Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hmmmm vreemd, misschien ligt het aan jouw computer? Heb gekeken op de pc en op de laptop, ingelogd en niet en zie beide keren gewoon de ticker :hmz:

Geplaatst

Vandaag weer controle gehad en het gaat prima. Mooie bloeddruk 125/70, dus de medicatie hoeft niet verhoogd te worden.( Ik gebruik altijd al medicatie voor mijn hoge bloeddruk.)

Verder groeit het ventje heel goed. Zit boven aan de groei curve. Ook de hoeveelheid vruchtwater is prima.

Altijd weer fijn om te horen dat alles zo voorspoedig verloopt.

Geplaatst

Hey meiden, wat een mooie buiken!! Ik zit me net te bedenken dat ik nog geen ene buikfoto heb gemaakt!!

@ simba, sterkte met de situatie betreffende je schoonmoeder

@ Adriana, wat fijn dat alles er weer goed uit zag voor jou en jullie ventje!

@remci: wat leuk, een jongen en een meid!! Hopelijk was alles goed.

Volgende wk druk weekje wat 20-wk echo's betreft! Spannend hoor

Geplaatst

Hoi allemaal, hier schijnt het zonnetje lekker (buiten dan want zit op kantoor hahaha). Heb wel zin in de lente en de zomer natuurlijk! Ik vind wel dat de weken snel gaan eigenlijk. Ben alleen benieuwd wat ik nog aan ga komen want het gaat wel hard.

Adriana, lekker dat alles weer goed was met je jochie, bovenaan groeicurve wow betekent dat het een grote baby wordt, of heeft het in dit stadium nog niks te zeggen?

Naomi, en de andere meiden; buikfoto's graag ;-) Leuk om te zien altijd!

Nou fijne week nog en op naar de volgende!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

07 mrt: Begina : controle vk

07 mrt: Naomi : 20 weken echo

08 mrt: Lianza : 20 weken echo

08 mrt: Simba : 20 weken echo

08 mrt: Begina : 20 weken echo

11 mrt: Jolanda : 20 weken echo+vk

16 mrt: Simba : controle VK 22w

18 mrt: Sheenara : controle VK 24wk

30 mrt: Simba : Pretecho

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

07 apr: Begina : Pret echo 24w

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

15 apr: Sheenara : groeiecho 28wk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara: :girl:

Saskia: :girl:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Adriana: :boy:

Remci: :girl: & :boy:
Geplaatst

Naomi, nog helemaal een buikfoto? Zou ik wel maken hoor.... deze mooie buik krijg je niet meer terug.. en ook leuk voor later...

Ik vergeet elke keer dat ik al op de helft ben, en ben er zelf af en toe verbaasd over. Vergeet het ook af en toe een beetje.

Mensen om mij heen die het net te horen krijgen zijn ook vaak geel verbaasd...

Gisterenmiddag om 16:00 is mijn schoonmoeder rustig ingeslapen. Eindelijk geen pijn meer, en eindelijk rust... voor haar, maar ook voor de familie. Jammer dat ze Frummel niet zal leren kennen, maar dat wisten we al vanaf het begin, dus dat komt nu wat minder hard aan.

We zijn in ieder geval heel blij dat ze rustig is overleden. Eigenlijk in haar slaap, al heeft ze nog even mijn schoonvader aangekeken voor ze wegzakte.

Geplaatst

@ simba; gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder en sterkte voor jou, je man en zijn verdere familie.

Wel fijn dat je schoonmoeder rustig in haar slaap is overleden... en haar verdere pijn is bespaard.

liefs Naomi

Geplaatst

@ Simba: Gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd toegewenst.

Liefs Lianza

Geplaatst

Goedemorgen,

Naomi: succes/plezier met je 20-weken echo vandaag!

Begina; ook natuurlijk met controle bij de VK

Spannend hoor dames, al die 20-weken echo's deze week!

Ben benieuwd hoeveel jongens/meisjes erbij komen....

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Begina:

Geplaatst

Hier was alles goed bij de verloskundige!!! Ze/hij was goed gegroeid! Morgen de 20 weken echo vind het zo spannend!!! Iedereen die ook bijna een afspraak heeft heel veel succes!!!

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag de 20-weken echo gehad. Alles zag er gelukkig goed uit!!

De echoscopiste was eigenlijk best snel klaar, al zei ze zelf. (opzich ook wel een goed teken)

Daarna had en nam ze alle tijd op mooie kiekjes te nemen.

Helaas dat we juist vh hoofdje wilden hebben en niet vd onderkant v onze spruit...

T hoofdje lag nogal in de "verdrukking" tussen moederkoek en wand. (heb nl een afwijkende vorm baarmoeder, soort hartvormig,)

De kleine lag uitgerekend met t hoofdje in de kleinste holte. Beeld: een "geplet" hoofdje zeg maar!!

de kleine was erg beweeglijk en vooral v onderen! Af en toe zei ze echt snel; ogen dicht voor t geval dat er iets te zien is....

Ik dacht op een gegeven moment toch echt een piemeltje gezien te hebben... en wist niet zeker of ik dit nou moest zeggen/vragen.

Dit aangezien m'n man t dan ook evt te weten zou komen... En we wilden t niet weten!

Ze liet aan t eind Alle foto's tegelijk op t scherm zien en ik dacht die foto staat er ook tussen, dus toch maar vragen of ze die niet op t dvdtje wilt zetten...

Zegt ze; wat dan? Ik: daar is toch echt duidelijk een piemeltje te zien? Zegt zei; lieve schat, dat is de navelstreng!! Ha ha. (dus nog ff zo'n 20 wk wachten en we weten t)

Verder leuke filmpjes van een erg druk bewegend kindje in m'n buik. Zo bijzonder!!

Succes meiden, die deze wk (dacht vooral morgen) ook de 20-wk echo hebben! Willen jullie allemaal (behalve simba) wel weten wat t wordt?

Liefs naomi

Geplaatst

Naomi gefeliciteerd met je mooie 20-weken echo! Gelukkig was het de navelstreng op de beelden en blijft het dus een verrassing wat het geslacht is (wilden jullie graag toch?) nog even geduld he ;-) Leuk dat je een dvd gekregen hebt, ik kreeg alleen een paar fotootjes mee. Mooi weer he om je kindje in je buik zo te zien samen met je man!

Begina ook lekker alles goed weer bij de VK, morgen de uitgebreide check!! Spannend heel veel succes/plezier morgen!

Lianza en Simba jullie ook morgen de 20-weken echo, heel veel plezier en succes!!!

Geplaatst

Naomi, super dat alles goed was. Toch weer een hele geruststelling!

Lianza, begina en simba veel succes vandaag. Een spannende dag.

Hier gaat alles prima, voel ons meisje iedere dag een beetje meer en mijn man heeft het nu ook één keer gevoeld.

Verder niet zo veel te melden, zijn nog steeds druk met het kamertje. Maar dat is het leuke werk!

Liefs Sas

Geplaatst

Hoi meiden,

Jeetje er is inderdaad weer veel gebeurd in de tussentijd bij iedereen!

Hier ook! Kom net terug van de 20 weken echo en wij krijgen een JONGEN!

Eventjes beduusd omdat ik stiekem een meisje in mijn hoofd had maar dan voel ik me ook gelijk weer ondankbaar want wat loop ik te zeuren.

Alles erop en eraan! Helemaal goed! Was zo bijzonder om te zien. Alles verloopt via schema en dat is natuurlijk echt geweldig.

Ineens moet ik even schakelen in mijn hoofd. Maar ben ook zooooooooooooooo superblij! Wat wil je nou nog meer.... een gezond mensje door mijn buik heen zien fladderen, zover ze dat konden zien natuurlijk. Helemaal doorgemeten en we hebben het weer mogen filmen.

Dus dat wordt straks racen met paps haha.

Overmorgen trouwen wij en dan gaan we ook gelijk bekend maken dat wij een ZOONTJE krijgen. Joepieieieieieieieieie. Het leven is suuuuuuuuper!.

Ik ben blij dat het met jullie ook goed gaat en ik hoop dat Simba zich nog een beetje staande houdt.

Na de bruiloft gaan we aan de kinderkamer beginnen. Inmiddels is ook mijn navelpiercing er helemaal uit en niet vervangen. Het leek me al vreemd zitten zo een meegroeipiercing maar gelukkig hoefde het niet want na 17 jaar gaat ie echt niet meer dichtgroeien. Was wel even wennen zonder piercing.

Nou meiden ik wens jullie weer heel veel succes en veel "trappel" plezier van jullie boys and girls.

Liefs Lianza

Geplaatst

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza: :boy:

Begina:

Geplaatst

Fijn, allemaal goed nieuws! Nu evenveel jongens als meisjes.

Hier verder niet veel te melden. Ben nu 5 kg aangekomen en als enige kwaaltjes kramp in de kuiten snachts. Even echt geen pretje, maar verder niets te klagen hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden