Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hej meiden ik heb een hele emontionele avond-nacht-ochtend achter de rug. onze poes izzie die geopereerd wou niet meer eten en drinken en zat als een ziek vogeltje in een hoekje.

ook bleef ze maar afvallen. vanmorgen besloten om naar de dierenarts terug te gaan. en helaas hebben we haar moeten laten inslapen.

aan de ene kant ben ik opgelucht dat ze nu geen pijn meer heeft en dat we geen zorgen meer over haar hebben. maar ook heel verdrietig omdat het echt mijn meisje was. hield zoveel van der!

ze heeft nu een mooi plekje in de tuin. wat vreselijk verdrietig allemaal.

xxx sky

Geplaatst

Sky de tranen rollen over mijn wangen. Moet er niet aan denken dat zoiets met onze eigen beestjes gebeurt..... Jullie hebben er alles aan gedaan, maar begrijp je pijn en verdriet.

Heel veel sterkte en laat je verdriet lekker de vrije loop..... het was immers wel jullie "kindje". Vanuit de kattenhemel houd zij een oogje in het zeil op jullie kleine......

Hele dikke digiknuffel..

Geplaatst

@Emm spannende dag voor jou sollicitatie en echo! Succes met de sollicitatie en geniet van de echo!

@Sandra geniet lekker van je nieuwe bank en kom lekker tot rust!

@sky, oh meis wat naar zeg dat je haar toch hebt in moeten laten slapen. Sterkte meis en huil maar goed uit, ik weet hoe erg het is om je huisdier in te moeten laten slapen. Heb er ook altijd heel erg om gehuild, zo´n beestje is toch je maatje.

Hoe ging het met de anderen, mooie echo?

Gisteren was ik echt super moe van die ene dag buiten de deur werken. Gelukkig voel ik me vandaag een stuk beter en komt er meer uit mijn handen.

Heb wel een aparte zwangerschapskwaal erbij, bloedneus!!!

Maarja beter een bloedneus dan een ongi bloeding.

Met vitamine C zou ik het kunnen voorkomen, omdat het de bloedvaatjes steviger maakt. Hoop het, is wel lastig kwam er ineens met een stroom uit.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Emm; hoe ging je sollicitatie en je echo?

@ Babeth; hoe ging jou echo?

@ Sky; wat rot dat je je "kindje" moest laten inslapen. Nu heeft ze vrede en kan ze rusten. Heel veel sterkte met het verdriet laat het lekker gaan.

@ Roossie; oh jeetje lijkt me echt naar een bloedneus hopelijk gaat t snel over!

@ Witje; hoe is het met jou meis?

Hier gaat het wel de onzekerheid slaat sinds gisterenavond vol toe. Ik heb gisteren geprobeerd weer met die doppler te luisteren en ik kon het hartje heel zachtjes horen maar klonk echt heel ver weg. Heb sindsdien zo'n naar gevoel aan de rechterkant bij mn lies. Werd er vannachts zelfs wakker van en ben op de bank gaan slapen. En zeker als m'n blaas vol is doet het zeer. Zou het kwaad kunnen? Ik ben zo bang dat ik mijn Ukkie heb beschadigd of nog erger dat het hartje niet meer klopt. Ik heb me vannacht helemaal gek gemaakt. Ik ga denk ik morgen de VK maar bellen om te vragen of ik even langs mag komen of zij het hartje kan laten horen. Ik word zo moe van mezelf dat ik deze gedachtes toelaat. Ik kan er niks aan doen ben gewoon nog zo bang na die miskramen. Ik merk niet aan me lichaam dat er wat veranderd ofzo heb nog steeds zware borsten en met vlagen duizelig. De misselijkheid is wel weg. Het is gewoon geen fijn gevoel ik ben zo blij als ik die 12 weken heb gehaald hopelijk geeft het me dan wat meer rust.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@Balu wat naar zeg die onzekerheid! Ik denk dat je jezelf gek aan het maken bent, maar dat is wel te begrijpen na je miskramen.

Ik heb ook last van mijn lies aan de rechterkant, volgens mij hoort het er gewoon bij en als je wat meer gespannen bent dan voel je het extra.

Je hebt in ieder geval wel het hartje gehoord, al was het ver weg.

Het ligt er ook aan hoe het kindje ligt en of de placenta in de weg ligt.

Ik zou die doppler niet zo vaak gebruiken, je wordt er alleen maar onzeker van.

Je bent nu 10 weken zwanger, dan wordt de misselijkheid ook minder dat had ik ook.

Je zegt ik merk niet dat er wat aan mijn lichaam veranderd, maar je hebt wel zware borsten en vlagen van duizeligheid hahaha.........dat zijn dus zwangerschapskwalen.

Meis probeer tot rust te komen en als je rustiger wordt als je de verloskundige even belt, dan gewoon doen.

Hartje laten horen doen ze niet zo snel, had het wel met 10 weken echo gehoord maar heel kort, want het is schadelijk voor de kleine.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames

Sky, wat lees ik nu, wat ontzettend verdrietig, maar wel een dapper besluit.....ze lijdt niet meer en je hebt alles geprobeerd, triest maar weet zeker dat ze je dankbaar is voor de mooie jaren, ookal had het langer moeten duren met elkaar. Heel veel sterkte!!!!

Onze echo vanmiddag was ook weer helemaal top, het verlies is voor 99% weg, de arts heeft alles goed nagekeken en was erg tevreden, ukkepuk is nu 2,5cm, was al druk aan het bewegen en alles volgens schema. Hij dacht te zien dat er onderin de baarmoeder nog wat bloed zat maar kon het niet voor de volle 100% zeggen, het was niet veel en omdat het met weinig begon, dinsdagavond eenmalig meer was en daarna afgenomen is vermoedt hij dat ik er niet veel last meer van zal hebben. Hij zei wel dat het kon dat het nog een week of 2 door zou kunnen blijven "druppelen". De erierstokken zagen er ook weer normaal uit (met 6 weken was er eentje nog erg vergroot). Hij was erg tevreden, met name omdat het kleintje ook wat voor lag, erg beweeglijk was een een mooie, regelmatige hartslag had. Haha, we waren even helemaal trots!

Nathalie, ik moet eerlijk zeggen dat ik heel bewust nog niet voor een doppler gekozen heb (ook bij de vorige zwangerschap niet), ik ken mezelf, kan me dan helemaal gek maken....

dat je missleijkheid afneemt is niet vreemd, met 9 weken bereik je je piek. Mijn liezen voel ik ook en met name mijn buik met een volle blaas of darmen. Probeer echt de negatieve gedachten weg te krijgen en anders misschien echt even met de vk contact opnemen.

liefs

Babeth

Geplaatst

@Babeth wat fijn voor jullie zeg zo'n mooie echo! Dat zet je toch wel op de roze wolk.

Fijn ook dat je nu meer weet over die bloedingen en dat het geen kwaad kan en stopt. Nu lekker genieten!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Balu ik was net uit nieuwsgierigheid aan het googlen en las dat je vanaf 12 weken de hartslag met de doppler goed kunt horen. Dus misschien gebruik je de doppler te vroeg.

Geplaatst

Balu gewoon even bellen met de vlos, soms is erover praten alleen al genoeg om de onrust weg te nemen.

Babeth wat fijn dat je frummel het zo goed doet en dat de oorzaak van het bloeden gevonden is. Lekker genieten nu hoor.

Mijn dag was zwaar. Vroeg op want de bank is vroeg geleverd vandaag, zit heerlijk. Veel pijntjes in de buik, het groeid goed vanbinnen denk ik te voelen aan het trekken en de steekjes richting de lies. De misselijkheid neemt ook toe. Vooral vanaf 15 uur en dan is het warm eten toch ook een crime. Ben moe maar ben blij dit allemaal mee te mogen maken!!!!!!

Geplaatst

Balu ik ken t met de doppler, ik heb het vanaf 10 weken geprobeerd tot aan de 15 weken en ik denk t hartje heel even gehoord te hebben maar verder niet. Maar met de echos was alles goed, werd er ook enorm onzeker van. Nu doet hij t niet meer ga van t weekend nog een andere batterij proberen en anders helaas geduld hebben maar ook minder stress als ik t niet kan vinden.

Gr suus

Geplaatst

Lijkt me idd erg frustrerend als je zelf het hartje niet kan vinden. Tja wij zijn er ook niet voor opgeleid om dat precies goed te doen. Ieder zijn vak. Soms is techniek die voor iedereen bereikbaar is niet altijd een verbetering.

Geplaatst

Sky; wat een verdriet! Je hebt de afgelopen weken zoveel meegemaakt met je beestjes, bah. Ik vind het een erg goed besluit van je, ook al is het een ontzettend moeilijke. Dikke knuf voor jou!

Balu; maak jezelf niet gek hoor!! Wij hebben ook gisteravond pas voor het eerst het hartje gehoord en toen ik de doppler iets bewoog was het nog maar heel zachtjes hoorbaar, dus dat zegt niets.

Witje; heerlijk dat de bank zo goed is! Wat voor één is het?

Hier gaat alles super!!! Hele mooie echo gehad, kleintje was erg beweeglijk dus dat was heel mooi om te zien. Ook het gezicht van Val toen hij dat zag is goud waard. Hij vond het maar niets dat de arts zo vroeg al de echo weghaalde, hahaha hij kon wel uren blijven kijken geloof ik. En 'ze' is nu ongeveer 4 cm, dat is volgens mij wel goed.

Vanochtend ga ik de vk praktijk bellen om me in te schrijven en de intake te plannen. Krijg je daar dan ook weer een echo of nemen ze gewoon de gegevens over van het zh?

Hoe is het trouwens met de overige echo's gegaan??? Er waren er zoveel gister.

En Kaykay, hoe is het met jou?? Lopen nog steeds mooi gelijk op zo he?

xxxxx

Geplaatst

Hallo,

@ Sky, heel veel sterkte met het verlies van je poesje....

Wij hebben gisteren de intake gehad bij verloskundige en weer een echo! Wat zijn de kleintjes al groot geworden, zo'n 4 cm en ze bewogen wat af! Geweldig om te zien!

Ze liggen nu als t ware boven elkaar, als een stapelbedje! Gisteren weer duidelijk de scheiding kunnen zien van de vruchtzakken dus voor 100% tweeeiig.

Ik moet zeggen dat ik me nu weer wel even wat zekerder voel over alles. Die bevestiging dat alles goed gaat en vlgs schema, lekker gevoel.

Ga zo maar werken weer, voor iedereen een heel fijn weekend!

Geplaatst

Emm dit is onze bank

[ATTACH=CONFIG]617[/ATTACH] Jullie kleintje is mooi gegroeid. En gaat nog veel groter worden.

Loes wat fijn dat alles goed was. Volgens mij kan je er eeuwig naar blijven kijken.

Geplaatst

Wat fijn dat er weer mooie echo's geweest zijn. Heerlijk gevoel is dat toch he als je met je eigen ogen kan zien dat er echt wat leeft en groeit in je buik. Het is allemaal nog zooo onwerkelijk. Ik mag maandag weer! Zooo spannend! Deze keer gaat mijn moeder mee, want mijn man kan niet, die is misschien nog wel zenuwachtiger dan ik.

Bij ons in het restaurant hebben we sinds gisteravond een verstopping in de keuken, alles stond blank! Echt vreselijk al dat vieze water en je kan er nergens mee naartoe. Gelukkig is de loodgieter er nu, ik hoop maar dat hij de oorzaak snel vindt........ Want zo is geen werken!

Nou goed over werk gesproken ik ga maar weer eens. na het weekend mag ik weer!

Dikke kus allemaal:happy3:

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik heb vanochtend de verloskundige maar gebeld aangezien ik het vanochtend weer zo erg had. Maar het zijn echt overduidelijk mijn banden. Tjee wat een opluchting ho het is nog niet fijn maar ik weet in ieder geval wat het is. Volgende week hebben we de intake bij de verloskundige dus dan krijg ik het hartje te horen. Ze vond het voor nu niet nodig. Ik was vanochtend ook weer zo duizelig dat het gevoel wel goedzat alleen die pijn. Maar goed we weten de oorzaak en als het opkomt gewoon even rustig gaan zitten of liggen dan trekt het vanzelf wel. Ikzelf had er nog een warm kruikje tegenaan gelegd en ik voelde het inderdaad allemaal weer ontspannen. Oh ja vanochtend nog een zwangerschapskwaaltje opgemerkt BLOEDEND TANDVLEES! iiiiiiiiiiieeeeeuuuuuwww maar wel opgelucht hahaha nee hoor gaat goed en nu maar lekker gaan aftellen tot volgende week dan hebben we een leuke week voor de boeg. Donderdag VK en vrijdag vertrekken we richting Venlo gaan we met mijn schoonouders, schoonzus, nichtje en wij lekker naar Landal Greenparks een weeken oh heerlijk. Heb mezelf een mooie zwangerschapstankini cadeau gedaan dus Natje gaat lekker dobberen hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi lieve meiden, is even geleden dat ik hier geweest ben maar ik heb een paar super drukke dagen/ week gehad dus nergens anders aan toe gekomen.....

Sky wat verdrietig van je katje....Verschrikkelijk als je eigen beestje er niet meer is maar ze heeft nu ook geen pijn meer, hopelijk is dat een troost.

Babeth wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk hè om naar die kleine te kijken en te zien dat alles goed is!

Loes ook een super echo en wat zijn ze al groot! Toch een geruststelling dat ze ieder mooi in hun eigen zakje zitten.

Roosie ik heb het ook hoor, bloedneuzen! Al twee keer gehad dat het er ineens uitstroomt! Irritant maar het hoort erbij...

Ikke gisteren voor het eerst bij de verloskundige geweest en een echo gehad. Een uitwendige wat een genot!!! haha

Het was heel duidelijk te zien, kindje mooi gegroeid 2 cm en regelmatig kloppend hartje! Hij bewoog zelfs! Echt zo leuk,

En het leukste is nog dat ik een dvd heb gehad waar het echo filmpje is opgenomen! Dit doen ze bij elke echo.

Mijn vriend was er niet bij, maar die heeft gisteren uitgebreid thuis kunnen kijken echt super! De uitgerekende datum klopt nog precies 20 aug.

Nou mag ik maandag weer naar het ziekenhuis voor een echo want deze stond al gepland voordat ik een afspraak bij de VK had.

Lekker nog een keer kindje kijken haha!

Kim jij mag ook maandag weer zie ik! Van de rest weet ik het ff niet, zal het lijstje weer eens tevoorschijn toveren.

Liefs Miekske

P.s. Witje wat een mooie banken! Wij hebben ook zoiets.... Mooi huis heb je hoor!

Geplaatst

@Sandra mooie woorden: Soms is techniek die voor iedereen bereikbaar is niet altijd een verbetering.

En wat fijn die mooie nieuwe banken, kun je lekker op chillen!

En wat een mooie opgeruimde kamer!

@Emm, gefeliciteerd met je mooie echo! Geweldig hé om het te zien. Wij hadden na de 10 weken echo ook meer vertrouwen.

Ik heb de 1e keer bij de verloskundige een echo gehad, maar ik had dan ook maar 1 echo in het ziekenhuis gehad.

Als het goed is krijg je ook van het ziekenhuis een brief die je mee kunt nemen naar de verloskundige. Nu ik dit schrijf herinner ik mezelf dat ik die brief nog steeds niet ontvangen heb. Maandag maar over bellen.

@Loes, wat heerlijk zo´n mooie echo, bijzonder hé om ze te zien bewegen.

@Kim wat akelig zeg die overstroming in het restaurant. Is dat jullie eigen restaurant of werk je daar.

@Nathalie wat fijn dat je gerustgesteld bent! Goh je hebt nu al bandenpijn, ik denk dat ik dat soms ook heb, dan voel ik wat krampen heel anders dan ongi krampen dat wel. Wat heerlijk dat je een weekend weg gaat met fam. ga er lekker van genieten en ook van je zwangerschap!

@Miekske, wat fijn dat je zo´n mooie echo gehad hebt! Heerlijk hé een uitwendige echo. En wat gaaf dat je een dvd meekrijgt van de echo! Vooral ook omdat je man het dan ook kan zien.

En is babyboom nog steeds aan het filmen?

Ja gisteren stroomde het bij mij er ook ineens uit mijn neus en flink ook, had een bloedbad in mijn wasbak.

Hier geen verder nieuws, alleen wat vermoeid.

Maandag over 2 weken mogen we weer naar de verloskundige, kijk er erg naar uit maar denk niet dat we dan weer een echo krijgen, alleen controle, maar we zullen zien.

En maandag ben ik 12 weken!!! Zo ongelooflijk, echt weer een fase voorbij!

En nog 4,5 week plassen voor MvM, kijk er ook naar uit om daarmee te stoppen, die stink flessen en je moet er toch wel iedere keer om denken om in die kan te plassen. Al doe ik het wel graag voor anderen, maar toch ook wel blij als het voorbij is.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Thanks voor de complimenten over mijn banken en kamer. Het is niet altijd zo netjes hoor maar ben een opgruimde muts. Te veel rommel word ik onrustig van. Ze chillen ook heerlijk......

Miekske wat bijzonder zo'n dvd'tje. Kun je naar blijven kijken denk ik.

Geplaatst

hej meiden bedankt voor al jullie lieve berichtjes! doet me enorm goed.

gister eerste positiekleding gekocht bij de miss etam outlet 3 broeken en 1 truitje voor 15 euro! is geen geld toch?

dus het nu een broek aan van 2,95euro hhaha.

alle meiden die een mooie echo hebben gehad super!!

ik moet nog even 2 weekjes geduld hebben! maar komt helemaal goed!

ik moet vanavond werken maar daarna lang weekend!!

xxx sky

Geplaatst

Hey meiden, super die echos!

Uitwendig is helemaal prettig ja.

@WItje, mooie woonkamer hoor.

@Roossie, ik heb met MvM dat ik die blauwe dingen zo vol heb. Ha ha 2 liter kan er in. Ik drink denk ik gewoon teveel.

@Balu, goed je tanden flossen he. Dat is heel belangrijk als je zwanger bent. (het is altijd belangrijk maar als je zwanger bent nog meer)

Geplaatst

Hey Mik,

Ik heb dat ook soms dat de fles zo vol is.

Vooral smorgens moet ik enorm plassen, denk dat al bijna 1 liter is, dan de rest van de dag nog.

Geplaatst

@Roossie, ha ha ok. Maar dan plas je dus gewoon op de wc zeg maar. Ik heb nu een nieuwe fles gepakt en die gebruik ik dan tm morgenavond. Zie wel hoever ik kom. Dinsdag is hier de wisseldag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden