Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Naomi jaaaaaaaaa de laatste van het julitopic en dan ook nog op de verjaardag van je zoontje!! Het bakken heeft geholpen hahaha. Wat een grote knul trouwens zeg lekker dat het voorspoedig gegaan is, geniet van de kleine!

Liefs Sheenara

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Naomi, gefeliciteerd met je zoontje (met allebei trouwens).

Fijn dat het lange wachten voorbij is en het grote genieten kan gaan beginnen.

Geplaatst

Zo hè hè, wat een drukte vandaag!! Nu eindelijk wat rust... En ons "kleine" wonder bewonderen!

Aanleggen ging de eerste 2x wonderbaarlijk goed, maar au au... (ff doorbijten....)

We moeten wel elke 3uur spuitje kv geven na de bv, juist omdat hij zoveel weegt en de suikerspiegel niet te snel nr beneden mag gaan...

Hij heeft t nl een beetje "te goed" gehad daar binnen bij z'n mama.

Ben blij dat ik niet wist dat ie zo groot zou zijn!! Ze hadden donderdag nog een schatting gedaan v tegen de 3500 gram... Maar zeker niet groter!!

Mmmm, mag t een kilo'tje meer zijn?!?! Hi hi

Liefs naomi

Geplaatst

Naomi,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Maarliefst 1 kg zwaarder dan dat hij geschat werd, poeh hé!

Geniet van elkaar!!!

Ps Ook van harte met de verjaardag van jullie eerste zoon!

Geplaatst

Naomi.. Gefeliciteerd!!!!!!

Eindelijk kun je ook kraamzorg aanvragen..

Als je trouwens last van tepelkloven krikgt.. Had ik na de eerste dagen door verkeerd aanleGgen, moet je Purelan kopen. Werkt heel goed!

Bij ons was het te koop in de thuiszorgwinkel

Nog steedsa zie ik niEt wat ik type, dus ik hoop op niet teveel spelfouten ;-)

Geplaatst

Heeeey Naomi,

Daar is ie dan eindelijk en nog wel op de 3e verjaardag van je zoon!!! Van harte gefeliciteerd!

Liefs Disi

Geplaatst

Naomi: Wow van harte gefeliciteerd met Sam!!!! En dat op dezelfde dag als je andere zoontje. Nou helemaal in de jubelstemming natuurlijk en op de valreep in juli! Hoe doe je dat!! ben echt superblij voor je en geniet van de kleine man.

Geplaatst

Hey Naomi eindelijk, en nog wel op de verjaardag van zijn broertje. Héél bijzonder! Gefeliciteerd! Ik volg jullie allemaal al van het begin mee, vooral omdat ik samen met Simba op het wachtbankje zat.

Geniet ervan he meiden!

Simba,

Voor jou dan wel heel erg rot nieuws. Hopelijk ben je er gauw vanaf en kan je weer je energie steken in jullie meid. Veel beterschap!!!!!!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hallo meiden,

bedankt voor de (dubbele) felicitaties!! Hoe krijg je t voor elkaar hè.....?? Hihi

Wel erg uniek en bijzonder, 2 wondertjes op de zelfde dag jarig!! Ben er zo dankbaar voor!

Hier gaat alles goed. de kleine heeft sinds gister alleen al wel spruw en ik heb dat op m'n tepels! Au au, maar wat voor gekregen en gaat al beter!

De bv loopt als een tierelier! Sam isalleen wel moeilijk wakker te krijgen. Opzich wel fijn dat hij graag wilt slapen, maar de voedingen moeten er toch wel in!

Korte samenvatting v bevalling: Deze duurde maar liefst 1,5 uur!!!!!!

Kon nog net 's ochtends de oudste wakker maken, cadeautje geven, opa bellen, mee gegeven en vk kwam, had 8cm ontsluiting, spullen gepakt,

Moest nog even op m'n zij gaan liggen zodat de kleine iets bij zou gaan draaien (lag nl in kruinligging) en persen maar!!

Met 1 klein hechtinkje er van afgekomen. En geen naweeën gehad! Wat een droombevalling!! En oh ja, een hele leuke lieve kraamhulp!!

Helaas werd ze alleen net wel gebeld door haar organisatie dat ze ook nr een andere geziN moet.... Ze heeft geprobeerd duidelijk te maken dat dat helemaal niet kan, dus moet me

Even aan gaan stellen... Hihi

Hoe gaat t verder met jullie en de kleintjes?

Liefs naomi

Geplaatst

Naomi, gefeliciteerd. Eindelijk na dat lange wachten en nog een droombevalling ook! Veel geluk met elkaar!

Hier niet veel tijd om alles bij te lezen en te reageren. Toch wel druk met 2 kinderen. Het is ook precies schoolvakantie dus de oudste moet ook de hele dag bezig gehouden worden en dat was met het slechte weer afgelopen weken niet altijd makkelijk, maar gelukkig is het nu zomer, dus lekker heel de dag naar buiten!

Owen groeit als kool. Hij is nu al 5 kg en heeft continu honger/dorst. De flesjes gaan er in als een tierelier. Alleen snachts ook, dus weinig nachtrust.Maar dat komt wel weer.

(toch??) Ook heeft hij flinke poepluiers. Soms zit zijn romper en broek er ook onder en als ik pech heb mijn t-shirt ook. De wasmachine draait overuren. Mijn oudste noemt me al een wasvrouwtje. haha.

Volgens mij is iedereen uit het juli topic nu wel inmiddels bevallen. Als ik weer meer tijd heb, zal ik even bijlezen.

groetjes van mij!

Geplaatst

Hoi trotse mama's!!

Hoe gaat t met jullie?

Hier gaat alles goed.

Sam zit alweer boven z'n geboortegewicht! Hij weegt nu 4480 gram. Hij krijgt zo veel binnen en erg snel, dus wel wat last v krampjes vanmorgen.

Ik ga morgen even kijken of t me lukt een foto te plaatsen. Nu even proberen te tukken!

Geplaatst

Naomi: ongelooflijk zeg. 1.5 uur!!!!! nou daar teken ik voor hoor! Jij bent gewoon gemaakt om kindjes te krijgen blijkbaar hihi. En dankbaar mag je zeker zijn :-) (weet je dat trouwens Jayden ook dankbaar betekend....want dat zijn wij ook!!! zo dankbaar dat we hem in ons leven hebben, niet dat we de naam daar op gekozen hebben maar het was een hele mooie bijkomstigheid...match zeg maar!!) Ik weet zeker dat mijn mams ook zo trots zou zijn al mis ik haar nu echt enorm om dit te delen.

Nou meiden geniet van jullie kleintjes en tot snel weer.

Liefs Lianza

Geplaatst

hoi meiden,

wauw dat is een sneltreinbevalling zeg Naomi wat goed!!!

ik lees bij de andere meiden dat nu ook alles lekker gaat he met de voedingen enzo.

met ons gaat het ook goed, lees altijd mee maar soms weer net even bezig en dan schiet het reageren er weer bij in.

De kleine zit nu bij me op schoot terwijl ik typ dus gaat ook niet heel snel hahaha.

Ben wel moe de afgelopen paar dagen is ze veel wakker of huilt ze en dan geef ik eten valt ze halverwege in slaap.

Is wel weer even wennen aan het ritme en van vermoeidheid word je ook niet vrolijker maar dan denk ik ahh zielig ze is pas 20 daagjes oud klein dingetje.

Ik geniet volop van ons nieuwe gezin, veel gewandeld afgelopen dagen maar merk dan ook dat ik savonds of de volgende dag echt heel moe ben en de wond van binnen in mn buik ook meer voel trekken. Nou mama's genietse en tot gauw!

Geplaatst

@ lianza, kan me voorstellen dat je juist nu je moeder heel erg mist.... Heel veel sterkte meid..

En bijzonder dat jayden dankbaar betekend...

Samuël heeft (voor ons) ook een speciale betekenis (bijbel)

@ sheenar, jij zult met een keizersnee inderdaad wel langer last houden v je buik... Vervelend.

Geplaatst

Hoi meiden wat goed om te lezen dat iedereen aan het genieten us van hun wondertjes!!! Wij zijn ook volop aan het genieten!!! Ben zo blij dat onze man weer thuis is!!! De borstvoeding liep niet zoals gepland dus kolf ik nu en krijgt hij het in de fles. Dat vindt hij heerlijk! Omdat mijn productie super is gast het wat te snel bij hem en houd dan op met drinken. Met de fles gaat het beter. Al is de juiste fles vonden ook een heel werk!!!

Welke flesjes gebruiken jullie (als jullie een fles gebruiken)???

Liefs begina

Geplaatst

Hoi dames

Naomi: gefeliciteerd met jullie zoon, eindelijk is dan gebeurd. En ook gefeliciteerd met jullie eerste zoon.

De afgelopen weken / dagen weinig tijd gehad om te reageren, en mee te kletsen. Het is wel erg druk met drie kinderen. Ik had niet verwacht dat het zo intensief zou zijn, ik ben straks nog blij dat ik kan gaan werken ha ha.

De nachten zijn nog erg kort, we slapen gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht en dat valt een beetje tegen.

Dames geniet allemaal van jullie kleintjes.

Gr. remci

Geplaatst

Nou, en daar zit ik ddan.. Voor mijn gevoel nog in het holst van de nacht..

Bertha 1 te spelen met het kolf apparaat...

Zucht.. Straks nog maar even slapen hoop ik...

Geplaatst

hoi meiden,

allemaal druk bezig he. heel herkenbaar alles wat jullie schrijven. Druk met wassen draaien, (nacht-)voedingen, troosten, huishouden etc. Kom soms amper aan mezelf toe. Moet nog een beetje ritme zien te krijgen, ze krijgt nu om 23-24u de laatste fles, dan weer tussen 4-5u en dan weer om een uur of 8-9 en daarna om de 3 a 4 uur. Ik heb ook al gemerkt dat ze het al door heeft of ze in mijn armen ligt want elke keer als ik haar neerleg als ze slaapt begint ze na een minuutje te mekkeren hihihi.

Ik heb ook voor het eerst weer auto gereden, was goed te doen maar voordat je goed en wel op weg bent poe wat een gedoe. Maxiscosi, kinderwagenonderstel + bak, luiertas, baby mee en dan alles in de auto krijgen en dan boodschappen doen en zo weer terug. Hahaha duurt wel een uurtje of 2 voordat ik alles in orde heb.

@Begina ik gebruik de Avent flessen, er zijn ook speciale flesjes die het meest op een moederborst lijken die zijn van het merk Tommi Tippee.

Meiden succes allemaal en genietse, tot gauw weer.

Geplaatst

Omdat ik nu moet kolven, maar straks wel weer zelf wil voeden hebben wij ook een borstgelijkende speen/fles.

De Nuby, echt een HELE fijne fles. Zuigt niet vacuum, en volgens mij vind Sanne het ook een fijne speen.

Ook een fopspeen hebben we van dit merk. Dit om te zorgen dat ze haar sterke zuigreflex niet kwijtraakt.

Ik klauter langzaamaan weer uit het dal. Kan nog niet zonder pijnstillers, maar kan iig weer rechtop lopen.

Nog even voor Bertha 1 spelen en dan hoop ik haar weer zelf te kunnen voeden.

Geplaatst

@begina, zeker fijn dat jullie mannetje weer thuis is!! Ga je straks wel weer over jnr de borst? Dan zijn de flessen v Tommy tippee en nuby ideaal.

Dit ivm t lijken op de borst zelf. Dus minder kans op tepel/speenverwarring

@ remci, wat zul jij inderdaad druk zijn zeg met 3 kids!!!! Respect voor je meid!

@ simba, heel herkenbaar (v vorige zwangerschap) dat Bertha de koe voelen..... Heb je de dubbele kolf v medela?

Maar wat zul jij een pijn/last hebben vd niersteen

@ sheenar, een heel gesleep zo boodschappen doen lijkt me! Maar ja, soms moet t wel hè?!

Hier alles ok. Sam is een tevreden mannetje! Afgelopen nacht wel lang kramp gehad. En verder is wakker krijgen voor een voeding erg moeilijk...

Tot gauw meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden