Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw, wat een ongelooflijk nieuws Wannabemom! Ik kan me voorstellen dat jullie nog erg verward zijn, veel wisselende emoties? De wonderen zijn absoluut de wereld nog niet uit... Heel veel succes met afwachten en toch ook vast een (voorzichtige) felicitatie!

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo hee Wannebemom, wat een wending..... spannend joh!!! Hopen op een goed resultaat bij de bloedtest en daarna ook een goed verloop. Veel geluk toegewenst, houd ons op de hoogte!

Geplaatst

Ja het blijft nog steeds heeeeel onwerkelijk. Vanmorgen even bij de huisarts geweest om HCG te laten prikken. Er was een vervanger. Dus ik in 3 zinnen een beetje uitgelegd dat we een heel traject gehad hebben en dat ik nu dus Hcg wil laten bepalen. Hij vond het niet nodig........ volgens hem zou je toch niets kunnen doen om een miskraam te voorkomen en kon ik beter wachten tot de eerste echo.... Nou ik dus verteld dat als de hcg erg laag was ik dat graag nu wil weten en niet volgende week toch plots een miskraam krijgen.

Uiteindelijk dus wel het briefje gekregen om bloed te prikken. Misschien morgen nog de uitslag, anders maandag of dinsdag. Daarna de gynaecoloog gebeld. Hij wilde me meteen zien met 6,5 week. Dus afspraak gemaakt op 27 maart. Nog 12 daagjes dus. Ook vandaag mijn baas op de hoogt gesteld. Hij was meteen super blij voor me.

Geplaatst

Wow, Wannabemom! Wat een wonder, maar wat zou dit mooi zijn. Ik duim voor een hele goede HCG-uitslag. Hopelijk krijg je deze uitslag vandaag nog. Duimduimduim!

Geplaatst

Wannebemom Sommige doktoren ik kan me er zo boos om maken. Gelukkig dat je morgen toch mag bloed prikken.

Gisteren terug gekomen van heerlijk 3 daagjes brussel met mijn man. We waren gisteren al weer 12 jaar getrouwd.

Het gaat goed met me. Merk dat ik er veel rust bij vind dat ik het hele mm achter ons heb gelaten. Heerlijk ook wijn gedronken en ook lekker rose vlees. Heerlijk niet te hoeven na denken.

Geplaatst

Even een update-je. Vandaag dus eindelijk de uitslag gekregen van donderdag. De uitslag was 85. Niet heel erg hoog vond ik dus. Vandaag terug geweest naar huisarts. Gelukkig een

andere heel fijne vrouwelijke arts. Ze snapte meteen dat ik nogmaals wou prikken. En meteen vandaag de uitslag: 175. Oftewel niet hoog en nog steeds kans op een miskraam..........

Geplaatst

Hopelijk is het 'gewoon' een wat lagere waarde, of ben je misschien toch net een paar dagen korter zwanger door een late bevruchting of innesteling?

Binnenkort naar je eigen gyn toch?

Sterkte met wachten!!

Geplaatst

Yes het is woensdag nu hoeven we nog maar tot volgende week woensdag te wachten voor ons eerste gesprek bij de raad. Kan niet wachten dat we goed gekeurd worden en ons in mogen schrijven bij een stichting denken het meest aan de nas. Hoeveel gesprekken kan je eindelijk verwachten?

Geplaatst

Raba, wij hadden 2 gesprekken en 1 inleesgesprek. Alles (tot en met de BT) was binnen 1 maand geregeld. Gaat snel dus!

Voor welk land willen jullie gaan bij de NAS?

Geplaatst

Sri lanka, hongarije maar hier twijfelen nog over op de site word geschreven dat ze zwaardere special need hebben. Dus nog goed informeren. En nog een paar andere landen.

Geplaatst

Nou vanmorgen weer bloed gezien bij het naar de wc gaan. Dus dat wordt vandaag wrs. weer een miskraam. Net al me ziek gemeld op het werk. En straks wordt ik door gynaecologie terug gebeld om evt. een echo te laten maken.

2 jaar geleden bij mijn laatste miskraam was de hcg waarde iets van 200. En dat vond de gyn toen veel te laag. Dus ik had het nu wel al weer verwacht.

Oh net al telefoon; kan om 13:30 voor de echo. Wel fijn dat het al weer zo snel kan. Wat dat betreft ben ik heel blij met ons ziekenhuis en mijn gyn. (helaas wel vaste klant...).

@raba; spannend zeg bijna jullie eerste gesprek!!! Eindelijk mag het treintje verder rollen. Kennissen van ons zijn nu bezig met Sri Lanka. (via NAS). Staan bijna op de wachtlijst. Ze gaan dan ook voor SN. Ik had wel gehoord dat ze verwachten dat de wachttijd nu veel langer zou gaan worden. (langer als de 2 jaar die ze eerst gehoord hadden).

Hongarije weet ik niet precies hoe het zit. Maar ik geloof dat je dan wel rekening moet houden met mogelijk achterstand en hersenbeschadiging door alcohol/drugsmisbruik. Ook komen er via Hongarije vaak kindjes met down en zoeken ze vaak ouders voor 3/4 kinderen tegelijk.

Ik zag trouwens dat K&T nu ook kirgizie als nieuw contact heeft. Misschien dat K&T wel iets voor jullie is aangezien ze meerdere landen als keuze hebben???

Geplaatst

Spannend Wannabemom! Hoe is het gegaan op t ziekenhuis?

Ik mag maandag 26-3 testen voor onze allerlaatste cryo poging, dus een spannend weekend voor de boeg. Alhoewel de kans dat dit kukt erg klein is.

Wij hebben de Via afgerond en ook de medische keuring is gedaan. Nu wachten op de raad gesprekken. We weten alleen nog niet helemaal zeker of we willen adopteren, dat is wel lastig....

Geplaatst

Wannabemom, heel veel sterkte.

Raba, heb je al bij K&T gekeken? Met nieuwe contacten (zoals nu Kirgizie) zou ik uitkijken. Twee jaar geleden kwam Armenie als nieuw contact. Er is tot op heden nog geen enkel voorstel uit dat land geweest. Misschien Congo? Maar ik weet niet of jullie al 5 jaar getrouwd zijn. Vind ik zo'n maffe eis, maar ja.

Belladonna, waarom twijfel je nog over adoptie?

Geplaatst

Gisteren de echo gehad. En het was weer een miskraam. Wat we dus ook al verwacht hadden. Tot nu toe heeft dokter S. uit dusseldorf gelijk gekregen. Volgens hem is er dus een kleine kans dat ik zwanger wordt. Maar omdat het DNA van mijn mans sperma zo slecht is weer grote kans dat het dan rond 6 weken weer mis gaat.

We hebben het er ook nu een beetje over gehad over of we dan toch maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken tot de adoptie rond is. Maar dat voelt heel erg vreemd en tegenstrijdig aan. In ieder geval wil ik niet meer aan de pil. Was erg blij toen ik die bijna 6 jaar geleden de deur uit kon doen. Wrs. gaan we rond de tijd van documenten verzenden 'oppassen".

@raba; ik heb van een VIA-genootje een kostenoverzicht van K&T gekregen. Als je wilt kan ik het je wel doorsturen.

Gisteren ook nog wat gehoord over het stel dat een kindje uit de VS zou adopteren..... Nou ze zijn weer terug in Nederland, maar zonder kindje. Lijkt me echt een vreselijke hel voor de adoptie-ouders. Hoop geld kwijt en geen kindje. Maar ik hoop vooral dat het kindje het wel goed gaat krijgen.....

Geplaatst

Och Wannebemom, dus toch..... wat ontzettend jammer. Al wel rekening mee gehouden, maar toch. Niet leuk om (weer) mee te maken.

Belladonna, ben ook wel benieuwd wat jullie overwegingen/twijfels nog zijn!

Geplaatst

Heftig wannabemom! Sterkte en ik hoop dat jullie zo snel als mogelijk een adoptiekindje mogen krijgen! Hij/zij zal een geweldige papa en mama krijgen bij jullie!

Dee en Marli, waarom we nog twijfelen? Tsja het klinkt stom, maar wij willen graag een baby en mijn leeftijd gaat dit in de weg zitten. Daarbij denken we ook serieus na over een leven met z'n 2-en.... We zijn er dus nog niet helemaal over uit. We wilden eerst "even" de allerlaatste cryo poging doen en dan een besluit nemen omtrent adoptie. Nu eerst maandag afwachten, want na 8 jaar is het geloven in een eigen kindje erg moeilijk geworden, maar ik had op wd 9 vanmorgen een positieve test in handen... Maandag mag ik bloedprikken...

Iedereen veel succes met dit vreselijk lange proces, maar met super mooi resultaat!

Geplaatst

Belladonna, alvast een voorzichtige "gefeliciteerd"! Ik duim voor een goede HCG-uitslag volgende week.

En ik vind het helemaal niet stom hoor, dat je het liefst een baby wil adopteren. Zoveel mensen willen dat. Ik ken een paar stellen die een baby uit de V.S. hebben geadopteerd. Dat is wel een dure procedure maar zij hadden wel al binnen een jaar een voorstel.

Bij adoptie moet je ook zoveel keuzes maken; SN of niet, leeftijd, land.... En je weet nooit hoe het gaat lopen. Toen wij inschreven zou de wachttijd voor een ouder kind kort zijn. Inmiddels zijn de wachttijden enorm toegenomen. Het is al met al een onzeker proces. De kinderkamer, daar beginnen we pas aan zodra we een voorstel hebben. Wij staan nu 20 maanden op de wachtlijst. In adoptieland is dat nog niet lang natuurlijk, maar het voelt wel lang...

Geplaatst

@ belladonna; spannend hoor!!! In ieder geval succes met het bloedprikken!! Kan me voorstellen dat je de keuze voor adoptie even uitstelt. Je moet in ieder geval de keuze maken wat het

beste bij jullie past. Maar het lijkt me wel lastig als je leeftijd mee gaat spelen.

@Marli; ik vind 20 maanden op de wachtlijst toch best wel lang hoor. Ik hoop toch heel erg dat jullie snel een telefoontje gaan krijgen. Er zijn natuurlijk mensen die veel langer wachten, das zeker waar.

Wij hadden gisteren een update-mailtje van Meiling over de wachtlijst. (daar staan wij op als we de SN-intake hebben gehad; wrs. in mei/juni). De echtparen die het langste hadden gewacht hadden in juli 2011 de documenten naar china en in januari 2012 het voorstel gekregen. Momenteel staan er nog 12 echtparen op de wachtlijst. Maar ze zijn bezig met 8 kinddossiers. Oftewel; als we eenmaal straks op de wachtlijst staan zou het best wel eens snel kunnen gaan. Het ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan het aantal voorstellen dat ze kunnen doen.

Stiekem hoop ik nog op een voorstel in 2012, maar ik durf niet te hard te hopen. Toch telkens weer bang om teleurgesteld te worden.

Geplaatst

Voor ons gevoel is 20 maanden ook lang. Het lijkt een eeuwigheid!;-)

Toen wij inschreven voor Bulgarije, werd al aangegeven dat er bijna geen kinderen uit dat land ter adoptie komen met een SN. Dus bijna iedereen wacht op een "zo gezond mogelijk" kind.

Bij jullie kan het dus snel gaan, Wannabemom. Voor welke SN's staan jullie open?

Belladonna, succes vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden