Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een goed nieuws weer Roos. Ik heb veel bewondering met deze stap van je om weer de mmm in te stappen. Vooral omdat jou kindje een beetje te vergelijken is met die van mij. Pas na maanden slapen ze eens tussen de middag Jippie!! Het heeft veel energie gekost en dan nu weer die extra hormonen, knap hoor.

Ikzelf zit er een beetje in als Balu. De IVF behandeling heeft er diep ingehakt en nu zijn mijn hormonen nog steeds aan het schommelen. Van de week eens iemand geraadpleegt en ik ben nu een pms kalander aan het bijhouden. Welliswaar is het een grote paraplu waar veel klachten onder vallen maar mijn partner heeft last van mijn hormonen en dan ga je zoeken naar een hulp. Ik slik nu extra b6 en probeer mijn energie op te laden. Onze kleine man verdient natuurlijk al mijn aandacht en ik breng hem niet naar een kdv maar misschien moet ik dat toch eens gaan overwegen. Dan kan ik de batterij opladen om nog meer aandacht aan mijn partner te geven. Ik dacht dat ik nml. dat goed onder de knie had door extra weekendjes weg en uitjes te organiseren maar helaas is het te weinig...mannen pppfffff. Wel geniet ik tussen al dat gedoe super veel van de kleine en waak ervoor dat niemand me nu in een ander medisch hokje gaat stoppen. Misschien eigenwijs maar je weet diep van binnen hoe het voelt en ik weet dat er nog ivf medische blokkades aanwezig zijn. Maar daar komen we ook wel overheen. Nog even en dan is hij alweer een jaar...tijd heelt alle wonden en een tweede, dat hebben we al besproken en gaat het niet worden. Maar ik gun het alle meiden hier op het forum. Liefs X

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wou roossie gefeliciteerd!! wij zouden eerst pas in okt beginnen maar van de week in een opwelling toch het ziekenhuis gemaild. en we mogen maandag langskomen voor een echo en hebben hopelijk volgende week onze cryo tp. mocht die niet lukken beginnen we pas in okt.

nu even over onze kleine meid.

alweer bijna 11 maanden is ze.

ze kan kruipen langs de tafelsen bank lopen.

probeerd los te staan. zegt papa mama bah ja en nee. ze zwaait doet handjes in de lucht en geeft kusjes. ze eet echt alles en kan dit met een vorkje doen. ook drinkt ze uit een gewone beker of rietjes beker. liefst water.

maar tandjes heeft ze nog niet hihi.

ze is 73cm en weegt 7kilo echt een tenger meisje. en we hopen dat ze snel een grote zus mag worden

• 4 weken later...
Geplaatst

@Sky wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!

Hier druk met de voorbereidingen voor de verjaardag van Jane. Morgen wordt ze al 1 echt raar idee jaar geleden lag ik te puffen. Vandaag Woezel en Pip taart bakken met de buuf.

Zwangerschap gaat goed ben niet misselijk geweest als bij Jane alleen bij vlagen.

Liefs Roossie

Geplaatst

roossie alvast gefeliciteerd met jane! sta jij er nu ook veel rustiger in in de zwangerschap? vind het zo bijzonder allemaal. bij senna was ik ook erg misselijk maar was ook erg gespannen wat natuurlijl ook niet meewerkt.

deze keer is het echt een secret mission dus de ouders.willen we het pas na de eerste echos gaan vertellen ze verwachten het echt niet hihi. ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren. bij senna wisten ze het met 4weken al wat me vader daarom best eng vond. daarom wachten we eerst op bewijs hiji

• 4 weken later...
Geplaatst

Nathalie, tsja wat zal ik zeggen, een felicitatie is niet op z'n plaats denk ik maar her is natuurlijk hoe dan ook een groot wonder. Moeilijk ook hier omdat iedereen hier een moord zou plegen voor een kindje. Ik kan alleen maar zeggen dat ik meerdere mensen in mijn omgeving ken die verrast werden door de zwangerschap van een tweede, derde en zelfs vierde kindje, allen waren in shock en in eerste instantie niet blij.

uiteindelijk waren ze Allen een aantal weken na de ontdekking gewend geraakt aan het idee en het gevoel was 200% gedraaid.

ik weet dat jouw zwangerschap van H. niet van een leien dakje ging en het begin na de geboorte was ook verre van makkelijk maar je weet geen enkele zwangerschap, bevalling of start na de geboorte gaat hetzelfde. Daarbij zou je nu bij flink huilen eerder aan de bel trekken en direct je gevoel volgen. Je hebt enorm veel ervaring opgedaan als nu ervaren mama, vertrouw daarop. Hoe reageerde je man? Mocht de test straks weer goed positief zijn dan zou ik denk ik snel met iemand op professioneel gebied gaan praten voordat je misschien een beslissing neemt die onomkeerbaar is. En mocht het zo zijn dt jullie anders besluiten dan kan ik alleen maar zeggen, neem dan maatregelen (rigoreus) die een spontane zwangerschap voorkomen, ookal is de spontane kans klein....sterkte, en neem de tijd om aan dit berichtje te wennen....

Geplaatst

weet ook niet zo goed wat te zeggen.

wil je heel veel sterkte met een keuze te maken

die voor jullie juist is.

en idd heel goed over na denken want het is niet zomaar wat.

en idd elke zwangerschap geboorte kind is anders.

ik voel me nu geestelijk en.lichamelijk veel beter dan bij

de eerste op hetzelfde termijn.

veel sterkte

Geplaatst

Wow Nathalie, wat een bericht! Wat een wonder ineens spontaan zwanger, ik snap wel dat het je ineens overvalt vooral omdat je besloten had om niet voor een 2e te gaan.

Maar nu wordt je als het ware een 2e kindje gegeven. Ik weet niet in hoeverre je gezondheisproblemen zijn die een goede zwangerschap in de weg staan.

Ik kan je wel zeggen dat ik nu echt ervaar dat iedere zwangerschap anders is, voel me een stuk beter dan toen ik zwanger was van Jane, voel me ook zo anders.

Het lijkt me heel moeilijk om de zwangerschap af te breken, vooral omdat het je zoveel energie gekost heeft om van de eerste zwanger te worden. Je zou met een abortus moeten kunnen leven. Aan de andere kant is zoals ik lees een 2e kindje ook een flinke impact voor je. Als de test echt positief is, zou ik via je huisarts hulp gaan vragen om alles op een rijtje te krijgen en goed alles te kunnen overdenken.

Moeilijke keuze die je samen moet maken, heel veel sterkte!

Liefs Roossie

Geplaatst

Balu01, in overleg met het moderatorteam hebben we jouw bericht verwijderd. Ik zal je een pb sturen met daarin de uitleg.

Geplaatst

Meiden het spijt me als ik jullie gekwetst heb dat was de bedoeling niet. Wilde gewoon mijn ei kwijt meer niet. Ik heb niet gesproken over het kindje weg laten halen of iets. Meiden die mij kennen zouden weten dat ik zoiets niet zou doen. Maar zij weten ook hoe mijn situatie is en dat ik niet totaal niet op voorbereid was. En dat er dan van die stomme dingen gezegd gaan worden ja dan moet je opletten en weet ik allemaal. Nou sorry ik jullie kennen me niet en ik had bescherming dus alsjeblieft kom niet met die stomme verhalen aan. Ben daar echt een beetje boos over. Maar goed het spijt me nogmaals en ik zal zoiets niet meer zeggen.

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

Hoi nathalie,

Ik spreek uiteraard voor mezelf en voel me wel enigszins verplicht om te reageren omdat ik ook op je eerste bericht heb gereageerd.

Uiteraard kennen wij je niet zoals mensen uit jouw omgeving dus enige wat hier was was jouw bericht. Ik had ook echt begrepen dat je een afbreking overwoog, mijn excuses als ik dat verkeerd begrepen heb.

En wat betreft bescherming, uiteraard weten we allen wat over het algemeen goed helpt maar als dat niet afdoende is zou ik, juist als een nieuwe zw. Echt niet wenselijk is, zwaardere maatregelen overwegen.dit was niet flauw of belerend bedoeld hoor.lastig is alleen dat berichtjes via fora/ email/sms soms anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn om iver te komen

Ik hoop dat alles op wat voor manier dan ook goed zal gaan aflopen

groetjes Meiske74

Geplaatst

@Nathalie nee zo goed ken ik je niet, is ook moeilijk via een forum. Jou bericht is bij mij ook verkeerd overgekomen dacht echt dat je overwoog het weg te laten halen. Het spijt me wens je het alle beste toe X

Liefs Roossie

Geplaatst

ik dacht het eerlijk gezegt ook:-$

maar ben echt blij te horen dat je dat absoluut niet van

plan bent. hoop voor je dat de test niet positief bent en dat

je anders aan het idee kan wennen en toch een fijne zwangerschap

bevalling en babytijd mag hebben.

sterkte de komende tijd. en hoop dat je snel duidelijkheid heb.

liefs sky

Geplaatst

hey Balu, ik wil je toch even een hart onder de riem steken. Ik las uit je berichtje vooral je verwarring, paniek en de worsteling met je gevoelens. Ik kan me dat in jouw situatie heel goed voorstellen. Geen wonder denk ik dat je je wendt tot het forum waar je je vorige moeilijke periode zoveel steun hebt gekregen. Maar, iedereen is hier zo doortrokken van juist het verlangen naar het wonder dat jij nu meemaakt, en het intense verdriet als dat niet lukt, dat die pijn al heel snel naar boven komt en de emoties oplopen. En dan gaat het balletje al snel de verkeerde kant op rollen.

Ik weet niks over je omstandigheden en over het hoe en waarom het zover is gekomen. Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat je nú in de penarie zit. Waar je nu denk ik mee geholpen bent, is steun en een luisterend oor en open hart. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dat luisterend oor vindt dat je nu heel hard nodig hebt. Eerst maar eens de test van vrijdag afwachten. Ik hoop dat je ons nog laat weten wat de uitslag is. Knuffel, Yola

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gàat het met jullie aug. 2011 wondertjes?

Ik moet zeggen dat het wel weer echt een heel andere fase is nu, wat wordt ze groot, bijdehand, lief maar leert ze om zo snel! Precies 2 weken na haar eerste verjaardag liep ze helemaal los en nu rent ze zelfs al door de kamer, schattig, eng en iedere keer kijken met verwonderde ogen naar, war gaat het snel!

Roossie, n-sky hoe gaat het met jullie? En Balu? Hoe gaat het Met jou?

Vanavond op vakantie naar italie, we zijn erg benieuwd hoe het zal gaa, vooral tijdens rit...

Geplaatst

Ja Babeth het gaat zo snel he. Jeetje I al rennen hihi. Fijne vakantie hoor!!

Hier gaat het ook al zo snel. Hij loopt nog niet los, maar met kruipen is hij al niet bij te houden. Hij heeft nu echt een eigen willetje, niet te filmen zeg. En kwaad dat hij kan worden, soms heel grappig om te zien.

Zijn eerste babyspeelgoed staat op het punt om uit zijn speelgoedbak gehaald te worden, de box is uit elkaar die gebruiken we al een aantal maanden niet meer. Hij kruipt en loopt met houvast de hele kamer en keuken rond. Als er een deur open gaat is hij er als de kippen bij. Het is een makkelijke eter gelukkig. De poedermelk is vervangen door gewone halfvolle melk en boterhammtjes gaan er goed in. Momenteel is ie wel van het gooien op de grond. We hebben een oefenbeker om uit te drinken en dat gaat best goed. Het is een heerlijke slaper en als ie wakker is en niet boos of gefrustreerd een heel vrolijk mannetje met een pittig karaktertje. Het aftasten van hoe ver hij kan gaan is echt een sport. Soms heel vermoeiend, maar ook wel weer vertederend om te zien dat hij alles interesant vind en alles wil ontdekken.

Hij kan de trap al zelfstandig oplopen met mij erachter, naar beneden is een ander verhaal. We hebben een trap in de woonkamer en het traphekje hing er al snel, mede ook omdat wij niet zo heel vaak de box gebruikten. als ik hem echt even uit handen en veilig moet hebben zet ik hem in zijn stoel, maar dat gebeurt zelden.

Genieten geblazen dus hier.

Hoe gaat het met de rest van de meiden???? De zwangere onder ons?? De misschien zwangere??

Geplaatst

hi meiden hier gaat het goed! senna is een heel rustig meisje.

maar laat niet over zich heen lopen. ze is gek op mensen en aandacht.

ze is voor niets en niemand bang en kan zich goed vermaken.

ze loopt langs tafels banken en kasten en staat af en toe los.

ze eet eigenlijk alles maar ze krijgt smorgens en savonds nog wel melk.

nou kan ons ukkie met haar 7,5 kilo dat nog best hebben. en vind het moeilijk

om te beslissen wanneer we hier mee gaan stoppen.

met ukkie2 gaat het ook goed al 2echo's gehad. en het hartje klopt stevig.

wel heb ik veel meer kwaaltjes deze zwangerschap. al een aantal keer

overgegeven en veel misselijk. heb daar nu medicijnen voor gekregen.

ik beleef het nu allemaal veel rustiger dat is wel heel fijn.

over 2 weken gaan we voor het eerst vliegen net senna.

lekker 10 dagen naar de zon! heb er echr zin in!

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi,

onze zoon kruipt volop en steeds sneller kruipt ook over afstapje naar buiten,staan doet hij nog niet ben benieuwd wanneer dit zal zijn.

zijn eten gaat goed drinkt nog altijd goed zijn dreumes melk nu,pakt zelf mandarijn partjes en krentjes uit hand.

sinds kort klapt hij in handjes heel schattig te zien.

wij zouden graag voor een tweede gaan maar ik moet nog kilo's kwijt voor wij kunnen starten en dit wil gewoon niet lukken ik baal er ontzettend van ,ik was anders misschien al zwanger geweest.

Mijn tijd is heel krap voor een tweede...

Geplaatst

Joice fijn dat alles met jullie zoon goed gaat!!! Wat een feest he, om de ontwikkeling van de kleine zien. Wij kijken vaak met verbazing wat hij nu weer geleerd heeft.

Hopelijk lukt het je om de overtollige kilo's te verliezen en er snel een brusje onderweg is....

Geplaatst

@Joice, mooi hé hoe ze opgroeien ik ben ook zo verbaasd dat het zo snel gaat! Hopelijk val je snel af, zodat je weer zwanger kunt worden, succes!

We zijn vrijdag teruggekomen van onze vakantie in Curacao. We hebben een erg leuke vakantie gehad en het heeft ons ook goed gedaan. Vliegen met Jane ging ook goed, heen reis gespeeld ook met een meisje uit India van 9 maanden en ook geslapen. Ze heeft 2 keer gehuild eenmaal omdat ik naar de wc ging (ze zit in een mamafase) en 1 keer tijdens de tussenlanding op St. Maarten. Tijdens de terugweg haast alleen maar geslapen, gingen toen ook de nacht in. Ze heeft ook genoten van de vakantie.

Tijdens de vakantie ben ik gestopt met bv, ik gaf nog alleen in de ochtend maar op gegeven moment voelde ik dat ik toch een keer moest gaan stoppen en vond dat een mooi moment.

Heb nu mijn energie nodig voor de nieuwe kleine en ze moet straks niet jaloers zijn op haar brusje. Ze geniet nu van haar karnemelk met roosvicee en vanille yoghurt.

Ze is nu ook flink aan het oefenen met losstaan, het gaat steeds beter we zien haar met de dag steeds wijzer worden. Ze kan ook al aardig lopen als we haar handjes vasthouden. En ze kruipt heel snel over de bank, net een aapje hahaha.......We aantal keren gevallen en de trap heeft ze ook ontdekt.

Vandaag ook bij de vk geweest op controle, alles was goed, hartje gehoord en hoorde zelfs de kleine schoppen, wordt vast een voetballer net als zijn vader. Ik voel nog steeds dat het een jongen is, of dat echt zo is weten we volgende week met de 20 weken echo.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie wat fijn dat de vakantie zo bevallen is en goed gegaan met Jane.

Nu lekker genieten van je andere groeiende minimens in je buik. Wat lijkt me het bijzonder om het nog eens mee te maken, volgens mij gaat dat nu veel bewuster en meer ontspannen dan een eerste zw.

Je bent al weer 19 weken!!! Op de helft dus.

• 4 weken later...
Geplaatst

hi meiden hoe gaat het hier? ik ben alweer 14 wkn zwanger.

metsenna gaat het super! ze loopt los! en wat gaat ze snel qua ontwikkeling.

blokken stapelen. zelf eten en drinken. woordjes zeggen.

en het woord nee! heeft ze ook al helemaal ontdekt. zelf zeggen dan niet luisteren als

mama het zegt hihi...

ik voel me alleen smorgens wat misselijk. ook voor ik de kleine al veel bewegen.

bij senna voelde ik dat pas met 20 wkn ofzo...

dus flink genieten! over 2 wkn hebben we de pretecho om te

kijken wat het geslacht is. volgens de nub theorie denken we een jochie

maarja dat is 70% kans dat dat klopt dus we wachten verder af.

xxx sky

Geplaatst

@sky, wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat!

Ik ben alweer 23 weken zwanger, morgen weer naar de vk hartje luisteren.

Ik voelde de kleine niet zo heel snel, komt omdat de placenta voor ligt, maar verder gaat alles goed.

Jane groeit en bloeit ook goed, ze loopt nog niet los maar gaat bijna gebeuren, nu reest ze nog met de loopkar door de kamer en soms maakt ze 1 stapje tussen bank en tafel, of activity table en de tv kast.

Ze wil ook het liefst zelf van het bordje eten, ze zegt woordjes als kaas en zesssss.......en zegt vaak hé hé. En nee kan ze inderaad ook zeggen. Ze haalt de kleding van de stoel die ik aan moet doen zo lachen hahaha en ze kan zelf uit de beker drinken, het gaat allemaal steeds makkelijker.

Liefs Roossie

• 5 maanden later...
Geplaatst

Zo even moeten spitten maar heb hem gevonden! Ben benieuwd hoe het met jullie en de kleintjes gaat!

roossie nog gefeliciteerd met jullie 2 de wondertje! Binnen een maand zijn wij ook aan de beurd!

we hebben er weer zin in!

ons meisje word zo groot! Vanavond voor de 2de keer op der potje geplast. Ze kletst de oren van onze hoofd af

en is enorm lief en knuffelig.en soms ook een boefje hoor! Zit echt pit in.

xxx sky

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden