Ga naar inhoud

Vijfde Icsi wordt een feit!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, wat ontzettend klote zeg!! Ik had zo gehoopt voor jullie dat jullie cryo wondertjes bleven plakken!

Heel veel sterkte gewenst en op naar een geslaagde poging 5!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi alle moedige en dappere strijdsters hier!

Ontzettend veel succes met het doorzetten van je wens.

Dat zal niet altijd meevallen.

Toi toi toi

Lisette

Geplaatst

hey Wish,

wat ontzettend verdrietig dat ook deze poging mislukt is...het is zo moeilijk en hard. Ik hoop voor jou en je man dat de 5e poging slaagt meid, ik ga voor je duimen!!

xxx Luna

Geplaatst

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!

Ursela,

Het gaat eigenlijk vrij goed met mij. Ik had deze teleurstelling al verwacht.

Tja, ik verwacht elke keer na een tp een menstruatie. Maar nu had ik echt het gevoel dat het niet gelukt zou zijn.

Voor de eerste keer (na alle keren dat het niet gelukt is) heb ik niet gehuild om het feit dat het niet gelukt is.

En geloof me, ik ben echt een emotionele 'meid' hoor.

Toen mijn vriend en ik over het 'hele icsi gebeuren' gingen praten, moest ik wel huilen om wat we allemaal tegen elkaar zeiden.

Dat we van elkaar houden en dat we door blijven gaan etc. etc.

Dan krijg ik het wel te kwaad.

Geplaatst

Huilen is goed en het helpt (bij ons) om weer verder te gaan. Gister ook nog een potje tegen m'n man aan zitten janken. Die blijft stug volhouden: het komt goed. En dat moeten we ook blijven geloven meid: HET KOMT GOED (hoe dan ook). En van elkaar houden, blijven houden, ondanks al deze ***zooi, dat is oneindig veel waard, daar mag je ook best even om huilen.

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Jeetje Wish, wat een domper :'-(. Wel fijn dat jullie goed kunnen praten/huilen samen. Heel veel sterkte en succes verder!

Geplaatst

Wish,

Henne heeft het mooi omschreven.

Wat goed dat jullie er samen over kunnen praten en dan ook emoties kunnen loslaten.

Succes en ene dikke omhelzing!

Geplaatst

Mijn vriend zegt dit ook altijd tegen mij.

En wat je schrijft klopt ook: "HET KOMT GOED!!!"

Dit blijft ook altijd ons motto om (zeker mentaal gezien) door te kunnen blijven gaan!

Henne,

Ik wil jou nogmaals sterkte toe wensen om samen met je man er weer boven op te krabbelen om in februari door te kunnen gaan met jullie cryo's!

Geplaatst

Lieve Wish,

Ik wens jullie heel veel succes toe bij jullie volgende poging!!

Ben zelf even niet meer actief hier.....geeft mij te veel stress.

xx

Geplaatst

Jeetje Wish, wat goed dat je zo sterk kunt blijven. Onze 4de ICSI is net mislukt, en ik moet zeggen dat ik echt niet kan zeggen 'het komt goed'. Vertrouwen is echt helemaal weg hier. Heb nog cryo's, maar heb er geen zin meer in :-(.

Geplaatst

Nika wat balen zeg.... Als een poging net mislukt is, zijn er maar weinig mensen die er op dat moment nog vol vertrouwen in kunnen hebben denk ik. Je moet eerst je teleurstelling en verdriet de ruimte geven. Meestal komt de strijdlust en de hoop na een tijdje terug. En het kan ook op een gegeven moment écht gewoon genoeg voor je zijn. Neem de tijd, het is allemaal niet niks.... Sterkte!

Geplaatst

Oh en wat ik ook nog wil zeggen... "Het komt goed" betekent voor ons persoonlijk niet dat we zeker weten dat we een kindje zullen krijgen. Het betekent voor ons dat we hier uit zullen komen, met z'n tweetjes of met meer, maar in ieder geval samen en gelukkig, hoe dan ook. Daarin willen we vooral altijd vertrouwen blijven houden.

Geplaatst

Dank je Henne! Het komt ook zeker wel goed denk ik met ons, hoe dan ook, maar dit zijn wel erg zware jaren. Jij ook heel veel sterkte!

Geplaatst

Hoi Nika

Lees hier net dat het weer mislukt is. Wat ontzettend kl*te meid.

Neem idd even de tijd om dit te verwerken en dan kijk je er binnenkort echt weer anders tegenaan.

Heel veel sterkte.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Henne,

Net als jij wil ook reageren op de reactie "Het komt goed".

Wij weten dit natuurlijk ook niet zeker, maar hoe dan ook 'komt het ooit goed'.

Misschien dat we geen kindje van 'ons samen' kunnen krijgen, maar we zien wel wat er daarna op ons pad zal gaan komen.....

Nika,

Het is zeker niet niks wat we moeten 'doorstaan'!

Wat shit dat het bij jullie ook niet is gelukt.

Sterkte!!!

Je schrijft dat je er geen zin meer in hebt.

Dit gevoel heb ik de eerste en tweede dag van mijn menstruatie ook, maar hierna zet ik m'n zinnen weer op een volgende poging.

Waar ik de kracht vandaan haal weet ik soms zelf ook niet.

Maar ik heb een super lieve vriend (of eigenlijk aanstaande) en hij is mijn alles en samen proberen we ons er weer doorheen te slaan.

Ook mijn familie en vrienden (die ervan weten) steunen ons enorm, kan altijd bij hun terecht.

En de gyn geeft aan dat het op deze manier toch echt een keer moet gaan lukken en daar haal ik ook veel kracht uit.

Geplaatst

@Wish, het is zeker niet niks. Ik ben alweer wat rustiger hoor, maar het vertrouwen is ver te zoeken. Zal echt mijn arts moeten spreken om weer wat vertrouwen te krijgen. Mijn vriend weet ik niet of hij nog door wil gaan. Hij vind het te belastend worden, zowel geestelijk als lichamelijk (voor mij dan).

Met mijn vriend kan ik goed praten. Met onze ouders ook, maar die zijn er zelf ook helemaal kapot van eerlijk gezegd. Ik vind het dan ook heel naar om mijn moeder zo verdrietig te zien. Ik heb een paar lieve vriendinnen, maar van de rest horen we nooit wat. Vragen eigenlijk bijna niets etc, dus kan zeggen dat het contact aardig verwaterd is inmiddels. Met zussen en broer loopt het contact ook heel slecht eerlijk gezegd.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het nu eindelijk gaat lukken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden