Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Nathalie,

Jij hebt dus een heerlijke luie oud en nieuw gehad ;)!

Je lag dus echt in diepe slaap!!Arme man van jou hihi.

Heerlijk gevoel is dat he om tegen mensen te zeggen Ik ben zwanger!!

Heb je het al aan veel mensen verteld?

Zolang je duizeligheid er is moet jeje geen zorgen maken!!

Alles was helemaal tip top in orde met jullie uk!

Wees blij dat je van de misselijkheid af bent het kan zo maar weer komen!!

Maar snap je wel heb je een extra bevestiging voor jezelf.

Nog 6 dagen en dan heb je de 9 weken echo!!Spannend!!

Wij moeten de kerstboom er ook uit gooien dat ding hangt van ellende in elkaar hihi.

Maar ik heb zo geen puf om hem af te tuigen!!

Dus doe dat morgen wel ;)

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi meiden

wij hebben het erg rustig gehouden, een "feestelijke avond" met enorme emoties maar ook weer een lichtpuntje uiteraard.

Ik ben niet naar buiten gegaan, kan niet tegen de lucht die er hing en durfde ook niet. Omstreeks 20,00 uur hebben we achter in de tuin wensballonnen opgelaten, eerst 2 voor onze jongens, een blauwe en een witte en later nog een gekleurde, voor de dames uit het topic "pauze meisjes weer in de race".

Was een mooi moment en leuk dat ze opvielen in de lucht.

dadelijk even naar mijn moeder en schoonouders toe.

Bianca, wat je zou kunnen proberen voor de misselijkheid: regelmatig over de dag kleine beetjes eten, zodat je maag niet leeg raakt, als je je misselijk voelt een hapje vanillevla.

Zelf ben ik bij vlagen misselijk maar hoef niet te spugen.

Geplaatst

Hallo allemaal. Iedereen goed de jaarwisseling doorgekomen?? Allemaal een heel mooi 2011 toegewenst.

Wij hebben het heerlijk gevierd met 3 goede vrienden en het was heel erg gezellig. Voor het eerst sinds jaren heb ik geen traantje gelaten om 12 uur. Dit was heel opvallend, zo'n rust in mijn lijf, dat we niet meer met zijn 2 tjes blijven...........

Hier de nodige zieke diertjes dus, wat een drama zeg heel veel sterkte ermee. Wat ook jullie beslissingen zijn, jullie handelen voor het welzijn voor jullie beestjes en meer dan jullie liefde schenken en er voor ze zijn kunnen jullie niet doen. Heel veel sterkte.

Vandaag gewerkt, zware dag geweest en verder lekker rustig aan doen vandaag.

Liefs

Geplaatst

hej meiden,

hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling gehad hebben!!

ik heb de afgelopen dag vreselijk gehad. heb werkelijk 24 uur lang elk half uur over moeten geven

nu gaat het weer beter gelukkig. en heb alweer wat kunnen eten.

met onze poes gaat het gelukkig goed. ze eet lekker en der wond ziet er beter uit.

dat van gister hoop ik nooit meer mee te maken!

knuffel van sky

Geplaatst

jeetje Sky, dat klinkt erg heftig!! bij mij is de misselijkheid juist beter behersbaar zeg maar, net of mijn lichaam er aan went.

Gelukkig gaat het beter met jou en ook met jullie poes, wat een verademing!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Balu01: 7 januari 2e echo (9w1dag)

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Hoi meiden

ik heb maar even het lijstje naar voren gehaald, Miekske en Kim, heel erg veel plezier morgen en overmorgen!!!!!

Miekske, komen ze bij jullie morgen ook weer filmen? lijkt me haast van wel zo de eerste baby-echo

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jeetje Sky wat afschuwelijk zo ziek zijn!!! Gelukkig gaat het nu weer beter en ook met je poes!

Hier een paar drukke dagen gehad met Oud en Nieuw en een aantal feestjes....Was helemaal gebroken dus vandaag geslapen tot 11.30 uur en nu lekker lui op de bank.

Morgen zit het vakantieweekje er weer op en moeten we weer aan het werk...Vraag me af hoe ik dat ga doen want ik ben echt zooo moe maar ja, gewoon maar doen.

Maar eerst morgen de echo!! Heb er ontzettend veel zin in maar ook wel spannend. Ben heel benieuwd! En idd gaat BabyBoom natuurlijk mee om te filmen!

Oja, en natuurlijk voor iedereen de beste wensen voor 2011! Een geweldig jaar voor ons allemaal!

Geplaatst

Met mij gaat alles nog okay Bianca....;-)....ik heb gelukkig nog geen spuugaanvallen zoals sky.....(trouwens sterkte hoop dat je die ellende nog niet weer krijgt)....ik houd zelf erg veel vocht vast ...heb gisteren met pijn en moeite de ringen maar afgedaan....wel een beetje kaal zo...;-)

merk dat ik steeds nerveuzer ben en maat snel de echo gehad wil hebben.....pffff....na de verhalen van lege vruchtzakjes....durf ik zeker niet te optimistisch te zijn....maar hoe serieus en afwachtend we ook zijn zo erg kunnen we ons ook mee laten slepen.... We zijn al in een babywinkel geweest, dinsdag naar een geweertje grote in Harderwijk....toch stiekum al wel voorbereiden en genieten....van mijn moeder moest ik de ongeboren stinkerd een flinke pakkerd van haar geven....

Lief toch!!!! vandaag wel misselijk geweest....dit is trouwens ook onze laatste week....vakantie .....

En ik wens dat dit het mooiste jaar voor ons allemaal wordt....zeker ook voor alle lieverds die het totnu toe nog niet wilt lukken....miekse veel plezier met de opnames maar vooral met je eerste echo....en dit geld ook voor jou Kim....

Ik hoop jullie zo het allerlei

Geplaatst

Hoi Babeth,

Wat een onwijs mooi gebaar dat je die wensballonnen op hebt gelaten.

Bijzonder moment moet dat zijn geweest!

@Sky,Ellendig zeg dat je zoveel moest overgeven.

Wat moet jeje dan zielig en klein gevoeld hebben.Dan is zwanger zijn ineens niet meer zo leuk :(

Hopelijk blijft het bij deze keer!!

Gelukkig gaat het met je poes ietsjess beter!!

@Miekske Yeah morgen de echo!!!Spannend!!!Morgen gaan jullie je ukkie bewonderen!!!

Succes morgen!!!!!

Hoelaat heb je de echo?Ons niet al te lang in spanning houden he ;-)

@Nano,Waar is jou ticker?Zo kunnen we niet zien hoever je bent hihi.

Jij hebt ook nog geen last van spuugen enzo??

Joh hou je nu al vocht vast?Das minder.Alleen in je vingers??Kaal is het dan he!

Ik snap je angst!!Ik had het er vandaag met een vriendin over.

Als je niet op deze site zat en je gewoon natuurlijk zwanger zou worden denken we hier waarschijnlijk helemaal niet over na!

Of het vruchtzakje wel op de juiste plek zit of het hartje klopt etc.Nu worden we zo bang gemaakt door de negatieve verhalen!

En de kans dat het mis gaat of is is relatief maar heel klein volgens mij.

We moeten gewoon allemaal positief blijven ;)Makkelijk praten!!NOT hihi.

Hier vandaag even wezen shoppen.Zag een zwangerschap broek en tuniek bij de H&M beiden 5euro dus maar meegenomen voor van de zomer!

We blijven positief ;-)

Dacht kan het niet laten hangen!!

Mijn borsten zijn zo gevoelig!!Heb nooit veel gehad maar ze groeien nu gewoon als een speer haha.

Kon vandaag al heel trots 1 maat groter kopen haha.Heerlijk!!

Weten jullie hoe je die bolletjes het beste af kunt bouwen en wanneer??

Het ziekenhuis kan ik daar denk ik niet voor bellen want gebruik ze tegen hun wil in.

Gebruik er 3 maal daags 1.

Gebruik er nu sinds eergister 2 maal daags 1 omdat ik er 1 vergeten was.

Maar ben zo bang om er mee te stoppen!!

Het kan toch niet mis gaan als je nu ineens stopt?

Wat een onzekerheid he hihi.

Volgens de fertiliteits verpleegkundige had ik de verkeerde berekening gemaakt.

Mijn uitgerekende datum is niet 19 maar 17 augustus.

Gister het eens na gerekend en klopt.Dus heb mijn ticker even aan gepast!!

Morgen weer werken bleh back to het normale leven!!

Meiden hele fijne avond!!

Liefs Bianca

Geplaatst

@bianca, ik vond het ook heel eng om er mee te stoppen. maar als het nu fout gaat komt het niet door die bollen.

als het goed is heeft je lichaam alles al over genomen. en wat je nu nog inbrengt is eigenlijk overtollig.

tenminste zo zeggen ze het in ons ziekenhuis. ik zou als ik jou was gewoon nog een paar dagen 1 per dag doen. en dan over

3 dagen helemaal stoppen. en als je een onzeker moment heb kan je er altijd even 1tje inbrengen.

succes meid!

xxx sky

Geplaatst

Hoi Sky,

Bedankt voor je reactie!!

Denk dat ik een week 2 bolletjes neem en 1 week 1.Dus mijn lichaam zou voldoende uitzichzelf aan moeten maken?

Had al op google zitten zoeken maar je komt er niets van tegen.

Hoe voel jij je??

Liefs Bianca

Geplaatst

ik voel me vandaag gelukkig goed heb niet teveel gegeten want de schrik zit er toch wel in.

ik ben met 5 weken al gestopt met de bolletjes gaf me toch wel rust en kreeg meer vertrouwen

in me eigen lichaam. komt goed meid!ook omdat het bij jullie van een cryotje is dan krijgen wij

ook geen bolletjes. want ze zijn eigenlijk bedoeld voor verse pogingen omdat je dan je eigen cyclus stil legt.

in een cryo cyclus moet je lichaam alles zelf aanmaken net zoals bij een gewone zwangerschap.

xxx sky

Geplaatst

Ik heb geen tellertje...(ik zie die van jullie ook niet...;-))...ik kom altijd op het forum met mijn gsm....misscien dat ik er daarom geen op heb....ik ben circa de 26-08-2011 uitgeteld.....spannend allemaal....maar zeker positief blijven!!!...;-)....ik begin al echt een Tummy te krijgen...(soms moet de knoop al los)....ik heb geen maatje groter in de bh maar het is wel mooi vol allemaal...;-)..,

Bolletjes heb ik dit keer ook niet gehad en gebruikt....het zit er nog steeds...;-).... Weet echt niet wat wijsheid is voor jou...

Lfs nano

Geplaatst

Hoi Sky,

Wat een drama als je zo moet spuugen!!Gelukkig gaat het iets beter!!Dan idd maar iets minder eten beter als continu boven de plee hangen.

Hopelijk ben je de nacht ook goed door gekomen!!

Vandaag precies 9 weken zwanger zie ik!!Joehoe!!

Hoi Nano!

Haha muts!!!logisch dat je hem dan niet ziet!!Wij hebben allemaal zon mooie ticker met hoever je bent en hoelang je nog moed maar jij hebt helemaal niets denk ga het toer ch eens vragen ;-)

Je buik begint dus beetje bij beetje te groeien???Zijn het niet je darmen??Bij mij is ie savonds groter.Dus dan hijs ik me lekker in een Joging broek!

Had jij ook een cryo terug geplaatst gekregen???

Hoi Mieske,

Succes vandaag met de echo!!Hopelijk heb je een super echo!!!Duim voor je!!!!Laat je het ons weten ;-)

Vandaag weer aan de arbeid!!Heb er helemaal geen zin in :(Werk hier nu 3 maanden en heb het er absoluut niet naar mijn zin.

Maar helaas liggen de banen niet voor het oprapen!!En sowieso niet als je zwanger bent :( Dus dan nog maar even door bikkelen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

De beste wensen allemaal! Ik ben 3 weken naar thailand geweest en vond het best spannend om weer in te loggen... Gaat het allemaal goed met jullie en gelukkig zie ik geen nare berichten!

Spugen is bij mij ook heel heftig, ben bijna de hele dag door ziek!

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor de 2e echo..

Iedereen, we keep in touch!

xxx

Geplaatst

Joepie hier een goede echo!!!

Goede zwangerschap en kindje goed qua groei! En natuurlijk een mooi kloppend hartje!!! Ooo zo blij helemaal super! Zal vanavond proberen de foto erop te zetten, moet nu gaan werken.

X miekske

Geplaatst

Aha.....blond.....!!!.....hihi....ik heb idd ook een cryo tp gehad.....zou me niet verbazen als het mijn darmpjes zijn....;-)

@mieske!!!....geweldig geniet ervan....:-)

Geplaatst

Aah Miekskse, geweldig voor je, morgen mag ik! Eindelijk!

Nog over die bolletjes, die heb ik ook niet hoeven gebruiken, krijg je idd alleen bij verse tp en niet bij cryo, want dan doet je lichaam alles zelf. Ik denk ook niet dat de bolletjes helpen om het wel of niet vast te houden, als het zit dan zit het, dus geen zorgen maken hoor!

Oh ja nog de beste wensen voor jullie allemaal he? Veel geluk en gezondheid en natuurlijk zo'n kleine der bij!

X Kim

Geplaatst

Hey meiden,

Toch ff reageren. Ik heb op 18 november een cryo TP gehad en moest vanaf dat moment de bolletjes gaan gebruiken tot aan de 12 weken dus ik moet ze nog tot 27 januari a.s. gebruiken. Dus mijn ziekenhuis schrijft ze wel voor na een cryo TP. Ik ben het al wel stiekem aan het afbouwen moet het eigenlijk 3 x daags 2 stuks inbrengen maar ik doe het 2 x daags 2 stuks en volgende week ga ik het nog maar 1 x per dag doen. Het is echt troep maar ja als het ziekenhuis het zegt dan doe je dat toch?

Geplaatst

Hoi Kaykay welkom terug!!Hoe was je reis naar thailand?Hopelijk was je daar niet zo misselijk!

Morgen je 2de echo!Spannend!!!Veel succes morgen!

@Mieske wat een super nieuws!!!

Wat zullen jullie blij geweest zijn!

Niet gek dat baby boom erbij was?

En wat zag jij op de echo ben erg benieuwd de foto die ik heb zie je alleen het vruchtzakje meer niet :(

@Nano,haha blond ;) Gekkerd!!!Dus jij had ook een cryo tp!!Spannend jij hebt pas heel laat de echo he??

Gekke dingen die darmen ;)!!

Is het bij jou ook vooral s avonds??

@Balu,Hoe is het met jou??Voel jeje goed?

Dus jij moest ze wel gebruiken??

Mijn ziekenhuis was er erg op tegen maar aangezien we de punctie en tp ergens anders hadden

heb ik daar de bollen gevraagd was zo bang weer na 7 dagen ongi te worden!!

Maar durfde niet meer te stoppen haha,

Gebruik er deze week nog 2 volgende wk 1!

Gelukkig heb je met 3x1 bol niet zo veel last!!

Toen ik er 3x2 moest doen had je bijna een pamper nodig hihi;)

Ik heb 2 februari de intake bij de verloskundige.

Dan word er helaas alleen naar het hartje geluisterd.

De 9 weken echo daar kan ik nog steeds geen afspraak voor maken ze zitten in verhuizing en de telefoon

heeft een storing :( Heb ik weer!!

Meiden fijne dag nog!!

Geplaatst

Iedereen nogmaals een mooi en gezond 2011!

@sky, wat vervelend zeg die misselijkheid en overgeven, denk dat je er wel uitgeput van raakt hé meis. Ik hoop dat het snel ophoudt voor je, zodat je meer kan genieten van je zwangerschap! Wel fijn dat het nu goed gaat met jullie poes, hele opluchting!

@Nano, nog 23 dagen wachten tot je 1e echo, wachten duurt lang hé! Maar je zal dan vast wel me een mooie echo beloond worden. Heb je trouwens al een afspraak gemaakt met een verloskundige? Toen ik met het zhs belde adviseerden ze me om gelijk een afspraak met een verloskundige te maken. Je zou dan een afspraak voor een 11 weken echo kunnen maken. Heb je al nagedacht over een vlokkentest, want die wordt volgens mij in de 11e week al gemaakt en vruchtwaterpunctie met 14 weken.

Ik heb over die vlokkentest en vruchtwaterpunctie wakker gelegen, sochtens met manlief besproken maar we gaan het niet doen. Het heeft 4,5 jaar geduurd eer ik eindelijk zwanger ben geworden, we willen geen risico´s meer lopen en zijn al die onderzoeken wel zat. De eitjes en het zaad zijn ook al uitvoerig bestudeerd en de kleine ligt qua groei op schema.Ik ben helemaal opgelucht met deze beslissing. Hebben jullie hier al over nagedacht?

@Bianca, ik zou de bolletjes ook afbouwen, je lichaam moet het nu wel echt over hebben genomen, maar het blijft eng hé ineens stoppen. En dan mag je over een paar weken al stoppen met foliumzuur, ook weer een eng moment.

Vervelend dat je een baan hebt waar je het niet naar je zin hebt, nu leef je vast naar je zwangerschapsverlof toe.

@Kaykay, welkom terug, heb je het fijn gehad in Thailand?

Wat naar zeg dat je zoveel moet spugen, sterkte!

En veel succes morgen met de 2e echo.

@mieske, wow wat super dat je een goede echo gehad hebt! Nu kun je nog meer genieten van je zwangerschap!

@Kim, succes morgen met je echo!

@Balu, hoe gaat het met je?

Met mij gaat het een beetje raar op dit moment. Ik zweef tussen super blij zijn omdat ik zwanger ben, maar ben ook verdrietig.

Ik heb een kennis die 9 ivf´s gehad heeft en die ik regelmatig gesproken heb. Ze heeft een miskraam gehad van een tweeling na een zwangerschap van ongeveer 24 weken. Daarvoor was ze ook al een keer een tweeling verloren, maar dan in een eerder stadium.

Nu hebben wij op nieuwjaarsdag te horen gekregen dat ze zelfmoord gepleegd heeft. Het is zo heftig en ontzettend triest en ook heel raar om zo het jaar te beginnen. Zaterdag is de begrafenis, ze wordt dan samen met haar kindjes begraven. Het duurt lang eer ze begraven wordt, omdat ze de kindjes eerst op moeten gaan graven. Het is gewoon niet te bevatten ineens is ze weg..........

Verder gaat het goed met me hoor, heb fijne feestdagen gehad.

Kerstavond lekker thuis, 1e kerstdag met schoonfam. en 2e kerstdag saampjes thuis. We waren die dag ook 1,5 jaar getrouwd.

Oud en nieuw hebben wij bij vrienden gevierd, waren gezellig met een klein clubje van 5 personen en een baby van 10 maanden.

1 jan. zijn we naar mijn schoonvader geweest waar we de hele fam. ook kwam, die dag hoorden we ook het trieste nieuws, we zaten verslagen bij elkaar.

Gisteren nog naar een verjaardagsfeestje geweest, het dochtertje van een vriend van ons is 4 jaar geworden.

En vandaag weer aan het werk, wel lekker thuis. Einde van de middag om 16.50 uur gaan we naar de verloskundige voor onze 2e echo!

Ohja en ik ben een stuk minder misselijk, eigenlijk haast niet meer. Hopelijk hebben degene die misselijk zijn dat ook als ze verder in de zwangerschap zijn.

Ik probeer wel zo min mogelijk een honger gevoel te hebben, als ik dat heb ga ik iets eten al is het een cracker of beschuit. En ook goed eten voor het slapen gaan, dat scheelt weer met opstaan.

Liefs Roossie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 03 januari 1ste echo

Roossie: 03 januari 2e echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Balu01: 7 januari 2e echo (9w1dag)

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Ik zag dat mijn echo afspraak verdwenen was, hij staat er weer bij!

Geplaatst

Hoi bianca,

Dank je voor jouw interesse. Die misselijkheid had ik inderdaad ook op vakantie, in de ochtend langs een visstal lopen is dan geen pretje, haha! Ik heb nooit begrepen hoe vervelend misselijkheid is, maar het beinvloed bijna alles!

Ik vind plots appelsap het einde, hihi!

Wat betreft die verhuizing.... dat klopt toch niet! Je kunt toch niet wachten tot 9 feb. Kun je niet ergens anders een afspraak maken???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden