Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 391
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roos,.. meisje, dat klinkt toch wel heel erg naar hernia hoor...ik wil je niet ongerust maken maar ik ben er een beetje bang voor. Hou jij maar lekker je gemak en laat je lekker vertroetelen door Nemanja.

Lis, je klinkt erg warrig, ik neem aan dat dat door die Zoladex(?) komt. Doe jij ook lekker rustig aan en ga idd straks even lekker wandelen als Ebbeke wakker is.

Geplaatst

oh ja Lis, waarom hielp ik je herinneren aan je poliepen?? hihi

Wel goed dat je ff gebeld hebt joh!

En wat gezellie dat we met z'n 3-en zijn hahaha

Geplaatst

olivier is mijn neefje van bijna 5 maanden, dus ik ben samen met mijn zusje wezen zwemmen, die is ook donderdag en vrijdags vrij! Samen naar het strand zou kunnen ja, wel leuk idd, maar eerst samen op wintersport. Joehoeee nog 6 weekjes !!!

Geplaatst

hey lis,

ik weet verder nog niks

moet eerst een afspraak maken met de neuroloog voor een em-scan!!

en werken mt pijnstillers gaat tot nu toe wel redelijk!!

ik heb zittens werk!!dus dat gaat!!

ja sab,

ik weet het,vooral die tintelingen in mn voeten

ik vind het niet zo'n drama dat het mischien reuma is

maar dat het zolang duurt voordat je er achter komt!!

ben nu al weer 3 mnd verder

en moet zeker nog 2 mnd op die scan wachten!!

Geplaatst

Ow Rooske toch....w.b.die scan, er zijn klinieken (prive) waar je ook zulke scans kunt laten doen. De wachttijden zijn daar veeeeeeeeel en veeeeeeeeeel korter voor en je moet je verzekering even bellen of en bij welke klinieken die scan vergoed wordt!! Echt even doen hoor, bellen!!!

Geplaatst

ja dat weet ik

anders in den-bosch of belgie!!

maar eerst moet die neuroloog toestemming geven

en die hebben altijd een wachttijd om daar te "mogen"komen!!

Geplaatst

ja, sab denkt nog niet aan strand, eerst sneeuw! groot gelijk.

ja ik heb een beetje veel dingen en afspraken in mn hoofd vanmorgen, vandaar t warrige denk ik.

ook omdat ik te snel wil vertellen...

roos, vervelend dat t allemaal zo lang duurt. ik hoop echt dat t mee gaat vallen. fijn dat de pijnstillers goed werken en je nog wat kan doen!

ik ben 2 jaar geleden ofzo naar de kno arts geweest met neuspoliepen (was wel 5 keer achter elkaar verkouden) en die heeft ze er toen uitgehaald. nu zijn ze weer terug... argggg.

ben al een keer geweest, maar toen had ik ebbe mee en wilde hij niks doen.

nu heb ik dus maar mn ouders alvast geregeld.

oh echt ik ga een dikke vette valium aan mn ha vragen, ik vind t zo naar!

lis

Geplaatst

nee, t kan wel ook geopereerd worden, dan kunnen ze waarschijnlijk meer weghalen.

maar ze kunnen ook gewoon de poliepen eruit trekken. krijg je eerst verdovende watten in je neus en dan pakt ie een hele enge tang en moet je zelf een bakje eronder houden en dan gaat ie heeeeeeeeel diep in je neus met die tang en krsssssssssss trekt ze er zo uit!!!

haha, eng en vies praatje he.

lis

Geplaatst

ja ik denk t wel, ik ben alweer voor de derde keer flink verkouden geweest deze winter... ik wil ze weg hebben en dan wellicht volgende keer (hoop t niet) voor een operatie gaan. dat komt nu niet zo goed uit met een ivf poging op stapel.

brrr, poliepen en een punctie, leuke tijd hoor, haha, nee serieus, als het niet erger is. ik vind het wel heel vervelend en zeur er wel een beetje over, maar ik realiseer me wel dat t allemaal niet zo erg is.

lis

Geplaatst

en nu een lekker bakkie koffie ergens in t zonnetje. die valt nu net de kamer binnen dussssssssssssssssssssssssssssssss.

hou je taai he roos!

lis

Geplaatst

mijn vriendin heeft dat volgens mij ook gedaan

ze was continue verkouden...

maar zij heeft het met narcose gedaan!!

ze mocht een week niet sporten

en niet in rokerige ruimtes komen

Geplaatst

Hier ook heerlijk gewandeld in het zonnetje vanmiddag.....wat kan een mens daar gelijk van opknappen he???...het weekend schijnt ook erg mooi te worden.....misschien een vervroegde lente???????.......zal niet gek zijn....

Geplaatst

bah wat een verhalen lis en roos..

roos...een hernia..zal wel gecheckt zijn toch..

en die poliepen lis, dat heeft mijn schoonbroer laten verwijderen..idd ook pijnlijk

iets anders wij zijn vandaag 6 jaar getrouwd, dus dadelijk gaan wij lekker uiteten!!

joepie, heb er zin in,lekker optuttten zo

meiden doei cyn

Geplaatst

Cynthia, gefeliciteerd met jullie 6 jarig huwelijksjubileum!!

Geniet van het etentje!

Roos, bah dat klinkt niet lekker met je rug! Red je het een beetje met Milan verzorgen/tillen?

Sterkte!!

Lis, ieieieiehh.. je poliepen verwijderen, bah klinkt ook heel naar!!!!

Hubbie heeft 2 jaar geleden zijn neusslijmvliezen laten vewijderen omdat hij weinig lucht kreeg. Dit ging operatief (narcose), dat viel allemaal reuze mee, maar na een dag of drie moesten die watten eruit... pfff.. hij ging van zijn stokkie van de pijn....

Veel sterkte!!!!

Geplaatst

hey cynthia,

nog gefeliciteerd met je trouwdag!!

was het leuk?

en wat heb je gedaan?

en met milan red ik het wel hoor

alleen een beetje uit kijken met die tramadol erbij!!

Geplaatst

Cynt, nog gefeliciteerd met je trouwdag! Was een schitterende dag, dus hopelijk hebben jullie het gezellig gehad.

Lis, ik word helemaal naar van die neus-verhalen. Is ook best een gevoelig orgaan van binnen hè. Nog 2 weekjes en dan de operatie dus.

Roos, wil je niet ongerust maken, maar je klachten komen aardig overeen met die van Robbert. Is ook bij neuroloog geweest voor allerlei onderzoeken en een MRI. Blijkt dus een hernia te zijn. Pillen gebruikt ie nu gelukkig niet meer (zaldiar). Sport nu 3x per week onder begeleiding van fysiotherapeut. Gaat iedere dag beter, maar is er nog lang niet. Dit speelt al vanaf juli vorig jaar....

Sab, heerlijk wezen zwemmen met je zus en de kindjes! Klinkt inderdaad lekker ontspannend.

O, zijn weer wakker boven, sorry, reageer later op de rest

Kus

Geplaatst

Pffffffffffft Roos... dat klinkt niet zo lekker. En vervelend dat het dan ook zo lang duurt voordat er echt uitsluitsel komt!!!

Lis...brrrrrrrr echt horrorverhalen... die neuspoliepen van jou. Succes!!!

Cynthia... gefeliciteerd met je trouwdag! 6 jaar alweer. Vind je het ook zo snel gaan? Wij zijn bijna 5 jaar getrouwd... maar het lijkt gisteren!!!

Groetjesssssssssssss

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden