Jump to content

Negatief resultaat

Recommended Posts

Posted

Hoi ik ben Cynthia en ik ben 42 jaar, ik ben 2 maal op de normale manier zwanger geweest, 1 keer een miskraam na 8 weken, en 1 keer kindje dood na 4,5 maanden. Was zeer traumatisch, daarna werd ik gewoon niet meer zwanger, het was om gek van te worden, toen dus gestart met ivf.

Ik had na de punktie 18 eieren waarvan er 7 bevrucht werden en uiteindelijk er 4 overbleven die goed deelden. Ik heb er 2 terug laten plaatsen omdat ze van goede kwaliteit waren.

Na 2 zenuwslopende weken kreeg ik vandaag het slechte bericht te horen dat ik niet zwanger ben.

Ik baal hier vreselijk van en heb veel verdriet, wat nu? :mad:

Posted

Hey Cynthia,

Jeetje zeg, dat is allemaal niet niks. Ik kan me goed voorstellen dat je veel verdriet hebt. Welaas herken ik (en vast veel meer hier) ik dat wel. Iedere keer die klap en of teleurstelling. Het is en blijft moeilijk.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Heb je nog wel cryo's?

Liefs Guusje

Posted

Cynthia wat erg voor je. Je vraagt wat nu? Ik denk eerst even goed bijkomen en je verdriet verwerken en dan gaan nadenken en met je man overleggen hoe nu verder.

Veel sterkte!

Caroline

Posted

:sad11:hoi cynthia,

wat erg voor je echt balen.Heel veel sterkte met verwerken van deze teleurstelling

Met wat nu? bedoel je dat je niet zeker weet of je door gaat met ivf, was dit je eerste keer?

groetjes fiona

:icon_flower:

Posted

Hallo allemaal, bedankt voor het lieve medeleven, ja ik heb nog 2 cryo's over die geschikt zijn voor terugplaatsing,

ben nu wel vreselijk onzeker of deze wel gaan aanslaan, dit was mijn 1e keer ivf en voelde al na terugplaatsing vocht weg lopen,

hebben jullie hier ervaring mee ?? Hebben jullie ervaring met een 2e terugplaatsing, want ik heb weer gehoord dat de ontdooide cryo's

in kwaliteit acheruit gaan. Ik ben twee keer dus zo zwanger geweest en weet niet hoe nu verder daar bedoel ik mee, waarom werkt nu de

innesteling niet ? Ik heb alleen maar gerust deze weken van afwachting. Vandaag was mijn 12e wachtdag en ik ben niet ongesteld, maar test

was wel negatief. groetjes, Cynthia

Posted

Hai Cynthia,

Je heb in ieder geval 2 cryo's en die zijn bijna net zo goed als verse tegenwoordig.

Geef niet op.

Ik had maar liefst 18 cryo's en uiteindelijk bij de 6e terugplaatsing ben ik nu zwanger.

Laat er gewoon 2 tegelijk terugplaatsen dan heb je 10% meer kans.

sterkte

Posted

Cynthia dat vocht zal wel gel zijn geweest. De embryo kan er niet uitkomen.

Vergelijk het met een hagelslag tussen 2 dikke witte boterhammen, valt er ook niet uit.

Cryo's hoeven helemaal niet in kwaliteit achteruit te gaan, als dat al gebeurt was er iets niet goed mee maar je kunt er ook zw mee worden.

Laatst nog in het nieuws, een baby geboren uit een cryo die 20 jaar was ingevroren.

Waarom werkt de innesteling niet, dat is een vraag die de artsen nog niet eens kunnen beantwoorden. Ik hebzelf telkens top embryo's, ook 1 top cryo maar niets.

2x iui en wordt wel zw. Het gehele plaatje moet kloppen zeg ik altijd maar, de ene maand is nu eenmaal beter dan de andere, de puzzelstukjes moeten kloppen.

Kan me voorstellen als het al 2x natuurlijk is gelukt dat het nu frusteerd dat het niet meteen lukt.

Helaas houdt ivf in heel veel en lang wachten.

Succes.

Posted

Jeetje Cynthia, kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent. Tja, waarom het niet lukt, daar is niet veel over te zeggen. Mijn arts zegt altijd dat je ook veel geluk moet hebben. Ik neem aan dat je nu eerst een gesprek met je arts krijgt? Stel daar al je vragen, en uit je bezorgdheid. Gelukkig heb je nog cryo's. Ik hoop dat het daarmee lukt. Sterkte verder!

Posted

Snap de teleurstelling en het verdriet is terecht, je voelt de wanhoop nabij............gelukkig heb je nog twee cryo's, probeer daar positief naar toe te leven. (Sprak zij wijs....maar moet het zelf ook in de praktijk brengen.......).

In ieder geval sterkte!!!

Posted

Halo allemaal, ik heb een slapenloze nacht gehad en veel gehuild, snap het nog steeds niet waarom er niet 1 van de twee aansloeg.

Alle artsen daar zeiden dat ik heel veel kans had omdat ik zelf twee keer zwanger ben geweest, en ik hoop inderdaad met het gesprek met

de gyno maandag 6 december dat ik verder mag hier want ik ben al 42 jaar. Ze wilde dit eigenlijk maar 1 keer doen hier vanwege mijn leeftijd.

Hebben jullie ervaring met Duitsland of Belgie ?? Want ik wil zeker niet opgeven ook omdat ik nog zoveel eitjes had.

Groetjes, Cynthia

Posted

Hoi Cynthia,

In Nederland zijn ze veel lastiger dan in Duitsland. Ik ben net 47 jaar geworden en in Nederland word ik niet behandeld, want dat is tot 43 jaar. In Duitsland behandelen ze je zolang je nog vruchtbaar bent. Ik heb een AMH van 1,73 (vergelijkbaar met iemand van rond de 33 jaar) en had de eerste punctie 16 eicellen, waarvan 5 bevrucht, 3 tp's en 2 cryo's. Helaas zijn alle 5 niet blijven zitten.

Nu een tweede poging gedaan, een voortijdige eisprong gehad voor de punctie, daardoor slechts 5 eicellen en 1 bevruchting, morgen mag ik testen.

In D"sseldorf werkt een Nederlandse arts, Dr. M. Scholtes, hij behandelt Nederlandse patiënten, je kunt alles gewoon declareren bij je verzekering. In DD zijn geen wachttijden. Het is kleinschalig en persoonlijk.

Wanneer je naar google gaat en intypt: IVF Düsseldorf, kom je direct bij de site van de kinderwenskliniek.

Succes. Tranen en huilen is allemaal heel normaal hoor. Wellicht ook een idee het topic 'starten na echo' te lezen, daar staan veel tips in over acupunctuur, eten en drinken en vanalles wat kan helpen bij innestelingsondersteuning e.d.

Gigi

Posted

hallo Cynthia

ik kan me je verdriet en furstratie goed voorstellen! ik neem aan dat je in jullie kliniek nog wel verder kut met je cryos?

wat betreft de kwalitiet, je kan van een cryo ook zwanger worden hoor en ja waarom het met de verste embryo´s niet lukte.....geode vraag.De artsen zegen vaak dat net alle kaarten goed moeten vallen.....

Ik weet dat je in Brussel wel terrecht kan als je 42 bent maar daar zijn wachttijden, ik zou je ook Düsseldorf adviseren, je kan snel terrecht. Je kan ook eventueel vast een afspraak maken voor een intake gesprek, je cryo-poging opstarten en als die neit aanlsaat dat je direct door gaat in DD. Op deze wijze verlies je de minste tijd.

zie hier de link:

http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=3e54f76f1df4408a676705741e2f400c&lang=nl

voor nu veel sterkte en heel veel succes!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi bedankt weer voor jullie tips voor de kliniek in Dusseldorf, ik ga nu zeker informatie daar vragen, ik heb 6 december nog een gesprek met mijn gyno,

en ga zeker die cryo terugplaatsen, ja ze deden voor deze poging al moeilijk, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik al zwanger was geweest, heeft die

innesteling niet te maken met spanningen? En hebben jullie nog tips over eten tijdens terugplaatsing? Ik heb wel deze weken veel gerust, en bv niet gesport,

of gezwommen wat wel mocht zeiden ze. Maar ik was heel bang en heb veel gerust, hoe deden jullie dat ?? Ook veel rusten of juist gewoon doorgaan ?

Maar jullie hebben ook veel meegemaakt zeg,

Dit wat jullie schrijven geeft me erg veel steun, en ik ga zeker die site bekijken "'starten na echo ", nu ga ik naar ziekenhuis even mijn schildklier prikken,

want ik wil weten of die waarde goed is, ik had wel eens last dat die wat te hoog was en misschien houdt het ook de zwangerschap tegen.

Ik ben ook doodmoe van huilen, kost erg veel energie, maar dat hebben jullie ook allemaal gehad.

Weer bedankt tot zover, tot mails,

vele groetjes, Cynthia

Posted

Hoi Cynthia, natuurlijk valt het tegen als het de eerste keer niet lukt maar ivf is voor velen een traject van de lange adem. Je hebt gewoon heel veel geluk als het direct lukt. En als je 2 cryos hebt en goed te stimuleren bent dan zijn de vooruitzichten goed en heb je een goede kans hebt op een zwangerschap. In NL behandelen veel ziekenhuizen ook na je 40ste is mijn eigen ervaring. Vaak zijn ze wel strenger dan in ieder geval Dusseldorf in die zin dat als je moeilijk te stimuleren bent ze niet altijd door willen gaan. Daar zijn ze in Dusseldorf makkelijker in - dat is overiegns ook een commerciele kliniek. Grote voordeel is wel dat je in DLD direct terecht kunt en ze geen doorlooptijden hebben (daarom ben ik er jaren geleden ooit begonnen maar naar NL overgestapt zodra ik hier terecht kon wat mij beter is bevallen maar dat is heel persoonlijk. het feit dat we in Dld geen succes hadden en hier wel zal wellicht ook ongemerkt een rol spelen). Als je goed te stimuleren bent wat ik uit je verhaal afleid zijn er genoeg NL ziekenhuizen die behandelen. groet, Charlotte

Posted
Hoi Cynthia, natuurlijk valt het tegen als het de eerste keer niet lukt maar ivf is voor velen een traject van de lange adem. Je hebt gewoon heel veel geluk als het direct lukt. En als je 2 cryos hebt en goed te stimuleren bent dan zijn de vooruitzichten goed en heb je een goede kans hebt op een zwangerschap. In NL behandelen veel ziekenhuizen ook na je 40ste is mijn eigen ervaring. Vaak zijn ze wel strenger dan in ieder geval Dusseldorf in die zin dat als je moeilijk te stimuleren bent ze niet altijd door willen gaan. Daar zijn ze in Dusseldorf makkelijker in - dat is overiegns ook een commerciele kliniek. Grote voordeel is wel dat je in DLD direct terecht kunt en ze geen doorlooptijden hebben (daarom ben ik er jaren geleden ooit begonnen maar naar NL overgestapt zodra ik hier terecht kon wat mij beter is bevallen maar dat is heel persoonlijk. het feit dat we in Dld geen succes hadden en hier wel zal wellicht ook ongemerkt een rol spelen). Als je goed te stimuleren bent wat ik uit je verhaal afleid zijn er genoeg NL ziekenhuizen die behandelen. groet, Charlotte

Hoi Charlotte,

Weer bedankt voor je reaktie, zijn de twee kindjes van je uit IFV geboren, wat leuk voor je. En de derde zwangerschap ook IVF ??

Heb je nog tips voor eten en drinken tijdens terugplaatsing ?

Gr. cynthia

Posted

Hoi Cynthia,

Ik zit zelf in het Maasstad in Rotterdam, daar behandelen ze tot 45 jaar en ze adverteren dat er geen wachtlijst is... Weet niet of dat echt waar is, ik mag steeds meteen beginnen omdat het al de zoveelste keer is, maar de moeite waard misschien om even te bellen?

Helaas is een eerdere zwangerschap geen garantie voor innesteling... Ik heb zelf een dochter (natuurlijk verwekt) dus toen ik 2 jaar geleden aan dit traject begon dacht ik: Appeltje eitje, mijn lijf weet hoe het werkt, dus kom maar op! Dat viel dus tegen, zie mijn handtekening... nu al bezig met poging 4...

In ieder geval wens ik je veel succes, hoop dat je cryo's geluk brengen!

Caroline

Posted

Hoi Cynthia

Wat een grote teleurstelling dat het niet gelukt is. Maar net als de anderen zeggen............ je moet idd geluk hebben.

Zo'n teleurstelling komt idd hard aan en neem er dus de tijd voor om het te verwerken.

Ik wens je alvast heel veel succes met je cryootjes.

Groetjes

Daniella

Posted

Hoi allemaal,

Weer bedankt voor jullie reakties, ja ik snap nog steeds niets van die inessteling, daar had ik bij natuurlijk zwanger zijn geen

problemen mee, en ik hoorde vanmiddag ook van iemand dat het per zh weer verschillend is of je van die ustrogeen bolletjes krijgt

voor een goede innesteling of een spuit ter ondersteuning. Ik moest van die bolletjes gebruiken en omdat ik meer dat 18 eitjes had

hoefde ik geen spuit meer, maar nu hoorde ik dat bij sommige zh dat wel gebeurt. Je wordt er wel erg onzeker van, maar inderdaad je'

moet veel geluk hebben. En dat hebben wij ook al een tijdje niet meer. Ik ga wel maandag 6 december veel vragen aan mijn gyno.

Ik hoop echt dat ze nog mij verder willen behandelen ondanks mijn leeftijd.

Bedankt voor de tip van het zh in Rotterdam. Dat is niet echt ver weg.

Vele groetjes,

cynthia

Posted

Hoi Daniella,

Sorry dat ik zo laat reageerde, maar het gesprek met de gyno viel achteraf gelukkig mee, in jan gaan ze dan TP doen, alleen ligt aan wanneer ik ongi

wordt want ik moet na de 22 e december ongi worden i.v.m kerstsluiting, dus ik hoop dat ik wel jan haal anders wordt zelfs feb. Maar als de TP mislukt weet ik nog niet

of ze nieuwe poging gaan doen, dat is nog niet bekend wel vroeg hij of ik de IFV poging vond meevallen, ik moet positief blijven ik hoop dan wel in dit zh op een nieuwe

poging dat scheelt ook weer reizen, en natuurlijk ik ken daar nu de mensen, hoe is het met jouw ?? Kom je al wat tot rust ?? Al die tegenvallers, daar wordt je niet echt vrolijk van,

wel positief blijven hoor, ik leef maar toe telkens naar een nieuwe afspraak in zh, en nu dan die TP, probeer steeds te denken dat ik nog een kans heb. Af en toe zak ik wel wel in mijn

verdriet weer, maar huil iets minder nu. Alleen zaterdag had ik weer eens een verjaardag van mijn vriendin en dat leek meer een kinderpartijtje, dus daarna heb ik wel even gehuild hoor !!

Al die tegenslagen maar,

Wanneer ga jij weer verder ??

Tot mails,

groetjes cynthia

Posted

Hoi Cynthia

Ik hoop voor je dat je na de 22ste december ongi zult worden en je dus in januari van start kan gaan met je cryo TP.

Je wilt altijd zo snel mogelijk weer verder, daar weet ik ook alles van. De wens is nou eenmaal zo groot.

Alleen vanwege je leeftijd mag je misschien hierna niet verder met behandelingen?

Oke, als je niet veel follikels mocht hebben, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen maar je hebt nog een hele goede opbrengst.

Laten we hopen dat je met je cryootjes in januari geluk zal hebben en dat verdere behandelingen niet meer nodig zullen zijn.

Deze keer idd een rustpauze ingelast, want ik zat er eigenlijk een beetje doorheen. Valt niet mee, want het biologische klokje tikt ook door.

Maar volgend jaar gaan we er weer vol goede moed voor. Hoop dat 2011 ons beiden geluk zal brengen.

Groetjes

Daniella

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Danielle,

Nou ik heb weer eens pech gehad hoor !! Want ik ben ongi geworden op de 21 december, dus mag pas de TP weer doen eind jan of begin feb.

Wel weer om gehuild hoor die rot pech het scheelde letterlijk een dag voor sluiting. Maandag had ik nog de gyno aan de lijn. Nu weer toe leven naar eind jan.en dat duurt nog zoo lang.

Ja en als Tp mislukt weet ik nog steeds niet of ik wel verder mag, daar zit ik nu zo mee. Ja nog veel follikels, maar toch raar dat ik ook zo ineens al een jaar niet meer zwanger wordt, misschien toch

de leeftijd !!

We moeten blijven vechten maar deze week was ook mijn energie weer eens op, weer veel gehuild, ook want nu komt de kerst, en daar heb ik echt geen zin in, iedereen

heeft zijn gezinnetje lijkt wel. En vorig jaar was ik zwanger rond de kerst.

Wanneer ga je weer verder ?? Weet je dat al ?? Ja ik hoop echt voor ons allebei op een echt goed 2011.

Toch fijne dagen en tot mails weer,

Vele groetjes,

cynthia

Posted

Dag Cynthia,

Je hebt wel pech zeg. Die verdomde Kerstsluitingen ook in Nederland. Verbazingwekkend eigenlijk. Uiteraard een arts wil ook graag Kerst vieren maar een vrouwenlijf houdt daar geen rekening mee. Een echte IVF kliniek blijft gewoon open, zoals in Brussel waar ik ben geweest. Ik was net voor Kerst klaar (maar ben wel 5 dagen in Brussel in een hotel gebleven vanwege de gladheid en sneeuw...). Ze behandelen daar tot 45 jaar.

Ik voel met je mee, ook ik verloor een kindje met 4,5 maand en ook ik was een jaar geleden nog zwanger (spontaan). Via IVF en Cryo's ben ik nog niet zwanger geweest. Wat zou het fijn zijn wanneer je de innesteling kon beinvloeden he? Dat wil iedereen wel denk ik die aan dit forum deelneemt. Maar dat is een deel van het mysterie van het leven. Het blijft een wonder wanneer alles goed gaat. Probeer toch te blijven vertrouwen op je lijf, al is het moeilijk. Heel veel sterkte!

PS, zelf gebruik ik tarwekiemolie (veel vit E. ), walnootolie (zink) en kerriepoeder (allemaal in bio vanille yoghurt) in de hoop dat het de innesteling bevordert (daar zijn wel aanwijzingen voor, maar echt bewezen is het niet). Oh ja, en geen koffie natuurlijk. Maar dat betekent niet dat jij dat ook zou moeten doen. Doe waar je jezelf happy bij voelt!

Groetjes, Pherenike