Ga naar inhoud

Wie is er zwanger geraakt van een cryo?


Babii

Wie is er zwanger geworden van een cryo?  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is er zwanger geworden van een cryo?

    • Ja, ik ben zwanger geworden van een cryo en inmiddels bevallen.
      10
    • Ja, ik ben zwanger geraakt van een cryo, maar helaas is het mis gegaan.
      9
    • Nee, ik ben nog nooit zwanger geraakt van een cryo.
      15


Aanbevolen Berichten

  • 4 weken later...
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

Ik ben nu 21 weken zwanger van een cryo. Het kan dus echt! Ik moet wel zeggen dat ik deze zwangerschap veel meer spanning heb gehad dan van onze verse behandelingen. Uit 1 vd behandelingen is onze dochter geboren. Zij is nu 20 maanden.

Het blijft natuurlijk altijd spannend, maar hier dus een succesverhaal!

 

Jolieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van mijn 1e poging 7 cryo's. Ik heb nu 3 TP's gehad zonder succes. Ik heb er nu nog 2 over, deze hoop ik in janurari terug geplaatst te krijgen. Tot op heden zijn de 5 allemaal in 1x goed ontdooit.

 

Guusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste de aller beste wensen voor 2011!!

 

In 2007 heb ik een tp gehad van 1 cryo en ben hier zwanger van geraakt

en heb nu een prachtige dochter van bijna 3 jaar.

Ik heb inmiddels na de bevalling nu alweer 3 volledige behandelingen gehad

en helaas geen enkel resultaat.

Nu hebben we nog 1 cryo over van de laatste behandeling en dit is onze

laatste kans op zwangerschap, want hierna gaan we stoppen.

Deze wordt teruggeplaatst in januari als het ontdooien goed gaat natuurlijk,

maar dat blijft altijd spannend!

Voor iedereen heel veel geluk in dit jaar!!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een mooie zoon gekregen na een terugplaatsing van een cryo!

Er waren 2 embryo's teruggeplaatst...toen wat bloed verloren dus ging er vanuit dat het niet gelukt was (het leek namelijk echt net of ik gewoon ongesteld was).

Verder gegaan met de medicijnen voor de volgende poging, maar bij de echo om te kijken of de TP door kon gaan, bleken er 2 vruchtzakjes te zitten.

Ze waren wel aan de kleine kant en van 1 wisten ze eigenlijk al wel zeker dat het leeg was maar over de 2e twijfelden ze. Dus een week later nog maar eens terug voor een echo en ja hoor....hij was aan het groeien gegaan. Ik ben dus heel kort zwanger geweest van een tweeling. Uiteindelijk ben ik 31 augustus 2010 bevallen van een prachtige zoon.

Was al 2x eerder zwanger geweest, i.i.g. 1x van een cryo maar dat is bij een week of 7 een miskraam geworden. De andere keer weet ik eigenlijk niet eens meer of het een cryo of verse was??? maar die was ook geëindigd in een miskraam rond hetzelfde aantal weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben jij mijn voorbeeld mama27! Ooit zaten we samen op het wachtbankje van december 2008. Helaas voor jou toen geen zwangerschap, maar nu inmiddels een prachtige zoon.

Ik bid nu voor een 2de (en ben niet gelovig, haha)

 

Liefs Elke

(voorheen Danja)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft bij ons de terugplaatsingen nog niet tot het eindresultaat geleid van een voldragen zwangerschap. Wel 2 keer zwanger geworden, maar dit eindigde in een miskraam; 1 keer van embryo en 1 keer van 2 cryo's.

ook een keer spontaan zwanger maar werd ook een miskraam.

Nu wachten we op het resultaat van de terugplaatsing van 2 cryo's.

25-1 mogen we bloedtest doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig meiden!

 

Hier helaas nog steeds geen goed BMS....

 

Gebruik nu decaceptyl en progynova (vraag me niet waarom ik die 2 in 1 moet gebruiken, want heb het idee dat de deca me BMS groei tegenhoudt). Vandaag was hij 3 mm na 10 dagen progynova (8 januari gestart). Ben wel pas sinds 14 januari menstruatie vrij.

 

Dosis opgehoogd naar 3x2 daags 2MG progynova, maar vrees dat het niet gaat werken.... Zo gaan cryo TP"ingen wel erg lang duren, zeker als dat BMS niet groeit. Snap echt niet hoe dit kan hoor? En dat allemaal van een prikpil (die al jaren me lijf uit is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Esther,

 

Ja, in mijn ziekenhuis zeggen ze inmiddels dat de slaagkans bijna gelijk is aan een verse tp! Succes met de terugplaatsing vrijdag!

 

Ik had uit mijn eerste poging 8 cryo´s in twee rietjes. Daarvan zijn er 7 goed ontdooid en heb ik er 4 teruggeplaatst gekregen. Van eentje ben ik zwanger geraakt maar dat was helaas buitenbaarmoederlijk...Toch hoop ik deze ronde ook weer cryo´s te hebben, wat is het toch fijn om ze gewoon in je eigen cyclus teruggeplaatst te krijgen, veel minder belastend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alleen wel genoeg BMS hebben in een eigen cyclus en dat is mijn hele probleem, dat heb ik niet!

En nu met deca en progynova ook niet en ben net WEER ongesteld geworden (was het een week geleden ook) en spuit deca en slik progy…. Moet nu doorgaan met die zooi en de arts kijkt dinsdag weer verder…..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Babii, dat is ook gewoon shit! Ik had zelf altijd een redelijk goed BMS maar ook niet super. Ik ben toen tarwekiemolie capsules gaan slikken en daarna is het wel beter geworden. Maar ja, dat kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk. Succes, ik hoop dat je BMS toch nog flink aangroeit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi hoi,

 

Mijn vriendin gaat binnen nu en een week bevallen van meisje, zwanger geworden van een cryo!

 

De verse poging was niet gelukt en de cryo dus wel.

 

Ik ben zelf midden in de procedure voor een cryo met deca en progynova.. Het klopt dat je langer ongesteld blijft en daardoor is het bms in het begin heel dun, maar de progynova zou het bms lekker dik moeten gaan maken. Bij mij zat er in die twee weken ook een onderbreking in. Dus na 1 week stopte het, en na een dag of 2 begon ik weer, het leek wel weer volledig opnieuw en ook erger dan week 1. Ik baalde daar ontzettend van maar mijn prof vond het redelijk normaal.

 

Ik wens je heel veel succes en uiteraard een heel dik bms toen!

 

Groetjes

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noor,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Irritant is dat he, als de deca je nog een tweede bloeding geeft. Ook ik dacht dat het einde oefening was toen en dat ze hem zouden afbreken. Dit is gelukkig niet gebeurd!

 

Ik heb uiteindelijk na meerdere weken progynova, het giga ophogen daarvan, helaas maar een BMS van 5 mm gekregen. Hij wordt gewoon niet dikker bij me, in natuurlijke cyclus niet als nu via dit.

 

Ze hebben aan de hand daarvan mijn oestrogenen geprikt en vertelden me dat het een prachtige waarde was en dat mijn lichaam de oestrogenen dus goed oppikte. Dit BMS hoort helaas bij mij volgens de arts, ook omdat ze hem anders niet dikker krijgen.

 

Ja met 11 eitjes die ik aan het stimuleren ben, dan wordt hij krap aan 6 mm! Gelukkig heeft mijn arts (en meerdere ziekenhuizen en IVF klinieken die ik gemaild heb, waaronder de beruchte dokter Scholtes uit Dusseldorf) beaamd dat je met 5 mm ook prima zwanger kan worden.

 

Dokter Scholtes heeft me zelfs meerdere links gegeven en daar heb ik mijn artsen mee geconfronteerd. Mijn artsen zeiden daarop: lieve mevrouw ...., dit is dus de reden waarom wij al maanden roepen tegen u, dat u ook met 5 mm zwanger kan worden. En zoals u kunt zien in de link maakt de progesteron het bedje af en verdikt hem ook nog.

 

Daarbij hebben wij echt veel vrouwen met dit BMS meegemaakt en veel hebben er ook een kindje, maar ook veel vrouwen met een goed BMS hebben geen kindje. De praktijk verteld ook dat er geen bewijzen zijn voor de dikte van het BMS, niemand weet of dit van belang is. Wel dat hij uit 3 lagen moet bestaan.

 

Dit heb ik voorgelegd aan dokter Scholtes in Dusseldorf en die beaamde dat evenals een arts uit België (vrouwelijke arts) en prof. dr. jan kremer uit Nijmegen. Verder heb ik dezelfde vraag aan het VU voorgelegd met hetzelfde antwoord.

 

Mijn artsen zeggen ook: we plaatsen echt niet terug als het niet kan, maar bij sommige vrouwen wordt het niet dikker helaas. En daar ben ik er 1 van!

 

Voordeel is wel dat ik in 2006, door de pil spontaan zwanger was. Helaas een MK, maar we weten dat het kan. Ik moet me dit keer maar helemaal overgeven aan de artsen! Meer kan ik niet doen, maar hun hebben ervoor geleerd en ik heb van 11 artsen hetzelfde antwoord gehoord: wij hebben met 5 mm hordes vrouwen zwanger zien worden en onthoudt: de progesteron maakt het laagje af, veranderd hem en maakt hem dus nog iets dikker, dus hij wordt waarschijnlijk wel rond de 7 mm.

 

Heb dan ook een mooi eskimootje teruggekregen, hij was 8-cellig en op het moment van TP al 9-cellig. Nu is het afwachten en afwachten.... Ondanks dat alle artsen bovenstaande zeggen, ben ik nog heel bang dat het niet lukt... Maar als je internet afstruint lees je toch regelmatig dat het wel lukt, dus daar koester ik mijn hoop uit. Als een arts er echt geen vertrouwen in heeft, doen ze het niet.

 

Heb zelfs Dusseldorf overwogen, maar de arts zei dat hij exact hetzelfde zou doen als me eigen ziekenhuis en dat dit gewoon bij me kan horen....

 

We wachten het af!

 

Heb eergisteren en gisteren wat bruinig slijm verloren in de ochtend, schrok me dus ook echt WILD! Gelukkig de rest van de dag niks en vandaag ook niks.

 

Had gisteren wel een drukkend gevoel rechts, alsof er een eitje wilde springen. Dit heeft er de hele dag gezeten, erg irritant. Vandaag voel ik niks meer en zelfs geen vermoeidheid, duizeligheid en pijnlijke borsten van de Utrogestan....

 

We wachten af en valentijnsdag is onze dag om te testen (wij hebben altijd van die speciale data). Ik denk ook dat ik pas zwanger raak als er geen speciale datum is haha. Nee zonder grappen, ik hoop dat het wondertje al is ingenestelt.

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit waren trouwens de links die ik vanuit Dusseldorf kreeg en die men (mijn arts) beaamde. Het PDF bestand komt uit een Belgische vruchtbaarheidskliniek, dus dit beaamt dat ik gewoon niet raar ben en een net aan "normaal BMS".

 

 

Lees hiervan pagina 9 en dan als onderwerp:

 

2. de baarmoederholte

http://www.lifeleuven.be/dwnld/broch_01_inf.pdf

 

En deze site:

 

http://www.babybrabbel.nl/baby-informatie/%28on%29vruchtbaarheid/baarmoederholte.php

 

En deze:

 

http://www.nevenzel.com/04%20staringcollege/4H002.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames ik hèb een vraagje...

Door de progynova kan je na een cryo tp niet ongesteld worden.. Toch.. Hebben er dames last van een soort ongesteldheis pijn??

 

Ik ben zo door de war..

 

Als je stopt met de progynova krijg je een ontrekkingsbloeding. Dit heb ik vrijwel altijd evenals veel menstrautiepijn (ook als de cryo er nog zit).

 

Dit is een bijwerking van de progynova, maar kan ook een zwangerschap betekenen.

 

Hoeveel dagen na tp zit je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi babi,

Ik heb 27 januari tp gehad van 2 à kwaliteit cryo 's dus ik zit vandaag( het is middernacht geweest) wachtdag 10

 

In een normale cyclus Zou ik dus 5 februari moeten worden en normaal heb ik heel veel pijn. Vrijdag had ik mijn menstruatiepijn. Vandaag nog steeds maar het komt en gaat..

 

Mijn menstruatiegevoel heb ik sinds dag 3 na tp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige ronde dat ik een verse TP had, had ik vanaf 3 dagen na TP echt helse krampen en buikpijn. Zo ernstig dat ik zelfs in bed moest gaan liggen, toen wist ik: dit is mislukt!

 

De Utrogestan (weet niet of je die gebruikt) houdt de menstruatie tegen, maar veroorzaakt soms ook een menstrautiegevoel. De progynova bezorgd mij vrijwel altijd een menstruatiegevoel en zodra ik daarmee stop is het ook weg. Ook houdt deze de menstruatie tegen...

 

Het kan 2 dingen betekenen: of je bent zwanger of er wil toch een menstruatie aankomen... Heb zelf ook met vlagen krampen, maar weet bij mezelf al dat het niet is gelukt (dat weet ik meestal vrijwel direct na TP, kan dat soort dingen bij mezelf heel vaak aanvoelen).

 

Heb zelf overigens geen idee wanneer mijn NOD is hahahaha, moest op 31 januari starten met de Utrogestan en dat zou "mijn zogenaamde eisprong zijn". Op 1 februari een cryo Tp gekregen en nu is het 6 februari...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Als alles meezit en onze enige cryo goed ontdooit dan krijg ik

waarschijnlijk maandag de tp.

Ik ben in 2007 zwanger geworden van 1 cryo, dus ik weet dat het

allemaal kan, maar nu dit onze laatste kans is vind ik het wel heel erg spannend.

Ik had de keus met of zonder medicatie en ik heb besloten om het precies zo

te doen als in 2007 en dat is in een natuurlijke cyclus dus zonder medicijnen.

Het enige wat ik krijg is pregnyl/ovitrelle om de eisprong op te wekken.

Voor iedereen hier veel sterkte en heel veel succes!!!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden