Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fiona GEFELICITEERD!

Wat fijn dat het goed op gang kwam met inleiden.

Hoop dat je niet te veel last hebt van de hechtingen. Geniet van elkaar!

Geplaatst

Hoi Fiona

wat een goed bericht, het is een flinke jongen zeg!!!! van harte gefelicitreerd, fijn dat je de kleine man nu ook in je armen kunt sluiten!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi dames

even niet veel online kunnen zijn, net steeds wat mee kunnen lezen maar dat was ook alles...

Hier gaat het goed, maandag was hier echt een off-day, ik was enorm huilerig, had geen rust etc. daarna las ik jullie berichten, oa Balu die moest huilen onder de doucht en ik dacht, ohhh wat hangt er toch in de lucht voor nieuwbakkan mama´s!!??

Bij mij ben ik er inmiddels achter, ik ben ongesteld geworden!!!! had het nog niet verwacht.

Gisteren een erg leuke dag gehad, een vriendin deed een fotosessie thuis, onze slaapkamer leek een echt studio incl. lampen en ons model gedroeg zich voorbeeldig.Vol verwondering bleef ik naar haar kijken, is dat echt ons meisje!!??

Het was een lange dag, met notabene 3 poepluiers en een plasfestijn op de kommode, echt ze plaste zo hoog dat de onderkant van het plankje boven de kommode nat werd incl. de muur haha.

Gisteren was ze naderhand wel wat onrustig en huilerig, vannacht sliep ze enorm, om 21.00 uur de fled, ik dacht nog dan zal ze zich nog wel melden vroeg in de nacht maar nadat ze lekker bij tegen mij aan had liggen slapen tot 22.45 legde ik haar in de wieg en ze werd vanochtend pas om 07.00 uur wakker!!! na de verschoning en de fles sliep ze weer door, om 10.00 uur uit bed gehaald voor bezoek aan het cb.

Ze weegt nu 4210 gram en is 55 cm lang, iets groter voor een meidje maar prima binnen de curve.

Met de voedingen blijf ik op 5 zitten en dan drinkt ze iedere keer ±150ml.

Ursela zo met Storm en Merel lijkt het me ook wel erg pittig hoor!!! zeker ook zo met die borstvoeding. Ik vind het nog steeds jammer dat het bij mij niet voldoende was om haar te kunnen voeden maar zie er gelukkig ook wel de voordelen van in.

ik mis de jongens wel degelijk, maar realiseer me ook dat als zij later geboren waren en waren blijven leven ons Imke er niet geweest zou zijn, dat is een enorm dubbel gevoel. Ik ben er van overtuigd dat de jongens nog in onze buurt zijn en dat ze trots zijn, met name op hun kleine zusje. Maar goed, omdat we nu zo intens van haar kunnen genieten beseffen we ons nog meer wat we van hun missen......dubbel dubbel allemaal maar gelukig overheerst ons gevoel van geluk!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth dus ook een Off dag gehad, klinkt raar misschien maar ben zo blij te lezen dat jullie dat ook hebben. Voel ik me daar niet alleen in....

Jullie dubbelle gevoel kan ik me voorstellen, gelukkig overheerst het gevoel van geluk boven het gemis van jullie jongens.

Jeetje zeg Imke is 3 dagen jonger dan Ruben en is zo veel zwaarder en langer en drinkt zo veel meer... ze is een kilo zwaarder en 6 cm langer!!! hihi wat een verschillen zijn er nietwaar. Zolang de kindjes goed groeien en tevreden zijn is het allemaal goed.

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echte glimlach van Ruben gehad en dat ontlokte toch wel tranen hoor. En vanmorgen weer. Soms ben ik zo onzeker over mijn moederschap dat ik daar zo ongelooflijk blij mee ben.

Ruben heeft nu ook al 2 nachten in zijn eigen ledikant geslapen in zijn eigen kamer en dat ging goed, hij kneutert zo veel in zijn slaap dat ik er wakker van bleef en dat kan nooit de bedoeling zijn. Nu mis ik wel de eerst seintjes van wakker worden van hem, maar als ik wakker wordt van de babyfoon spring ik naast mijn bed voor de nachtvoeding.

Geplaatst

hoi San

ik kan me voorstellen dat je "blij" was te lezen niet de enige te zijn, ik had dat nl. ook!!! jij hebt ook al het eerste bewuste lachje gezien? ik ook tenminste dat geloof ik maar nu las ik dat dat met 6 weken is......die van ons zijn dan snel!? wel erg bijzonder he!!

Fijn dat ie het goed doet in zijn eigen ledikantje, ik slaap goed met de kleine meid naast me in haar wieg, de normale geluidjes houden me niet wakker geluklkig, knap dat het je lukt om hem alleen te laten slapen, ik moet er zelf nog niet aan denken, vreemd want het is ook niet zo dat ik 100x per nacht bij haar in de wieg kijk haha.

op zich niet vreemd dat het veschil er is toch? Ruben was bij de geboorte ook kleiner en lichter, weet zeker, straks een boom van een kerel!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

MOTO????

Hoop dat alles goed gaat met haar en dat ze aan het genieten is van de kleine.

Even een ego-berichtje:

Hier gaat het de afgelopen dagen prima. Ikkrijg steed smeer contact met onze kleine grote man. Dat is super om te zien en geeft veel energie. Ik begin hem steeds meer te begrijpen. Het helpt (denk ik, eerst even een weekje verder kijken maar de eerste dagen zijn hoopgevend) om storm wat minder prikkels te geven. En ik baker hem overdag in. Niet het officiele bakeren maar een methode in een gezondheidsdeken die ze hier in de ziekenhuizen toepassen. Als hij overdag huilt dan leg ik hem in zijn 'mandje' inbakeren en meestal wordt hij dan binnen 5 minuten rustig. Zo net dan is er iets anders, honger, luier, aandacht. Al met al voel ik me een stuk zekerder en prettiger. Het helpt ook dat ik vannacht 4,5 uur heb geslapen!!!!! Ooooooh zoooooo fijn! En manlief gaat de bergen in morgen, een vriendin komt lekker kneuteren met mij en de kids, heb ik zin in, de zon schijnt en heb zin om lekker wat wandelingen te maken.

Het is niet opeens allemaal zonneschijn, merel kan erg moeilijke dagen hebben en storm ook. Als hij huilt kan ik dit niet buiten sluiten, ik kan hem dan ook niet twee uur laten huilen zonder iets te proberen. Ik hanteer de 5 minuten regel.

Vandaag is hij gewogen en gemeten, ook al weetik dat het niets zegt, zoalng ze maar goed eten en poepen en plassen is het toch fijn om te weten.

Storm woog 5,2 kilo en 60 cm lang. Groeit als kool dus, verklaard ook waarom hij zo vaak eten wil.

Nu ga ik nog even buiten zitten, beide lieverds slapen.

Geplaatst

Fiona, gefeliciteerd, het officiële genieten kan nu beginnen!

Goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat, al valt het niet altijd mee. Gister naar het AMC geweest voor een echo van zijn hartje, ik was ontzettend zenuwachtig, maar gelukkig was het allemaal goed. Dat wil zeggen, er zit nog wel een klein gaatje, maar het ziet er naar uit dat het aan het dichtgroeien is.......we hoeven over een half jaar pas terug te komen. Waarschijnlijk is het dan dichtgegroeid. Een arts zegt dat niet zomaar natuurlijk, dus met een fijn gevoel naar huis gegaan.

Kjell eet ontzettend goed, ik heb ook het idee dat hij al best wat gegroeid is, ik ga hem maandag laten wegen bij het consultatiebureau.

Ik kan erg genieten van het geven van de borstvoeding, ik ben zo gezegend dat dit allemaal zo goed gaat, ik weet dat het niet altijd zo hoeft te gaan.

Vanavond komt mijn nicht op visite met haar dochter, leuk heb ik erg veel zin in. We zijn nu 2 weken verder, maar ik voel me alweer zo goed, had ik niet verwacht.

Geplaatst

Ursula wat fijn dat je het wondermiddel gevonden blijkt te hebben, kan me voorstellen dat het veel energie geeft.

Kim ook lekker goed nieuws en fijn dat de bv goed gaat. Over een half jaar pas weer terug. Mooi cadeau hoor.

Hier nu eindelijk sinds 2 dagen een vast ritme en het werkt super. Ruben weet waar hij aan toe is en ik ook ;)) Hij is zo braaf en in dus lekker ontspannen. Door het waarschijnlijk toch te veel doen best last van mijn buik. Maar verder dus gelukkig steeds meer genieten.

Geplaatst

hej meiden,

een hoop kids met sprongetjes lees ik.

zo naar als je kleine huild maar niet weet wat er aan de hand is

senna huild alleen als ze honger heeft.

overdag is ze steeds langer wakker. dus je komt aan weinig toe

even de was doen vergeet het maar.

maar tis wel genieten want als ze bij me zit is ze heel zoet en lekker aan het kletsen

1403104858_5_uvtX.jpeg1403105113_5_qP1r.jpeg

Geplaatst

Hallo allemaal, lekker aan het genieten en het vinden van een ritme???

Hier nu eindelijk met volle teugen aan het genieten, met af en toe een donkere dag ertussen, maar dat mag.

Ruben doet het goed. Hij heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen en mama was daar erg blij mee. Nu zit hij nog maar op 5 voedingen van 135ml per fles. Het is geen huilerd gelukkig en kan zo lief lachen.

[ATTACH=CONFIG]2275[/ATTACH]

Het heeft anderhalve week geduurd maar nu dan eindelijk eens een foto van ons manneke dat zo ontzettend lief kan lachen, om van te smelten toch??

Geplaatst

Ha Meiden,

Ik was er ff niet. Bevalling heeft op 4 september plaats gevonden en wist niet of ik me hier nog kon aansluiten.

Het was zwaar en heftig, een beetje zoals bij fiona maar hij is er en hoe....Mirko, 3 maal de navelstreng om zijn nekje, moeders helemaal moe van alle constanatie. Uiteindelijk gezond en een dikke 9/10 ontvangen in het ziekenhuis. Thuis kwam de gekte op gang, vlos en kraam liepen af en aan maar nu is de rust een beetje terug. Ik geef bv en kv, was, verschoon, troost, lach en we zijn heel gelukkig met ons wonder.

Liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd moto!

Fijn om van je te horen.

Klinkt inderdaad als ene heftige bevalling en nasleep. Gelukkig is het genieten nu begonnen.

Welkom Mirko!

leuke naam.

Geplaatst

Oh Moto natuurlijk kan je hier je aansluiting nog vinden toch???

Mirko welkom op de wereld, Heftige bevalling dus. Fijn dat jullie o zo gelukkig zijn!!!

Geplaatst

ohhhh lieve Moto

wat fijn om iets van je te horen, ik begon me een beetje zorgen te maken.....een zware bevalling zo te lezen maar jullie wonder is ook veilig ter wereld gekomen, jeetje!!!

van harte gefeliciteerd met jullie mooie mannetje Mirko, wat een leuke naam overigens!!! geniet van jullie kereltje

liefs

Babeth

Geplaatst

Moto, eindelijk wat van je gehoord, ik maakte me ook al een beetjes zorgen.......

Fijn dat alles goed is, heftig, maar goed!

Hier gaat alles ook goed! De ene dag is wat makkelijker dan de ander, maar goed ook baby's hebben wel es niet hun dag......

Nu ligt ie lekker te slapen in z'n wiegje, zo nog een voeding en dan gaan we nog ff naar buiten, de hondjes uitlaten en hoi zeggen in m'n restaurant.

Zo raar dat ik niet hoef te werken, maar eigenlijk bevalt het me wel.

Met de herfstvakantie gaan we lekker een weekje dicht, ergens een huisje huren in Friesland en weg! kan mijn mannetje ook lekker genieten van ons wondertje, die heeft bijna alleen nog maar gewerkt! Heb ik onwijze zin in! Hier een mooie foto van Kjell in badje!

[ATTACH=CONFIG]2329[/ATTACH]

Geplaatst

Kim wat een ontzettend mooi mannetje!!!! Heerlijk vooruitzicht om een weekje weg te gaan lekker met zijn 3tjes. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben.

Baby's hebben idd ook wel eens hun dagje niet, ik werd er in het begin nog al eens onzeker van, maar nu ik zijn huiltjes en gedrag wat beter kan begrijpen is het wat makkeleker gelukkig.

Hier gaat alles gelukkig steeds beter. Ruben slaapt sinds 4 nachtjes redelijk door. Van 23.30 tot ongeveer half 7. Lekker hoor en een geluk, want ik hoor wel eens dat ze de eerste maanden nog al eens 's nachts kunnen spoken. Of is dat vaker met bv???

Ik zit hier ook steeds beter in mijn vel. Kan het allemaal steeds beter los laten. Het verdriet en de spanning van de afgelopen jaren is er langzaam maar zeker beetje bij beetje uitgekomen, het heftige begin en het einde van de zw en de eerste paar weken met Ruben waren ook zwaar en hebben nu ook langzaam een plekje gekregen. Ik kan nu gelukkig eindelijk zeggen dat ik "echt" geniet van ons kleine manneke dat zoveel trekjes heeft van ons. Zo bijzonder dat dat kleine mensje in mij gegroeid is en volledig afhankelijk is van onze goede zorg. Ik wist niet dat je zo veel van iemand kon houden als van je eigen kindje.

We praten ook al geregeld over wel of niet doorgaan voor een 2e. We hebben tenslotte nog 4 cryo's in 2 rietjes in de vriezer en willen binnen een jaar de knoop doorhakken of we die nog gaan gebruiken of dat we ze afstaan aan de wetenschap. Een nieuwe complete behandeling zal er zeker niet komen, daar waren we al over uit voor Ruben er was. Dat willen we niet nog eens meemaken. Wij vinden ons al zo gezegend met Ruben en willen geen moment daar van missen. We krijgen steeds sterker het gevoel dat we het bij ons heerlijke mannetje moeten houden en lekker met zijn 3tjes een geweldig leven tegemoet gaan.

Denken jullie ook al zo ver door??? Of zijn jullie nog helemaal niet zo ver vooruit aan het denken???

Geplaatst

Hey meiden,

Allereerst Moto van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje. Een heftige bevalling zo te lezen maar hij is er gelukkig!

@ Kim: wat een mooi kereltje om te zien en heerlijk dat jullie er lekker even tussenuit gaan. Zo'n lekker vooruitzicht!

@ Sandra; ik en mijn man hebben nu definitief besloten om het alleen bij Hayley te laten. Ook wij waren er voor dat Hayley er was niet een nieuwe behandeling te gaan starten en ik heb geen cryo's meer dus was het voor ons al heel snel duidelijk.

Het gaat hier nog steeds heel erg met ups en downs. Ik vind het moeder zijn best zwaar komt denk ik ook dat mijn HB gehalte voor geen meter stijgt. Schijnt ook nog erg lang te duren voor deze weer op peil is. Daar word ik zo ontzettend depri van. Ik zat een tijdje geleden het verhaal van Sandra te lezen dat jij ook depressief bent geweest en dat je bang was voor een terugval dat heb ik dus ook en nog steeds. Hayley is toch wel een hele moeilijke baby. De laaste weken huilde en krijste ze constant zelfs zo erg dat ik naar boven was gevlucht en mijn man achter in de kamer zat in een hoekje met zijn handen op zijn oren. We wisten ons geen raad meer alles hadden we gedaan. Auto gereden, gewandeld, de fles, schone luier, de draagzak echt alles. Ik ben toen met haar naar de huisarts gegaan en die constateerde dat ze last had van reflux dus kreeg ze Zantac mee naar huis. Ik was daar niet gerust op maar goed we gingen het proberen en moesten Nutriton bij de voeding voegen zodat het wat dikker zou worden. Zo gezegd zo gedaan. Het leek inderdaad beter te gaan met Hayley alleen die Zantac inbrengen dat was een ware hel ze krijste weer alles bij elkaar om gek van te worden. Weer de HA gebeld maar moest het echt een week de tijd geven. Nou ja gedaan en weer gebeld bleek de praktijk met vakantie te zijn en moest ik naar een vervangend arts. Dat wilde ik dus niet dus ik dacht kijk het een dag zonder zantac aan en dan morgen toch maar bellen. De volgende morgen begon met drama ze dronk zo ontzettend gulzig en liet echt zoveel staan ik maakte me echt zorgen. Ze viel uiteindelijk na een hoop gekrijs toch in slaap. Ik was nog heel even terug m'n bed ingekropen om nog even tv te kijken nou ja zo gezegd zo gedaan. Ik wilde me lekker gaan douchen en gaan aankleden en ik luister nog even naar de babyfoon en ik hoor haar heel raar kreunen dus ik dacht ga toch ff kijken dus ik doe haar kamerdeurtje open ligt ze in haar bedje naar adem te happen schrok me kapot heb haar als een idioot uit dat bedje getrokken en heel hard haar naam geroepen en in haar gezicht geblazen ze kwam gelukkig gelijk bij alleen draaide ze heel erg met haar ogen dus nog een keer heel hard in haar gezicht geblazen toen kwam er gelukkig geluid uit weliswaar krijssen maar dat interesseerde me op dat moment totaal niet meer. Gelijk die vervangende arts gebeld en ik kon gelijk komen. Bleek dat er maagzuur omhoog was gekomen en bij haar bleef steken ondanks dat we haar hoofdeinde al omhoog hadden gezet. En dan is op de rug slapen veilig??? Na de HA ben ik toch met Hayley even langs het CB gegaan om haar even te wegen gelukkig was ze goed aangekomen ook gelijk verteld wat er was gebeurd en een vrouw die daar ook was met haar kindje vertelde me dat ik eens naar een Ostheopaat moest gaan met Hayley. Dus een telefoonnummer van haar gekregen en bij die vrouw gelijk haar voicemail ingesproken ze belde me 's avonds terug en ze wilde Hayley nog diezelfde avond zien. Wij baalde wel want ze lag net te slapen maar goed toch gegaan en nu blijkt Hayley helemaal geen reflux te hebben maar omdat zij een sterrenkijkertje was en al een tijdje was ingedaald heeft ze klem gezeten waardoor haar linkerkant totaal verkrampt was en zij daar heel veel last en pijn van ondervind. Ik heb zitten huilen als een klein kind mijn meisje heeft pijn en ik heb het al die tijd geroepen en iedereen riep het is nog maar een baby en niks is volgroeid ja dikke vinger ik voelde dit al zo lang en eindelijk werd ik gehoord. Ze heeft nu 1 behandeling gehad en het gaat al een stuk beter alleen kan ze nog heel moeilijk op die zere kant slapen maar moet haar steeds omleggen dan op haar linkerkant dan op haar rechterkant. Pff het is allemaal wat maar als ze me dan aankijkt en ze begint te lachen oh man dan smelt ik als wat en krijg er tranen van in mijn ogen zo vertederend is dat dan net of ze me aankijkt en me bedankt dat ik haar help. Nou weer een heel verhaal ga me nu lekker aankleden ze ligt heerlijk te slapen nu en we gaan over een uurtje weer naar de Ostheopaat dus ik ben benieuwd.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Kim, wat en mooi mannetje! Wat jammer dat je man zo veel moet werken en niet de tijd heeft om te genieten van kjell, en te wennen aan zijn nieuwe leven als pappa van kjell. Gelukkig is de herfstvakantie nabij!

Ik kan beamen wat sandra zegt, nu ik storm wat beter begrijp is het veel makkelijker geworden. Hij heeft een soort ritme ontwikkeld, slaapt savonds en snachts maar wordt wakker voor voedingen. Vannacht kwam hij om de twee uur, dat vind ik nog steeds pittig maar er zijn ook nachten bij met 3 of vier uur tussen de voedingen en dat is goed te doen. Nu slaapt hij al drie en een half uur maja, merel was wakker dus toch eruit. Ze is nu naar de kdv. Merel en storm hebben steeds meer contact, dat is super om te zien. Storm is erg geinteresseerd in merel, zij kroelt hem veel en aait. Ik moet daar bij zijn want ze snapt niet dat ze voorzichtig moet doen, daar is ze te klein voor. Ze begint er steeds meer aan te wennen om niet alle aandacht te krijgen, als ik nu bv geef gaat ze vaak bij mijn voeten zitten met een boekje, tegen mijn benen aan. Dit is niet altijd zo, ze kan ook voordurend om aandacht vragen tijdens de bv door dingen te doen die niet mogen of storm op zijn hoofdje willen slaan. Ik geniet steeds meer van storm, met name ook doordat we meer contact hebben en hij vaker lacht.

Balu, wat een verhaal. Het is volgens mij zo dat dokters meestal zeggen, krampjes. Fijn dat hayley baat heeft van de ostheopathie. Hopelijk kan ook voor jou eindelijk het grote genieten beginnen.

Sandra, wij zijn enorm rijk en blij met twee kinderen. Daar willen we het bij laten. Raar hoor, ik moet me binnenkort gaan verdiepen in voorbehoedsmiddelen.

Geplaatst

Balu wat een hel moet dat voor jullie geweest zijn. Zo blijkt maar weer dat moedergevoel vaker wel dan niet klopt. Goed dat je verder bent gaan zoeken en niet alleen maar denkt dat het er bij hoorde. Wat triest dat jullie meisje zo'n pijn heeft gehad. Logisch dat ze de boel bij elkaar krijste en dat jullie het helemaal niet zo leuk vonden en dat het zwaar is.

Fijn dat de eerste behandeling gelijk al verbetering heeft gebracht. Hopelijk gaat ze alleen nog maar vooruit en snel ook zodat jullie echt kunnen gaan genieten en deze verloren tijd inhalen en dit alles naar de achtergrond verdwijnt. Sterkte met jullie meisje!!!!!!

Nu kunnen jullie ook vast weer een beetje bijtanken nu ze niet meer zo krijst!!

Ik hoor zo vaak dat huilen wordt afgedaan als "het hoort erbij" bah.... Ze moeten eens vaker naar de moeder luisteren als die zegt dat er iets niet in orde is en verder zoeken als een door hun gestarte behandeling niet blijkt aan te slaan.

Hier was het net ook ff een krijsfestein. Hij was zo wakker dat ik hem maar ben gaan verzorgen. Lekker gewassen (althans dat vond mama lekker) Ruben vond er niks aan. Hij heeft daardoor wel zijn hele luier en aankleedkussen ondergepoept dus dat is er ook maar weer uit. Nu ligt hij gewassen en geolied te sabbelen op zijn speentje in de box. Zelf loop ik nog lekker in mijn pyama, maar daar ga ik zo ook maar wat aan doen.

Geplaatst

Tja voorbehoudmiddelen. Bij P zijn de zaadcellen operatief verwijderd vanwege blokkades in de zaadleiders. We gaan over een tijdje toch bij de arts navragen of het niet verstandig is toch een vasectomie te laten doen. Ze mogen nooit zeggen dat wij niet op de natuurlijke wijze zwanger kunnen worden, al is de kans nihil mogen ze het niet uitsluiten.

Ik ben nu eindelijk wel eens schoon van beneden. Sinds gister niet meer gevloeid, nou ja meer rozig slijm al een week of 2enhalf. Dus hopelijk komt mijn cyclus weer normaal op gang en kan ik eens zeggen dat ik dan weet dat alles werkt!! Net als de irritante always reclame hihi.

Geplaatst

storm pakt helaas nog geen speentje sandra. Ik blijf het proberen...

Hmm, jaloers, nog lekker in je pyama. Ik ben al aan het avondeten begonnen. Haha. Dat is serieus, ik maak veel ovenschotels de laatste tijd. Dit omdat merel in de namiddag het lastigst is en ook storm vaak dan net huilerig is of bv wil. Ben ook best wel jaloers op de slaaptijden van ruben. Maar de rest van jouw weg was/is niet makkelijk dus ik ben blij dat ruben zo goed slaapt zodat jij tijd krijgt om jezelf op te laden.

Ik kan helemaal niet tegen mensen die zeggen als je baby huilt ' dat is goed voor hem, krijgt hij sterke longetjes van'. Soms maak ik me helemaal niet druk als hij huilt, dat hoort erbij, maar als ik geen oorzaak weet of beide kids huilen dan voel ik me een beetje radeloos. Gelukkig komt dit steeds minder voor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden