Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wannebemom wat voelt dat dubbel he. Woh 750 is al een hoop geld. Spannend wat gaat het allemaal snel.

Zo gisteren avond alvast een begin gemaakt met schoonmaken. Vandaag alleen nog maar stofzuigen en dweilen. En dan zijn wij klaar voor het gesprek woensdag. Vind het wel erg spannend. Wat gaan ze vragen? Willen ze ook boven zien?

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@raba;

spannend zeg morgen het huisbezoek!! Volgens mij heeft iedereen dan zijn huis helemaal van onder tot boven schoongemaakt. Bij ons hoefde ze niet boven te zijn.

Ik geloof dat ze dat zelden doen. Wel had ik natuurlijk ook boven alles gepoetst. (voor de zekerheid).

Ook had ik een kwarktaart gemaakt, maar onze raadsmedewerkster was aan de lijn..... Ze vond het wel attent dat we dat gedaan hadden. Bij veel gezinnen waar ze voor uit-huis-plaatsing kwam kreeg ze niet eens koffie. En als ze het al wel kreeg durfde ze die soms niet eens te drinken.

Maar heel veel succes morgen. Zal heus wel goed komen denk ik. Is het morgen dan ook al jullie laatste gesprek??

Geplaatst

Veel succes morgen Raba!

Wij hadden ons huis niet gepoetst, alleen in het kwartiertje voordat ze er was wat dingetjes rechtgelegd enzo, maar dat was meer tijdverdrijf ;-) Omdat ze maar 5 minuten binnen geweest is, heeft ze het huis verder niet gezien. Ik had ook niet verwacht dat ze dat anders wel verder zou bekijken overigens. Volgens mij gaat het meer om plek, buurt en of alles een beetje heel en verzorgd is. Ik wil niet eens geloven dat het om meer dan dat zou gaan!

Geplaatst

Was blij dat we boven ook hadden opgeruimd. Want ze wilde ook boven kijken.

Was een leuk gesprek aardige vrouw. Het gesprek heeft wel 2 1/2 uur geduurd.

Nu hoopt ze over 2 weken het rapport klaar te hebben. Misschien dat ze ons nog belt voor aanvullende vragen.

Volgens mij was dit het laatste gesprek met de raad. Dat dacht zei ook. Voor het rapport in te lezen krijgen we een belletje. Ben zo benieuwd. Maar het voelt goed.

Geplaatst

Fijn raba; alweer het laatste gesprek!!!

Hopelijk hebben jullie snel het inlezen. En dan kan de beginseltoestemming er ook zo zijn. (bij ons een week na inlezen). Wat is het toch spannend he.

Aan het einde van de rit wacht er een mooi kindje op jullie!!!

Geplaatst

Mooi Raba, achter de rug alweer en een positief gevoel. Lange zit! Maar als ik het goed begrijp hebben jullie in totaal 2 gesprekken gehad en wij hadden er drie en ook nog allemaal in Arnhem ipv thuis. Ben niet jaloers verder hoor ;-)

Inlezen was bij ons twee weken na het laatste gesprek en inderdaad ook precies een week de beginseltoestemming in de bus. Gaat hard!

Geplaatst

hee meiden,

Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, ga ik wel op mijn gemakje doen! Weten jullie hoe lang de wachttijd op de VIA cursus tegenwoordig is en wat vervolgens de doorlooptijd tijd is tot de beginseltoestemming?

Mooi te lezen dat een aantal van jullie al grote stappen hebben gemaakt op gebied van adoptie!

groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Zo, tijdje geleden dat ik hier was.

@ Dee78, aanstaande vrijdag hebben wij de laatste VIA. We gaan meteen door inderdaad. We hebben nog 1 cryo, maar deze gaat aanstaande dinsdag (als ie überhaupt ontdooit) teruggeplaatst worden. Daarna is het medische traject voor ons echt afgelopen. We zijn er ontzettend klaar mee en willen ons compleet gaan richten op de adoptie. De reden waarom we de cryo terug laten plaatsen, is dat wij van mening zijn dat je het traject niet helemaal af kunt sluiten als je weet dat er nog een embryo op je ligt te wachten. Ons ziekenhuis had een wachtlijst voor de terugplaatsing van ruim 3 maanden. We hadden zo gehoopt voor de VIA de tp te hebben, maar dat ging niet meer lukken. Gelukkig wel nog voor het einde van de VIA.

Gaan jullie nog verder met het medisch traject?

@ Maartje, officieel de BT binnen! Gefeliciteerd!

@ Wannabemom, het loopt echt lekker door bij jullie zeg! Wat fijn!

@ Raba, het tweede gesprek ook achter de rug. En fijn dat het allemaal zo goed voelt. Meestal zit je gevoel wel goed hoor.

Dat ze ook boven wilde kijken dat hoor je niet zo vaak. Ik ga ook zeker boven poetsen en opruimen. Het is hier eigenlijk altijd wel netjes en schoon, maar gewoon voor je eigen gevoel een keer extra opruimen en schoonmaken. Eigenlijk slaat het nergens op, hahaha!

@ Ivfsh, welkom hier! De wachttijd na inschrijving tot aan de VIA is ongeveer 12 maanden. Wij kregen na 7 maanden de acceptgiro in de bus en mochten na 11 maanden op de eerste VIA komen. We hebben daarna uitstel aangevraagd omdat we er nog niet aan toe waren en nog aan de eerste ICSI moesten beginnen. Na het opstarten zijn we direct ingepland en mochten we binnen 6 maanden de eerste VIA bijwonen. Na de VIA tot aan de beginseltoestemming duurt op dit moment volgens mij een maand of 4? Weet het niet zeker eerlijk gezegd.

De VIA zit er voor ons bijna op. Het is ontzettend snel gegaan moet ik zeggen. Ben heel benieuwd naar de raadsgesprekken, maar ook heel erg zenuwachtig. Het komt vast wel goed, want ik vond ons heel erg geschikt. Ik vind het alleen lastig om alles onder woorden te brengen. Nu heb ik daar nog niet zo’n moeite mee, maar mijn man wel. Hij vindt het heel erg moeilijk om dat wat hij vindt, denkt en meegemaakt heeft over te brengen. We praten er nu heel veel over en het wordt voor hem vanzelf makkelijker om het te delen met iemand die hij niet kent.

Verder hebben we navraag gedaan over de wachtlijsten. Sri Lanka is toch wel schokkend lang. K&T heeft een pre wachtlijst van ongeveer 2 jaar en dan mag je pas op intake komen voor Sri Lanka. Tel daar nog eens een jaar of 3 à 4 bij op… Pfff!

Nu zijn we aan het kijken naar Nigeria. Op dit moment is de wachtlijst nog wel gesloten, maar het loopt allemaal aardig door en de verwachting is dat de wachtlijst binnenkort open gaat. Even afwachten allemaal.

Geplaatst

@IVFsh; ik denk trouwens dat jullie dan zowiezo tot januari 2013 moeten wachten met aanvragen van BKA nummer. Normaal gesproken mag je pas een jaar na thuiskomst adoptiekind of geboorte biologisch kindje weer voor de 2e gaan. Ik weet het niet 100% zeker. Tel er dan zeker 1,5 jaar bij voor je een beginseltoestemming hebt. Dan zit je op zomer 2014.

En dan dus afwachten hoe de adoptiewereld op dat moment in elkaar zit.

Wat dat betreft blijft het toch een onzekere procedure die je ingaat. Maar mijn advies voor mensen die er over nadenken is altijd: vraag een BKA nummer aan en ga er dan nog

eens goed over nadenken. In een jaar tijd tot de VIA kun je veel nadenken!! Kan me geloof ik wel nog herinneren dat wij eens samen op een wachtbankje gezeten hebben!! Leuk om te horen dat jullie nu een dochter hebben.

@resa; spannend zeg de laatste cryo. Succes donderdag!!!

Geplaatst

Hi resa en wannabemom,

Dank voor jullie antwoorden, we hebben vorige week inderdaad het formulier voor bkr nummer verstuurd. Eens zien wat ze zeggen.

Resa: spannend! De raadsgesprekken. Maar het gaat helemaal goedkomen, weet ik zeker! Wij hebben een aantal jaren in China gewoond en daar ook de hele procedure voor adoptie doorlopen. En daar hadden we ook een soort 'raadsgesprekken'. Daar kreeg je een heel weekend gesprekken. Samen, maar ook individueel. Vonden wij toen ook heel spannend. Uiteindelijk was het super inspannend, maar ook heel erg nuttig. Door al die gesprekken leer je zelf toch ook weer en komen er toch ook weer nieuwe inzichten naar boven. Mooi dat jullie deze belangrijke stap nu gaan zetten!

Geplaatst

@IVfsh; ik heb dit even gecopy-paste van adoptie.nl

Hoe is de procedure voor een tweede en volgend

adoptiekind?Wie een tweede of volgend kind adopteert, hoeft geen

voorlichting meer te volgen. Wel moet weer een beginseltoestemming worden

aangevraagd. Dit kan zodra het laatste opgenomen (adoptie-)kind of een in het

gezin geboren kind gedurende ten minste één jaar is verzorgd.

De aanvraag voor een tweede of volgend kind wordt direct doorgestuurd naar de Raad voor de

Kinderbescherming. De Raad doet zo snel mogelijk een aanvullend gezinsonderzoek,

waarvoor één gesprek meestal voldoende is. Uw gezinsrapport wordt aangepast en

naar het ministerie van Veiligheid & Justitie gestuurd.

Bij een positief advies kunt u de beginseltoestemming redelijk snel verwachten. Bij de

vergunninghouder kunt u het beste vooraf informeren hoe groot de mogelijkheden

zijn voor adoptie van een tweede, derde of vierde kind.

Ik weet niet hoe ze dit precies interpreteren. Maar ik denk dus dat je dus tot januari 2013 moet wachten. Hoop natuurlijk voor jullie van niet! Want wachten moet je nog lang genoeg. Wat bijzonder dat jullie in China gewoond hebben en daar ook al in de adoptiemolen zaten. Misschien dat je daarom in NL weer sneller door mag??

Zou je dan ook evt. een kindje uit china willen adopteren?? Wij hopen dit jaar of begin 2013 bericht te krijgen dat er in china een kindje op ons wacht. Moet zeggen dat ik

deze periode ook best wel spannend vind. Gelukkig zijn er nu een heleboel dingen te regelen.

Morgen ga ik alvast een nieuw paspoort aanvragen. Die van mij is nog maar 10 maanden geldig. En voor de documenten moet ie minimaal nog 18 maanden geldig zijn.

Ook krijgen we deze week het bemiddelingsovereenkomst!!

Geplaatst

Ivfsh: voor zo ver ik begrepen heb (en het staat vast op www.adoptie.nl) wordt een adoptieprocedure uitgesteld tot je kindje 1 jaar is. Of daar de voorlichtingsbijeenkomsten of het gezinsonderzoek door de RvdK mee wordt bedoeld weet ik niet. Als je je BKA (geen BKR, dat heeft met schulden te maken ;-) ) nummer aanvraagt zul je het snel genoeg horen denk ik. Voor jullie sowieso natuurlijk anders omdat jullie momenteel niet in NL wonen. In het nieuwe stelsel moet je volgens mij binnen een maand of 4 na aanvraag van het BKA nummer een 1e informatiebijeenkomst volgen. Dat is voor jullie misschien lastig? Of wel te combineren met bezoek aan NL?

Het stukje dat Wannebemom heeft gekopieerd gaat over een tweede keer adopteren. Kan me de verwarring wel voorstellen want de informatie op de website is niet héél helder geordend en niet altijd even makkelijk te vinden via allerlei linkjes in onderwerpen, is mijn ervaring.

Raba: jullie gaan ook lekker vlot! Voor welk(e) land(en) en vergunninghouder willen jullie gaan?

Resa: wij gaan idd eerst nog verder in het medische traject. Hopelijk komende week een cryo tp. Hoe is jouw cryo tp gegaan gisteren? Is ie goed ontdooid?

Geplaatst

Hee meiden,

Bedanky voor jullie reacties. We zullen het afwachten. Bizarre regels allemaal... Het liefst maken we de procedure in China af, eens kijken o ons dat gaat lukken. We hadden net nog eens ons dossier erbij gepakt.... Poeh... Het zou heel frustrerend zijn als we alles weer opnieuw moeten gaan doen. Wij hebben onze situatie voorgelegd aan ministerie van veiligheid en justitie, we wachten het af. We kregen trouwens een zeer uitgebreide en sympathieke reactie van bemiddelaar meiling. Kreeg meteen een heel goed gevoel bij hun!

Ik ga jullie volgen, als wij meer weten laat ik t jullie weten!

Geplaatst

@ivsh; ik ben heel benieuwd!!! weet idd wel dat uit onze via cursus no 2 stellen ineens spontaan zwanger waren. zij moeten wachten tot hun kindje 1 jaar is en dan opnieuw gezinsonderzoek. (geloof wel maar 1 gesprek). Maar jullie situatie is natuurlijk wel bijzonder.

Wij zitten ook bij meiling. en tot nu toe bevalt het prima!! snel reactie op vragen. je hebt wel bij hen 3 intakes(algemene,special need en landenintake)Bij kind en toekomst hoef je maar 1x te komen. Achteraf vinden we het juist erg fijn dat het 3 intakes waren. elke keer is er weer zoveel informatie!! Na de intakes gaat het dan momenteel wel lekker snel met de voorstellen. Verschil met Kind en Toekomst is bijv. ook dat ze bij meiling zelf matchen en bij K&T je vaak moet schrijven op special focus kindjes. Is dus ook maar net wat je zelf fijn vind. Bij meiling moet er geloof wel een extra begeleider (bijv. opa/oma) mee als je je kindje mee wil nemen dat jonger als 6 jaar is.

Voor ons nog niet van toepassing dus.

@raba; joehoe 4 mei is volgende week al!!!

@resa+dee; veel succes met de eskimootjes!! spannend zeg....

Geplaatst

Hee meiden,

Ik wil jullie even laten weten dat onze laatste cryo goed ontdooit is. Echt niet verwacht! Nooit eerder hebben we een cryo gehad. Heel erg spannend, dat allerlaatste medische kansje.

Vandaag hadden we de laatste VIA. Na de VIA zijn we met het merendeel van de groep gaan lunchen. Twee andere stellen konden helaas niet mee. Wel hebben we e-mailadressen uitgewisseld en zijn we van plan over een aantal maanden nog eens af te spreken.

Over 1,5 maand kunnen we de medische keuring verwachten en in juli het gezinsonderzoek. Spannend allemaal!

@ Ivfsh, in onze groep zit een stel wat een kindje heeft van 1,5 jaar. Volgens mij mag je wel alvast inschrijven en de VIA volgen dus. Zij hebben zich net na de geboorte van hun dochter ingeschreven.

@ Raba, dat schiet op! Spannend hoor!

Geplaatst

Lieve mensen,

Adoptie is een veelbesproken onderwerp, vaak niet altijd even positief.. Helaas, want er zijn ook enorm veel adopties die wél positief zijn verlopen!

Voor mijn afstudeerscriptie wil ik u graag vragen om mijn enquête in te vullen.

Het kost maar 2min van uw tijd want het is een korte enquête..

Als u op onderstaande link klikt komt u gelijk bij de enquête.

Link:

http://www.thesistools.com/web/?id=267140

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Amy

Geplaatst

@amy; succes met je scriptie. Op dit topic zitten vnl mensen die nog gaan adopteren. Dus ik denk weinig mensen die al de enquete in kunnen vullen.

@resa; super; nog een laatste kansje met de cryo. Wel heel spannend allemaal zeg. Ik hoop natuurlijk dat ie blijft plakken. Maar mocht het niet zo zijn dan kan je

in ieder geval weer verder. (stel je voor dat je nu dan pas je bka-nummer ging aanvragen...kun je gewoon nog ff een jaar gaan wachten).

@raba; nog een paar daagjes en dan inlezen. dat gaat toch weer snel he. Ben je ook zo benieuwd wat er over jullie verteld wordt?? In ieder geval weet je dan 100% zeker dat je een BT gaat krijgen. Wij wisten het ook wel voor 99,9% zeker, maar die 0.01% onzekerheid blijft toch spannend.

Gisteren zijn we terug gekomen van weekendje londen. En.... de bemiddelingsovereenkomst bij de post!! Jippie!!! Meteen ondertekend en op de brievenbus gedaan. Ook meteeen al de 750 euro over gemaakt. Over een paar weekjes mogen we dan op landenintake en dan beginnen met de documenten verzamelen.

Geplaatst

Yes wannabenom al weer de bo super. Dat gaat dan snel. Gefeliciteerd alvast

Nu onderweg voor het rapport wat zal erin staan?

Geplaatst

Goed rapport Yes we krijgen een bt. Eerst op vakantie vertrekken morgen naar denemarken voor een week. Hopelijk ligt die op tafel als we thuis komen.

Geplaatst

Proficiat Raba!!!

Fijn dat jullie dat nog voor jullie vakantie hebben gekregen. Nu lekker een weekje genieten en dan ligt ie wrs. al in de brievenbus als jullie thuis komen!!!

Al een idee bij welke vergunninghouder jullie gaan inschrijven??

Geplaatst

Thanks meiden we vinden het erg lastig welke vergunninghouder trekken naar skt en nas en meiling en stichting afrika. Na de vakantie gaan we met de stichtingen bellen. hoe hebben jullie de keuze kunnen maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden