Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Henne

Wat een vreselijk bericht mijn haren staan recht over eind zo oneerlijk en zo gemeen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

Liefs jessica

Geplaatst

Ach meissie toch!!!!

Wat een vreselijk nieuws.

Woorden zijn zo leeg op dit moment. Maar vanaf hier een hele warme knuffel.

Hou elkaar vast.

Liefs Nel

Geplaatst

Hoeveel kan een mens hebben. Lieve henne en partner, heel veel sterkte in deze o zo oneerlijke en moeilijke tijd.

De tranen lopen over mijn wangen en woorden schieten te kort.

Rubster

Geplaatst

Ook ik heb met spanning jouw verhaal gevolgd,

wat een blijdschap toen het eindelijk zo mocht zijn...

wat een verdriet nu het niet zo mag zijn...

Heel veel sterkte meid!

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties, overweldigend hoe we hier met elkaar meeleven. Ook meiden die al zoveel meer ellende mee hebben gemaakt dan wij...

Als ik heel eerlijk moet zijn was het geen schok. Ik heb er de hele tijd niet écht een goed gevoel over gehad en schoof dat op onzekerheid en zelfbescherming. Nu denk ik dat het gewoon ook intuitie is geweest, ik voelde dat dit niet goed zat. Achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten, maar toch.... Ik zag ook direct dat het niet goed was, het was te klein, bewoog niet. Niet verbaasd betekent natuuurlijk niet 'niet verdrietig', we hebben gistermiddag flink zitten huilen samen en ook nu zitten de tranen hoog. Maar de nuchterheid overheest, dit kán gebeuren, je bént niet safe voor de 12 weken echo (voor zover je dat erna wel bent).... Ik ken in mijn omgeving zoveel vrouwen die een miskraam / ma hebben gehad. Het enige lullige is dat wij natuurlijk -net als alle stellen hier- niet zo makkelijk een 'nieuwe maken'. Het verdriet is evengroot, maar ons verlies is daardoor wel dubbel zo groot. Mijn grootste angst op het moment is dat het voor altijd hierbij zal blijven. Iemand die niet van de icsi wist zei gisteren 'je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden'. Nu vind ik dat sowieso al een misplaatste uitspraak, maar in ons geval is het natuurlijk een hele domme opmerking. Maar oke, het is haar vergeven, ze bedoelde het goed en ze wist het niet.

Eerlijk gezegd ben ik alweer heel praktisch vooruit aan het kijken. Het ziekenhuis belde net dat ze voor dinsdagochtend een curetage in konden plannen als ik vanmiddag op het pre operatieve spreekuur kon zijn. Ze vroeg of ik het erg vond dat ze daarover belde (we hebben vanmiddag een afspraak maar dat pos is ervoor). Nee, helemaal niet! Vond het eigenlijk zo lief en zo fijn dat het zo snel en rustig voor ons geregeld wordt. Zit er helemaal niet op te wachten om nu nog dagen hiermee rond te lopen. Het weekend zal al zwaar genoeg zijn. En dan....ja uithuilen en opnieuw beginnen. Liefst ga ik in januari alweer voor een cryo, die hébben we gelukkig! En dan hopen dat er daar eentje van blijft plakken en het wel tot een echt klein hummeltje kan schoppen. We blijven hopen.

Meiden, nogmaals enorm bedankt voor alle medeleven. Jullie zijn toppers en dit forum verdient een lintje!

Liefs,

Henne (en man)

Geplaatst

Jeetje Henne...... Ik schrik heel erg van je bericht.... Zit het met kippenvel te lezen: wat een vreselijk rotbericht voor jullie. Ik voel erg met jullie mee.

Je klinkt nuchter in je laatste berichtje, maar neem de tijd samen om dit te verwerken. Er gebeurt zoveel in je leven nu: trouwen, volledige behandeling, dan de vreugde en onzekerheid van zwangerschap en ondertussen ook nog een nieuwe baan.

Ik zou zo graag willen dat het anders was en wens veel sterkte toe voor de lastige tijd die komen gaat. Ik denk aan je.

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Lieve Henne,

Ik opende de site en zag een berichtje rechts in beeld staan... Jouw naam er ook nog eens bij... Ik hoopte dat ik het korte stukje verkeerd begreep... Heb direct dit topic gelezen en ben er nu even helemaal naar van. Jullie hebben zo vreselijk hard moeten knokken en nu dit... Ben je eindelijk beloond, word het je nog afgenomen net voor de 'veilige grens'... Krijg koude rillingen over mijn hele lijf. Zou willen dat ik iets kon doen, maar helaas.

Ik wil jou en Henne-man heel veel sterkte wensen.

Geplaatst

PFFF ik meld mij en aan en las je titel en dacht nee toch???

Ik heb er geen woorden voor, het was jullie zo gegund.

Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe de komende tijd.

Liefs Corina.

Geplaatst

Lieve Henne,

ik wist niet wat ik las, dit is echt ongelofelijk. Ik heb echt rillingen over mn lijf lopen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

liefs Luna

Geplaatst

Lieve Henne,

ook ik ben echt verbaasd en geschokt door je bericht. We gingen steeds ongeveer gelijk op, ik was zo blij dat jouw 'aanhouden' ook eindelijk was beloond. Ongelofelijk dit.

Het zal een moeilijke tijd worden, ik kan het me niet goed voorstellen. Hoewel het bij ons ook bijna misging, maar dan naar aanleiding van de 20 weken echo, toen is er een ernstige hartafwijking gezien. Dat verwacht je ook niet meer, dus wij hebben toen ook heel dichtbij een afscheid gestaan. Toen was ik al zo verdrietig. Wat jij nu doormaakt is het ergste!

Ik wens jullie heel veel kracht toe. Het enige lichtpuntje is dat je inderdaad cryo's hebt, maar dat zal je verdriet nu niet minder maken.

Sterkte en een dikke knuffel!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Lieve henne,

Wat een vreselijk nieuws, krijg overal kippenvel.

Heb er weinig woorden voor wil jullie heel erg veel sterkte wensen om dit grote verlies een plaatsje te geven.

Geplaatst

Lieve Henne en partner,

Na zoveel blijdschap over het ontstaan van jullie lieve wondertje is het verdriet om het verlies zo ontzettend groot.

Woorden schieten tekort om zo'n groot verdriet te omschrijven.

Het is zo onmenselijk, zo oneerlijk, zo onbegrijpelijk om dit te moeten meemaken.

Heel veel sterkte gewenst.

Liefs, Wens

Geplaatst

Lieve Henne en man,

Na een paar dagen niet op het forum te zijn geweest, las ik net jullie bericht dat het mis is gegaan.

Ik zit met tranen in mijn ogen. Het was jullie zo gegund.

Ik wens jullie samen veel sterkte toe de komende tijd en ook vanmiddag bij jullie gesprek bij dokter van Os. Zeker een aardig iemand (ik ken haar vanuit onze 1e icsi-poging).

Neem de tijd om dit verlies te verwerken, Henne. Gelukkig lees ik ook dat jullie er voor elkaar zijn.

Sterkte,

liefs Huanne

Geplaatst

Henne en man,

Wat ontzettend verdrietig! Heb geen woorden hiervoor.

Na al die tijd eindelijk de blijdschap van een zwangerschap, en dan zo onwerkelijk eindigen.

Ik vind het knap van je dat de nuchterheid nu al overheerst. Pas goed op je zelf en doe rustig aan!

Ik hoop dat jullie volgend jaar meer geluk zullen hebben.

Liefs Lianne

Geplaatst

Jeemig, lieve lieve Henne...

Dit nieuws verwachtte ik helemaal niet meer...

Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen.

Dit gedichtje ben ik ooit een tegengekomen en wil ik je meegeven als het mag,

ik vind het erg mooi.

Lieve Henne, ik zal dinsdag aan je denken meis.

Liefs, Jeegeetje

An angel in the book of life,

wrote down an infants birth.

And mentioned as he closed the book:

"Too beautiful for earth".

Geplaatst
Dank je wel ivfsh, jij weet helaas ook maar al te goed hoe dit voelt.

Hi Henne,

Ja, inderdaad.... ik weet helaas hoe het voelt... Ik vind het echt vreselijk voor je. Je wordt zo ontzettend 'terug gezet': eerst ben je zwanger en hard op weg om een kindje te krijgen, en opeens is dat allemaal over. Toekomstdromen in duigen gevallen. Helaas loopt het bij ons zo, het is zoals het is.

Jij moet nu stap voor stap verder. Eerst dinsdag de curretage: goed voor jezelf zorgen en goed voor jezelf laten zorgen, alles een plek geven en dan weer door. Ik heb het er vorig jaar met name de eerste twee weken behoorlijk moeilijk mee gehad, ik herkende mezelf niet terug: echt heel veel verdriet. Ik moet zeggen dat het bij mij ook echt als donderslag bij heldere hemel kwam. na die paar weken was het weer opkrabbelen en doorgaan en werd ik weer meer de rationele ik.

Henne: doe nu wat goed voelt voor jezelf. Laat de nuchterheid op een gegeven moment ook varen en laat het verdriet toe: dat zal er namelijk toch hoe dan ook uitkomen. Maar jij weet het beste wat nu goed is voor je, vertrouw daar ook op.

Met veel liefs,

IVFSH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden