Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi! Tijd geleden voor mij maar fijn om alles te lezen!

Gaaf Resa, jullie papieren naar Nigeria! weet je hoe lang je dan ongeveer moet wachten?

Raba, balen zeg, echt een tegenvaller, sterkte met wachten op de intake..

Wannebemom, ik heb je blog gevolgd toen je in China was en gaaf om te lezen dat het zo goed gaat met Sjeng! Heerlijk om te moederen he?

Ik weet niet helemaal wat hier speelt, ga nog even verder teruglezen....

Wij hebben de papieren binnen en mogen 2 mei naar de eerste VIA. Spannend, maar eindelijk gaan we iets doen...

liefs..

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Lifelikethis, wat fijn dat jullie een startdatum hebben voor de VIA! Een mooie en belangrijke stap voorwaarts. Wij hebben de VIA als erg bijzonder en fijn ervaren. Ik hoop dat het voor jullie ook geldt!

Wachttijd is eigenlijk niet de voorspellen. Zodra er een match is, krijgen we een voorstel. Dat kan over een half jaar zijn, over 2 jaar, over 3 jaar...

Maar met ons dossier, en als het allemaal een beetje door blijft lopen, moeten we rekenen op ongeveer 2 jaar. Daar rekenen we nu dan ook maar op. Een positieve ontwikkeling is dat de wachtlijst van Nigeria op dit moment open is voor ouders die een kindje ouder dan 30 maanden willen adopteren. Wij staan open voor een kindje tot 36 maanden. Rond die leeftijd komen op het moment best veel voorstellen. Dus hopen dat het zo even door blijft gaan.

Geplaatst

We verkeren in onzekerheid net de stichting gemaild want ze zijn in gesprek of het klopt dat mogelijk de adoptie vanuit ethiopie stop gelegd gaan worden.

Zal zo oneerlijk zijn wat ze spreken over een paar jaar geleden en sinds 2010 is er veel veranderd met controleren of de kinderen echt wees zijn.

http://nos.nl/artikel/477839-pvda-wil-stop-op-adopties-ethiopie.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21321134/___Adopties_Ethiopie_stoppen___.html

Geplaatst

Raba;

tjee wat een hoop onzekerheid toch.... Ik hoop voor jullie dat je snel een gesprek kan krijgen. Want je wordt toch vanzelf een beetje verliefd op het land waar voor je gaat he..

op een andere maillijst is trouwens iemand die de documenten al in ethiopie hadden liggen nu overgestapt naar china(wereldkinderen). Dit omdat ze zoveel onzekerheid hadden over de wachttijd en er voor china momenteel ouders gevraagd worden.

In ieder geval heel veel succes met wachten... Ik hoop toch voor jullie dat het niet meer te lang gaat duren hoor

Lifelikethis; super fijn dat jullie al een datum voor de VIA hebben. Dan heb je weer iets om af te tellen.

Geplaatst

Wat een onzekerheid Raba. Pfff, verschrikkelijk is dat toch!

Ik hoop dat het op zn pootjes terecht gaat komen, en dat er snel een positief bericht komt en zeker geen stop.

Geplaatst

Afgelopen donderdag hebben we het rapport van de RvK mogen lezen. Een mooi warm en positief rapport. De raad is het eens met onze keuzes die we gemaakt hebben en we mogen gaan voor 1 of 2 kinderen van 0 tot 72 maanden.. Nu wachten tot de BT op de mat ligt. Weer een hele stap verder!

Geplaatst

Proficiat margot! Weten jullie al welke vgh en welk land het gaat worden??

Mooi dat jullie zo.n ruime toestemming hebben gekregen. Hopelijk mag het nu heel snel gaan!!

Geplaatst

Na telefonisch contact met K&T blijkt dat wij sinds valentijnsdag op de wachtlijst van Nigeria staan!

Adoptiezwanger!!!!!

Geplaatst
Na telefonisch contact met K&T blijkt dat wij sinds valentijnsdag op de wachtlijst van Nigeria staan!Adoptiezwanger!!!!!
Gefeliciteerd een stap verder. Weet je ook welk nummer?
Geplaatst

Super!!!!

Proficiat met je zwangerschap. Al bijna een maandje verder met wachten dus. Ben heel benieuwd wanneer jullie het tekefoontje gaan krijgen.is er bekend hoeveel mensen er op dewachtlijst staan?

Groetjes noortje

Geplaatst

Resa, gefeliciteerd!!

Tot welke leeftijd mag jullie kind zijn?

Op de site van kind en toekomst staat namelijk dat ze op zoek zijn naar ouders voor kinderen tussen de 3 en 5,5 jaar.

Dus dan zou het heel snel kunnen gaan.

Geplaatst

Ik heb vanochtend met K&T gebeld. De situatie in Bulgarije is onzeker door het opstappen van het kabinet. Ik heb gevraagd naar de mogelijkheid om over te stappen naar een ander land; bijvoorbeeld Nigeria. Resa of Monthe, kunnen jullie mij aangeven wat de kosten zijn voor Nigeria?

Geplaatst

Nummer en aantal is niet bekend. Tenminste niet bij ons.

We gaan voor een kindje tot 3.

Wat balen voor jullie Marli!

De kosten zijn afhankelijk van de verblijfstijd maar liggen ongeveer tussen de 25.000 en 30.000 euro.

Geplaatst

Thanks voor de info, Resa. Ik ga het er vanavond over hebben met mijn man. Ons dossier ligt nu langer dan 2,5 jaar in Bulgarije. Waar ons kind vandaan komt, maakt ons niet uit. Wij staan open voor een kind tot 6 jaar.

Waarom hebben jullie voor Nigeria gekozen?

Geplaatst

2,5 jaar... Pfff! En dan nog geen uitzicht hebben op...

We hebben voor Nigeria gekozen omdat:

We aan de eisen voldoen

Omdat Afrika ons, na Sri Lanka, enorm trekt en Sri Lanka potdicht zit

Omdat het goed doorloopt over het algemeen

En omdat er relatief jonge en gezonde kindjes of met een lichte sn vandaan komen.

En het gevoel klopt gewoon. Dat vonden we het allerbelangrijkste.

Staat in je rapport ook tot 6? Dan kun je vrijwel direct switchen nu!

Geplaatst

Ja, in ons rapport hebben we toestemming voor een kind tot 6 jaar. Toen wij (vandaag precies 3 jaar geleden) onze intake hadden bij K&T, zat Nigeria potdicht. Toen ik gisteren het berichtje las op de site van K&T, ging mijn hart sneller kloppen. Mijn man en ik hebben het er gisteravond nog over gehad maar we hebben nog geen definitief besluit genomen.

Geplaatst

yes gisteren brief binnen voor de intake op 25 april. wachttijd tot voorstel 12 tot 36 maanden.

Marli ook na gedacht over Ethiopie?

Geplaatst

Ethiopië is bij een andere vergunninghouder. Dan zou Marli echt over moeten stappen...

Bovendien gaat Nigeria over het algemeen sneller geloof ik. Zeker nu omdat ze ouders zoeken voor 3+ kindjes en zij open staan voor een kindje tot 6 jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden