Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd al wel een beetje met jullie meegelezen en net besloten om me aan te melden om met jullie mee te kletsen :)

Mijn man en ik hebben vanaf 2009 een kinderwens die tot op heden niet in vervulling mocht gaan. We hebben een aantal IUI en ICSI behandelingen achter de rug. Vorig jaar kregen we te horen dat de kans op een kindje voor ons eigenlijk heel erg klein was. Wonderen bestaan maar we moesten er niet meer op hopen. Na een hele heftige tijd hebben we gekozen voor adoptie, het lijkt er op dat onze wens dan toch in vervulling zal gaan! :)

We hebben in december een BKA nummer aangevraagd en hebben aankomende dinsdag de eerste VIA bijeenkomst van de 6 (de rest zal zoals de planning nu is van november '13- januari '14 volgen).

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom bruin!

Leuk dat je met ons mee gaat schrijven. Ik hoop dat je veel steun gaat hebben hier. Ik ben benieuwd hoe de eerste bijeenkomst voor jullie gaat zijn.

Geplaatst

Spannend ook weer voor alle nieuwe meiden.. Ik vond de bijeenkomsten van de VIA erg leuk. We hebben nu nog steeds veel contact met de mede adoptiemoeders.. Leuk om elkaars proces te volgen.

We gaan waarschijnlijk voor China. Mijn man is al 42 en dan willen we niet meer jaren wachten.. Aankomende dinsdag gaan we naar de bijeenkomst van wereldkinderen. Die gaan ook voor ons bemiddelen. Ik heb daar goede verhalen over gehoord. En dan kan het ineens heel snel gaan.. Zo spannend allemaal..

Geplaatst

Welkom bruintje!!

Toch een behoorlijke stap he om nu definitief voor adoptie te gaan kiezen. Maar waarschijnlijk geeft het ook een soort van rust. Hebben jullie de eerste via al gehad?? En hoe was

het gegaan?? Ik weet dat het nu net iets anders gaat als toen wij VIA hadden.

@margot; fijn dat jullie nu weten dat het wrs. china gaat worden. Wat zal 2013 spannend worden. Want als alles zo snel blijft gaan heb je hele grote kans dat er in 2013 nog een telefoontje gaat komen. Oftewel nog maar 9 maanden voor 2013..... Is natuurlijk ook afhankelijk van je sn en leeftijdwensen.

Geplaatst

Het is zeker zo dat wij ons realiseren dat het best snel kan gaan. Ons rapport ligt als het goed is bijna bij de vergunninghouder. Wij gaan voor wereldkinderen. Een week geleden lag de BT op de mat.. Mooi moment waar we even een glaasje op gedronken hebben.

@wannabemom mag ik vragen welke SN sjeng heeft? Wij moeten nu een lijstje gaan maken en eigenlijk vind ik het wel heel lastig..

Geplaatst

Margot; ik stuur je even een berichtje over sjeng's SN. Maar wij vonden dat ook wel het moeilijkste van alles. Wat wel en wat niet.... Ik zag op de site van wereldkinderen dat ze nog steeds ouders voor china zoeken. Ben echt benieuwd hoe snel alles zal gaan bij jullie. Wij hebben inderdaad ook het wel eventjes gevierd toen we de BT kregen. Is toch zeker een klein feestje waard!

Geplaatst

@ Margot, wij hebben dat ook eventjes gevierd ja! Een borrel met beste vrienden en naaste familie zelfs. Ik vond de BT een bijzonder mooi moment.

Wat fijn dat jullie al duidelijk hebben welke vergunninghouder en ook het land waarschijnlijk. De sn blijft moeilijk. Eigenlijk kun je daar nauwelijks een keuze in maken. Erg lastig om het in te schatten ook.

@ Raba, gaaf hè die banner hihihi!

Ik ben gisteren thuis gekomen uit Mexico. Ik ben 9 dagen met mijn moeder op vakantie geweest. We hebben 4 volle dagen rond gereisd, en nog 2,5 dag strand. Helaas zijn we de laatste nacht allebei ziek geworden, zal wel iets met het eten geweest zijn. Gelukkig ging de terugvlucht wel ok. Ik had gisteren nog wat krampen en een beetje diarree, maar mijn moeder is nog goed ziek en ligt nog steeds op de bank. Nare afsluiter van een mooie en bijzondere vakantie :(

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal, bedankt voor jullie welkom! :) We hebben de eerste VIA bijeenkomst inmiddels al weer een maand geleden gehad. Het was een prettige bijeenkomst waarin we veel informatie kregen. Jammer is wel dat het bij de eerste keer nu een hele grote groep ontmoet terwijl je de rest met hele andere mensen kan hebben (die zijn dan wel met dezelfde koppels). Volgens de planning die op de website staat hebben we van nov '13- jan '14 de andere 5. We proberen voor onszelf nu te ontdekken uit welk land we graag zouden willen adopteren en welke special needs veel voorkomen en hoe we daar dan tegenover staan. Best lastige keuzes!

Geplaatst

Jeetje, hebben ze die bijeenkomsten nu dan veranderd? Wij hadden 6 bijeenkomsten met 15 mensen. Ik heb wel gehoord dat ze de bijeenkomsten steeds op minder plekken aan gaan bieden. Wij hadden mazzel, we wonen in arnhem en hadden de cursus in arnhem.. maar andere stellen kwamen van veel verder weg.

De keuzes die je moet maken zijn enorm.. Het ligt er ook heel erg aan hoeveel tijd je hebt.. Veel dingen worden ook wel vanzelf helder..

Veel succes

Geplaatst

Klopt, het zijn nog steeds 6 bijeenkomsten maar de eerste is algemeen met een grotere groep. De overige 5 zijn met een kleinere groep (en ook alle bijeenkomsten met dezelfde mensen).

Geplaatst

Ja dat klopt helemaal! Wij hebben over 1,5 week de 2e bijeenkomst, met een vast clubje. De eerste bijeenkomst is een informatieve voorlichting waarin mensen zich kunnen orienteren op het adopteren. Dit kost eenmaal 210 euro.

Dit is veranderd zodat mensen die twijfelen over adoptie zich na de eerste infomiddag kunnen bedenken. Dit scheelt geld en uitval in de verdere bijeenkomsten

Zo heb ik dit me laten vertellen althans!

Geplaatst

Wat leuk dat jullie ook nog vooraan in de procedure zitten. Wij moeten nog even geduld hebben tot november maar de tijd gaat hard zat, we hebben ons in december '12 aangemeld en hadden in maart de 1e bijeenkomst. Zijn jullie er al uit welke vergunninghouder/land het gaat worden? Wij zijn nu druk bezig met informatie vergaren en hebben in de komende weken ook wat dagen in de planning dat we naar open huizen gaan enz. Verder hebben we ons aangemeld voor de special need bijeenkomst in juni van stichting adoptievoorzieningen.

Geplaatst

@lifelikethis; super over 1,5 week al de VIA bijeenkomsten!! Fijn dat er nu weer wat gaat gebeuren he. Hopelijk hebben jullie net zo'n gezellige club mensen als wij hadden. Moet zeggen dat ik daar heel veel herkenning vond. Wij hebben nog steeds met enkele stellen contact. @bruintje; goed dat jullie nu al bezig zijn met oriënteren. Vaak zijn die open dagen maar een keer per jaar. En tja over een jaar heb je misschien de VIA al gehad.

Geplaatst

Dankje Wannebemom! Ja het is, zo achteraf gezien, wel snel gegaan! Terwijl we vorig jaar juni onze eerste bijeenkomst hadden. Dus een jaar later pas! Nouja, gelukkig mogen we volgende week voor t eggie!!

Ik ben ook benieuwd naar de stellen die we zullen ontmoeten.. lijkt me heel spannend om het samen te beleven!

@ bruintje: We weten nog niet veel, we denken aan a new way, om in de VS te adopteren, maar ook China ligt aan ons hart.

Het enige is dat ik pas over 1,5 jaar 30 wordt en ik dat zonde extra wachttijd vind. ( alhoewel dat zolang vast wel zal duren ) Ik lees alleen dat China nu snel doorstroomt.

Maar we gebruiken de VIA ook om ons te orienteren, we gaan ons nu nog niet vastleggen. Stapje voor stapje...

groetjes!

Geplaatst

Hoi allemaal ,ben een tijdje weggeweest van dit forum , jaren ivf gehad , en zins vorig jaar juni gestopt, naar lang nadenken en veel verdriet moeten verwerken gaan wij voor adoptie , gister de via afgesloten , en dacht word nu weer tijd om me hier te melden:).

Zal me persoonlijk verhaal binnekort even bijwerken want mijn verleden is niet belangrijk , maar de toekomst des te meer!

Geplaatst

Margot spannend China. Zie aan wannebemom hoe snel het kan gaan.

Wij hebben donderdag onze intake. Spannend ben erg benieuwd. Het is helaas wel stil met voorstellen. Dus hopelijk is er snel weer een voorstellen regen. Iemand die op nr 13 staat van de wachtlijst heeft hopelijk dit jaar een kleintje. We hebben inmiddels meer contact met elkaar. En hebben besloten om actief deel te nemen aan de project groep van S.Tich.ting. Af.r.ika. Ik en M zijn bezig om een recep.tenbo.ek te schrijven met daarin ethi.opische en Kenia.anse recep.ten. Afgelopen zondag hebben we gekocht. Ik heb een gerecht met Lam gemaakt en inj.era ( dat is een pannenkoek van tef.fm.eel) Degene die de pelgri.m.code kijken hebben dat vast wel gezien. Injera is een heel lastig om goed te maken. Dus nog flink oefenen. Maar het smaakte wel. Ik heb ook een car.rot.cake gemaakt met amande.lmeel en ei en ste.via en wortel. Het was erg lekker. We hebben lekker gesmuld. M. had dorowat kip en tilapiavis gemaakt. Smaakt allemaal erg lekker. En de mannen hebben het voorgeproefd en het viel in de smaak. Geeft afleiding om hier mee bezig te zijn. En vind het ook leuk om te weten wat de stich.ting naast adopteren nog meer voor Af.rika doet. Wij doen de ethi.opisch.e gerechten en 2 andere de ke.ni.aanse. Dit willen ze dan voor de kerst uitbrengen en dan verkopen en dan gaan de opbrengsten naar de stichting.

Geplaatst

Heb een vraagje, heb me maandag aangemeld voor de speciaal need group van Yahoo , ik hoop hier meer info te kunnen vinden , is nu donderdag heb wel een voorstel mailtje gehad ingevuld en weggestuurd maar krijg nu geen reactie meer, jullie snappen dat wij staan te poppelen om ons meer te kunnen verdiepen:)

Duurde het bij jullie ook lang?

Geplaatst

Is gelukt ben nu aangemeld, moet zeggen niet echt overzichtelijk ;p of ik ben te blond.

Vanochtend Wereldkinderen even gebeld , 40 minuutjes in de wacht heb nu een mail gestuurd ben benieuwd of ik hier antwoord opkrijg.

wil graag wat info betreft zuid Afrika

Geplaatst

Raba, wat een prachtig initiatief!! Hoe was de intake?

Zomerzotheid, welkom :)

Is er al zicht op raadsgesprekken? Loopt dat goed door op het moment?

Geplaatst

Ik heb begrepen van de via curcus leidsters dat het eigelijk gelijk door loopt, maandag hebben we het afgerond gister hadden we de brief binnen dat onze aanvraag al naar Haarlem was verstuurd.

Dus ik hoop snel wat te horen , ook al gaan wij wel de hele maand mei op vakantie , is fijn om te weten dat er dan een afspraak staat.

Omdat er maar weinig mensen echt nog willen of kunnen adopteren , gaat het allemaal wel een stuk sneller, zelfs Wereld kinderen aan de telefoon gehad , en die vertelde dat als je voor een Schisis open staat je echt binnen een paar maanden een mooi kindje kan ophalen.

Nu weten wij nog niet voor 100% of wij dit willen maar is zeker een goede optie:)

Ik zie dat jullie op de wachtlijst staan voor Nigeria dit is voor ons ook een land wat door ons hoofd speelt.

Geplaatst

De intake

Het was een goed gesprek van wel 2 uur.

We staan nu met potlood op de wachtlijst dus ons plekje staat bijna vast. Jippie.

Dat komt omdat we nog een keer terug moeten naar de raad. Er zijn 2 punten die niet duidelijk zijn in ons rapport.

Maar dat gebeurd vaker en is dus een formaliteit gelukkig.

En we mogen de eerste formulieren in orde maken. Als we dit geregeld hebben komen we met pen op de wachtlijst en staat onze plek vast.

Fijn om nu een stap verder te zijn. Hebben er een leuke dag daarna van gemaakt want het was donderdag zo mooi weer.

Heerijk terrasje gepakt in Deventer en lekker buiten gegeten zonder jas. Eindelijk lente gevoel. Leek wel zomer :).

Geplaatst

Klinkt goed Raba!!! Bijna de wachtlijst op, heerlijk. Hebben ze een indicatie van de wachttijd gegeven?

Dat gaat lekker snel dan, zomerzotheid. Eerst medische keuring neem ik aan?

Was dat voor China waar je voor belde? Wij staan ook open voor een schisis maar Nigeria gaat niet zo snel over het algemeen. Twee jaar gemiddeld voor ons dossier. Een kindje tot 36 maanden en operabele 'lichte' sn waarvan schisis de 'zwaarste' is. Al is zwaar en licht persoonlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden