Jump to content

Tussen de behandelingen door..(tikt de klok)

Recommended Posts

Posted

Lieve meiden,

Wil graag een forum starten voor iedereen die in de afwachting is van een ICSI, of er net een gehad hebben met een negatief resultaat.

Maart 2010 onze eerste ICSI gehad. TP van 2 embryo´s. Resultaat negatief.

Oktober 2010 de tweede ICSI. Stopgezet twee dagen voor de punctie, maar 3 follikels.

Toen de 2de ICSI werd afgebroken kreeg ik te horen dat ik geen goeie diepvries kandidaat zal worden, aangezien mijn eileiders niet veel follikels produceren, en mijn cyclus slechts 22 dagen duurt. Dat kwam bij mij heel hard aan. Bedankt dokter!

Alle lieve woordjes van familie en vrienden..lief bedoeld hoor, dat het de volgende keer vast wel gaat lukken. Maar ondertussen is iedereen die we kennen zwanger of heeft kinderen en zo wordt je steeds met je neus er boven op gedrukt. Heel fijn voor hun, maar voor mijn op hol geslaagde hormonenhoofd is het KILLING. Laatst op een verjaardag begon een zwangere vriendin te klagen dat ze 'elke' dag haar suiker moest prikken...Dat was voor mij het punt om naar huis te gaan, met een onbegrijpende vriend achter me aan sleurend. Want bij de mannen praten ze niet over poepluiers ed.

Wie herkent het niet...(welkom dus op dit forum)

Net 15 dagen Duphaston achter de rug waar ik heel moe ben. Mega ongi en maar weer afwachten op de volgende afspraak, half november.

Posted

Frustrerend is dat zeg, we kunnen het helaas bijna allemaal.

Het is zwaar, zit nu zelf te wachten op mijn ongi die wordt opgewekt met Primolut na mijn mk.

Ik had zelf ook zo'n vriendin die alleen maar klaagde over snel groeiend okselhaar terwijl zij het van ons weet.

Ja duhh zit ik dus echt niet op te wachten....

Posted

zooo mega herkenbaar. Ik heb dezelfde diagnose, weinig follikels/low responder. Maar ik probeer maar zo te denken: beter weinig dan géén. Is het glas half vol of half leeg? proberen positief te blijven denken. Als is dat op sommige momenten zooo f*cking moeilijk. En inderdaad, helemaal als je "iedereen" om je heen maar zwanger ziet worden en bevallen en klagen over hun kwaaltjes. Ik kan er ook niet tegen...

Posted

Ben gelukkig wel een positivo;) Als ik in de mm zit dan lijkt het wel of kinderen 'maken' het aller belangrijkste is. Je kan er medisch van alles aan doen, en dat doe je dan ook. Als het resultaat dan negatief is, dan heb ik gerust een flinke dip, maar daarna gaat het 'gewone' leven weer verder. Heb zo'n gevoel dat die hormonen mij helemaal 'child loving' maken. Begin het een beetje als een prestatie druk te voelen geloof ik. Tis net of je er niet bijhoort als je geen kinderen hebt. Ben nooit zo'n meeloper geweest. Terwijl er zoveel andere mooie en leuke dingen daar buiten bestaan!!!

Nu ik jullie ervaringen lees, vraag ik me af waarom de gyno ons niet een escape IUI aangeboden heeft, dat had misschien net ff dat laatste duwtje kunnen zijn waardoor je niet alles voor niks hebt gedaan...

Posted

Hallo Aimee

klinkt allemaal zeer herkenbaar hoor, en dat geklaag van dames over "lekker belangrijke" ongemakken daar wordt ik soms ook echt niet goed van. Soms zijn er ook momenten bij dat ik daar erg direct en gevat op reageer. De hormonen kunnen ons soms echt enorm van het padje brengen en gevoelens boven brengen waarvan je niet eens wist dat je ze had!

Erg jammer dat jullie arts het inderdaad niet geprobeerd heeft met een escape iui.

Ik wens je veel succes met het gesprek in november, hoop dat je snel door mag

Posted

Aimee, een escape iui kan je eens kans geven, ik ben daar zw van geweest.

Raar dat de arts dit niet heeft geprobeerd. Ik had zelf ook het idee aangedragen en dat was natuurlijk allemaal geen probleem.

Jammer.

Posted

Hoi Aimee,

Wat ik raar vind is dat bij 3 folikels geen ICSI wordt gedaan. Ik had maar 2 folikels en de ICSI is gedaan en helaas niet gelukt.

Ik heb wel een cyclus van ongeveer 28 dagen, maar ben al een stukje in de overgang. Dus ook niet zoveel eicellen meer.

Ik heb het geluk dat mijn vriendinnen ouder zijn, dus al allemaal kinderen hebben. Mijn schoonmoeder zei wel eens IVF doe je even.

Dat is niet zo en dat weten we ook wel, maar het komt heel hard aan. Mensen kunnen zo over je gevoelens heen lopen.

Wij gaan over 2 weken beginnen met lucrin voor 3 maanden en daarna de laatste ICS bij het VU.

Sterkte met alles

Rubster

Posted

Hai Aimee

Jeetje wat een herkenbare situatie.. Bij mij is de allereerste ivf stopgezet, escape iui, vanwege te weinig follikels. De twee keer erna, volle dosis, 300IE Puregon. De eerste keer 6 en de tweede keer 4 eitjes. Niet veel, maar genoeg.

En natuurlijk heb je gelijk, ook zonder kinderen kun je een geweldig leven hebben. Maar daar heb ik ook wel verschillende gesprekken met een psycholoog voor gehad. Als je eenmaal graag kinderen wil en het lukt niet wordt dat bijna hoofddoel in je leven.

Veel succes met je gesprek!

Posted

Hoi Rubster,

Weet niet echt hoe het systeem in NL werkt maar in Frankrijk worden 4 ICSI vergoed!! Vier follikels is het minimum aantal om een punctie te doen. Als er van de vier follikels geen een teruggeplaatst kan worden telt dit NIET als een afgeronde behandeling. Dus alle medicatie en ziekenhuis opname worden WEL vergoed, maar het gaat niet van je aantal 'pogingen' af. Na een punctie worden er 2 embryo's (moet je ze wel hebben;) teruggeplaatst, en de overige embryo's worden altijd ingevroren, mits ze allemaal goed genoeg zijn. Ingevroren embryo's terugplaatsen gaat ook niet van je aantal pogingen af, alleen zijn wij nog nooit zo ver gekomen.

Maar misschien vertel ik je nu dingen die gelijk staan aan de behandelingen in NL en Belgie...geen idee.

1ste ICSI met Deca en Gonal, resultaat was 5 follikels, 2 teruggeplaatst, niet zwanger, overige 3 niet goed om intevriezen:(

2de ICSI met Provames en Pergoveris, 3 follikels, stopgezet en 15dgn aan de duphaston gezeten. (deze behandeling telt dus niet als een ICSI)

Ben wel heel blij om 'terug' te zijn op het forum. Tis soms zo moeilijk uit te leggen wat het allemaal met je doet..maar dames...we staan er niet alleen voor!!

Posted

Mijn eerste icsi had ik 7 goede eitjes waarvan twee terug geplaatst en helaas niets voor de vriezer, wel zwanger maar helaas na 10 weken een miskraam. Mijn tweede icsi wederom 7 folikels te zien maar 1 ging ineens heel hard en de keuze was afblazen of gokken. Nu ja, ik had er ook maar 1 goede nodig. Die ene goede is nu mijn dochtertje. Het gaat om het einddoel. Laat je niet gek maken hoor!

Posted

Tussen alle tranen door blijven geloven dat ook jij een keer moeder wordt. Garanties zijn er helaas niet, maar als je er niet in blijft geloven kan je er wel mee stoppen. Dit was onze houvast.

Heel veel sterkte en vooral geluk meiden!!!!

Lfs, Stéphanie

Posted

Hey dames,

Helaas is deze discussie een feest van herkenning. Niet betreft de follikels, maar wel betreft de reacties van anderen.

Ik houd bijna iedereen buiten de deur, omdat iedereen mij de laatste tijd de wet voor wilde lezen. Wat ik moest doen, ondernemen, voelen, of denken.

Nu wordt het wel rustiger, maar wat kunnen mensen soms dom zijn.

Zelfs mijn collega die zelf haar eerste kind heeft gekregen door IUI is nu zwanger en kan de hele dag over niets anders praten. Moest ik eens doen toen zij zat in de molen zat.

Maar goed gelukkig bestaan er ook wel lieve mensen die je net ff dat laatste zetje kunnen geven om weer door te gaan.

Dit forum is voor mij soms de steun die ik nodig heb..... bedankt dus dames.....

Posted

Hoi,

Wat fijn deze topic! Zo herkenbaar! Wij hebben vandaag een uitgangsecho gehad voor poging 1B. Poging A was al afgebroken wegens te weinig follikelontwikkeling, ik reageerde niet voldoende op de hormonen. Helemaal naar vandaag toegeleefd, maar helaas. Geen goeie maand dit keer. Dat was wel even meer dan alleen even slikken. Weer wachten.

Het is moeilijk om dan te blijven geloven dat het ooit zal lukken, maar Stephanie, je hebt helemaal gelijk!!! Tranen drogen, kop omhoog en we gaan ervoor!!! Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen en natuurlijk ook heel veel geluk bij een volgende poging!

groetjes,

Mermaid

Posted
Lieve meiden,

Toen de 2de ICSI werd afgebroken kreeg ik te horen dat ik geen goeie diepvries kandidaat zal worden, aangezien mijn eileiders niet veel follikels produceren, en mijn cyclus slechts 22 dagen duurt. Dat kwam bij mij heel hard aan. Bedankt dokter!

Mag ik vragen waarop ze het baseren dat je geen kans op cryo's hebt met een korte cyclus??

Ik heb een cyclus van 19 tot max 24 dagen!!

Ik heb bij mijn eerste poging 2 vers laten TPen en 3 cryo's gehad. Bij mijn 2e poging zou ik er 1 kunnen hebben, maar heb er toen voor gekozen om alle 3 in 1 keer te laten TPen. Bij mijn derde poging heb ik geen cryo's gehad (van de 11 eicellen bleek uiteindelijk maar 1 geschikt voor een TP...) maar blijk ik wel zwanger van die ene!!

Maar ik ben wel benieuwd wat jouw arts als uitleg heeft gegeven met die korte cyclus...