Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Nano

wat een ontzettend ellendig bericht, je neemt het "goed" op maar pas op jezelf hoor, het is niet niks....Ik hoop dat behalve deze ellende je een curretage bespaard zal blijven en dat alles vanzelf loskomt.

Heel erg veel sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Sandra, wat een vreemde opmerking van die gyn zeg, pas goed op jezelf, indien je niet gerust bent gewoon bellen dat je erder wilt komen om het eea. te bespreken en na te laten kijken...

Sky, wat een verontrusting over jullie kat zeg, wie weet helpen de posters je iets, en inderdaad, Amivedi. sterkte en succes!!!

Kim, wat schrikken, wat ik begrepen heb zit je hummeltje(s) erg goed beschermd, maar kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de echo.

Geplaatst (aangepast)

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Emm: 13 januari 2e echo

MBM: 13 januari 2e echo

Miekske: 13 januari intake verloskundige

Loes1975: 13 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Kim1975: 17 januari 2de echo (9w1d)

Miekske: 17 januari 2e echo

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Miekske: 31 januari controle verloskundige (incl. echo)

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

aangepast door Meiske74
op datum gezet
Geplaatst

dames

ik hebt het (afspraken)lijstje even aangepast.

lieve Nano, als je je naam liever niet hebt staan dan zeggen hoor, of als je iets op wat voor manier dan ook aangepast zou willen hebben....sterkte!!!

Kim, ik heb je 2de echo toegevoegd!!

Geplaatst

Ik voel me kl*te vandaag. Het bloedverlies is weer terug, hoewel minimaal en de rekpijntjes zijn verdwenen. Wordt er onzeker van, maar ja hoort erbij. Het is geen helder meer maar bruinig dus oud. Nog even een weekje volhouden wil ik het. Niet gelijk in de stress schieten, wil mijn lichaam het vertrouwen nog steeds geven en elke keer die pretstaaf naar binnen is ook niet alles. Dan wacht ik wel op de mooie echo van volgende week woensdag.

Nogmaals het was niet de gyn die ik gesproken heb en die zo bot deed het was de assistente achter de balie daar!!!! De gyn ken ik nog helemaal niet dus daar kan ik nog geen oordeel over geven, dat kan pas volgende week woensdag als ik bij hem geweest ben.

Geplaatst

hej meiden, ik zat net lekker op de bank hoor ik opeens miaaauwww!!!! dacht dat ik gek werd!!!

jahoor meneer zat voor het raam!! beetje nat van de regen maar heb hem maar flink geknuffeld!!

Onze kater is lekker terug 4 dagen weggeweest!!

me man denk dat iemand hem binnen heeft gehouden maar toen ze de posters zagen hem toch maar los lieten.

meneertje ligt nu lekker op de bank te slapen alsof er niets gebeurd is. en wij maar in de stres gezeten!

we zijn zo blij! en meneer mag vanaf nu alleen nog in de kattenren! eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen!

xx sky

Geplaatst

Lieve Babeth dat is prima zo hoor mijn naam...ff confronterendmaar wel de waarheid....het meest positivisme is dat ik na al die jaren samen met mijn man proberen toch wel in verwachting kan raken....en al was het pas 7,3 week....niet vermelden zou voor mij ook wel als een ontkenning voelen....een eerlijk beeld naar de rest toe heeft mij in mijn verse tp toch wel snel weer een rieeeele blik gegeven dat het niet allemaal altijd goed afloopt....dat maakt de val van de roze wolk als het dan wel lijkt te lukken iets draag-naarder....dus Babeth het is hoe het is en kan niet anders zeggen dat vanaf nu de percentages bij de rest dus allllleeeeen maar positief resultaat mogen zijn!

Sky wat heerlijk dat de kat terug ....pak van je hart niet...

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een dag niet gelezen op het forum en ik zie toch ook geen fijne berichten! Verdorie Nano, wat is dat een versschrikkelijke ervaring! En wat klink je sterk, houd moed en wees er voor elkaar!

@ Witje ik hoop dat het bloedverlies niet doorzet voor jou. Het geeft je een onzeker gevoel denk ik?

@ Sky, hoe kan het toch dat bij jullie alles opvolgt? Eerst de ene poes ziek, dan de andere poes kwijt....het houd niet op. Heel veel sterkte!

Hier alles rustig. Ben vandaag met oma de stad even ingeweest en heb zelf onze eerste babypakjes gekocht! Ben nog wel wat onzeker, maarja. In ieder geval iets wat beide geslachten aankunnen.

Ik merkte wel dat ik kapot was na een paar uurtjes stadten! Thuis gelijk anderhalf uur op bed gelegen en ook echt geslapen! Mijn broeken zitten niet prettig meer door die darmen!

Be benieuwd wat manlief zegt over de pakjes, wit met rood, zo lief! mt 50

Gelukkig donderdag weer een echo!!

Geplaatst

Loes om eerlijk te zijn wordt ik er een beetje sjacho van. Alsof we al niet genoeg in onzekerheid hebben gezeten de afgelopen 4 en half jaar, komt dit er ook nog eens bij. Maar er gaat bij ons niks normaal dus waarom dit wel.... zucht......

Posi blijven anders is de tijd niet door te komen. Nu 3 dagen vrij en zo weinig mogelijk doen. Eens kijken of dit helpt, dan weten we gelijk waar het door komt en dan zie ik wel wat ik er aan ga doen zeg maar.......

Geplaatst

@ Nano; oh nee toch, maar je klinkt heel sterk petje af. Ik wens je heel veel sterkte toe. Dikke knuffel!

@ Sky; wat fijn dat de kater weer terug is haha en nu alleen nog maar in de kattenren zo hij heeft huisarrest!

@ Bianco; ik hoop dat het allemaal goed gaat met je. Heel veel sterkte ook voor jou een dikke knuffel!

@ de rest; hoe vergaat het met jullie allemaal?

Hier gaat het nog steeds niet lekker. Ik ben echt 's morgens als ik opsta al een vaatdoek zo moe en dan word ik tegen de avond echt weer zo misselijk. Ik kan gewoon echt niet in de keuken komen als er gekookt word dan gaat het gewoonweg echt mis. Dus mijn lieve man doet het nu met de achterdeur open. Ik duik vanavond maar weer vroeg me bedje in. Hopelijk gaat het na de 12 weken wat beter! Oh ja ik heb nog een vraag aan jullie lieve meiden. Ik heb een kennis waar ik nu gelijk mee oploop en ik merk aan haar dat ze een beetje de strijd met me wilt aangaan. Zo zei ze vandaag dat ik me toch wat zorgen moet maken omdat mijn ukkie niet goed groeit volgens haar. Ik heb afgelopen vrijdag de echo gehad bij 9 wk en 1 dag en toen was ukkie 2,5 cm en 2 gram. Volgens de echocopiste (als ik het goed zeg) was alles goed. En ik heb op internet gekeken en daar zie ik hetzelfde dat het gewoon goed is. Dus ik baalde wel dat ik me een beetje op de kast liet jagen. Zij is 10 augustus uitgerekend ik 11 augustus en ze is zich nu al druk aan het maken wie er eerder gaat bevallen. Ik zei ook tegen d'r waar maak je je toch druk om als het komt dan komt t. Maar ik merk wel aan mezelf dat ik er door geirriteerd raak en ik geloof niet dat dit goed is toch? Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Gewoon negeren en je niet druk maken of er wat van gaan zeggen (niet dat dat wat uitmaakt bij d'r maar goed).

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

lieve Nathalie

maak je niet druk, erg dom van haar om zo te praten!!!! ik was gezien de punctiedatum gerekend op maandag 8 weken en 4 dagen en met de echo kwam men uit (gezien de grootte) op 8 weken en 6 dagen: 2,2 cm, helemaal volgens schema volgens de echoscopiste, jij zat met 9 w en 1 dag op 2,5 cm, klopt dan toch mooi?

Ik zou me echt niets van haar geklets aantrekken maar als je je eraan irriteerd wel zeggen, anders fol je jezelf op en dat s niet goed voor jullie!

Sky, wat heerlijk dat de kat weer terug is!!!! je zal nooit weten war hij zijn tijd doorgebracht heeft maar vanaf nu 100% thuis.

Nano, ik snap wel dat het niet goed voelt om het niet te vermelden, ikzelf had dat ook bij de vroege mk, zelfs toen ook een bedeltje gekocht (sterretje) voor aan mijn armband.

Ik ben blij te lezend at je er een positieve draai aan kan geven, hoe moeilijk ook, het is wel waar wat je schrijft... sterkte!!!

vandaag heb ik nog even met de arts in DD gemaild vanwege het bruine bloedverlies, hij liet weten dat het vaker voorkomt maar dat het ook zou kunnen komen van een bloeduitstorting onder de placenta, zou eigenljk uitgesloten moeten worden. Ze zijn in DD zo goed met de echo´s, ik ga voor de zekerheid met hen een afspraak maken!!!

Het verlies is momenteel erg weinig tot niets, mijn maandverband blijft schoon, er zat alleen wat op het wc-papier na het plassen maar toch. ik vind het ellendig.

Sandra, goed dat jij je een beetje gedeisd houdt, gelukkig kan jij ook snel bij de gyn terrecht!!!!

Geplaatst

Kano: wat vreselijk voor jullie! Ik vind je onwijs stoer hoor! Grote knuffel voor Jou!

Sky; ben blij te lezen dat je kater terug is, wat een opluchting! Hoe gaat het nu met je andere katje??

Witje; wat een onzekerheid allemaal voor je! Ik hoop dat je je er goed doorheen slaat en de rust gauw terug komt.

En natuurlijk voor de rest; dat alles met jullie allemaal heel goed gaat. Heerlijk genieten en eindelijk spulletjes kijken en shoppen haha.

Hier gaat alles wel goed. Ben alleen savonds vreselijk moe na het werk. Heb mijn hardlopen maar verplaatst naar de ochtend voor het werk, pfff eigenlijk is 6uur daar echt niet voor bedoeld haha. Na het avondeten stort ik in; ik val in slaap op de bank (ook al doe ik mijn best om dat te voorkomen) en vervolgens slaap ik snachts niet. Voor de rest gaat het gelukkig prima haha. Gelukkig niet misselijk meer en hopelijk begint de actieve periode snel ;)

Kraamzorg ga ik donderdag na de echo regelen, een vriendin was heel tevreden over de hare dus ik denk dat ik die bel.

Ow, en een vervelende kennis heb ik ook. Is ook zwanger en kan het niet goed hebben dat ik dat ook ben. Volgens mij hoopt ze dat ons kindje heel lelijk wordt en haar beeb heel mooi etc etc. Pfff, heel vermoeiend en ik probeer het maar gewoon te negeren. Maar is soms wel moeilijk hoor.

Nou dames, ik probeer alles hier bij te houden op mijn telefoon. Slaap lekker voor straks..

Geplaatst

@Nano oh meis wat een teleurstelling! Wat ben je krachtig heel goed van je! Het is wel waar wat je zegt, gelukkig geeft het je wat steun. Sterkte meis dikke knuffel!

Geplaatst

Dank je wel lieve dames!!

Nou Emmm Maakt niet uit hoor...;-)

Nathalie ik zou in ieder geval tegen haar zeggen dat jijje niet plezierig voelt bij de boodschap die zij over jou ikke heeft.... Dit geeft je een bezorgd gevoel en heeft toch helemaal geen meerwaarde...geef je grens aan en vertel haar dat je dit soort dingen wel hoort van mensen die hiervoor gestudeerd hebben...en dat zij zich ook wel zou kunnen proberen in te leven in jou!!! Ze is toch zelf ook zwanger....;-).... Laat je niet op de kast jagen....geniet van je spruitje....

Hoe is het nu met je witje?

Babeth ik heb ook een knuffeltje gehad voor ons eskimootje....die bewaar ik ook als herinnering, het embryootje hebben we in het ziekenhuis gelaten....wc of kliko maar ook de tuin zouden me teveel herinneringen prielen denk ik. De knuffel is toch een fijnere associatie ...

Hoop dat ik dit goed doorkom....voel me soms wel onrustig....maar ben de dag best goed doorgekomen.....bellen met het werk en de familie was wel lastig vooral als ze vroegen hoe het allemaal gegaan was...

Geplaatst

@Sky fijn dat de kat terug is! Hopelijk krijg je nu wat rust met die beessies.

@Sandra wat moeilijk hè eindelijk zwanger en dan nu die bloedingen. Sterkte meis hopelijk heb je snel duidelijkheid.

@Bianca ik hoop dat die pillen gaan helpen! Sterkte meis!

@Babeth goed dat je in DD een afspraak maakt dan heb je meer duidelijkheid.

Wat akelig zeg die mensen die met je de strijd aan willen gaan of het je niet gunnen. Zoveel mogelijk negeren die lui.

Met mij gaat het goed vandaag gelukkig niet misselijk en heb lekker gewerkt. Had wel spanningen op de buik en effe last van mijn lies. Maar dat is weer over.

Liefs Roossie

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

ik las iets over het ongeboren kind erkennen door de vader... wat houdt dat precies in? Ik dacht dat erkenning alleen moest na geboorte... haha, toch heel handig hoor zo'n forum, lees je nog eens wat nuttigs.. :laugh:

Werkze vandaag!! (of genietze van een vrije dag haha)

xxx

Geplaatst

Nou heb de huisarts maar even gebeld. De assistent ging met hem overleggen en wordt straks teruggebeld, hoe te handelen nu. Het is echt alleen maar bij het afvegen het bloed en niet of amper in mijn inlegkruisje. Ben benieuwd.

Emm het erkennen van de ongeboren vrucht doe je als je niet getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt. Er wordt geadviseerd om het zo vroeg mogelijk in de zwangerschap te doen. Mocht het dan fout gaan dan staat je vriend wel als vader op papier. Anders ben je wel papa geweest maar staat het nergens beschreven. Dit heeft meer een psychisch tintje.

Als je het na de geboorte wil doen dan moet je als moeder mee met aangeven van je kindje, de meeste vrouwen zijn daar niet toe in staat binnen de dagen dat dat moet. Na de geboorte vraag je de ouderlijke macht aan. Dat is zodat hij dus ook mag tekenen voor zijn kindje.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik reageer even namens Bianca...

Zoals jullie weten, heeft ze gisteren pillen gekregen. Deze heeft ze thuis ingebracht. Gisteravond kreeg ik een een sms'je van haar dat ze in het ziekenhuis ligt, de pijn was niet meer te verdragen. Ze lag aan de morfine om de pijn iets te verzachten. De vraag was nog of het op gang ging komen of dat het alsnog een curettage zou worden.

Vannacht heeft ze wel wat bloed verloren en stolsels. De echo vanmorgen wees uit dat het goed was, schoon, dus Bianca mocht weer lekker naar huis.

Lieverd, rust lekker uit en dikke knuffel voor jou.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden