Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De wandelwagen is gekocht!!!!!!

Wij hebben gekozen voor een mountain buggy terrain.

Gelukkig een stuk goedkoper dan we op internet hadden gezien. En de mazzel omdat we al een maxi cosi hebben (overgenomen van een vriendin) krijgen we een tegoedbon van 200 euro...... dat is dus iig een Stokke kinderstoel. Die wil ik al sinds ik au pair ben geweest. Zo praktisch dat er ook een volwassene goed op kan zitten.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Dus jullie voelen ook zo af en toe wat? Soms voel ik dagen niets en opeens voel ik een soort van vage veeg dat dan langs mijn baarmoeder gaat. Borreltjes kan ik bij mezelf (nog) niet plaatsen.

Ow leuk Simba.... je bent lekker aan het shoppen voor je beeb. Leuk he. Dan wordt het alweer steeds echter. Nou moet ik zeggen dat mijn buik behoorlijk groeit. Gaat het bij jullie ook zo hard? Was me er niet zo van bewust dat het al een behoorlijke buik (wist wel dat ik aankwam enzo maar toch) is maar mijn vriend maakte vanmorgen een foto en ik had echt zoiets van wow.... das al een aardige buik, zo van de andere kant belicht haha.

Naomi...fijn dat alles goed met je gaat en dat je het hartje weer hebt gehoord. Bijzonder he.

Nou dames, ik hou het even kort en wens de andere dames ook weer heel veel succes en vooral plezier met beeb.

Wilde ook nog zo graag een pretecho doen maar dat zit er even niet in. Daarvoor in de plaats heb ik een matras gekocht!! ZOu je denken huh? Maar heb zo een rugpijn dat een nieuw matras echt uitkomst biedt. Halelujaaaaaa..... dus pretecho komt wel hopelijk. Nu eerst nog druk voor trouwerij. Over paar weekjes mijn vrijgezellenfeest. Jammer... geen wijn drinken....maar ach... wat maakt het uit.

Doegie Lianza

Geplaatst

Simba, heel herkenbaar je positiebroek verhaal!

Kunnen jullie mijn afspraken in het lijstje noteren, het lukt mij op de een of andere manier niet.

21 feb 20-weken echo

01 mrt controle gyn

Nog een fijn weekend!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

08 feb: Jolanda: echo (ivm cyste)+controle VK

16 feb: Simba :VK

18 feb: Sheenara : 20 weken echo

18 feb: Saskia : 20 weken echo

21 feb: Adriana : 20 weken echo

01 mrt: Adriana : controle gyn

01 mrt: Lianza : controle vk

07 mrt: Naomi : 20 weken echo

08 mrt: Lianza : 20 weken echo

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara uitslag combitest: 1:2800 :girl:

Saskia: :girl:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Geplaatst

Simba ; wat leuk dat je al een kinderwagen hebt gekocht! Kan je je voorstellen dat je straks gewoon met je kindje erin loopt???

Lianza ; hier ook al een aardige buik, heb tot nu toe op zich wel mijn eigen kleding kunnen dragen maar heb laatst een positielegging gekocht en moet zeggen zit toch wel errrrug lekker! En een matras gekocht hahaha, nou een goed matras heb je zeker nodig dus dat is altijd een goeie aanschaf toch! Leuk al binnenkort je vrijgezellenfeest, en geen wijntje ach ja voor de baby hebben we al zoveel moeite gedaan en nu zijn we eindelijk zwanger dus dat drankje mwah doen we erna wel weer toch?! Veel plezier met de voorbereidingen!

Ik ben gister met mijn moeder en zus naar een paar babywinkels geweest, heel erg leuk! Maar besefte wel opeens dat ik nog heeeel veel nodig heb (lees: moet kopen). Dus dat wordt sparen/dingen in etappes aanschaffen, want alles bij elkaar is het best duur allemaal. Ik zag ook duidelijk verschil in kwaliteit babykamers, hoe goedkoper hoe gammeler :-( Maar ja geen klagen hoor want ik vind het superleuk allemaal, is alleen realiteit nu he.

Geplaatst

Nee, ik kan me totaal nog niet voorstellen dat we straks achter de wandelwagen lopen.....

Hier de eerste stap naar het kamertje gemaakt..... helaas niet een hele leuke.... we hebben een aantal katten en 1 daarvan kon niet zo goed in de groep leven.... hele veel geprobeerd, en uiteindelijk leefde ze op haar eigen kamer... niet wenselijk, maar we hadden nog geen ander plekje kunnen vinden.

Nu moesten we toch een keer een knoop door gaan hakken..... Ze is nu naar mijn vader. Die heeft nog wel een kat,maar die is al erg oud en behoorljk blind. Dus we heben goede hoop dat het goed gaat..... Anders moet ze naar onbekenden en dat vind ik heel moeilijk.... Nu zie ik (zien we) haar nog regelmatig.... We gaan het nu even eenmaand of anderhalf aankijken.... en besluiten danmet elkaar of dit gaat werke.. dus willen jullie meeduimen????

Geplaatst

Blij om te horen dat het met iedereen goed gaat. Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en weer een prachtig hartje gehoord. Ivm de drukte ben ik niet zo vaak op het forum maar lees wel mee. Wij hebben ook een wagen gekocht (stokke) en zijn er nu al blij mee en we hebben hem nog niet eens. De muurschildering op de kinderkamer is ook bijna klaar en wordt erg leuk. Een olifant en giraffe. Verder hier nog geen zwangerschapskleding nodig. Ik pas nog in mijn eigen kleding waar ik me druk om maakte want was bang dat ik niet goed was gegroeid maar de verloskundige was tevreden!

Verder hier minder last van misselijkheid en kan nu echt gaan genieten! de roze wolk begint nu te komen! Ik ben nu al verliefd op ons wonder.

Ik moet morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo ook weer spannend. en 7 maart weer naar de vk. Misschien kan iemand dat voor mij op de lijst zetten want het lukt me niet????

Succes iedereen en ik blijf jullie volgen. Leuk!

Liefs!

Geplaatst

@ Simba; aaaahh zielig je kat, gelukkig kan ze bij je vader, ik duim zeker met je mee dat ze zich daar helemaal thuis gaat voelen en jullie nog lang van haar mogen genieten!

@ Begina; fijn dat het ook met jou allemaal goed gaat. Wat leuk dat de muurschildering al bijna klaar is, wordt zo wel heel echt he? De Stokke kinderwagen vind ik ook zo mooi! Gelukkig ben je niet meer zo misselijk.

Geplaatst

Jolanda, veel succes/plezier vandaag met je echo + controle!

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

07 mrt: Begina : controle vk

Geplaatst

5 juli 2011 - Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

08 mrt: Simba : 20 weken echo

Geplaatst

@ Simba; aaaaah zielig joh dat je je katje misschien moet herplaatsen. Ik mis mijn katje ook onwijs. Helaas heb ik die een paar weken geleden in moeten laten slapen omdat hij in een rap tempo (5 weken) uitzaaiingen had in zijn maag. Hel! Had hem al 12 jaar zooooooooooo lief.

@ Sheenara: Mmm inderdaad... dat wijntje komt later wel. Dan kan ik het dubbel en dwars inhalen haha. En af en toe valt het zo binnen dat ik ga trouwen... spannend man haha. Maar dat heb ik ook met beeb eigenlijk. Het gaat zo goed nu (buiten rug om maar ach... neem ik ook gewoon voor lief) dat ik af en toe niet eens het idee heb zwanger te zijn. Buiten het groeiende buikaanzicht dan haha. Maar daar heb jij ook gelukkig last van. Ook lekker bezig met spulletjes kijken? Ja het wordt allemaal zo echt. Wij hebben ons huis te koop staan ook nog. Wilden al weg maar voor beeb moeten we ook wel weg (vind ik heeeeeeeeelemaal niet erg hoor). Omdat er toch echt spullen bij komen wordt het hier te klein. Net wat je zegt, er moet ineens zoveel gekocht worden enzo. Help. Gelukkig veel 2ehands gehad voor te starten, maar wie weet dat we alsnog nieuw kopen.. maar dat is een andere zorg dan. Succes met shoppen. Ik heb vorige week rompertjes gekocht. So cute!!

Begina, binnenkort ook je 20 weken echo? Ik in maart, heb er echt zin in. Succes met alles. Blij dat alles goed gaat bij je.

Lfs Lianza

Geplaatst

Lianza: Ik heb 8 maart de 20 weken echo! Leuk en spannend. en 7 april de pretecho met 24 weken. Vind het allemaal nog steeds spannend. Elke keer denk ik nou kan ik beter gaan genieten en dan ben ik toch weer onzeker! Stom! Hoop snel mijn kindje te voelen dat lijkt me geweldig! Willen jullie ook weten wat het wordt???

Liefs!

Geplaatst

Hoi Begina,

Ja wij willen wel weten wat het wordt. Aan de ene kant vind ik het nu wel heel spannend dat we het niet weten, maar ik ben ook super nieuwsgierig eigenlijk. Wilden al een pretecho laten doen maar daar is wat tussendoor gekomen. Het is nu nog 3 weken wachten op de 20 weken echo.....wat gaat de tijd dan langzaam zeg!! Grappig, we hebben op dezelfde dag de 20weken echo.... raar eigenlijk hihi. Ik heb er echt zo een zin in. En dan 2 dagen later trouwen dus het is spannend om te weten of ik een "hijtje" of een "zijtje" met me meezeul hihi.

Ik hoop inderdaad ook wat te gaan voelen ipv wat vage dingetjes in mijn buik. Lijkt me zo leuk zo rond de 20 weken als je wat voelt. Alhoewel ik van vriendinnen weer hoor dat ik er nog maar even van moet genieten voordat je beurs word geschopt hhahahaha. Willen jullie weten wat het wordt?

Lianza

Geplaatst

5
juli 2011 -

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

16 feb: Simba : controle vk 18w1d

08 mrt: Begina : 20 weken echo

07 apr: Begina : Pret echo 24w

Geplaatst

Ook wij willen weten wat het wordt. We weten alleen niet wanneer we dat mogen vragen. Want in de 20-weken folder stond dat er niet naar het geslacht werd gekeken ,omdat het geen pretecho is maar een echo om te kijken of alles erop en eraan zit en er geen afwijkingen te zien zijn. Vindt het dus best spannend. Hoop echt dat alles goed is.

Verder voel ik de kleine nu echt dagelijks en heel duidelijk. Eerst alleen savonds, maar nu ook overdag op mijn werk. Echt grappig om tijdens een vergadering te merken dat er nog iemand extra aanwezig is. En niemand anders dat merkt. Echt een onderonsje tussen de kleine en mij.

Geplaatst

Wij willen het niet weten...

Ik ben trouwens gisteren met mijn moeder op een wiegje uitgeweest via Marktplaats.

En nu hebben we dus een wiegje. Mijn moeder geeft hem aan ons, maar gaat hem eerst opnieuw mooi bekleden enzo...

Goh, het gaat echt wat worden.....

Gisterenavond had ik heel even het idee in bed, dat ik wat voelde. Maar ik weet het nog niet zeker.

Als jullie de kleine voelen, liggen jullie dan met je benen opgetrokken (omhoog) of languit?

Geplaatst

Leuk om te horen dat mensen het wel en niet willen weten!! Wij hebben er voor gekozen om het ook een verassing te houden al denken we allebei(mijn vriend en ik) dat het een meisje is! Hebben jullie ook een gevoel? Verder merk ik hier nog weinig van de zwangerschap op een paar kwaaltjes na!

Liefs

Geplaatst

ik merk dat ik last krijg van maagzuur..

is ook niet zo gek... die sluitspier van je slokdarm wordt door de zwangerschap wat slapper wordt.. en dat is een soort bindweefsel, en dat is bij mij zowiezo al te slap...

Maar goed.... is nog goed vol te houden

Verder niet zoveel kwaaltjes, ja af en toe een opgezette, gespanne buik... (darmen)

Geplaatst

He hier weer een berichtje van mij.

Net als Begina wegens drukte weinig berichtjes, maar ik lees inderdaad regelmatig (snel) mee.

Gisteren een super mooie echo, cyste was kleiner geworden en de kleine goed gegroeid.

En uiteraard het hartje gehoord, elke keer weer een wonder.

Ik heb het lijstje ook aangepast en mijn 20 weken echo erbij gezet.

Dan hopen we ook te horen wat het is!!! Spannend:)

5
juli 2011 -

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

16 feb: Simba : controle vk 18w1d

08 mrt: Begina : 20 weken echo

11 mrt: Jolanda: 20 weken echo+vk

07 apr: Begina : Pret echo 24w

Geplaatst

Meiden, goeie berichten allemaal! We zijn allemaal op weg naar de 20-weken echo, spannend he! En ook leuk natuurlijk dat je dan (als je wil) het te weten komt wat het geslacht is. Hier al beetje gewend aan dat ik een meisje krijg, tenminste hopelijk bevestigt de 20-weken echo dat ook ;-) Want las op het uitgerekend mei-topic dat er bij de 20 weken echo gezegd werd meisje, en bij een pretecho 6 weken later was het toch echt een jongetje. Op naar het weekend!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer even, ik hoop volgende week weer wat uitgebreider te kunnen reageren.

Op dit moment zijn we nog druk met de zolder bezig, is bijna af daarna kunnen we eindelijk aan de baby kamer beginnen.

En als ik niet bezig ben lig ik op bed met hoofdpijn. bleh... daar wordt ik wel een beetje moe van.

maar gelukkig doet ons meisje het er goed op dus dat is het belangrijkste!

We zijn gister gebeld door het echo centrum dat ze de 20 weken echo willen verzetten, weet eigenlijk niet waarom, mijn man had ze aan de telefoon.

Maar we hebben hem nu maandag al! Dat is mooi een paar daagjes eerder!

Vanmorgen nog even het hartje geluisterd en ze was heel druk bezig, dat gaat dus goed.

Jammer genoeg voel ik er nog steeds niets van, maar dat is te vewachten met de placenta aan de voorkant.

Ik ga nu weer even een uurtje plat.

Fijn weekend iedereen!

Liefs Sas

Geplaatst

Zoooo.... kaartjes besteld..... wij gaan volgende week zondag naar de 9 maanden beurs...

oeoeooeoe....... leuk babykamertje op MP gezien.... gaan over twee weken kijken!!!! SPANNEND!!!!!

Geplaatst

Hey Simba....leuk!! Wij gaan ook volgende week. Mijn mannetje had vrijkaartjes gekregen van zijn collega's (ja die weten onderhand wel dat "wij" zwanger zijn natuurlijk). Ik moest er altijd zo om lachen om die beurzen maar we gaan toch maar een kijkje nemen. Deze kaartjes zijn voor 17 of 18 feb in de avond. Dus ben benieuwd.

Ik reageer later weer even op de andere meiden maar ben druk druk druk,maar wilde toch even spieken op het forum.

Succes meiden met alles enne Simba tot ziens he hahahaha.

Lianza

Geplaatst

Saskia, succes/plezier vandaag met je 20-weken echo!!

Vraagje meiden: zijn jullie al wat kg aangekomen?? Ik namelijk wel (denk wel iets van 7 al ofzo!)

Geplaatst

Jaaa! vanavond de 20 weken echo! Wel weer spannend hoor, het is toch de grote keuring. Hopelijk is alles goed!

Ik ben nu 4 kilo aangekomen hoewel als ik voor de spiegel sta ziet het er uit alsof ik al 20 kilo ben aangekomen. Met mijn kleren aan heb ik zo'n leuk schattig bolletje (ben zóóó trots op mijn buik!)

Maar mijn blote buik lijkt véél groter. hihi.. en als ik dan op bed lig is hij bijna weg. En mijn borsten zijn ook echt groter geworden. Zelfs mijn tepels zijn volgens mij al groter geworden. En nog steeds super gevoelig. En warm! Mijn hele borsten voelen echt veel warmer aan. Hebben jullie dat ook? Ik sta dus regelmatig voor de spiegel me te verwonderen over mijn lichaam dat zo veranderd en zich voorbereid. Ik vind het geweldig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden