel al neergezet, maar dat is al weer een tijdje geleden. De kabel is beschadigd en de straat moet open gebroken om die te kunnen maken. Voor dat de gemeente daar een keer toestemming voor geeft.... we zitten nu al bijna 2 maanden zonder internet, email en met alleen slechte tv... Balen dus... voel me echt een beetje afgesloten van de buitenwereld, als je nergens meer op kan en ook niet goed genoeg voelt om er op uit te trekken op ergens anders op het internet te kunnen. Tot nu dus.. zit nu even snel bij mijn ouders te typen...

Waar jullie natuurlijk op wachten is goed nieuws.. Ja ik ben bevallen!! 5 juli is ons wereld wonder geboren. Anouk Daisy hebben we haar genoemd en ze is het mooiste meisje van de wereld!

Ik werd om 3 uur 's nachts wakker met pijn, waarvan ik dacht.. zou dit het zijn? Iedere keer als ik dacht, nee hoor het is vals alarm, ik kan wel weer gaan slapen, kreeg ik toch weer een wee. Om 5 uur ben ik even lekker onder de douche gaan staan, omdat ik had gelezen dat voor-weeën daarvan weg zouden zakken. Ik wist nog steeds niet of het nou echt was of niet. Lastig toch om te bepalen... Het werd niet minder en om 6 uur heb ik man-lief wakker gemaakt en gezegd dat ik dacht dat zijn dochter onderweg was. Toen werden de weeën toch wel regelmatiger en pijnlijker. Om 8 uur de verloskundige gebeld en die kwam om half 9, toen had ik al 4-5 cm ontsluiting! wow.. daar was ik blij mee, want ik was nog steeds bang dat het vals alarm zou zijn en ik de verloskundige voor niet wakker had gebeld. Om 10 kwam ze weer en toen zat ik al op ruim 6cm.. snel naar het ziekenhuis dus. Ze zou nog even ergens langs rijden en dan zou de verloskundige ook naar het ziekenhuis komen. Nou ze was net op tijd. Ik had al snel persdrang en om kwart over 11 mocht ik daar aan toe geven. Om 11.51 is ons meisje geboren dus ik heb net iets meer als een half uur geperst.... Wow..... dat ging even snel!!

Veel sneller dan ik had verwacht allemaal. Maar ik vond het heel goed te doen. Ik kon gelukkig tijdens de weeën goed ontspannen. Echt een droom bevalling dus!!

De kraamweek was ook geweldig. Leuke kraamverzorgster hebben we gehad. Ik voelde me ook prima, veel beter dan de laatste periode van mijn zwangerschap. Jeetje wat voelde ik me ellendig, alles deed pijn en slapen deed ik al helemaal zowat niet meer. Nu voel ik me weer topvit. De kilo's zijn er ook al af. Dat is dan het voordeel als je 9 maanden misselijk bent geweest en bijna niet hebt kunnen eten.

Inmiddels is nu 2 weken oud en gaat het prima, de borstvoeding loopt ook goed. Nu nog even overdag wakker en 's nachts slapen ipv andersom, maar dat komt vanzelf wel.

Ik ga proberen snel weer hier te komen lezen, maar als het weer even duurt voor ik reageer, dan komt dat omdat we dus nog geen internet hebben. Hopelijk komen ze het snel maken.

Voor iedereen die bevallen is, gefeliciteerd!! en voor iedereen die nog moet. Sterkte met de laatste loodjes en succes met de bevalling.

Heel veel liefs Saskia

[ATTACH=CONFIG]1786[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1787[/ATTACH]

Geplaatst

@ Saskia; van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!

Wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan en dat je een fijne kraamweek hebt gehad.

Ik maakte me best een beetje zorgen... Maar nu hè t zegt vd kabels e.d begint er weer wat te dagen!! Hihi

Ik ben (volgens mij) nog de enige die nog mag bevallen... Ik zit er dan ook echt naar uit te kijken!! (ik wil ook zo graag)

Maar helaas nog geen tekens van een naderende bevalling!

Ik ga nu even een tukkie doen, hopen dat dat helpt!

Geniet van jullie wondertje!!

Liefs naomi

Geplaatst

Saskia gefeliciteerd met je mooie dochter! Wat een schattige foto's en heerlijk dat het zo goed met jullie gaat. Leuk om weer van je te horen hoop dat je internet het snel weer doet ;-)

Naomi jouw kleintje de acrobaat nog steeds geen aanstalten he? Nou nog even dan heb je de kleine, hoop dat het gauw gebeurt kan je lekker gaan genieten.

Met ons gaat alles goed, wat veranderen die kleintjes toch met de dag als ik naar foto's kijk is ze nu alweer anders dan 2 dagen geleden.

Nou meiden allemaal druk natuurlijk en Naomi hou vol nog heel eventjes dan zijn we allemaal bevallen.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Saskia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje! Wat heerlijk dat alles zo voorspoedig verlopen is!! Heel veel geluk gewenst.

Liefs Babeth

Geplaatst

Saskia,

Jij ook gefeliciteerd! Veel geluk met jullie dochtertje!

Naomi, ben benieuwd of je deze week nog gaat bevallen. Dan kun je ook lekker gaan genieten van jullie mooie wonder.

Geplaatst

Morgen ga ik bijlezen.....

bevallingsverhaal komt..... in 1 woord... uhmm.. ok dan twee....

TE snel ;-)

maar voor nu even een paar fotootjes, en dan komt mijn meissie zo weer lekker bij me voor een voeding.........

[ATTACH=CONFIG]1792[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1793[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1794[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een lieverdje zeg Simba. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal...

Zal binnenkort ook even een fotootje erop zetten. (Zit nu meestal vanuit bed op mn blackberry)

Naomi nog wat spannends gebeurd?

X Sheenara

Geplaatst

He meiden heb nog niet echt de tijd gehad om alles te lezen maar had mijn verhaal getypt over de bevalling voor de meiden van zwangerschapsgym en dacht plaats mijn bevallingsverhaal ook gewoon even hier met een foto dan zijn jullie ook op de hoogte haha!

Ik ben bevallen op 18 juli van een gezonde zoon, Jente Jorn van der Wal. Zoals verwacht ben ik maandag ingeleid ivm de zwangerschapssuiker. Ik moest me om 7 uur melden en kwam aan het CTG. Op het moment van aankoppelen begonnen ook de regelmatige harde buiken. Na een uurtje te hebben gelegen kwamen ze om te kijken of mijn baarmoedermond genoeg was verweekt dit was zo en had zelfs al 2 cm ontsluiting dus ik was super blij!!! Om negen uur hebben zo door het sensortje op Jente's hoofd te draaien (zielig) de vliezen gebroken. Ook kwam ik aan de weeën opwekkers en om half tien zat ik al in aardige weeën. Rond twaalf uur had ik zo'n 4 cm ontsluiting. Helaas om twee uur nog steeds en kon ik de weeën niet meer weg puffen dus op de vraag "wil je pijnbestrijding heb ik meteen JA geantwoord". Na de ruggenprik ging het aardig. Wat een uitvinding. Om half acht had ik dan eindelijk 8 cm ontsluiting en begonnen het eindelijk wat te vlotten. uiteindelijk om half tien uur voldedige ontsluiting en moest de ruggenprik eraf om de persweeën te gaan voelen. Om kwart voor elf ongeveer mocht ik dan eindelijk gaan persen pff fijn en pijnlijk tegelijk maar je mag eindelijk wat doen! Helaas na een half uur persen lukte het me nog niet om Jente op de wereld te zetten. Bij elke wee zagen ze wel dat hij naar buiten kwam maar niet onder het schaambot door kon en ze zagen ook tegen een oortje aan dus een beetje scheef. Ze hebben uiteindelijk de vacuüm. Maar na twee keer persen was Jente dan ook geboren en helemaal zonder knip alleen een heel klein scheurtje! Ik vond het pittig en zeg nu nooit weer maar als ik dan in de wieg kijk ben ik super trots! Gister zijn we thuis gekomen uit het ziekenhuis en zijn allebei helemaal gezond verklaard (allebei geen suikerkwaaltjes meer!) Jente moet alleen over een aantal week nog even naar de kinderarts omdat hij een uitstulpinkje (wild vleesje) heeft op zijn ruggetje en ze willen uitsluiten dat het iets te maken heeft met een openruggetje. Dit was wel even schrikken maar iedereen incl de kinderarts zegt dat we ons niet druk moeten maken want zijn beentjes, ontlasting en alles gaat helemaal prima!

Nou dit is mijn hele verhaal hahah. Hoop snel meer goede berichten van iedereen te horen en ben heel benieuwd om alle mooie mensjes te zien in september.

Ik sluit ook nog even een fototje bij. De eerste familiefoto van ons drietjes!

Liefs Regine[ATTACH=CONFIG]1809[/ATTACH]

Geplaatst

@ begina, weer een mooie foto van een prachtige wereldburger!! Een aardig heftige bevalling, maar zoals je zegt, als je dan in de wieg naar t resultaat kijkt,

Mag je met recht trots zijn!! Lekker genieten van jullie mannetje!!

Ik wil ook, ik wil ook!! Maar wanneer wil de kleine nou?? Misschien moet ik hier binnen ook maar de huur op laten zeggen..

Liefs naomi

Geplaatst

Nou hehe...

Nou mijn verhaal dan....

Ikliep natuurlijk al een paar dagen af en toe wat te reommelen,maar na de vrijdag waarin JW en ik elk uur even contact haden en er eigenlijk niets meer gebeurde, werd het zondag dus menens..

Om 17.00 uur zaten we nog op visite in het ziekenhuis en zijn we daarna in het zh restaurant een broodje gaan eten. Af en toe wel een harde buik, maar meestal kort nadat ik ging staan of als ik even gelopen had. En ach... dat had ik al wel vaker.

Onderweg naar huis ook een aantak harde buiken, maar ja, bochtjes, hobbeltjes.. das dan niet gek he...

Om even voor zes uur waren we thuis, enmoest ik van JW gaan klokken., toe bleek ik eigenlijk meteen al om de 10 minuten te zitten en binnen no time op om de 5. Maar soms oom weer 7 of 10 minuten ertussne. JW heeft om 20.00 toch de vk gebeld, omdat hij gewoon wilde weten waar hij aan toe was.

Voordat de vk er was (rond 20.45) zat ik al bijna op weeeen om de 2 minuten....

De vk heeft toen gecheckt, en ik had 1 cm ontsluiting (volgens mij zei hij dat om me niet te ontmoedigen)/ Hij had wel in de gaten dat de weeen elkaar heeeel rap opvolgden. Ik heb toen een pil gekregen om te kunnen ontspannen en eventueel de nacht in te gaan.

Ik heb besloten om naar bed te gaan, om te kijken of ik nog wat slaap kon pakken. Wilde eerst zien of ikzelf kon ontspanne, dan kon ik die pil altijd later nog pakken.

Nou, Ik was nog niet op de slaapkamer, en ik had al besloten om die pil meteen maar te nemen.

Ben in bd gaanliggen, maar amderhalve wee later zat ik al weer op de wc, daar kon ik het redelijk opvangen. Na de wee weer terug naar bed, en vervolgens op de knietjes nast het bed de volgende alweer op te vangen... en dus weer terug naar de badkamer ( 5 meter ;-) )

Op de verwarmde vloer gaan zitten, dat ging wel even goed. JW kwam toen weer boven, en die heeft vrij snel daarna de vk weer gebeld, omdat hij het idee had dat het wel redelijk vlotte. (ach, ik wist niet waar ik het zoeken moest)

Dus even checken, en ik hoooooopte zo dat hij zou zeggen een cm of 4-5 wetende dat dan het lastigste stuk geweest is. Je kunt onze reactie wel raden toen hij zei... een cm of 7.....

Wij wouwelden hem na.. 7???!!!!!!! Ja, zegt ie, maar ik wil er ook wel 5 van maken hoor... De grapjas...

En een paar weeen later mocht ik zo'n beetje mee gaan persen. iig voor mijn gevoel..

In 25 minuten was Sanne er vervolgens. Ik weet het het tijdsbestek klopt niet helemaal, maar dat heb je ook niet echt meer..

Maar inderdaad... dat was een bevalling van begin tot eind in 7 uur.... en helaas..... een totaalruptuur. Dus de ambulance is gebeld en ik ben onder narcose gehecht.

Rond 3.00 waren we in het ziekenhuis, en rond 4.30 lag ik op de OK.

Mega heftige na-weeen. Echt vreselijk....

Dus was bijna blij met de narcose....

Om 10.00 mocht ik weer naar huis.

Sanne doet het super goed. Huilt bij honger en in he badje, maar verder niet.

Borstvoeding begint ook beter te vlotten, en dan vooral het aanleggen. Dat vinden we best lastig. Met als gevolg, dat ze iets teveel is afgevallen, maar waarschijnlijk heeft ze nu wel haar grootste dip gehad. En wij hebben het beter onder de knie :-)

Uiteindelijk dus 3430 gram en 51 cm....

En twee gelukkige ouders....wij zijn gelukkig en verliefd.....

Simba/Petra

Geplaatst

Eigenlijkvalt het me mee.

heb nog wel 6 paracetamol op een dag, mar echt heel hard nodig..... weet niet.

Tuurlijk.. alles is beurs en wel gevoelig.... maar ik heb vervelendere dingen gehad.

Ik ben gewoon erg blij dat de vk meteen besloot om dit niet zelf te hechten, en dat de gyn in het zh die is opgeroepen ook besloot om het niet onder verdoving te doen, maar onder narcose. Over het algemeen geeft dat gewoon het beste resultaat zonder verder problemen.

Dus ik heb goede hoop dat ik er geen verdere klachten aan overhoud

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden