Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ armanda; Nog 2 daagjes dus en dan mag je voor de echo!spannend zeg.

Ik denk trouwens zelf dat je niet meer aan de VIA mee mag doen. Tegen ons werd toen nadrukkelijk verteld dat we het moesten melden als iemand zwanger zou zijn. Nog in de MMM zitten was geen probleem.

Zo rond augustus ga je denk ik ook al een buikje zien, zeker tegen het eind van de cursus.Ik zou het zelf wel stil houden als ik net zwanger was en met de VIA was begonnen, maar ik denk dat je dan je zwangerschap niet meer kan verbergen. Bij ons in de groep had niemand kinderen en ook niemand zwanger. Moet zeggen dat ik dat stiekem zelf wel erg fijn vond hoor. In ons groepje hadden we dan ook wel best een goede klik.

@jorien; welkom bij dit topic. Het wordt toch al een behoorlijke lijst zo he!! Vind het persoonlijk een van de leukste topics, alleen gebeurd er zo weinig.... Ik zou het super vinden als er straks op het eind bij de lijst een stukje staat van "kindjes thuis gekomen"!!!

• 2 weken later...
  • Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wannabemom, ik denk dat je gelijk hebt. Ik wacht het nog heel even af tot de 12 weken, en dan ga ik het overleggen.

Lijkt me idd leuk om een lijstje te hebben met 'kindjes thuis gekomen'!! Wauw he, dat is echt geweldig!

Ik weet serieus niet of het er voor ons nog in zit. We hebben natuurlijk al een deel betaald. Maar als we v.a. nu nog ZES jaar moeten wachten (2 extra jaar door mijn zwangerschap en totdat het kindje minimaal 1 is), dat vind ik echt wel héél lang hoor!

Dus dat wil ik dan wel even bespreekbaar maken.

We zijn ook al bezig met pleegzorg, sterker nog, over een paar weken begint het! Twee zusjes van 8 en 9 komen zo nu en dan in het weekend bij ons logeren!

Hopelijk kunnen we in de toekomst fulltime pleegouders zijn ipv alleen in het weekend. We twijfelen dus nog hiertussen of adoptie. We wachten het even af.

Hoe is het verder met iedereen?

Ik vind het trouwens raar dat ik nadat ik 900,- heb betaald in feb/maart, nog helemaal NIETS heb gehoord, geen brief, bevestiging oid. Jullie wel?

Nou fijne dag,

Armanda

Geplaatst

Armanda wat toppie dat je gezellig 2 meiden afentoe en weekendje logeren krijgt, je hebt helemaal gelijk 5 of 6 jaar wachten is wel heel lang , misscien is pleegzorg dan wel een goede oplossing!

Ik zelf ben bang voor het afscheid wat je moet nemen , en dat ik me zoveel om het kindje ga geven dat ik jarloers word op hem of haar der echte ouders, nu weet ik wel dat pleegzorg een andere insteek is maar toch:).

Laat je nog even weten hoe je het vond je eerste weekendje , en hoe voel je je trouwens ben je al een beetje gewend dat jullie saampjes toch nog een eigen kindje mogen krijgen ?

Liefs Roos

• 2 weken later...
Geplaatst

Is Stil in dit hoekie , nu gebeurd er natuurlijk ook niet veel als je aan het wachten bent:).

Maar ik ben wel benieuwd hoe de weekende waren geweest met Armanda en haar 2 logeer meiden?

Geplaatst

Hey Roos, wat lief dat je aan me denkt!

We hebben de twee pleegzusjes ontmoet bij hen thuis. En het klikte gelijk! Echt blij mee.

Toen we aan het eind zeiden 'komen jullie binnenkort een keertje bij ons?', riepen ze gelijk 'jaaaaa! wanneer dan?!'.

Nu komen ze a.s. zondag 'wennen' bij ons, een paar uurtjes. We gaan koekjes bakken ofzo, we blijven iig in en om het huis.

En dan opbouwen. Over 1 of 2 weken weer afspreken, en dan steeds wat langer, met een nachtje er bij enzo en op den duur echt het hele weekend!

Super leuk dat het loopt.

Ik moet die mensen alleen nog wel vertellen dat ik zwanger ben over 2 weken, als ik 12 weken ben. Maar dat verandert hopelijk niets.

Kan dit tenminste wel blijven doorgaan als ik straks hoor dat ik voorlopig nog niet met adoptie/cursus mee mag doen.

Roos, trouwens nog bedankt voor je berichtje in het december topic.

Jij mag over 1 week beginnen met prikken he! Yeah!

Geplaatst

@armanda; leuk zeg dat jullie nu ook pleegkinderen hebben in de weekenden!!!

Ook fijn dat het klikt met die meiden. Zelf hebben we ook wel eens nagedacht over weekend-pleegzorg. Alleen heb ik dan weer regelmatig weekenddienst dus dan vallen er al een heleboel weekenden af. Momenteel werken mijn man en ik ook nog eens 40 resp. 50 uur per week. En moet eerlijk zeggen dat ik dan ook wel blij ben als we in het weekend zo af en toe niks hebben. Zeker als ik dus naast die 50 uur ook nog eens ivf-pogingen aan het doen ben. In de toekomst willen we wel wat minder gaan werken, maar nu is het nog wel fijn dat we even lekker kunnen sparen om ons adoptie-potje te vullen.

Wij horen nu ook van veel van onze VIA-cursusgenootjes dat ze de beginseltoestemming binnen hebben. Dat vind ik wel weer erg leuk om te horen. Ook las ik vorige week dat Sri Lanka weer open is op het moment. We hadden toen allebei zoiets van shit dat wij nu nog geen BT hebben anders hadden we hoogstwaarschijnlijk daar voor in geschreven.....

Maar tja eerst nog het laatste eindje van die vreselijke MMM afronden. Dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij een natuurarts. Daar kijk ik wel naar uit....

En dan nog wachten tot 23 augustus naar Dusseldorf... duurt stiekem toch weer best lang.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hai Meiden,

Ik val van het lijstje af...

Voorlopig dan iig. Ik heb gebeld met Adoptieinstelling om te overleggen wat te doen nu ik 12 weken zwanger ben, en zij zijn er heel rechtlijnig in.

We mogen de cursus idd niet doen in aug. En over een jaar mogen we contactopnemen of we dan daarna nog ingepland willen worden.

Als we dan alsnog willen stoppen, dan krijgen we 720,- terug.

Als ik heel eerlijk ben, had ik het liefste nu doorgegaan. Maar ja, dat mag niet, en dan komt er dus ong 2 jaar bij, bij de jaren die we sowieso nog moesten wachten.

Ik denk dat dat de reden wordt voor ons om af te haken. Ik vond het al belachelijk lang, maar om nog zo lang extra te wachten... de klok tikt ook door enzo.

Maar ja, we zien het volgend jaar dan wel.

Ik vermoed dat we gewoon meer pleegzorg gaan doen naast ons eigen gezinnetje. Die weekendmeiden kunnen we blijven doen en als ons kindje op den duur 1 jaar is, mogen we ook voltijdpleegzorg doen, dus dan kunnen we misschien een kindje fulltime opvangen. Die draait dan makkelijker mee in ons ritme die we dan ondertussen hebben.

Maar goed, ook dat zien we dan wel. Nu eerst maar 's deze zwangerschap goed doorlopen. Ik ben giga misselijk, gewoon echt hele dagen. En afgelopen dagen ook migraine en overgeven, keelpijn, snotneus. Zit thuis dus. Pfff. Maar ja, het is voor een goed doel he!!

Hey lieve meiden, ik kom hier nog wel kijken, maar ik verander mezelf even op het lijstje.

xxx Armanda

ps. ROOS: hoe gaat het? je bent met een behandeling bezig he? Let me know! xx

Start VIA cursus

Marli01: mei 2009

Raba: augustus 2011

Roos: februari 2012

Armanda: in juni 2012 mogen we vragen om weer ingepland te worden (nu op uitstel gezet)

Regio

Armanda: Utrecht

Roos: Noord-Holland

Marli01: Noord-Brabant

Herma: Eindhoven

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom: aanmelden na laatste icsi

Gesprekken raad voor Kinderbescherming

Marli01: december 2009/januari 2010

Herma: januari 2011

Beginseltoestemming

Marli01: januari 2010

Herma:Maart 2011

Intake vergunninghouder

Marli 01: maart 2010 bij Kind en Toekomst

Herma: januari 2012 bij Kind en Toekomst

Keuze land

Marli01: Bulgarije

Herma: China

Wachten op voorstel

Marli01: sinds augustus 2010

Herma: vanaf 19 april 2012

Geplaatst

Wij hebben ook eindelijk de brief binnen waarschijnlijk zit augustus vol dus word het febr of maart. Wij vinden dat niet erg. Want we hebben gisteren de punctie voor icsi 3 gehad. Er zijn 8 eicellen geinjecteerd nu duimen voor goede bevruchtingen.

Geplaatst

@ Armanda, wat jammer dat je de cursus niet mag doen. Het duurt allemaal wel heel lang dan ja. Wat fijn voor de pleegkindjes dat ze bij jullie kunnen logeren en straks als jullie kindje 1 jaar is dat er dan een pleegje full time bij jullie kan komen. Heel veel succes met de verdere zwangerschap hopelijk voel je je snel weer wat beter. en natuurlijk succes met jullie pleegzorg traject.

@Raba, he dan moet je ineens weer een stuk langer wachten dus. Spannend nu voor jullie, wat een goede score 8 eitjes, heel veel succes.

Wij zijn bij een info avond geweest van Kind en Toekomst onze vergunninghouder. Het ging over de special needs kindjes in China. Ze gaan samenwerken met 1 weeshuis. Dit is een zeer arm weeshuis en ligt afgelegen. Deze kindjes zijn niet gestimuleert. Hopelijk krijgen ze nu de kans op een gezin. Ze lieten ook beelden zien van wat de kindjes voor beperkingen hebben. Het gaat vooral om kindjes met meervoudige beperkingen. Dit project zorgt er ook voor dat kind en toekomst dit weeshuis financieel gaat tegemoetkomen om meer personeel aan te nemen en zorgen voor therapie.

Kindjes uit dit weeshuis worden dan alleen maar gematched aan wachtende ouders van Kind en Toekomst. Dit zal naast de reguliere procedure bestaan. Het was een erg interessante avond veel info gekregen en leuk dat we nog mensen van de via cursus hebben gesproken die er ook waren.

Groetjes Herma

Geplaatst

Lieve Armanda , jij zit al weer op de 12 weken wat is het lange wachten toch beloond, jammer dat jullie niet verder kunnen in de adoptie , maar gelukkig staan jullie ook positief tegenover pleegzorg , ik weet zeker dat het uiteinderlijk helemaal goed komt , want je hart is er groot genoeg voor.

Wij zijn nog niet bezig me endo waardes waren nog te hoog dus volgende maand weer prikken en hopeljk dan verder met onze 3 poging:).

Lief dat je aan me dacht!

Groetjes Roos

Geplaatst

We hebben net te horen gekregen dat we twee emmys hebben die worden morgen teruggeplaatst. Balen wel dat er geen cryo's zijn. Er waren er wel 4 gedeeld maar twee deelde raar en hadden een afwijking in de kern. Dus vandaar 2. Hoop zo dat dit het word knijp hem nu wel. Ook omdat dit al onze 3 de poging is.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb nog niet eerder in dit topic geschreven maar lees wel een beetje mee (we hebben alvast een BKA nr aangevraagd maar zijn nu met ons hoofd nog bij een volgende IVF poging).

Voor degenen die ook in de afgelopen maanden hebben aangemeld: hebben jullie gezien dat op de website de planning van de voorbereidingsbijeenkomsten weer is bijgewerkt? Nummers t/m 20112/0200 staan nu ingepland voor feb 12 - apr 12 (ons nummer valt daar ook binnen).

Lfs Dee

Geplaatst

Raba, logisch dat je baalt dat er geen cryos zijn. Wel super fijn dat je er 2 teruggeplaatst krijgt. Wij hebben dat ook altijd gehad. Altijd maar 1 of 2, nooit cryo's gehad. De icsi's gaan daardoor super snel voorbij als het steeds niet lukt. Wij hebben 5 behandelingen in 1,5 jaar gedaan! Maar het kan net zo goed WEL lukken! Ik hoop met je mee meis!

Herma, klinkt erg mooi. Ik snap het verlangen naar de kindjes die echt hulp nodig hebben. Je zou ze wel allemaal willen he!

Echter met meervoudige beperkingen, is wel heel stoer als je daar voor kiest. Lijkt me echt heel spannend allemaal. Veel sterkte met jullie traject!

Roos, toch nog even wachten. Hopelijk is jouw wachten het waard straks! Ik blijf je zo nu en dan checken hoor!

Geplaatst

Zooooo!!!!!!!!!!!

Vandaag zijn mijn man en ik al weer 2 jaar getrouwd.

De tijd gaat toch af en toe best snel. Kan me nog zo goed alles herinneren van die dag. Helaas kan je maar 1x trouwen anders deed ik het graag nog een keer over.

Maar waar ik ook zo blij om ben is dat we vandaag dus aan de 2 jaar getrouwd-eis van China voldoen!!! Wel moet ik nog een jaar wachten tot ik 30 ben. Maar in ieder geval kunnen we dan weer iets dichter bij onze droom komen. Ik hoop ook dat we eind van dit jaar de beginseltoestemming mogen krijgen.

Maar eerst nog even TP van 1 of 2 cryootjes. Woensdag mag ik alweer voor de 1e FM. Het gaat toch wel snel af en toe.

• 3 weken later...
Geplaatst

Een vriend van ons is zich ook aan het verdiepen in adoptie. En die zegt als je te zwaar bent dat je niet mag adopteren.

Ik ben door de mm 10 kg aangekomen. En dat is te veel. weeg 78 en ben 1.69. en mag 69 wegen.Mijn man is ook te zwaar. Weten jullie of dit echt zo is?

We zouden in aug cursus doen maar omdat het vol was werden we naar februari geschoven. Mijn man werd vandaag gebeld dat er toch iemand uitgevallen is voor de augustus cursus en dat we dat plekje mogen opvullen. Maar we kunnen niet we gaan op vakantie en hebben al andere afspraken staan. Dus het word toch februari.

Geplaatst

Nou Raba, ik ben ook wat pondjes aangekomen door de MMM. Normaliter was ik altijd rond de 70 kg bij een lengte van 1.73.Maar nu dus ook 78 kg... Baal er wel van, maar weet dat ik er niks aan kan doen.

Als je te zwaar bent(en jouw gewicht is echt NIET te zwaar) mag je best wel adopteren hoor. Er zijn echter een paar landen die eisen hebben mbt je BMI. Maar dan spreek je ook van veel te veel overgewicht.

In onze cursus-groep zat ook een stel(man/vrow) met ernstig overgewicht. Haar schatte ik rond de 100-120 kg bij 1.70. Maar ook zij hebben nu bijna de beginseltoestemming. (en terecht want ze worden denk ik echt wel leuke ouders). Dus ik zou me daar echt niet door tegenhouden.

Wel balen hoor dat de cursus nu zo lang uitgesteld gaat worden.... Zou je niet kunnen bellen met de vraag of je een dagdeel van de cursus evt. in een ander lands-deel kan volgen?? Ik zou het wel in ieder geval proberen!!

Succes meid!!

Geplaatst

Wannabemom We vinden het niet heel erg dat we in februari aan de beurt zijn kunnen we nog even verder sparen. We willen ook een 4de poging proberen. Ben wel gerustgesteld door je bmi verhaal. Vond het al zo gek. Er staan ook zo veel verhalen op internet. En vaak weet je niet meer wat waar is. Mijn man is 1.89 en weegt 103 kg. En afvallen is ook zo moeilijk.

Geplaatst

Hoi Raba, China en Polen hanteren een bmi van onder de 40. Als je daarboven zit heb je ernstig overgewicht en dat is bij jullie dus niet het geval . 78 kg is echt geen zwaar overgewicht en je man is ook heel lang dus dat haalt het gemiddelde weer naar beneden. Verder kijkt de raad van kinderbescherming door jullie medische keuring of jullie lichamelijk geschikt zijn om een kindje op te voeden en niet op korte termijn overlijden door ziektes door overgewicht. Maar zover is het echt niet maak je dus geen zorgen. Ik ben ook aangekomen door de mmm.

Groetjes Herma

Geplaatst

Hey meiden!

Vinden jullie het goed dat ik hier ook een beetje meeklets en jullie verhalen volg? Volgens mij heb ik jou ook 'gezien' bij het andere adoptieforum he Herma? Wij zijn momenteel bezig met icsi 2, dit was een enorm belabberde poging, ik moest minder gonal spuiten en daardoor veel minder eitjes en ze hebben de punctie ook erg vroeg gedaan met als gevolg dat er ook weinig eitjes meededen. Uitslag: geen cryo's en 2 van b-kwaliteit teruggeplaatst. Ik voel nu in al mijn porien dat ik ongesteld ga worden dus we zullen ws. naar onze laatste vergoede poging moeten gaan. Ik vind dat zo confronterend en eng. Erbij komt, waar is de grens? Wij staan dus ook voor adoptie ingeschreven, we starten in augustus met de bijeenkomsten. Heel spannend maar ik heb er ook zin in! Hebben jullie allemaal al het beginsel van toestemming of zijn jullie daar nog hard mee bezig?

Succes allemaal meiden, het is een pittig proces maar we gaan ervoor:-)

Liefs, Amy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden