Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wannabemom, toch een teleurstelling helaas, sterkte. Je wordt toch maar weer heen en weer geslingerd in je toekomstbeeld. Wel mogelijk goed nieuws voor de snelheid in jullie proces dus. Wat is zo'n SN-intake eigenlijk? Is goedkeuring in het rapport niet voldoende?

Belladonna, nu bij jullie hoopvolle verwachting. Wat zou het een fantastisch cadeau zijn, ik duim mee!

Raba, het is al bijna woensdag, succes alvast! Wij hebben drie gesprekken gehad en er komt nog een leesgesprek. Maar de toestemming is ons al toegezegd en ook voor special need. Gek trouwens, dat het dus ook in twee gesprekken kan? Wij hebben echt lange gesprekken gehad ook.

Ik begreep trouwens dat er wel verschil kan zijn tussen de raden. We krijgen waarschijnlijk geen toestemming voor 2 kinderen, omdat ze daar in Arnhem eigenlijk helemaal niet achter staan. Omdat er geen verschil mag zijn moeten ze het wel in overweging nemen. Zijn er onder jullie die voor 2 kindjes (mogen) gaan?

Wij moeten onze landenkeuze nogmaals doen en ik heb er even niet zoveel zin in. Vraag me sterk af of er uberhaupt nog wel een land is waar je maximaal 3 jaar voor hoeft te wachten, ookal is special need ook oke. Onze voorlichtingscursus startte met de vraag 'wie denkt er allemaal dat adopteren 5 jaar duurt en dat het alleen om special need gaat?' Bedoeld om e.e.a. te nuanceren, maar nu heb ik toch het idee dat het eigenlijk gewoon waar is.

Maar we gaan ook gewoon weer alle bureaus bellen en er komt zeker weten een goede keuze uit! En we zijn ook nog jong, maar als het 5 jaar duurt komen we toch ook richting de 40. En Marli, ik vind 20 maanden ook lang hoor. Als je weet tot waar het loopt is het nog weer anders, maar die garantie is er natuurlijk niet. Ik hoop dat jullie het overgrote deel achter de rug hebben!

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Wij mogen de raad gesprekken gaan uitstellen. Ik ben zwanger! Na 8 lange jaren.... We zijn blij, maar ook nog erg bang omdat er 2 jaar geleden geen hartactiviteit was bij de tweeling waarvan ik toen zwanger was. Dus over drie weken is de echo en nu hopen dat er wel hartactiviteit is.

Ik wens jullie veel succes! En bedankt voor het duimen en de lieve woorden!

Geplaatst

@maartje toch wel gek dat ze in Arnhem niet achter 2 kindjes tegelijk adopteren staan.

Wij gaan zelf voor adoptie van 1 kindje. Ook omdat we voor SN willen gaan en het onze eerste gaat zijn. Wij denken dat voor ons adoptie van 1 kindje al heftig genoeg gaat zijn. En aangezien het bij ons toch china wordt en daar je heb je eigenlijk geen siblings.

Bij Meiling heb je de SN-intake. Tijdens een gesprek van 2-3 uur gaan ze uitgebreid in op alle SN's en moet je aangeven waar je wel of niet open voor staat. In ons rapport is dat al ruim beschreven. Maar je kan uiteindelijk ook nog kiezen om wat smaller in je SN's te gaan. Zelf vind ik het wel fijn dat er een extra gesprek is. De tijd tot je op de wachtlijst staat duurt dan wel iets langer. Maar uiteindelijk sta je dan weer niet zo lang op de wachtlijst.

Heel lastig inderdaad om definitief de landenkeuze te moeten maken. Maar ik denk wel heel belangrijk!! Is china trouwens niets voor jullie??? (misschien dat ik zelf een beetje bevooroordeeld ben over china....). De procedure gaat toch nog redelijk snel. Zeker als je voor een bepaald soort SN open staat (zoals bijv. schisis en missende onderarm)zijn daar zeker nog opties.

Wij hebben wel het geluk dan weer dat we allebei gezond zijn, daar is China dan wel weer streng in.

Geplaatst

Raba, hoe is jullie raadsgesprek vandaag gegaan?

Maartje, bij ons stond de Raad ook niet achter het adopteren van 2 kinderen tegelijk. Alleen bij mensen met een pedagogische achtergrond wel. Dus als je in het onderwijs werkt of een baan hebt in de kinderopvang, heb je geluk wat dat betreft.

Een ouder kind met SN, daar had onze raadsmedewerkster ook haar bedenkingen bij. Ze vond dat een ouder kind al een SN heeft vanwege de leeftijd.

Kortom; iedere raadsmedewerker denkt verschillend.

Belladonna, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Geplaatst

@ Wanabemom, wat een heftig verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat het erg verdrietig is, nu dus weer helemaal op adoptie richten?

@ Belladonna, gefeliciteerd, ik hoop voor jullie dat alles goed zal gaan!

@ Raba, hoe ging het gesprek?

Wij hebben ons eerste gesprek met de raad gehad, ging wel goed, we waren allebei wel erg zenuwachtig. Volgende week het 2e gesprek bij ons thuis. Ik hoop dat het snel afgerond is en we kunnen inschrijven bij de NAS.

Geplaatst

Gek zo'n gesprek bij de raad. Was een jonge vrouw. Wel een goede indruk van haar. Zijn er wel achter gekomen dat we meer open staan voor sn dan dat we gedacht hadden. Het gesprek was af en toe wel formeel net of we gingen trouwen en onze motivatie daar voor moesten geven. haha. Ze ging ook af en toe op de zwarte stoel zitten om aan te geven dat het natuurlijk niet altijd roze kleur en manen schijn is. Maar dat wisten we wel. Als je geen sn wil of vaccinaties of bloed wilt geven dan kan je het adopteren wel vergeten. Maar gelukkig willen wij dat wel.

We hebben aangegeven dat we geen zwaargehandicapt kindje willen. Maar ze gaf aan dat dat niet gebeurd. Alleen kindje met een toekomst die hier beter zal zijn worden geadopteerd naar nederland. Ze kijken ook of je een strafblad hebt gelukkig was die bij mij leeg. Maar mij man had ik 1994 als tiener een kratje bier bij een restaurant uit de tuin gepakt die was tegenover zijn huis en het hek stond open. Kwa jongens streken. Dat het nog zo lang bewaard word.

Hij wist niet meer wat het was pas toen we naar huis gingen wist die het weer. Dus dat gaan ze nog uitzoeken.

Huiswerk via email opgestuurd gekregen dus onze levensverhaal moeten we gaan schrijven. Wij hebben pas 18 april ons tweede gesprek. Hopelijk kunnen we ons dan snel inschrijven. Het gesprek duurde 1 en 15 min. We kwamen iets te laat wij baalde goed. Dat is toch geen goed indruk. Parkeren was lastig zo weinig plek. We hebben het afgesloten met een terrasje in Zwolle wat een heerlijk weer was het.

Sam eliza dan hebben jullie een week om jullie levensverhaal te schrijven. Of hadden jullie dat al gedaan. Super dat je al zo snel terecht kan.

Belladonna een voorzichtige felicitatie.

Maartje hoezo moet je een nieuwe keus voor een land gaan maken?

Wannebemom hoe is het nu met jullie?

Geplaatst

Even een tijdje niet geweest hier ivm drukte en dan lees ik nu de verschrikkelijk achtbaan van wannabemom :(

Het moest niet mogen, zo gemeen! Heel veel sterkte.

@ Belladonna, als je nog niet zeker bent van adoptie lijkt het me inderdaad wel lastig om aan de raadsgesprekken te beginnen. Maar je twijfels zijn niet raar. Ik denk dat veel mensen wel wat twijfels hebben. Je beeld verandert en je wordt gedwongen om anders over dingen na te gaan denken.

Maar schuif de twijfels nu maar lekker opzij, want je bent zwanger! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Marli, jullie staan dus al 20 maanden op de wachtlijst. 20 maanden is in adoptieland misschien niet heel lang, maar het is zo wisselend. Gisteren sprak ik een stel die nu 15 maanden op de wachtlijst staan voor Oeganda en die kunnen echt ieder moment gebeld worden.

Dat vind ik het lastige ook, het is zo onzeker. Het kan 'snel' gaan, maar het kan ook echt jaren duren. Ik hoop dat jullie dit jaar echt aan de beurt gaan komen! Tot welke leeftijd staan jullie ingeschreven?

@ Raba, jeetje... dat er serieus nog iets bekend was over dat kratje bier wegpakken... ik kan me voorstellen dat je man geen idee had waar het over ging! Maar het eerste gesprek zit erop, de kop is eraf! En zo te lezen was het een positief en fijn gesprek. Op naar de volgende en dan snel die toestemming binnenharken!

Wij hebben inmiddels 4 bijeenkomsten van de VIA er op zitten en zijn er zeker van dat we voor adoptie gaan! Het voelt zo goed. Alleen de schrikwekkende wachtlijsten, dat maakt weleens onzeker. Toch hoorde ik gisteren van iemand van de stichting adoptievoorzieningen dat het niet zo zwart-wit is. Vrienden van haar hebben onlangs een 4 maanden oude baby uit Sri Lanka geadopteerd en hebben 2,5 jaar op de wachtlijst gestaan. Volgens haar loopt de wachtlijst nog steeds redelijk door en kan het best zo zijn dat je binnen 3 jaar een voorstel krijgt. Wij zelf hebben 5 jaar in ons hoofd, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen ;)

Geplaatst

@ Resa, wij staan ingeschreven voor een kind tot 6 jaar.

Over Oeganda is bekend dat dat snel gaat met de voorstellen. Soms al binnen 3 maanden. Wij voldeden echter niet aan de eis van "actief belijdend Christenen".

Fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij adoptie. Wij hadden dat ook al na enkele VIA-bijeenkomsten. En helaas is het ook een onzeker traject, qua wachttijd.

Geplaatst

@ Marli, wij voldoen inderdaad ook niet aan de eisen van Oeganda.

@ Raba, door jullie kratje bier hebben wij het deze ochtend ook of kleine vergrijpen gehad. Mijn man heeft er 2, dus dat zal ook wel zeker besproken gaan worden. Hij heeft een keer een fiets meegenomen op school en de volgende dag weer mee terug genomen omdat de lerares zijn fietssleutel af had gepakt omdat hij langer na moest blijven dan eigenlijk afgesproken. Het tweede incident was een gejat stuk kaas uit de supermarkt omdat hij wilde gaan vissen en geen geld had voor aas. Ik praat het absoluut niet goed hoor, maar hij was een jaar of 13 à 14. Ik vind het best ver gaan om dit uitgebreid te gaan bespreken. Hij heeft er destijds Halt voor gehad en is nooit meer teruggevallen. Hij is nu een brave kerel die juist heel principieel is en zelfs niet echt te hard rijdt (op af en toe een paar kilometer na). Dus tja ;)

Hoe oud was jouw man ten tijde van het kratje bier jatten?

Geplaatst

Resa mijn man was 17 toen.

En vorig jaar heeft die veel te hard gereden en werd daarom ondervraagt of die wel vaker te hard rijd. (alleen als je erg te hard heb gereden komt het in je dossier. ) Want als dat zo is vinden ze het niet veilig voor het kind. Waarop mijn man zei ik rij inderdaad wel eens te hard maar niet harder dan 5 of 10 te hard. Ik zit veel op de weg.

We hopen dat dit niet zwaar mee telt. Het was maar 1x zo hard. Ik ben vorig jaar boos op hem geweest daarom.

Geplaatst

Lastig hè, Raba. Je wordt zo onzeker van dingen die eigenlijk vrij onschuldig zijn. Een keer te hard rijden is natuurlijk niet goed, maar net alsof je man dat zou doen met jullie kindje achterin. Ik snap wel dat ze daar wat vragen over stellen, maar zelf voelt het niet prettig omdat je zelf wel beter weet.

Ik ben zo zenuwachtig voor de raadsgespreken... nu al! Maak me overal druk over, terwijl als ik een beetje nadenk ik eigenlijk wel weet dat er niks te vinden is bij ons. Tenminste, daar ga ik van uit haha.

Geplaatst

Hi all,

Er speelt best het een en ander zo bij iedereen, in al die verschillende fases!

Spannend, dat rondom een 'strafblad'. Eigenlijk haast lachwekkend, maar ik snap dat als het over jezelf (of je partner dan) gaat, je het liever niet hebt. Komt vast wel goed!

Wij hebben afgelopen week ons rapport ingelezen en die gaat nu met positief advies naar justitie. En guess what: ook voor 2 kindjes! Zonder professionele ervaring! Of we dat uiteindelijk willen weten we nog niet 100% zeker, maar het voelt toch goed dat we een mooi profiel hebben. We hebben ook diverse special need, ruim de helft van de keuzelijst wel denk ik. Dus nu gaan we definitief kiezen. We hebben niet veel voor of tegen een bepaald land en we komen voor heel veel in aanmerking, we zijn al lang getrouwd, relatief jong, gezond en actief belijdend christen. De raadsmedewerker adviseerde dat te gebruiken bij de keuze, maar we laten ons in eerste instantie het liefst leiden door een gevoel bij een land. Hoe vaag dat ook is, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.

Waar ik nog benieuwd naar ben: hoe werkt inschrijven bij een bureau nou precies? Is het een kwestie van afspraak maken en bespreken wat je wil en wat wel en niet kan? Ik lees ook wel over voorselectie etc., dat je eerst allemaal vragenlijsten moet invullen enzo.

En nog wat anders, zijn jullie bekend met yahoo groepen? Wij spraken adoptieouders die daar heel veel op de vinden zijn, nog steeds.

@Resa: gaaf dat jullie definitief de keuze maken, gefeliciteerd!

@all: veel succes, twee ook in de raadsgesprekken, misschien wel het meest aparte deel van het proces, maar nu wij klaar zijn voelt het voor mij toch wel als mooi. Een soort samenvattend verslag je van je leven tot nu toe en je motivatie: mooi startpunt voor de toekomst!

Geplaatst

Raba, ja, ik had geen enkele moeite met 4 pagina's en mijn man, die toch echt wat korter van stof is, uiteindelijk ook niet. De leidende vragen zijn ook wel handig hè?!

Dank voor die link, ga ik ook eens op verder speuren.

Geplaatst

Maartje, wat fijn dat jullie zo'n mooi rapport hebben! Dat geeft veel hoop voor de toekomst lijkt me. Het is fijn als je uit veel landen kunt kiezen. Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig, maar het is toch super als je zo'n ruime keuze hebt. De landen waar je actief belijdend christen voor moet zijn, hebben ook een kortere wachttijd heb ik begrepen. Dus wie weet hoe snel het nu kan gaan voor jullie!

Geplaatst

@maartje; proficiat met jullie mooie rapport!! Zo te lezen heb je dus keuze "genoeg". Zal zeker fijn zijn, maar ook wel lastig om dan te kiezen waar je voor moet gaan.

Bij ons heeft de raadsmedewerkster bij het inlezen gevraagd waar het rapport naar toe moest. Bij ons was het toen al duidelijk dat het Meiling moest worden. We waren zelf wel alvast donateur geworden(voorwaarde bij meiling). Een week nadat we de BT in de bus hadden kregen we van meiling een korte vragenlijst. Daarin stonden vragen als leeftijd, huwelijksduur, maandsalaris. Zo konden ze bij meiling al een inschatting maken of ze voor je kunnen bemiddelen. Anders zijn ze ook wel eerlijk en laten ze je niet op intake komen.

Wij hebben gisteren ook weer goed nieuws gekregen. Volgende week mogen we al op Special Need intake. Er was een afzegging en of wij misschien wilden..... TUURLIJK!! scheelt ons weer ongeveer een maandje wachttijd. Ik had dan wel dienst, maar heel veel moeten ruilen en regelen zodat ik toch kan gaan(met dank aan een hele lieve baas die zijn weekendje zeeland er voor onderbreekt...).

Wat dat betreft gaat het tot nu toe wel vlotjes. Er was ons verteld dat we 8-10 weken op iedere intake moesten wachten. De 1e dus maar 5 weken en de 2e 5,5 week....... Hopelijk blijft ons treintje zo snel gaan dat we dit jaar nog naar china kunnen.

Momenteel ben ik trouwens een heel interessant en ingrijpend boek over china aan het lezen. "waarom china mij 2 dochters schonk" van M. Roessingh. Een aanrader voor iedereen die interesse heeft in adoptie uit china.

Oh ja, ik ben ook lid van 2 yahoogroepen. Eentje van Meiling en nog een voor (aspirant)ouders van SN kinderen. Heel erg nuttig.

Geplaatst

@ Wannebemom, wat fijn... alweer een belangrijke stap gezet! Ik hoop ook dat jullie treintje zo door gaat. Heerlijk snel!

Hoe gaat het verder met je?

Geplaatst

Maartje, fijn zeg, zo'n goed rapport en het positieve advies, ook voor 2 kinderen! Binnenkort mogen jullie dus de BT op de mat verwachten!

Oeganda zou voor jullie inderdaad een reële optie zijn. Of is de omschakeling daarvoor (nog) te groot? Is natuurlijk wel weer heel anders dan Colombia...

En de Filippijnen?

Wannabemom, jullie gaan inderdaad lekker door zo, leuk dat het daardoor al best concreet voor jullie wordt.

Raba, handig overzicht van de yahoo groups, dank je!

Resa, wij zitten denk ik in dezelfde fase als jullie wat betreft de VIA. Jullie ook nog maar 1 keer te gaan? Jullie gaan waarschijnlijk meteen door met de medische keuring en daarna de Raadsgesprekken? Wij hebben het medische traject nog niet afgesloten dus stellen de verdere adoptieprocedure nog even uit. Vinden we ook wel prettig, even laten bezinken...

Hoe zou het zijn met degene die een poosje geleden meldde dat ze direct een voorstel hadden gekregen en hun kindje in Nigeria snel hoopten op te gaan halen? Heette ze geen Yvonne? (heb niet meer teruggezocht dus misschien haal ik nu 2 mensen door elkaar)

Geplaatst

Nou, een week na het rapport inlezen hebben we de echte BT binnen! Simpel momentje, maar het deed me wel wat. Ook door de geldigheidsdatum. Toch de gedachte dat op die datum het allemaal (als het goed is...) al achter de rug is. Wow!

Qua keuze van land zijn we wel ietsje verder. De Filippijnen is inderdaad ook een optie en Zuid Afrika. Ik heb wel het gevoel dat het wel gauw duidelijk wordt, desnoods tijdens de intake, de kans is erg groot dat dat bij Wereldkinderen gaat plaatsvinden. Weet iemand toevallig of je bij het digitaal inschrijven (waarna je voor intake wordt uitgenodigd) ook het land al gekozen moet hebben? Ik vraag het WK zelf ook hoor, maar misschien is iemand op de hoogte.

@Wannebemom, hoe was het SN-gesprek? Wijzer geworden? Bepalen jullie hierna jullie keuzes of is dat al helemaal rond?

@Dee78, snel gaat het allemaal he. Zijn jullie er zeker van dat je nog medisch verder gaat, of is het nog in afweging? Veel sterkte in elk geval, het zijn grote vraagstukken!

@Resa, jullie VIA al afgerond of nog niet helemaal? Die raadsgesprekken vond mijn man vooral ook wel een beetje spannend, maar mij hielp het erg om het te zien als een stap van onszelf en niet een verplichting. Zo van: wij willen adopteren, dus willen we ook gesprekken met de KB om te komen waar we willen.

@Raba, levensverhaal al ingeleverd? Hoe vind je het eindresultaat? Wanneer wordt het besproken?

Geplaatst

@maartje; proficiat met de BT!!!

Het is toch wel wat hoor. Nu MAG je officieel ook gaan adopteren.

Succes bij wereldkinderen. Met jullie christelijke achtergrond heb je daar inderdaad redelijk wat keuzes.

Wij hebben morgen pas het SN-gesprek. Dan moeten we inderdaad ook definitief de keuzes doorgeven. En als het goed is worden we dan ook bemiddeld.

Deze week weer gehoord dat iemand na ca 6 weken documenten in china te hebben liggen een voorstel heeft gekregen. Zo'n berichten zorgen er wel weer voor dat het bij ons ook begint te kriebelen!!

Geplaatst

Wannabemom, veel succes dan vandaag! En oeh... ik snap goed dat je de kriebels krijgt van dat soort berichten over snelheid. Wie weet hoe je leventje er in de tweede helft van dit jaar uitziet... :toppie:

Geplaatst

wannebemom hoe is het gegaan?

Maartje super je Bt heb je binnen.

Ons levensverhaal gisteren ingeleverd. Vond het best lastig maar ook wel weer leuk om te doen.

Ben zo benieuwd naar woensdag ons 2e de gesprek.

Geplaatst

Het gesprek vandaag was weer leuk. Wel blijft het vreemd om een lijst door te nemen met wat je kindje allemaal wel en niet mag hebben. Voor ons gevoel hebben we tegen best wel

wat dingen nee gezegd. Maar natuurlijk ook tegen veel dingen JA!. En als een van ons twijfelde over iets werd het dus Nee....

Maar toch wel blij dat we dit weer achter de rug hebben. Het intaketeam liet wel doorschemeren dat we met onze lijst wel te bemiddelen zijn. Alleen heel politiek correct natuurlijk ook er bij gezegd dat dit afhankelijk is van de documenten van kindjes die ze binnen krijgen....

Momenteel hadden ze het wel druk met de intakes. Dat horen we dan weer minder graag.....

Over 1-2 weken krijgen we een verslag wat we moeten tekenen. Daarna krijgen we een bemiddelingsovereenkomst met rekening van 750 euro. Over ongeveer 1-2 maanden is dan de landenintake. Dan gaan we de documenten verzamelen!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden