Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat het eerste gesprek goed is gegaan, Herma!! Op naar het 2e gesprek.

En Armanda, wij beginnen 18 januari met de STAP-cursus. Ik dacht eerst dat dit niet mocht, omdat we al op de wachtlijst staan van een land. Maar blijkbaar kan dit samen gaan. Hebben ze daar bij jullie iets over gezegd?

Groetjes

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wij hebben de adoptie even stilgezet. Omdat je niet meer in de molen mag zitten.

April moeten we beslissen of we ermee doorgaan.

Vind het wel moeilijk omdat we nog niet willen stoppen.

Hoe doen jullie dat.

Vertellen jullie het wel of niet dat jullie nog bezig zijn?

De eerste rekening is al binnen van 900 euro wel een hoop geld.

Die moeten we als we in april doorgaan wel betalen.

Geplaatst

Hai ladies,

marli01, bedoel je met STAP cursus de 4 avonden voor Pleegzorg? Gaan jullie dan ook voor deelpleegzorg?

bij pleegzorg weten ze dat wij nog een vierde ICSI willen doen, maar niet wanneer.

We zijn nog niet officieel aangenomen maar wel zo goed als, want zometeen gaan onze opmerkingen op het eindrapport de deur uit.

ze weten trouwens niet dat we op de lijst staan voor adoptie. het gaat ze ook niet aan vind ik.

ik begrijp dat je als je op de wachtlijst staat van adoptie, je wel moet aangeven of je nog aan het dokteren bent.

tegen die tijd (dat wij eindelijk 's aan de beurt zijn) zijn we allang al uit gedokterd, want we gaan deze maand onze 4e icsi doen en ik denk niet dat we ooit nog een 5e icsi gaan doen als deze niet lukt...

zolang ons niets gevraagd wordt, zeggen we het sowieso niet. er wordt al meer dan genoeg in je keuken gekeken, ja toch?

900 eurie is idd veel geld zeg Raba. dan moet je idd wel zeker weten of je doorgaat of niet... moeilijke beslissing!

groetjes,

Geplaatst

@raba; 900 euro is inderdaad veel geld. Maar als je kijkt wat adoptie uiteindelijk kost (15-20.000 euro) is het niet zo heel veel.

Misschien wel als je uiteindelijk de VIA niet gaat doen. Ik neem trouwens aan dat je de 900 euro voor de VIA bedoeld??

Je mag tot en met de VIA gewoon nog in de MMM zitten hoor. Pas met de raadsgesprekken moet je helemaal gestopt zijn.

Ik ben zelf toch wel blij dat we toch de stap genomen hebben om toch al de VIa te gaan doen. Dan hebben we dat ook maar alvast gehad. Veel van onze cursusgenootjes waren ook echt een jaar aan het wachten voor de VIA. Terwijl wij ondertussen druk bezig waren met de MMM.

En misschien dat als ik ooit nog zwanger wordt toch misschien ook nog wel een tweede kindje zou willen adopteren.

@herma; fijn dat jullie het raadsgesprek al gehad hebben. En gelukkig al weer snel de tweede!! Vragen ze meteen ook al van alles over special need?? Of komt dat later pas??

Geplaatst

ik vind het zo moeilijk want breed hebben we het niet. En als deze poging niet lukt dat moeten we het zelf betalen en daar moeten we al geld voor gaan lenen. Maar we willen zo graag een kindje. Het is zo oneerlijk.

Geplaatst

raba, ja het is ook onwijs oneerlijk! dat het al zo moeilijk is, en dan ook nog zo veel geld moet kosten (en zo veel tijd, pijn, energie, frustratie, etc).

wannabemom, wij staan er ook zo in. mocht ik toch zwanger worden van de 4e icsi, dan willen we denk ik alsnog een kindje adopteren. tenzij ik een tweeling krijg, haha, dan zijn we gelijk klaar ;-) . of anders pleegzorg. raba, daar kan je ook altijd nog over nadenken wanneer je aan nieuwe stappen toe bent. dat kost niets en is wel heel bijzonder om te doen!

Geplaatst

@raba; het is inderdaad ook oneerlijk!! Dat voor sommigen de kans om kinderen te krijgen (zelf of via adoptie) soms een kwestie van geld is. Ik hoop voor jullie dat het gewoon eens raak is of dat je de loterij wint!

En dat terwijl het helemaal niet zo is dat als je veel geld hebt je automatisch je kinderen veel kan bieden. (en andersom). Bij mij thuis hadden we het vroeger ook niet heel breed(we waren ook zeker niet arm) maar daar heb ik als kind nooit veel van gemerkt.

Wel ben ik blij dat mijn man en ik nu beiden een goede baan hebben zodat we flink kunnen sparen. (ca 500-1000 euro per maand).Dat scheelt een hoop stress voor ons. Ik bedoel; het lijkt me zooo frusterend dat je er echt alles voor over hebt om kinderen te kunnen krijgen en dat het dan niet kan omdat het financieel niet lukt. Ik kan me soms ook mateloos ergeren aan al die beroemde mensen in amerika (bijv. brad pitt) die zomaar even een hele rits kids kunnen adopteren en dan ook nog eens tegelijkertijd zelf kinderen krijgen....

Geplaatst

gisteren een goed gesprek met een goede vriend gehad.

Hij zei dit is het laatst waar je, je druk over moet maken (geld). Ik betaal het anders wel die 900 euro.

En de rest mag je bij mij lenen. Ik gun het jullie zo graag en heb er echt van alles voor over om jullie wens in vervulling te laten gaan.

Ik schoot vol en hij ook. Had dat nog nooit bij hem gezien. Wat was dat heftig. Mijn man was er niet bij die zat op de wc.

Ik vind het zo lief. Maar het voelt zo dubbel. Stel dat we het van lenen. Dan voel ik me wel schuldig en ik weet niet hoelang het duurt voordat we het terug kunnen betalen. En stel de vriendschap gaat ooit stuk en dan.

Vind het eng. We moeten nog goed hierover nadenken. Maar jeetje wat een super vriend is dit toch.

Geplaatst

He meiden,

Wij beginnen ook steeds vaker (letterlijke) dromen over adoptie te hebben... dat er ineens "een chineesje" (ons symbool voor adoptie) bij ons aanbelt. Mijn man werd er vanochtend wakker mee. Vond ik wel lief en het eerste signaal van hem, dat hij er wel voor openstaat. ;-)

Misschien toch maar eens informatie gaan verzamelen! Waar kan ik dat het beste doen, iemand tips? Het gaat met name om de leeftijd van mijn man (bijna 42).

Benieuwd naar jullie stappen en ervaringen ook!

Geplaatst

miki...je kunt het beste eens gaan lezen op de site: www.adoptievoorzieningen.nl

Hier vind je van allerlei info over verschillende organisaties en over de eisen die er per land gesteld worden.

Nog even over dat geld voor de cursus...wij hebben in september ook die 900 euro betaald en konden onverwachts snel alsnog voor een behandeling en hadden financieel gezien dat geld toen weer nodig. We hebben het toen weer teruggestort gekregen. Wij mochten in januari beginnen met de cursus maar hebben alles gecanceld. Wat je wel kan doen is dat bedrag betalen en vervolgens moet je binnen drie jaar de cursus gedaan hebben. Dat geeft dus qua tijd wat meer ruimte mocht je nog bezig zijn met een behandeling. Wij vonden het niet prettig om de cursus tegelijk te doen met een lopende behandeling.

Wij gaan ons over een paar maanden weer inschrijven zodat we dan over een jaar alsnog kunnen starten met de cursus mocht dat nog nodig zijn...

Geplaatst

Jeetje meiden, wat heb ik een respect voor jullie. Het adoptie traject is enorm zwaar en jullie moeten aan zo veel eisen voldoen!

Ik zelf kies niet voor adoptie, waarom weet ik eigenlijk niet. Maar mijn gevoel zegt nee.

En klopt het ook dat de oudste partner niet ouder mag zijn dan 40 jaar tov het kindje?

:toppie:

Groetjes Guusje

Geplaatst

Leeftjdsgrens gevonden: http://www.adoptie.nl/p/1221/veelgestelde_vragen_over_de_adoptieprocedure/

"Gelden er leeftijdsgrenzen voor aspirant-adoptieouders die zich aanmelden voor de adoptieprocedure?

Aspirant-adoptieouders die zich aanmelden voor de Nederlandse adoptieprocedure mogen niet ouder zijn dan 41 jaar. Hierop wordt een uitzondering gemaakt voor aspirant-adoptieouders van 42 tot 46 jaar die bereid zijn om een kind van twee jaar of ouder of een kind met een medisch probleem op te nemen. Tijdens het IBO-onderzoek (IBO staat voor Instrumentarium Bijzondere Omstandigheden) wordt gekeken of de aspirant-adoptieouders voldoende in huis hebben om juist deze kinderen in hun gezin op te nemen."

Gebeld ook en ik begrijp dat de leeftijd bij het aanmelden niet perse geldt, maar de leeftijd die je hebt op het moment dat je beoordeeld wordt. In ons geval zit een baby er dus zeer waarschijnlijk niet meer in. En ik denk ook dat daarmee adoptie ook vervalt. Pleegzorg komt al wel vaker ter sprake...

Geplaatst

Hoi Dames,

Ja ik kijk wel goed terug op het eesrte gesprek maar ook een beetje onzeker. Wij hebben in okt. nog een 4e ivf poging gedaan en dat vondt ze niet zo goed volgens mij. Het mag wel hoor, je mag tijdens de via cursus nog gewoon in de mmm zitten. Maar dat kan ook overkomen alsof je je iegen kinderloosheid nog niet verwerkt hebt. Ze zei , toch niet afgelopen oktober? Dus ik uhhh... ja.

Geplaatst
miki...je kunt het beste eens gaan lezen op de site: www.adoptievoorzieningen.nl

Hier vind je van allerlei info over verschillende organisaties en over de eisen die er per land gesteld worden.

Nog even over dat geld voor de cursus...wij hebben in september ook die 900 euro betaald en konden onverwachts snel alsnog voor een behandeling en hadden financieel gezien dat geld toen weer nodig. We hebben het toen weer teruggestort gekregen. Wij mochten in januari beginnen met de cursus maar hebben alles gecanceld. Wat je wel kan doen is dat bedrag betalen en vervolgens moet je binnen drie jaar de cursus gedaan hebben. Dat geeft dus qua tijd wat meer ruimte mocht je nog bezig zijn met een behandeling. Wij vonden het niet prettig om de cursus tegelijk te doen met een lopende behandeling.

Wij gaan ons over een paar maanden weer inschrijven zodat we dan over een jaar alsnog kunnen starten met de cursus mocht dat nog nodig zijn...

Dit maakt me blij. Dat je het ook terug kan krijgen. Ik dacht eenmaal betaald en je bent het kwijt.

Geplaatst
He meiden,

Wij beginnen ook steeds vaker (letterlijke) dromen over adoptie te hebben... dat er ineens "een chineesje" (ons symbool voor adoptie) bij ons aanbelt. Mijn man werd er vanochtend wakker mee. Vond ik wel lief en het eerste signaal van hem, dat hij er wel voor openstaat. ;-)

Misschien toch maar eens informatie gaan verzamelen! Waar kan ik dat het beste doen, iemand tips? Het gaat met name om de leeftijd van mijn man (bijna 42).

Benieuwd naar jullie stappen en ervaringen ook!

Testr, ik zou snel een BKA-nummer aanvragen. Als je man al 42 is, moet je namelijk een andere procedure gaan volgen.

Succes!!

Geplaatst
Leeftjdsgrens gevonden: http://www.adoptie.nl/p/1221/veelgestelde_vragen_over_de_adoptieprocedure/

"Gelden er leeftijdsgrenzen voor aspirant-adoptieouders die zich aanmelden voor de adoptieprocedure?

Aspirant-adoptieouders die zich aanmelden voor de Nederlandse adoptieprocedure mogen niet ouder zijn dan 41 jaar. Hierop wordt een uitzondering gemaakt voor aspirant-adoptieouders van 42 tot 46 jaar die bereid zijn om een kind van twee jaar of ouder of een kind met een medisch probleem op te nemen. Tijdens het IBO-onderzoek (IBO staat voor Instrumentarium Bijzondere Omstandigheden) wordt gekeken of de aspirant-adoptieouders voldoende in huis hebben om juist deze kinderen in hun gezin op te nemen."

Gebeld ook en ik begrijp dat de leeftijd bij het aanmelden niet perse geldt, maar de leeftijd die je hebt op het moment dat je beoordeeld wordt. In ons geval zit een baby er dus zeer waarschijnlijk niet meer in. En ik denk ook dat daarmee adoptie ook vervalt. Pleegzorg komt al wel vaker ter sprake...

Ik lees nu pas je volgende reactie, Testr.

Een baby zit er inderdaad niet meer in, als 1 van de beide ouders 41 jaar of ouder is. Dit geldt voor ons ook. Bij ons wordt het een kind vanaf 2 jaar.

Geplaatst
Hoi Dames,

Ja ik kijk wel goed terug op het eesrte gesprek maar ook een beetje onzeker. Wij hebben in okt. nog een 4e ivf poging gedaan en dat vondt ze niet zo goed volgens mij. Het mag wel hoor, je mag tijdens de via cursus nog gewoon in de mmm zitten. Maar dat kan ook overkomen alsof je je iegen kinderloosheid nog niet verwerkt hebt. Ze zei , toch niet afgelopen oktober? Dus ik uhhh... ja.

Komt goed hoor, Herma!! Succes met jullie volgende gesprek!!

Geplaatst

Dank je Marli!

Herken jij dat ook dat je onzeker werd na het gesprek? We hebben alles gezegd zoals het was, maar ik hoop ook dat we het een en ander nog kunnen verduidelijken in een volgend gesprek.

Geplaatst

Herma, ik was ook onzeker na het gesprek. Zo'n raadmedewerk(st)er beslist uiteindelijk of jullie wel of niet geschikt zijn voor adoptie en dat is nogal wat! Wij zijn in het tweede gesprek ook nog teruggekomen op zaken uit het eerste gesprek. Dit is allemaal alweer een jaar geleden, wat vliegt de tijd.

Geplaatst

He Marli, ik ga het aankaarten tijdens onze vakantie. Als we terugkomen is hij nog net niet 42. Dat is toch wel een concrete aanleiding voor zo'n gesprek. Iets wat we steeds vermeden hebben eigenlijk, alleen maar kort "is toch niets voor ons". Maar is het dat echt? Onze ogen en harten beginnen toch wel iets meer open te gaan richten ander vormen. Hoe dan ook mooi, een onderstreping van onze (gezamenlijke) wens.

Geplaatst

@Herma;

Ik kan me jullie twijfel best wel voor stellen hoor. Maar toch een vreemde reactie op jullie laatste ivf-behandeling. Ik bedoel; iedereen heeft toch een eigen manier om hun eigen kinderloosheid te verwerken?? En er zijn toch ook stellen die na adoptie nog biologische kinderen krijgen??

Voor ons is het besef dat we misschien wel nooit biologische kinderen krijgen al begonnen voor we met de ivf begonnen. dat is al weer ruim 1 jaar geleden. Toen hebben we ook meteen het BKA-nummer aan gevraagd. We doen nu nog wel ivf/icsi, maar soms praten we al een beetje over "als wij gaan adopteren".

Als we klaar zijn met de behandelingen gaan we ook meteen door naar de raadsgesprekken....

Wanneer is jullie 2e gesprek??? Veel succes er mee.

Geplaatst

wij hebben as woensdag het 2e gesprek. Dan komt onze levensloop ter sprake die we vorige week hebben toegstuurd. Daar komt ook het ivf traject ter sprake en kunnen we een en ander nog verduidelijken. Ze moet ook alles onderzoeken en uitsluiten. Omdat wij pas zo kort het traject hebben afgesloten. Jullie horen as dond meer hoe het gegaan is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden