Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag heb ik een groeiecho gehad omdat de VK vorige week vond dat het kindje wat klein was. Dat is vandaag bevestigd. De baby is wat aan de kleine kant en ook het gewicht is onder de maat. Ik ben nu 36 weken zwanger en het gemiddelde gewicht is dan zo'n 2500 gram. Naar schatting is het bij mij nu zo'n 1900 gram...

Ben er wel behoorlijk van geschrokken moet ik zeggen, en dus ook behoorlijk verdrietig vabdaag. Het enige wat ik kan doen is rustig aan doen. Morgen weer naar de VK, en dan denk ik dat ik een doorverwijzing krijg naar de gyn voor een extra check.

Dat wou ik jullie even vertellen

Lisette

Posted

Hoi Lisette

ik kan me voorstellen dat je schrikt van dat bericht maar je kan niet meer doen dan rustig aan doen. Is jullie ukkie niet gewoon geheel klein, dus dat het mer in verhouding is met elkaar? Ons buurmeisje woog ook maar zo´n 2500 gram bij de geboorte ( met 41 weken geboren) en is een heerlijk gezonde meid hoor, gewoon klein en fijn.

Veel succes met de laatste loodjes

lieve groet

Babeth

Posted

Hoi Meiske,

Klopt wat je zegt, het is waarschijnlijk klein en fijn. Maar hoe dan ook wel erg laag in gewicht. De omtrek van het hoofdje was wel goed, de beentjes waren wat kort en de buik was behoorlijk klein. Tja, afwachten dus. De emoties zijn niet alleen van vandaag maar ook van vorig jaar toen het mis ging. Dat komt natuurlijk keihard weer terug. Dat verdriet daar weet jij alles van....

Dank voor je medeleven, lief van je. Het helpt altijd :-)

Groet

Lisette

Posted

hai meid,

ik snap je wel, ik weet het nog erg goed vorig jaar.....bij jouw eindigde de zwangerschap en ik had toen net de tp van de emmie waaruit Lars en Nick ontstaan zijn....toen ik daar lag voor de tp moest ik nog aan je denken, vond het zo confronterend!

Ik vind het fijn te horen dat je geod in de gaten gehouden wordt, en al is het maar dat ze je extra begeleiden vanwege de emotionele belasting..

kom op¨he meid!

liefs

Babeth

Posted

We maken heftige dingen mee allemaal met elkaar. Gelukkig is er de steun van anderen, onder andere deze site. Doet me toch altijd weer goed :-)

Morgen naar de VK, daarna hoor ik het wel weer...

Dank nogmaals voor je steun

Groet

Lisette

Posted

Hoi Lisette,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Want wat kan het betekenen?

Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt.

Probeer rustig te blijven.

Liefs, Martha.

Posted

Hoi Maaike,

Ons mannetje was ook een klein ding bij de geboorte, 47 cm en 2625 gram was hij geen reus en dat na een voldragen zwangerschap, verder is hij nu na een jaar nog steeds niet de grootste maar kerngezond en een echt tukkertje want wat hij zijn koppie heeft zitten... hihi. Geen zorgen maken meid (moeilijk na wat je hebt mee gemaakt) maar je hebt er met zo'n klein poppetje wel weer lekker lang baby aan hihi.

Posted

lissette

Ik kan me ook voorstellen dat je geschrokken bent!

Noa van mij was ook klein, maar dat hadden ze al bij de 20 weken echo gezien en ben toen gelijk onder strenge controle gezet!

uiteindelijk is Noa geboren met 38,4 weken na ingeleid te zijn (om dat ze klein was)en uitendelijk keizersnee geworden en woog ze 2580 gr dus gewicht best redelijk.

Ik moest wel gelijk stoppen met werken met 20 weken (heb wel lichamelijk werk)

en om de 2 weken en groeiecho en elke week een echo voor de navelstrenbloeding te meten en op een gegeven moment ook 3x in de week ctg's om het hartje in de gaten te houden.

Ik verwacht dat jij vanaf nu ook onder strenge controle word gezet, maar ben ook benieuwd

Wat ik niet snap is dat ze dat pas nu ontdekken!!!!!! en ze je nu pas naar de gyn gaan sturen!

Maar meer dan controles hebben ze bij mij niet gedaan en Noa is een kerngezond klein babytje van 12 weken die heel veel kan lachen!

Dus het komt allemaal wel goed!!

maar ik zou je wel heeeeeel rustig houden zodat al jou energie naar het groeien van de baby kan, zodat het nog een laatste groeispeurt kan maken!!

succes

Liefs Claudia

Posted

Hoi allemaal, dank voor jullie berichten.

Vandaag heb ik een CT scan gehad (hartfilmpje) en een echo om naar de hoeveelheid vruchtwater te kijken. Beide was gelukkig goed. Nu aanstaande vrijdag naar de gyn om te kijken of de navelstreng voldoende doorgeeft en de placenta het goed doet. Op het eerste (echo)oog vanmiddag zag dat laatste er ook goed uit.

Claudia; ze ontdekken het nu pas omdat er voor de tijd niet veel afwijking was. Ze hebben wel steeds gezegd dat het geen dik kind zou worden, maar de laatste tijd is de groei wat achter genomen, daarvoor zat het op de norm.

Ik ben er in ieder geval een stuk geruster op als gisteren. ik verwacht eigenlijk dat alles het goed doet. als dat zo is ben ik gerustgesteld en ga ik voor een kerngezond kleintje ;-)

En inderdaad; ik neem zoveel mogelijk rust nu. Alles wat ik kan doen om het positief te beinvloeden uiteraard!

Groet!

Lisette

Posted

Lisette wat fijn dat er al een stukje onzekerheid is weggenomen en helemaal top dat je nu zo gevolgt wordt door de gyn.

Sterkte met de laatste loodjes en denk alleen maar aan je kleine en jezelf, de rest komt wel weer na de geboorte van jullie mooie kleine kanjer. Laat je maar lekker in de watten leggen en schakel alle hulptroepen in die je kan vinden!!!!

Heel veel liefs

Posted

Hoi allemaal,

Nou, na het hartfilmpje van woensdag vanmorgen bij de gyn geweest om te kijken of de navelstreng het nog doet. Die deed het prima. Ik kreeg daarbij een volledige 'nieuwe' groeiecho, dus op precies dezelfde elementen als dinsdag alleen nu in het ziekenhuis. En wat denk je? Niks aan de hand. Niets valt (te) klein uit; alles zit op norm.

Letterlijk werd er gezegd: storm in een glas water...... Goed nieuws dus vandaag!! (Hoewel wel een paar rotdagen achter de rug zo....)

Posted

Lisette

Dat is zeker heel goed nieuws en een hele gerustelling

Gelukkig kan je nu weer verder genieten van de laatste weekjes van je zwangerschap!

fijn weekend

Liefs claudia

Posted

Fijn om te horen Lisette!!

Je hoort het toch nog vaak, dat de groeiecho van de VK niet klopt. Ook bij meiden waar verder niks aan de hand is, maar ze een inschatting van het geboortegewicht maken en daar dan rustig een kilo naastzitten. Is toch best veel op 3/4 kilo :)

Posted

Tsjonge, wat kunnen ze je dan op stang jagen zeg. Gelukkig heb je goed nieuws gehad. Ik ben blij voor je hoor!

Posted

Hoi Lisette

Wat een goed nieuws voor je. Vervelend dat ze je alleen eerst zo ongerust hebben gemaakt.

Geniet nog van de laatste weekjes.

Groetjes

Daniella

Posted

Lisette, wat een spannende week heb jij achter de rug!

Super dat het een stormpje in een glas was. Probeer te genieten van de laatste weken!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use