Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie,

Wat een gruwelijk verhaal. Vind het echt verschrikkelijk, met name voor haar partner! Jij heel veel sterkte hiermee. Probeer wel erg van jouw zwangerschap te genieten. Maar het klinkt alsof dat je goed lukt!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ kaykay! welkom terug meid!!

@ roossie jeetje wat een vreselijk verhaal heel veel sterkte!

straks met onze poes op controle in de dierenkliniek! en morgen onze echo!!

word nu wel weer spannend!

xxx sky

Geplaatst

@ Roossie; jeetje zeg wat een vreselijk verhaal heel veel sterkte

@ Kaykay; welkom terug wel jammer dat je zo misselijk bent geweest op je vakantie kan me voorstellen dat zo'n viskraampje dan inderdaad niet zo heel fijn is hahaha.

@ Sky; heel veel succes dadelijk met de controle van de poes en heel veel plezier morgen met echo :D.

Hier gaat het niet echt lekker. Volgens mij ga ik een griep krijgen. Ben me rot aan het hoesten en vannacht werd ik wakker zo warm had ik het en toen had ik een temperatuur van 37,9 dus gelijk een paracetamol ingenomen. Ik las namelijk van die akelige dingen op internet. De misselijkheid is nu niet meer constant aanwezig maar komt en gaat. Zo heb ik het een paar dagen niet en zo heb ik het de hele dag door. Maar nu met die hoest begin ik weer te twijfelen ik ben wat dat betreft zo'n twijfelaar ik word er soms zelf moe van. Ik ben zooooo blij als het vrijdag is. Nou meiden ik kruip nog ff onder de lakens ik ben ontzettend moe. Mijn man heeft late dienst dus nu kan ik het er nog ff van nemen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Wat een ontwikkelingen hier weer zeg.

Kaykay fijn dat je vakantie leuk is geweest op het misselijk zijn en spugen na dan.

Miekske lekker hoor een mooie echo. En nu alleen nog maar genieten.

Roosie wat moet je kennis het zwaar hebben gehad zeg, dat ze dit gedaan heeft. Mijn hart gaat uit naar haar partner en fam. Sterkte meis en denk goed aan jezelf...

Hier verder alles goed, bijna geen bloedverlies meer. Kwaaltjes komen en gaan. Heb veel vertrouwen in mijn lichaam eindelijk na al die jaren. Ben niet meer bang voor de echo van a.s. donderdag maar kijk er naar uit om onze spruit te mogen zien.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ga jullie helaas verlaten. Heb echo gehad en er was wel een vrucht zakje, maar er zat helaas niets in.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en een voorspoedige zwangerschap wensen.

Liefs, Gaby

even het 'laatste' nieuws...

vanmiddag moest Gaby naar het streekziekenhuis, voor een kleine ingreep...

ze zag 't niet zo zitten, nog langer te wachten op een 'spontane' miskraam, dan wel bevalling, of hoe je 't dan ook noemen wil...

er is al weer veel tijd voorbijgegaan met wachten...

over wachten gesproken:

ze heeft 'apart' moeten liggen en ruim vier en een half uur moeten wachten, voor ze aan de beurt was...

dit, omdat vrijwel alle behandelingen in een buitenlands ziekenhuis hebben plaatsgevonden...

een en ander i.v.m. infectie...

mijn schoondochter was mee en die zat daar al die tijd maar in een pak, met haarnetje, muts en handschoenen bij haar...

mag hopen, dat ze d'r nog een fotootje van hebben... ;-)

nu is ze dan eindelijk aan de beurt, als laatste...

daarna moet heel de OK schoongemaakt en gesteriliseerd worden...

hopelijk mag ze vanavond nog naar huis...

dan eerst wat (uit)rusten en bekomen en dan misschien een tweede poging...

we zullen wel zien en wachten rustig af...

rest mij, om iedereen hier alle goeds te wensen, voor 't nieuwe jaar...

"there's nothing better than the love of a child"...

groetjes marianne, moeder van gaby...

Geplaatst

Hoi marianne,

Jeetje wat een verhaal.

Wat moet het een moeilijke dag geweest zijn zowel voor Gaby als voor jou.

Hoe voelt Gaby zich nu heeft ze veel pijn??

Vind het allemaal zo ontzettend sneu.

Hopelijk vind ze de kracht om strakkies verder te gaan met de volgende poging.

En mag dit leiden tot een goede zwangerschap.

Wil je haar een dikke knuff geven van mij??

Liefs Bianca

Geplaatst

@Balu vervelend dat je zo naar voelt, beterschap en ik hoop dat het niet echt de griep wordt!

@sky, hoe was de controle van de poes? En jij morgen onder controle, succes en geniet van mooie beelden!

@kaykay, vervelend zeg die misselijkheid en dan is een viskraam geen pretje! Lekkker hé appelsap, ik drink het ook al weken.

@witje, wat fijn dat het bloedverlies bijna over is!!! En vooral ook dat je veel vertrouwen heb in je eigen lichaam, wat heerlijk voor je!

Op naar donderdag!

@Marianne, bedankt dat je ons op de hoogte brengt! Maar wat een verhaal zeg, wat naar om zo lang te moeten wachten. Het is al naar genoeg dat je zoiets moet ondergaan. Ik vind het erg naar voor haar en jullie allemaal. Ik hoop dat ze snel wat aansterkt en weer de kracht vind om door te gaan. Ook van mij een dikke knuffel!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties over de zelfmoord van mijn vriendin/kennis.

Mijn man is er ook somber onder, op hyves staan diverse betuigingen, het is niet te bevatten.

Maar nu iets vrolijks, we zijn net naar de verloskundige geweest voor onze 2e echo.

Wat was dat leuk zeg, kan het niet anders zeggen.

We troffen ook een leuke lieve vrouw, ze was ook heel begripvol.

De echo was echt super leuk, de kleine is 1 cm gegroeid (3,1cm nu), ligt mooi op schema dus.

We zagen de kleine trappelen en zwaaien met de armpjes.

Ook zagen we de navelstreng zitten.

En een flinke hartslag gezien en gehoord. Ze liet het niet al te lang horen, want dat is niet goed voor de kleine.

Er is al zo'n verschil te zien na 1 week!

En de echo was deze keer niet inwendig maar uitwendig, heerlijk een keer niet met de benen wijd te hoeven, alleen zijn de echo foto's dan wel wat vager.

En alles was op een groot scherm te zien, mijn man kon alles ook heel goed mee kijken en heeft nu ook het hartje zien kloppen, de vorige keer zat hij te ver weg.

Verder heeft ze vele vragen gesteld en bloedgeprikt.

We hadden het ook over de combinatietest, vlokkentest en vruchtwaterpunctie. We vertelden waarom we ervoor kozen het niet te doen, ze vond dat erg begrijpelijk en ze zei ook na zoveel jaren is het kind ook gewoon welkom. Ik was blij dat ze niet probeerde ons op andere gedachten te brengen, ze gaf ons eerder gelijk dan ongelijk.

Ik had ook verteld dat ik acupunctuur doe, maar ben dat wel aan het afronden. Ze vindt het erg goed dat ik dat doe en ze had ook gelezen over zuivel dat het slecht is voor de milt. Ze vindt het prima dat ik soyaproducten gebruik.

Verder een zwitsaltas vol met info, blaadjes en proefmonstertjes meegekregen, ik zei sowww ze zei ja je zult het weten ook hahahaha....

Ik moet me nu gaan aanmelden voor kraamzorg en ze heeft me adressen meegegeven voor zwangerschapsgym.

Over 4 weken mogen we weer terugkomen, dan is de bloeduitslag ook bekend en dan daarna is de 20 weken echo.

We zitten helemaal op de roze wolk nu, we zijn zo blij!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Balu01: 7 januari 2e echo (9w1dag)

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Roossie: 31 januari 3e echo

Geplaatst

hoi dames

even snel een reactie van mij, voor het eerst een dag gewerkt sinds ik weet datik zwanger ben en ik ben gebroken....

Miekske, wat een mooie echo, leuk dat je zo pril al zoveel ziet he? super!!!! is de volgende echo weer in het MMC of bij jullie lokaal? of wellicht een verloskundige?

Nathalie, ellendig dat je je niet fit voelt, ik weet hoe eng het is koorts (in jouw geval verhoging) bij een prille zwangerschap maar volgens onze arts in DD kan die temp. die je hebt geen kwaad, tenminste 10 minuten boven de 38,9 wordt het een ander verhaal.

Roossie, wat een onzettend verschrikkelijk verhaal.....ik heb echt te doen met haar partner en familie en vrienden......sterkte!!!

fijn dat je nog wel van je echo hebt kunnen genieten.

Kim en Sky, veel plezier morgen!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Roossie,

Wat een super goed nieuws!!

Alles is nog op en top!!

Groeit goed zo te horen!!

Had jou vriend de vorige keer ook niets gezien op de echo dan?

Wat leuk dat het zo klikt dat moet je ook nog maar treffen bij de vk.

Over 4 weken mag je alleen het hartje luisteren zeker of niet??

Althans bij ons wel met 9 a 10 weken een echo en 12 weken alleen het hartje.

Nu kun je echt gaan genieten he!!

Wat een verhaal trouwens van je kennis.Jeetje ze moet dan wel helemaal stuk zijn

geweest van verdriet.Wat erg!!

En vooral voor haar vriend/man jeetje die raakt in 1 klap zijn vriendin kwijt

en de 2 kindjes waar hij zo naar uit keek!!

Heel veel sterkte!

Hoi Miekske,

Wat heb jij een ontzettende duidelijke echo zeg!!

Ben helemaal jaloers whahah.

Ik laat die van mij maar niet zien is zon rommelig ding en niet veel te zien!

Lekker gaan genieten!!!

Geplaatst

@bianca, mijn man kon de vorige keer het hartje niet zien kloppen, hij zat daarvoor te ver van de monitor vandaan.

Ik weet niet of we alleen het hartje gaan luisteren over 4 weken, ik dacht ook een echo, ik wil een echo!!! hahahaha.......

Ben nu verwend met 2 weken achter elkaar.

@Miekske mooie echo foto's!

@Babeth, dat valt niet mee hé om dan ineens te gaan werken. Ik heb vandaag thuis gewerkt maar was wel moe.

De eerste keer dat ik bij het freelance bedrijf buitenshuis werkte tijdens de zwangerschap was ik ook super moe en had er ook nog een jetlag overheen.

Maar je hebt het gered, moet je morgen weer werken? Ga maar lekker chillen vanavond.

Liefs Roossie

Geplaatst

Wat een verhalen.....sterkte met het verlies van jullie kennis....

Marianne en Gaby vanaf hier een dikke knuffel en sterkte...

Roossie zet de bloempjes maar lekker buiten....

En sky.....ik ben benieuwd....

Geplaatst

Marianne, Gaby en partners.

Wat is het toch enorm oneerlijk allemaal. Ik weet niet wat ik kan zeggen om jullie verdriet te verlichten. Dan ook nog zo lang moeten wachten door hygiëne redenen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met de verwerking van dit verlies en ik hoop dat ze de kracht en vertrouwen kan vinden om verder te gaan......

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Balu01: 7 januari 2e echo (9w1dag)

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

MBM: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Roossie: 31 januari 3e echo

Geplaatst

Heeej Kim!!

Ik las dat je nu inmiddels je echo achter de rug hebt!!Laat ons niet langer in spanning hoe was je echo!?!?

Wil iemand mijn echo op het lijstje zetten?

17 Januari heb ik de termijn echo.

Ik kon eigenlijk a.s vrijdag al maar dan was ik bang weer een hele onduidelijke echo te hebben en tegen die tijd ben ik 9weken en 5 dagen dan moet je het allemaal wel goed kunnen zien!

Hoe doen jullie het trouwens met echo's mijn beste vriendin en schoonmoeder willen beiden heel graag mee is het gek als we ze met deze echo beiden mee nemen?

De 20 weken echo willen we namelijk samen doen omdat je dan hoort wat het word.

Geplaatst

heb meiden ben ik weer!! wow de echo was super! heb ons ukkie zien bewegen en het hartje kloptje 193 slagen p.m.

we zijn nu echt klaar bij het ziekenhuis! nu alleen nog naar de verloskundige! de uitgerekende datum klopte precies nog steeds

8-8-2011 precies op schema en de navelstreng was ook al te zien.

1202435431_5_4jRE.jpeg

Geplaatst

Hee allemaal,

Nou gelukkig had ik ook een mooie echo.

Er zijn bij mij 2 cryo's teruggeplaatst dus wel even spannend of het er 1 of 2 waren, maar dat is nog niet duidelijk, 1 vruchtzakje ligt precies op schema, we zagen ook het hartje net een soort knipperlichtje! Maar het andere vruchtzakje zit er wel maar loopt een week achter qua groei, ook konden we niet zien of er nou wel of niet activiteit was.

Dus over 2 weken moeten we weer heen om dit in de gaten te houden, maar waarschijnlijk blijft het er bij deze ene. We houden het dus nog een beetje spannend.

Maar in ieder geval is er 1 gelukt! Yes!

(nou maar hopen dat ook de 2e gaat groeien, dat zou natuurlijk het mooiste zijn)

@Sky, mooie foto hoor, geniet er van meid!

Nou bedankt voor jullie lieve interesses allemaal en genieten he meiden!

X Kim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden