Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Vianne!!

Welkom op dit topic. Wij hebben gelukkig eigenlijk bijna alleen maar positieve reacties gehad op ons adoptie-avontuur destijds. Moet wel zeggen dat ik er niet altijd meteen aan toevoegde dat we voor een SN kindje gingen. Voor ons maakte dat namelijk ook weinig verschil. Onze ouders wisten het natuurlijk wel en moet zeggen dat alleen mijn schoonvader het een beetje lastig vond. Maar dan vooral voor ons; dat we een hoop zorgen zouden krijgen.

Maar nu hij eenmaal opa is, is hij supertrots natuurlijk. Zegt ook regelmatig tegen anderen wat sjeng allemaal al kan.

Tja die roze wolk; denk dat kinderen krijgen nooit alleen maar een roze wolk is. Ik bedoel; je kan ook een huilbaby krijgen en bijna iedere peuter heeft wel een peuterpubertijd.

Als ik sjeng soms vergelijk met kinderen in mijn omgeving vind ik dat we echt wel geluk hebben. Slapen en eten gaat prima. Heeft geen echte driftbuien(soms natuurlijk wel eens zeuren om een koekje oid)en ja als hij wil dan luistert hij ook best goed. Natuurlijk zijn er wel sommige dingen die we misschien net wat anders doen.

Zo gaat hij as zaterdag pas voor het eerst (na 10 maanden thuis) bij opa en oma logeren. Terwijl de dochter van mijn schoonzus(nu 5 maanden) er al ongeveer 10x een nachtje en zelfs een keer een weekend heeft geslapen. En we hebben het bewust zo geregeld dat hij 3 dagen thuis is(met papa of mama) en maar 2 dagen in de week naar oma of peuterspeelzaal hoeft.

En tja lang wachten?? Bij ons duurde het van bka tot thuis 3 jaar. Soms zeggen mensen dan pff wat lang zeg. Maar voor ons gevoel was het dus 3jaar medische molen+3 jaar adoptie= 6 jaar. En achteraf hebben we toch wel veel geleerd van de tegenslagen. En kunnen misschien ook wel wat sneller blij zijn met wat we hebben. Laatst vroeg iemand me nog of ik voor de tweede graag een meisje wilde hebben. Nou, dat maakt ons dus echt niet uit, terwijl ik dus echt wel genoeg mensen ken die voor een 3e gaan omdat ze hopen op een meisje....

Mirjam: succes met de raadsgesprekken!! Ben heel benieuwd hoe lang jullie moeten gaan wachten .

Geplaatst

shoot, net een heel stuk getypt, was in ondertussen weer uitgelogd, hele tekst weg!! Nou dan even de hoofdpunten snel:

Goeie tip van die facebookgroup, daar hebben we tzt vast wel wat aan!

Mirjam, zit je toch best al weer lang te wachten op zo'n raadsonderzoek, het is echt 1 grote oefening in geduld he!

Mijn zoontje is heel enthousiast, die wil een stapelbed "want dan kunnen we 's avonds gezellig kletsen mama!"

Ouders waren ook vrij snel om, schoonouders zien nog wat bokken en beren op de weg...

We denken ook wel eens aan een sibling, maar die zijn er maar heel weinig vanuit China. Iemand daar wel eens van gehoord, dat iemand een sibling uit China kreeg?? Misschien is dat ook wel te heftig voor onze zoon, 2 brusjes van ver in 1 x. Aan de andere kant hadden we ook een tweeling kunnen hebben van het ge-icsi. Maar ja das natuurlijk wel anders dan 2 kindjes die meteen al groter zijn... Zou de raad je als ervaren zien als je al 1 kind hebt en verder ook verschillende banen/vrijwilligerswerk hebt gehad in de zorg voor kids met handicaps??

In ieder geval kregen wij bij de info-bijeenkomst de tip dat we via hen wel in contact konden komen met gemengde gezinnen, dwz waar zowel adoptiekids als biologische kids zijn. Dat lijkt me sowieso wel goed om eens van te horen hoe het hen vergaat. Hoe beleeft jouw zoontje dat, lifelikethis?

@wannabemom, idd, kinderen krijgen is sowieso geen roze wolk, onze 5 jarige heeft ook zo zn fases en gedoetjes. Zonder adoptie te willen onderschatten; maar alle kinderen kunnen zo hun hindernissen en valkuilen hebben.

Oke, hoop dat de tekst nu wel gepost wordt...

Geplaatst

Mijn zoontje heeft heel veel zin in zijn nieuwe broertje of zusje. Omdat hij tegen die tijd 6 of 7 zal zijn begrijpt hij heel goed dat er een babietje komt. ( uit de VS adopteer je een baby )

Hij speelt en groeit op met zn nichtje van bijna 3 bijna dagelijks, dus eigenlijk ziet hij haar als zn zusje.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt.

Ik ben idd ook op zoek naar gemengde gezinnen om ervaringsverhalen op te doen.

Ik hoor ook niks van siblings uit China, maar je weet maar nooit. Wij staan ook open voor een tweeling uit de VS, alhoewel dit maar weinig voorkomt.

We hebben eindelijk een datum voor de raadsgesprekken! Ik was zo nerveus en het duurde allemaal lang dus we besloten het heft in eigen handen te nemen. Op de VIA werd dit afgeraden maar het werkt! even bellen en de volgende dag lag de uitnodiging opeens wel op de bus!

Over twee weken mogen we naar de Raad van Kinderbescherming in Rotterdam! Yes! eindelijk verder!

Nu gaan we eerst een weekje naar Turkije en de dag nadat we terugkomen zijn we aan de beurt!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey en hoe was het in Turkije, wij zijn naar Gran Canaria geweest, erg relaxed met mooi weer enzo!

Wel een beetje "traumatische" heenreis, alles wat mis kon gaan ging ook mis- vlucht gemist, boot gemist, zoontje oorontsteking enz. Maarrrrrr ik heb wel van mijn husband gewonnen met midgetgolfen, ha! Weliswaar met 1 punt verschil maar toch, kan ik weer jaren op teren!! Ik win namelijk nooit iets van hem! Midgetgolfen an sich is vrij suf maar ons zoontje vind dat echt helemaal geweldig. Al past hij de spelregels wel vrij fors aan in zijn eigen voordeel maar dat zien we dan maar door de vingers.

Ik ga eens even kijken of we deze zaterdag nog naar de open dag van wereldkinderen kunnen, wordt tijd dat we dat allemaal eens even uit gaan vinden, nu we toch wachten op de Via.

@ lifelikethis, Goed dat je er gewoon achter aan gebeld hebt, waarom raden ze dat af dan, is dat te pushy ofzo

Geplaatst

Weer terug uit Turkije, heerlijk gehad, echt mega luxe! Vooral fijn als je schoonouders alles betalen:happy3:

Gisteren was ons eerste gesprek met de RVK Rotterdam... Het gesprek ging super, na een uur had ze alles wat ze nodig had en ze gaf zelfs aan dat we dingen zeiden die ze graag wilde horen! Ze zag niet in dat het langer dan 3 gesprekken zou duren en dat we onze BT ergens half januari zouden kunnen hebben.. Die stomme feestdagen zitten ertussen dus vandaar dat het iets langer duurt.

Nu moeten we aan de slag met onze levenslopen schrijven en over twee weken krijgen we huisbezoek waar ook Joep bij betrokken wordt.

Idd Vianne, misschien zien ze het als too pushy maar ik vind dat we al overal zo lang op moeten wachten en we best het heft in eigen handen mogen nemen, daar waar het kan!

Hoe is het verder met iedereen? al ontwikkelingen?

Geplaatst

Hallo meiden

Al lang niks van me laten horen en ondertussen toch weer wat stappen verder. Ingeschreven bij wereldkinderen, documenten verzameld en die liggen nu in Den Haag om hopelijk zo snel mogelijk naar China te worden verzonden. Als het goed is zit ons deel er nu op.. Ik vind het wel een eindeloos traject.. Op ieder onderdeel is er wel iemand die loopt te slapen.. niks gaat makkelijk.. maar goed.. Voorlopig heb ik nog niks gehoord uit Den Haag.. dus ik hoop dat dat betekent dat de documenten in orde zijn..

Met onze Via groep houden we contact, leuk om ieders traject te volgen.. We hebben intussen al een baby in de groep.. iemand die toch zwanger werd.. Nog geen adoptiekindjes maar dat komt vast snel goed.

2013 wordt ons jaar niet meer maar 2014.. klinkt best goed!

• 2 weken later...
Geplaatst

Lang geleden ladies... En wat een ontwikkelingen. Het loopt lekker door allemaal, heerlijk om te lezen.

@lifelikethis: herkenbaar jouw eerste gesprek. Dat ging bij ons ook zo fijn en gemoedelijk. Dat gaf direct een euforisch gevoel.

@Vianne: nog niet eerder gezien... Welkom en leuk dat je meeschrijft!

@Raba: wat fijn van uiteindelijk toch die toestemming. Gefeliciteerd!

@Wannabemom: ik vind het zo heerlijk, die verhalen over Sjeng! Geweldig dat het zo goed gaat!

Hier verder geen nieuws. Still waiting!

Geplaatst

Hoi MArgot!!

Wat spannend zeg. Vanaf nu dus echt eindelijk een soort zwanger.

Hopelijk worden jullie dit jaar nog gebeld met een telefoontje! Zal toch niet meer zo lang meer duren mag ik hopen.

Ik las vandaag op het nieuws dat de een-kindpolitiek ook versoepeld gaat worden in china. Alleen maar positief. Maar ik denk wel

dat op de lange duur buitenlandse adoptie ook wel minder zal worden.

Hier gaat alles goed. Momenteel is Sjeng druk bezig met zingen van liedjes van sinterklaas, tekeningen voor sinterklaas knutselen bij oma en de creche en iedere dag sinterklaas-journaal zingen.

We genieten nog steeds iedere dag van ons kereltje. De brief voor het 2e BKA nummer ligt al klaar, maar het is toch anders als bij de eerste. Nu zijn we al ouders en is het nog een extra om dat nog een keer mee te mogen maken. Verder zijn we nog aan het wachten op een oproep voor de eerste operatie aan zijn handjes. Kan nog tot juni duren.... Dus nog even geduld. Hij krijgt nu wel

op maat gemaakte schoenen. Lopen gaat prima. Maar lange afstanden(langer als 1 km) of heel hard rennen is toch wel iets lastiger.

lifelikethis: super dat je al een positief gevoel hebt bij de raadsgesprekken. Hopelijk een goed begin voor het nieuwe jaar!

Geplaatst

hej wannebemom,

wat heerlijk dat het zo goed gaat met Sjeng.. Geweldig he, de Sinterklaastijd! Hij is al bijna een jaar bij jullie toch? wat gaat de tijd toch hard. Je kunt je vast niet meer voorstellen hoe het geweest is zonder hem.

ons raadgesprek die gister zou plaatsvinden, is verzet. De raadsmedewerker melde zich een dag van te voren af. We baalden heel erg maar de mevrouw in kwestie moest naar het zh.

Ik hoop dat we hierdoor niet te erg vertragen met de BT want ik wil DOOR!!!!!!!

maar goed, naar het zh gaan is nooit fijn, dus we mogen niet klagen. ( nouja een klein beetje dan )

Geplaatst

Ah wat jammer. Natuurlijk kunnen raadsmedewerkers ook ziek raken... Maar iedere week wachten is er weer een te veel. Hopelijk schiet alles verder op en gaat de kerstvakantie geen vertraging geven.

Geplaatst

we kregen net een mailtje van onze raadsmedewerker. We mogen as woensdag al langskomen en dan doen we het huisbezoek in het derde gesprek.

Echt super dat ze nog een plekje had voor ons in deze week. Heel blij mee!

Geplaatst

Ah Wannebemom, wat heerlijk om te horen.. Wij hopen volgend jaar de Sinterklaas ook zo intensief te beleven.. De documenten zijn intussen in China aangekomen. Nu nog even wachten op een login datum.. En dan is het maar afwachten.. Tja het voelt misschien wel een beetje als zwanger, maar dan weet je niet hoe lang je nog moet.. haha!

@lifelikethis het traject zit altijd vol met dit soort tegenslagen maar uiteindelijk komt het allemaal goed.. Voor welk land gaan jullie?

Geplaatst

Hoi MArgot!!

Gisteren las ik bij wereldkinderen dat er weer heel veel gematched is deze ronde....

Spannend voor jullie zeg. Weten jullie al of je er bij was?? En zo nee, dan heb je volgende maand toch weer best veel kans.

Iedere dag kans op een telefoontje..... Ik hoop dat het misschien nog wel 2013 mag zin.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met dit forum, maar had mij tot vandaag nog niet eerder geregistreerd.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een mama ben met een afgeronde adoptie.

Ik heb besloten om mij toch te registreren om een hart onder riem kunnen steken aan de mensen die al lang wachten.

Uit ervaring weet ik hoe dat is en kan ik ook vertellen dat het het lange wachten dubbel en dwars waard is. :-)

Geplaatst

Harstikke welkom proudmama , heel erg lief van je dat je ons een hart onder de riem wilt steken?

Mag ik vragen waar jullie kindje vandaan komt?

En ook omdat dit een eigelijk een forum is waar mensen naar toe komen die een vruchtbaarheids probleem hebben of jullie dit ook misschien hadden voordat jullie besloten om te adopteren?:)

Geplaatst

Hoi Zomerzotheid,

Dank je wel voor het welkom heten. :-)

Vruchtbaarheidsproblematiek is niet de juiste benaming, wat wel geen idee, maar bij ons lag het iets anders.

Ik werd wel zwanger, maar kon het kindje niet voldragen.

Uit medisch onderzoek bleek dat ik een bepaald stofje miste wat een verstoring in de groei van het kindje veroorzaakte.

Na miskraam nr. zoveel hebben mijn man en ik besloten te gaan adopteren.

En ook wij zagen dit als onze tweede kans op een gezinnetje.

Ik ben de trotse mama van twee Afrikaanse beauties (dochter en zoon, 1 adoptie). :-)

Geplaatst

Jeetje proudmama , wat heftig wel zwanger kunnen raken maar niet kunnen volbrengen ook een groot verdriet.

Onze voorkeru ging ook eerst uit naar Afrika ,maar omdat ik een wao heb vanwegen endometriose kwamen wij hiervoor niet in aanmerking .

Begrijp ik nu goed dat je met 1 adoptie 2 mooie kindjes hebt mogen krijgen , dat lijkt me ook geweldig?

Wij zijn nu aan het wachten op de speciaal need intake , maar dit duurt lang om de een of andere redenen zal binnekort maar eens gaan bellen.

Geplaatst

welkom proudmama,

juist leuk om een ervaringsdeskundige in het clubje te hebben!

wat mooi dat jullie kindjes uit Afrika hebben. Kun je wat over jullie procedure vertellen? of jullie lang gewacht hebben en hoe oud ze zijn??

ben wel een beetje nieuwsgierig!

wij hebben as 4 dec ons laatste gesprek met de RVK.

dus we hebben nog een hele weg te gaan!

Geplaatst

@zomerzotheid, jeetje wat vervelend dat jullie door je ziekte niet voor Afrika bemiddelbaar zijn.

Maar wel spannend dat jullie nu wachten op intake voor SN, ik hoop voor jullie dat ze snel bellen aangezien ze toch elke keer ouders zoeken.

Begint het al te kriebelen, het idee dat je over xxx maanden mama bent van zo'n klein kindje. :-)

Tot de dag dat wij onze kinderen in de armen mochten sluiten, kon ik het maar niet geloven dat de dag eindelijk was aangebroken dat ook wij een gezinnetje zouden worden.

@lifelikethis, oh wat fijn dat jullie volgende week het laatste gesprek met de rvk hebben.

Ik hoop op een mooi Sintcadeautje voor jullie, positief advies. :-)

Het kan idd een hele lange weg worden, hebben jullie al een voorkeur voor een land?

Wij hebben in 1 procedure een biologische sibling uit Afrika geadopteerd.

Het eerste stuk van onze procedure ging heel snel van BKA-op wachtlijst hebben we ongeveer 1,5 jaar overgedaan.

Daarna begon het lange wachten, elke keer werden de tijden tot voorstel en thuiskomst bijgesteld.

Na ruim 16 maanden wachten kregen wij dan eindelijk een heel mooi voorstel en daarna hebben we nog ruim 14 maanden moeten wachten op hun thuiskomst.

Elke stap in de procedure van wachten leek wel een eeuwigheid, maar sinds ze (vorig jaar zomer) thuis zijn vliegt de tijd aan onze neus voorbij haha....

Onze dochter is nu 6,5 jr en onze zoon 4 jr.

Ik weet nog goed hoe spannend ik elke stap in de procedure vond.

We hebben dan ook bewust bij elke stap stil gestaan door het een klein beetje te vieren door iets lekkers bij de thee of we kochten iets voor onze (toen toekomstige) kindjes.

Hopelijk lees ik hier snel weer positief nieuws. :-)

Geplaatst

Hoi Proudmama!

Leuk dat je hier komt meelezen en schrijven. Wat lang wachten zeg voordat jullie eindelijk mochten gaan. Ik vond 5,5 maand al heel lang. Maar jullie kregen meteen

ook dubbel geluk!! Kan me voorstellen dat met twee van die kindjes de tijd al helemaal snel gaat.

Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat we onze sjeng kregen. En we hebben het afgelopen jaar ook echt dubbel van alles genoten. Het is toch veel anders om al die feestdagen te vieren met zo'n klein bijzonder kereltje er bij.

Omdat het nu sinterklaastijd is, we vandaag allebei moesten werken en morgen nog mijn neefje jarig is hebben we er vandaag niet veel aan gedaan. Sjeng snapt het toch nog niet helemaal goed. Toen we vertelden dat hij nu 1 jaar bij ons is zei hij; nee sjeng is 3 jaar... Ach ja dat komt wel. Hij is nu ook nog zo klein.

Wat we wel vandaag gedaan hebben is de brief voor ons 2e BKA nummer opgestuurd. Toch weer spannend. Want nu begint het weer van te voren af aan.

@lifelikethis; veel succes morgen. Hopelijk een mooi sintcadeau!!

Geplaatst

@ wannebemom: dankjewel! wat lief!

we hadden een topgesprek en zij ziet geen problemen dus met geluk hebben we half januari onze BT!

hoera!

gefeliciteerd, een tweede BKA!

spannend ook weer! hopelijk gaat het heel snel nu!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden