Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

Gerreber, heel veel sterkte de komende dagen, wat lijkt me dat moeilijk, je kleintje nu al geopereerd, wel fijn dat papa bij hem blijven mag.

we duimen dat alles goed mag gaan!

BettyB: Maureen slaapt s middags van 12 - 15:00 uur ongeveer, dan weer de fles en spelen, tot ze moe is en dan leg ik haar weer te slapen. overdag nog wel beneden in de wagen bak, anders ligt ze voor mijn gevoel de hele dag boven en dat vind ik niks aan.

ook ik ben heel benieuwd hoe de andere meiden dit doen.

liefs wilma

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Gerda, succes met de operatie! Hoop dat alles zeer voorspoedig verloopt.

@Lisette, ik troost Caitlyn ook regelmatig hoor, zeker gezien de krampjes en het maagzuur wat meekomt als ze teruggeeft. Ik zit soms wel een uur met haar op schoot of liggend op de borst.. met speen of pink.. en tsja, zij wil de speen ook niet altijd; ik probeer deze ook alleen maar te gebruiken als ze echt moeite heeft met in slaap komen of als ze die krampjes heeft. Probeer vooral je gevoel te volgen...

@allen, dank voor het advies vwb de voedingen. Wij zijn nu sinds vorige week de tijden aan het rekken en ze komt soms om de 3,5 uur, maar meer en meer om de 4 uur.

Helaas, zijn de krampen de wereld nog steeds niet uit; ook niet met Cinababy. Gisteren weer een hele huildag en -avond met een paar hazeslaapjes gehad. 's Nachts was ze -gelukkig- zo uitgeput, dat we redelijk wat nachtrust mochten ondervinden. Volgende week -als ze voor haar 1e prikjes moet- dan zal ik toch eens informeren of ze tóch geen lactose intoleratie heeft. Alle symptomen die men beschrijft, heeft ze wel..

En ja, verkouden he! Mama ook, dus we hebben óf elkaar aangestoken óf toch gezamenlijk het ergens opgelopen van iemand. En zoooo zielig, want ze niest en hoest soms zo erg, dat het hele lichaampje schokt.. en dan is het weer huilen... Ik ben er wel achter dat we een héél gevoelig kindje hebben..

Nb. sta sinds 2 weken op de wachtlijst bij 3 osteopatie-praktijken bij mij in de buurt; hoop echt dat begin volgende week er ergens plek is, want anders is Caitlyn van de krampjes af áls ze een keer 'aan de beurt' is...

Iig, een veilige jaarwisseling allemaal!

Lfs,

San

Geplaatst

Hee meiden, bedankt voor jullie reacties. Nuttig om te horen hoe jullie ermee omgaan. Gisteren is er iemand geweest van het consultatiebureau, ook weer met nuttige tips. raar he, om soms zo ontzettend onwetend te zijn....

Gerreber, door de drukte hier heb ik niet helemaal meegekregen waarom Jesse wordt opgenomen morgen, maar ik wens jullie heel veel sterkte ermee.

Mijn meiske ligt momenteel in de wandelwagenbak in de keuken. Ik denk dat ze bijna wakker wordt voor de volgende voeding :-) Tot snel!!

Lisette

Geplaatst

HA meiden,

Ook weer terug van weggeweest. Drukte met de feestdagen etc.

Allereerst Gerda heel veel sterkte met jullie kleine man! Hoop dat hij er weinig last van heeft en dat hij maar snel weer thuis mag zijn.

Ik vind het wel prettig te lezen hoe jullie het allemaal doen met de voedingen. Ik vind het best lastig soms, met name omdat Job minder goed drinkt dan Stijn en heb ze dus ook op 6 voedingen nog. Voor Stijn lijkt dat ook nog beter gezien het feit dat jij wat last heeft van reflux. Ook hier wel af en toe last van krampjes. Heb met name het idee dat ze er eind van de middag en 's avonds meer last van hebben en Job ook 's ochtends vroeg. Hij wordt nu vaak al om 5 uur wakker met krampjes helaas.

Ze hebben echt veel last van lucht in hun darmpjes... Ze zijn meestal van 4 uur 's middags wakker tot 22.00 uur. Vaak wel een hazeslaapje ergens tussendoor. Meestal vallen ze rond half 7 even in slaap. Het is wel een beetje lastig dat ze zo lang wakker blijven 's avonds want dan willen ze ook niet weggelegd worden en dus is eten voor ons meestal niet echt een rustmomentje. Ze vallen dan rond 21.30-22.00 uur in slaap maar dan is het weer lastig om hun laatste fles goed te laten drinken. Meestal lukt dat toch nog wel aardig en daarna zijn ze dan ook volledig in coma. De 1e fles in de ochtend gaat meestal ook moeizamer leeg, vanochtend waren ze allebei na een halve fles klaar. Dat maakt het lastig om over te gaan op 5 voedingen want dan moeten ze de andere flessen wel erg veel gaan drinken. Maar misschien moet ik het toch maar weer eens proberen en drinken ze wat beter als ze maar 5 flessen krijgen. Stijn moet het zeker kunnen, maar Job heeft met 135 cc (is incl nutrilon, dus 120 ml + 4 schepjes) al erg veel stimulatie nodig dus dat is vrees ik nog echt te vroeg en dan is het handiger om Stijn in hetzelfde schema te houden...Ze groeien volgens mij goed, maar Stijn is echt wel een stuk zwaarder dan Job. Ben benieuwd de volgende keer op het consultatiebureau.

Ach, ze zijn ook nog zo klein dus ze mogen ook echt nog wel 6x drinken toch. Hen binnenkort een intake voor een nanny thuis, dat zal een stuk meer rust geven dan het kdv denk ik. Ben benieuwd.

Even nog een foto van mijn kerstmannetjes:

Foto-DRSMSCGS-D.jpg

Foto-L4GPJ6LA-D.jpg

Alvast de beste wensen voor 2011!!

Kus, Henkie

Geplaatst

Wat een geweldige foto's henkie.

Sannie ik hoorde van iemand die had het over venkolwater, dat kan je halen bij de apotheek en dat is heel goed voor darmkrampjes, een beetje uit grootmoeders tijd.

Misschien is het wat voor je. Srerkte met de kleien meid. En hier is de verkoudheid ook toegeslagen Gijs is al voor de 2e x verkouden zo zielig.

Wij geven Gijs voeding om 6.30, 10.30, 14.30, 18.30, 22,30 en dan snachts op aanvraag. Gijs krijgt dan wel om half 7 weer zijn eerste voeding. Dus ook als hij om half 5 snachts heeft gegeten, alleen zal hij dan niet de fles leeg drinken maar hij kan dan wel wennen aan een ritme. Hij kan ook niet zo goed tegen drukte dan gaat hij meer spugen hebben we gemerkt.

Voor iedereen hele fijne jaarwisseling en een waanzinnig 2011

Geplaatst

Henkie....geweldig die foto's!!!! Superrrrrr !!!!

Venkel T of venkelwater werkt inderdaad erg goed. Dat heb ik ook gebruikt bij mijn dochter.

Silas is een echt hongerlapje en drinkt erg veel. Hij krijgt nog om de 3 a 4 uur en dan 170 cc.

Het is dan ook een echte grote vent en ik ben gerustgesteld door het cb dat ie dit gewoon nodig heeft. Babies overeten zichzelf niet is me verzekerd.

Volgende week ga ik trouwens naar een huidtherapeut!

Dat was een tip die ik kreeg van iemand. Deze masseert het litteken van de keizersnee en doet er ook één of andere pleister op.

Deze massage en pleister zorgen ervoor dat het litteken er mooier uit gaat zien en meer aan de oppervlakte komt ipv wat dieper ligt.

Ben heel benieuwd wat het me brengt.

Hebben jullie hier ervaring in?

Geplaatst

Al een tijdje niets meer geschreven ivm de feestdagen en een plotselinge sterfgeval in de familie. Vanmiddag hebben we de crematie waarvoor we 2x een dik uur moeten rijden. Daan gaat dan voor het eerst een hele middag naar mijn moeder, toch wel raar.

Daan krijgt nog 6 voedingen van 150 cc per dag. Daan krijgt nu sinds een week friso comfort gemengd met de gewone friso 1 in verband met de krampjes. De krampjes zijn al een stuk minder geworden maar helaas nog niet helemaal verdwenen. Ons schema is ongeveer 6.30/7.00, 9.30/10.30, 13.30/14.30, 17.30/18.30, 21.30/22.30 en de laatste rond 3.00/3.30.

Sinds deze week leggen we daan 's middags terug in zijn bedje om een middagdutje te doen. In zijn eigen bed slaapt Daan toch een stuk langer en vaster. Als hij beneden ligt zijn het meestal meer hazeslaapjes dan echte dutjes.

Vanaf nu willen we Daan iedere morgen op hetzelfde tijdstip wakker gaan maken om zo meer in een vast ritme te komen en ook te blijven. Eigenlijk zoals S&S bij Gijs doet. 's nachts worden de tijden tussen de voeding langzaam groter, hopelijk ook binnenkort overdag. Maar soms hoor ik Daans buikje echt brommen, dus nu heeft hij echt die 6 voedingen nodig. Misschien moeten we eens vragen of we mogen mengen met nutriton. 13 januari moeten we naar het CB voor de 1e prikjes, vragen we het dan eens.

Kyra hoe groot/zwaar is Silas nu? Daan was vorige week 55 cm en 4400 gram, netjes binnen de norm.

Gerreber hoe is het gegaan met de operatie van jullie kleine ventje? Fijn dat je man mee naar binnen mocht gaan, lijkt me wel heel zwaar om je kleine mannetje te moeten afgeven en dan te moeten wachten.

Iedereen hier een fantastische jaarwisseling, dat 2011 ons net zoveel geluk en liefde mag brengen als 2010!

Geplaatst

Hallo meiden Wil iedereen een heel goed 2011 wensen, 2010 was een geweldig jaar voor ons.

Gijs slaapt bijna de hele nacht al door echt super. Hij heeft waarschijnlijk een navelbreukje heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Ook wij willen iedereen een goed 2011 toewensen! Wij zijn het jaar begonnen in bed met buikgriep. Geen geweldige start dus, maar 2010 zijn we toevallig ook met buikgriep begonnen en dat werd een fantastisch jaar. Dus wie weet! Judith heeft gelukkig nergens last van en vannacht heeft ze zelfs van 20.30 tot 06.30 geslapen. Heerlijk!! Overdag komt ze nu wel wat vaker, maar ze moet de schade toch ergens inhalen.

Linda, gecondoleerd met het verlies van een familielid. Wat een naar einde van het jaar. Verder bedankt voor je tip over het slapen in het eigen bedje. Judith sliep ook heel onrustig overdag. Gisteren hebben we haar 's middags in haar eigen kamer gelegd en ook zij sliep nu veel beter. Dus dat gaan we vooraan maar zo oplossen.

Verder had ik nog een vraag. Judith heeft de afgelopen dagen haar flessen nauwelijks meer leeggedronken, terwijl ze voorheen geen moeite had met flessen van 150 cc. Zijn er meer kinderen die dat hebben en is het normaal?

Gerreber, hoe is het met Jesse gegaan? Is de operatie geslaagd en heeft hij er veel last van gehad? Judith heeft ook een flink navelbreukje en daar zal de kinderarts op 9 februari even naar moeten kijken. Ben benieuwd of het vanzelf wegtrekt of dat Judith ook geopereerd moet worden.

Geplaatst

Heppie New Year!!!!

Ook hier was oud & nieuw geen megasucces: verstopte melkkanaaltjes, pijnlijke boop, Iza aan die borst om 12u, maar kreeg de verstopping er niet uit...

We hadden intussen wel mooi zicht op het vuUrwerk :)

Intussen 1 flesje per dag (en al 2x verstopte borsten gehad), woensdag naar 2 flesjes per dag. Hopelijk niet té veel last van verstopte borsten...vrees dat dat mijn lot is...

Ik had graag uiteindelijk nog de ochtend en avond gegeven, maar denk dat het er niet in gaat zitten... Mijn borsten zijn zooo gevoelig voor verstoppingen, en ik kan je zeggen dat dat iets heeeeeeel pijnlijks is!!!

@Chrissie:

Bij ons CB wordt het advies gegeven dat kinderen van ca 2-3 mnd oud gemiddeld (!) de volgende hoeveelheid drinken: hun gewicht x 150ml = gemiddelde hoeveelheid per DAG, Dit deel je dan door het aantal voedingen en dan weet je wat ze ongeveer per voeding nodig hebben.

Ook zijn ze voorstander van 'meer voedingen en minder melkje per keer' dan 'minder voedingen en meer melkje per keer'. Hun maagjes kunnen vaak grotere hoeveelheden niet goed aan, met krampjes ed als gevolg...

Gerreber, hoe is het intussen met Jesse en jullie?

Linda, wat erg! Heel veel sterkte voor jou en je familie!

Henkie, jouw foto's zijn echt heel grappig! Doet me eraan denken dat we snel nog een foto moeten maken van Iza bij de kerstboom, want we hebben er nog geen....

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Wie had het vorig jaar durven dromen dat wij nu met z'n allen ons druk zouden maken over voedingen etc..

Jesse is woensdag opgenomen en donderdagochtend geopereerd. Omdat hij de jongste van die dag was, mocht hij meteen om 8.00 uur als eerste. Met ons kleine manneke in operatiehemd en verdovende zalf op beide knuistjes in de wachtkamer gezeten. Daar werd hij meegenomen door het team van de ok... bah! Wat is dat moment moeilijk! Gelukkig ging hij rustig om zich heen kijken mee... Ruim een uur later werden we gebeld dat hij alweer op de verkoever lag en wij erbij mochten.

Toch wel even schrikken als je hem dan ziet liggen. Infuusje in zijn armpje, allemaal draadjes etc.. Gelukkig is alles goed gegaan en kwam hij na zo'n 45 min. alweer bij.

De chirurg kwam nog even melden dat het toch een fikse breuk was, maar dat het goed was gegaan!

De nacht was wat rommelig, maar gelukkig was mijn man bij onze kanjer!

We keken er erg tegenop en leuk is echt anders, maar achteraf viel het ons erg mee... HEt leek wel of Jesse er bijna geen last van heeft gehad.

Ook hier zitten wij op 6 voedingen. Momenteel een beetje zoekende naar de juiste tijden. Proberen toch zoveel mogelijk het juiste ritme erin te houden. Nachten doorslapen dat gaat nog niet, maar we weten dat het ooit komt!!

Meiden fijne avond nog!

Geplaatst

hoi allemaal

gerda wat een topper is jesse!!! fijn dat alles goed is gegaan.

Chrissy: balen dat jullie ziek zijn, hoe is het nu? fijn dat judith zo lekker geslapen heeft!.

ook wij doen Maureen nu voor het middag slaapje boven in haar eigen bedje,

Maureen had zowel oud als nieuwjaarsdag veel last van krampjes, na de middag fles van 15:00 tot ruim na de fles van 23:00 uur brullen, niet leuk meer. gisteren had manlief late dienst en zat ik er alleen mee, heb potje mee zitten janken, bah wat zielig vond k dat.

s'nachts sliep ze als een blok, ook niet gek, ze was doodop. sjonge het leek wel op de krampen erger worden ipv minder.

vandaag zijn we begonnen met voorgekookt water te gebruiken voor de fles, ipv water uit de kraan. tot nu heeft ze vandaag nog geen krampen gehad, en lekker veel geslapen. (afkloppen)

morgen ochtend ga ik met Maureen naar het inloopspreekuur van het CB. ze heeft opnieuw wild vlees in de naveltje, moet maar weer aangestipt, en meteen ff wegen, ben wel benieuwd.

groetjes wilma

Geplaatst

Hey Wilma,

Ik blijf het vreemd vinden dat er in nederland kraantjeswater wordt gebruikt voor de kleintjes... In België wordt bronwater geadviseerd (flessenwater), omdat dit zachter is voor hun prille darmpjes.

Voor krampjes en constipatie wordt zelfs specifiek het bronwater Louise aangeraden, verkrijgbaar bij de Aldi, de GB, de Carrefour, de Colruyt en de Okay. De Aldi bestaat toch ook in Nederland? Misschien eens proberen?

Het ene flesje dat Iza nu krijgt, is ook met Louise bronwater. Krampjes vallen tot hier toe goed mee...maar natuurlijk krijgt ze nog hoofdzakelijk BV...ben benieuwd hoe ze het gaat doen als ze meerdere flesjes krijgt...Hout vast!

Gerda, wat een opluchting dat alles uiteindelijk goed gegaan is!!! Daarbij lijken mijn pijnlijke borsten peanuts...

Jesse is toch wel een supermanneke ;)

Geplaatst

Hoi Bettyboobke, sorry dat ik even inbreek (ik hoor helemaal niet in dit topic), maar las toevallig je bericht en water is een beetje mijn werk ;-)

In veel landen wordt flessenwater geadviseerd, omdat het drinkwater soms niet helemaal betrouwbaar is (qua bacterieen en schadelijke stoffen). Het advies in Nl is gebaseerd op de kwaliteit van het drinkwater hier, dat vaak zelfs beter is en zuiverder dan bronwater uit flessen. Het gaat dan om kans op ziekte of schadelijke stoffen binnen te krijgen. Vaak is leidingwater exact hetzelfde water als wat gebruikt wordt in flessen, alleen dan een factor 1000 goedkoper én extra gefilterd! In veel flessenwater zitten vaak juist teveel zouten en mineralen voor beebjes. Als je dus al flessenwater wil gebruiken, moet je echt heel bewust zoeken naar een watertje dat zachter is dan het leidingwater in jouw regio. Als de krampjes aan het harde water liggen, is koken idd een heel goed alternatief

sorry voor het inbreken!

ps Wilma: krampjes zijn idd een ramp, zo zielig! ik kan me voorstellen dat je dan een potje mee gaat huilen (deed ik ook). heb t met m'n dochtertje gelukkig niet zo vaak gehad. wij hebben iets homeopatisch antikramp gebruikt, maar vooral goed laten uitboeren en zachtjes masseren hielp. Vanaf het begin hebben we (als ik wat weinig bv had) hypoallergene voeding gebruikt. heb je daar wat aan?. Veel succes

Geplaatst

Oh zielig zoveel krampjes...

Wij gebruiken hier infacol en dat helpt echt, ik merk het als we het een paar keer vergeten zijn.

En we zitten nu op half hypo-allergene voeding en half omneo (tegen krampjes). Mikai deed zo lang over z'n fles dat het niet meer leuk was. Een m-speen was te groot, maar met deze voedingcombi gaat het wel goed met een m-speen. Het loopt wat vlotter en nu ben ik niet meer eeuwig aan het fles geven.

En we lijken nu een aardig schema volgens het boekje te krijgen: 6-10-14-18-22 u voedingen (met een half uurtje erbij/eraf). Heerlijk!

Geplaatst

Hey Yola, bedankt voor de uitleg en het advies :)

Ik ben zelf van Maastricht (mijn familie woont daar nog) en daar zit veel kalk in het water. Vandaar dat ik het vreemd vond om dat te gebuiken.

Maar het zal idd van regio tot regio verschillen.

Welk homeopatisch middeltje gebruikte je juist tegen krampjes?

Oh Hobbesje, jullie drinkschema ziet er zaaaalig uit!

Ik begin last te krijgen van de nachtvoeding...vermoeidheid begint serieus toe te nemen!

Het zal nog een 4tal weekjes duren eer dat we volledig op flessenvoeding zitten, dus ik zal nog wat geduld moeten uitoefenen...

èn middagdutjes doen...maar die schieten er meestal bij in, wil dan nèt vanalles doen...plus is een middagdutje voor mij niet hetzelfde als een goede nachtrust.

Maarrrrrr....voor onze Iza alles!!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is hier weer veel geschreven.. allereerst allemaal een heel voorspoedig 2011 toegewenst.

@Gerreber, wat fijn dat Jesse er zo goed doorgekomen is, en heerlijk dat het achter de rug is. Je kindje zien liggen in zo'n ziekenhuisbedje is indd niet prettig.

@Wilma, wat zielig dat Maureen zo'n last had van krampen. Bij vlagen heeft Robine er ook best last van, helaas voornamelijk snachts, das minder, maar ja. Ik gebruikte hiervoor Infacol, maar heb het idee dat als ik het een langere tijd gebruik ze er juist meer last van krijgt, ze begint dan ook meer te spugen. Het blijft zoeken met die kleintjes.

@BB, wat vervelend joh, die verstopte borsten, klinkt behoorlijk pijnlijk. Hopenlijk ben je er snel vanaf en gaat het afbouwen verder een beetje pijnloos.

@Hobesje, fijn dat Mikai nu wat vlotter drinkt. Bij mijn oudste dochter hebben we ook uren met de fles gezeten, die dronk voor geen meter. Echt heel frustrerend. Gelukkig drinkt Robine goed haar flesjes leeg. Wat ze wel lastig doet is boertjes laten. Vaak als ik haar leg te slapen, moet ik haar na een kwartiertje weer pakken omdat er nog boertjes dwars zitten.

Hier hebben we ook wel een fijn voedingschema, om de 4 a 5 uur. Als ze snachts niet komt is de eerste fles vaak om 7 uur en dan steeds om de 4 uur. Een enkele keer komt ze nog snacht, en dan wisselen de tijden nog wel es. Robine slaapt trouwens nog steeds overdag beneden in de kinderwagen. Ook snachts slaapt ze in de kinderwagenbak naast ons bed. We hebben geen wieg en voor het ledikant vind ik haar nog zo klein. Wel willen we proberen dat ze vanacht op haar eigen kamertje slaapt, want ik hoor alle geluiden snachts en dat komt de nachtrust niet ten goede natuurlijk. We zetten dan de kinderwagenbak in het ledikant. Hebben we met onze oudste ook altijd gedaan en dan met een maand of 3 in het ledikant.

Verder ben ik druk om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan. Toen wij in aug. 2009 onze zoon verloren ben ik mijn tijdelijke baan kwijt geraakt, vandaar. Maar er is helaas niet zoveel leuks te vinden. Nou ja, we zien wel. Ik kan altijd nog een krantenwijk nemen, of 10.. ha ha

@Henkie, leuke foto's

Hopenlijk ben ik niemand vergeten

Geplaatst

@Bettyboobke: wij gebruikten cinababy van vsm en venkelthee. Ik dronk zelf borstvoedingsthee van de natuurdrogist. Daar zit ook venkel in en dat schijnt dan een beetje met de bv mee te komen. Verder lette ik op wat ik at: geen bonen, kool en prei. Uien en knoflook heb ik alleen de eerste paar weken laten staan. Daarna ben ik er gewoon weer mee begonnen. Maar wat het meeste hielp waren drie dingen: dragen in de draagzak (wij hadden zo'n voorgevormde die schuin over één schouder gaat, daarin lag ze heerlijk opgekruld dichtbij je. bijkomend voordeel: ook voor pappa's ;-)), masseren (ik deed een cursus babymassage, dat vond ze héérlijk!) en dragen op de arm: de beentjes bungelen bij je hand, het buikje ligt op de onderarm en je steunt het hoofdje tegen je lichaam. Dan zachtjes wrijven over het ruggetje.

Veel succes!

Yola

Geplaatst

hoi allemaal

Yola het water verhaal van je was mij bekend, maar toch lief dat je mee denkt! Maureen krijgt vanaf begin al HA voeding, vanwege mijn vele allergien. ook gebruiken we infacol waar door maureen goed kan boeren en scheetjes laten. buikje masseren, warme hittepit, warm badje fietsen met de beentjes, niks hielp. en het leek steeds maar erger te worden. vanaf de fles van 3 uur s middags tot 11 uur s avonds alleen maar huilen van de krampjes. af en toe paar minuten slapen en dan weer opnieuw.

maar...... gister en vandaag nog geen krampje weer gehad, en wel beide dagen al een poepbroek. nu al 3 dagen elke dag. terwijl ze voorheen om de dag 1 had.

vanmorgen ff met haar naar inloop spreekuur geweest om naveltje te laten aanstippen, en ff wegen voor de leuk.

ze weegt nu 4780 gr. 475 gr gegroeid in 3 weken tijd.

dus dames die ook met krampen te stellen hebben, gekookt water is het proberen waard.

liefs wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Allereerst voor allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!!

Gerda, gelukkig is alles goed gegaan met jullie kanjer Jesse. Hoop dat hij er verder ook weinig last van heeft.

Hobbesje, ook hier heb ik een hele zoektocht achter de rug naar de juiste speen. Heb alle spenen van difrax in huis, zowel dental als kers in alle maten, maar het blijft een beetje tobben. Stijn kan goed drinken met een grotere speen maar dan gaat het wel erg vlug en hij heeft net als Robine vaak dat hij nog boertjes heeft en daardoor weer wakker wordt. Eerst dronk hij erg goed met de S speen maar nu valt hij soms dan te snel in slaap en hij moet wel zijn flessen leegdrinken. Job doet net als Mikai er lang over de fles. Met een S speen drinkt hij eigenlijk het beste maar dan moet ik wel blijven stimuleren en duurt het ruim een half uur. Met een groter gat verslikt hij zich regelmatig en is dus niet echt super. Indikken met nutriton werkt wel maar beide jongens hebben toch al wat moeizame ontlasting en heb het idee dat dat met de nutriton erger wordt dus dat doe ik alleen voor de nacht. Heb ze nu op 5 voedingen. Vandaag werd Stijn pas om 7.00 uur wakker terwijl hij als om 22.00 uur in bed lag. Job moest ik zelfs wakker maken toen, maar hij lag ook iets later zijn fles gisteravond. Heerlijk. Daarna gewoon weer on bed en pas om half 11 weer geluid van Job. Ben dus helemaal weer bijgeslapen van het oud en nieuw weekend!! als ik weer moet gaan werken over twee weken is dit zelfs te laat, dus als ze echt het doorslapen ontdekt hebben, gaat de laatste fles van de avond naar vroeger. Probleem wordt dan wel dat ik bijna geen 5 flessen erin ga krijgen bij Job want dan komen ze dichter op elkaar. Zal het wel zien...

Wilma, krampjes zijn hier ook wisselend aanwezig. Is wel erg zielig he. Gelukkig nog niet zolang achter alkaar als bij Maureen. Heb sab simplex in huis en ook een tweetal dagen gebruikt. Infacol had wisselend wel en geen eeffect en cinababy hielp niet. Met sab simplex ging het wel goed, maar misschien dat het ook langzaam aan gewoon minder wordt, want vandaag expres niet gegeven om te kijken of ik verschil merk en tot op heden gaat het prima.

BB, gaat het inmiddels weer wat beter met je boops? Verstopte melkkanaaltjes lijkt me idd erg pijnlijk. Pas op dat je geen mastitis krijgt, dus goed masseren onder de douche.

Snoeske, succes met de banenjacht! Hopelijk vind je iets naar je zin.

Ik moet donderdag met de kids naar de kinderarts voor de 3 maanden controle. Ben benieuwd wat ze wegen. Het verschil in gewicht tussen Stijn en Job is groter geworden dat kan haast niet anders. Heb ook het idee dat het scheve hoofdje van stijn ietsje minder wordt dus hopelijk hoeft hij tzt geen helmpje. |Enne a.s. woensdag gaan ze voor het eerst oefenen op Bij het KDV. zal wel even slikken zijn voor mamma om het uit handen te geven. Ben dan toch bang dat ze niet genoeg hun best doen om Job te stimuleren met de fles, en dus te weinig drinkt en dat ze Stijntje niet voldoende lang laten boeren en rechtop laten zitten zodat hij heel lang last heeft van zijn voeding. Maar van de andere kant, kan ik voor het eerst weer eens even lekker gaan shoppen voor mezelf!! Dus moet er maar op vertrouwen dat het goed gaat, over twee weekjes moet ik weer gaan werken en dan moeten ze er ook heen. had ik trouwens al verteld dat we op zoek gaan naar een nanny voor thuis. Heb 11 januari de intake van topnanny en hoop dat zee snel een geschikt iemand gevonden hebben.

Fijne dag allemaal en geniet nog even van jullie wondertje, want voor je het weet moet je weer aan het werk....

Liefs, henkie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook van mij: een fantastisch 2011 gewenst! Wij hebben iig al 1 wens vervuld. En die ligt nu (na een lange nacht en dag van huilen, huilen, huilen) rustig te slapen.. totdat ze over een klein kwartier weer gevoed moet worden..

Helaas, wij gebruik(t)en alles wat hier beschreven is: Infacol, Cinebaby, venkelthee, rooibosthee, hypo voeding (Nutrilon Omneo en Friso Comfort).. en ja, wij koken ook het water en zetten het in de koelkast.. niets helpt helaas. Tuurlijk ook troosten op allerlei manieren (draagzak, liggen op haar buik op mijn buik of half over de schouder, met speen/zonder speen).

Ze heeft alles bij elkaar de laatste 24 uur maar 6 uur geslapen ofzo, en dat zijn dan ook maar hazeslaapjes. Ik ga het -met de man- ook erg voelen: de vermoeidheid. Ben ook nog eens snipverkouden met een vreselijk hoestje (2 maanden geleden ook al) en een ontsteking in mijn rechter-bovenarm.. Kortom: huilen met de pet op hier in huis. Nu gaat de man morgen ook weer werken, dus helaas mag ik weer alle nachten doen. Nu maar hopen/duimen dat ze er snel overheen groeit, maar ben bang dat dit nog wel even duurt; ze is toch 4 weken te vroeg geboren en lag in een stuit.. dit geeft volgens statistieken toch wat meer 'aanloopproblemen'.. Ook vermoeden wij dat ze net een soort groeistuip achter de rug heeft.. ze schiet ineens in de lengte en kan verschillende rompertjes niet meer aan..

Woensdag naar het CB voor haar eerste prikjes en zal bovenstaande ook eens bespreken. Ik ben sinds vorige week woensdag bezig een 'huil'dagboek bij te houden. Wellicht dat dit ook voldoende is om haar te laten testen op e.e.a. zoals koemelk/lactose allergieen...

@Gerda, fijn dat alles goed is met jullie knulletje. Hopend op snel en goed herstel.

@Snoeske, ik loop ook nu in de WAZO en ben ook druk bezig met solliciteren.. zal voor mij wennen worden: van 40 uur naar 20/24 uur...

Lfs,

San

Geplaatst

Wat rot Sannie...ik weet helaas wat het is...hier hielp ook niets!...alleen masseren met de beentjes fietsen...dat vond ik nog het best werken...en tijd...ze moet de drie maanden door...maar daar heb je nu niets aan! ...sterkte meis!

Hier vandaag naar het bureau geweest...ze doet het goed... maar wel goed aangegeven dat mirthe nog wel veel huilt en jengelt en weinig slaapt overdag..(ikke weer in tranen natuurlijk) tja...ze doet het verder goed...er is niets aan dehand...dus...afwachten...veel strelen troetelen hoge stemmetjes opzetten, veel naar haar lachen enz. en zelf positief blijven.. dat doen we al maar goed even je verhaal kwijt te kunne...en begrip te krijgen dat het zo best zwaar is.

Ook Mirthe word een blije baby hebben ze me verzekert !? ...

Ik vind het nu weer wat beter gaan...(dat zeg ik iedere keer) én!! ...ze is 13 weken vandaag...

wat zei de arts.... denk je dat ze toe is aan fruit hapjes?? ik zeg ja.... toe maar zeg ze ! begin maar...fruit en groente met aardappel alles zonder zout en evt. slappe thee met iets melk (gewone koemelk) en wat suiker ... verwen haar maar lekker zei ze letterlijk! Heerlijk! fijn !...

Vanavond begonnen met een fruithapje....héérlijk vond ze het ...eerste hapje..was vies gezicht trekken ...daarna...smikkelen en smullen! (ondanks de prik van vanmiddag) lachend ging ze vanavond haar bedje in ...van twee theelepels fruit!! hahahaha

Heerlijk

Geplaatst

sjonge sannie, heftig zeg. arm kind zoveel last van krampjes. hopen dat het snel over is.

en britt, leuk zeg dat mirthe aan de fruithapjes mag!! lekker genieten van die gekke bekkies dat ze dan trekt he!!

fijn dat je ff je verhaal kwijt kon op het CB. het is ook best zwaar soms.

morgen mag ik weer een dag naar school, ben met het laatste stukje van de opleiding verzorgende -IG bezig. moet alleen nog een scriptie maken. daar krijgen we begeleiding bij. moet nu echt klaar zijn. heb flinke vertraging opgelopen tijden de zwangerschap en verlof. tja genieten van zwanger zijn en de kleine is nou een keer het allerbelangrijkste !:)

nu gaat Maureen naar mijn ouders. voor het eerst een hele dag zonder kind. ben benieuwd hoe ik dat vinden zal.

gr wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Sannie, wat vervelend zeg datje meisje zoveel last heeft van krampjes. Ik weet soms net stijn ook niet zo goed wat ik met hem aan moet, hij blijft soms heel ongemakkelijk na zijn voeding , trappelen met de armpjes en beentjes en jengelen. Denk toch nog steeds dat hij last heeft van wat reflux. Ook de ontlasting gaat niet altijd even soepel, dit is trouwens bij beide kindertjes zo. Moeten heel wat persen voor een poepluier en ze hebben er ook maar om de paar dagen een.

Ik vroeg me af wat jullie babies inmiddels allemaal kunnen. Ik heb het idee dat job en Stijn toch wel een beetje achterlopen qua ontwikkeling. Ze lachen allebei wel maar zijn er nog steeds erg zuinig mee. Ook vind ik dat ze maar weinig gericht ons aankijken of volgen. Ze zijn natuurlijk wel bijna 6 weken te vroeg geboren, dus misschien ben ik te ongeduldig...

Zal het donderdag eens bij de kinderarts vragen. Heb ook het idee dat het drinken niet beter gaat, soms zelfs slechter dan voorheen. Maak me wel een beetje zorgen hoe dat dan straks gaat als ze op het KDV zijn. Als ze maar niet de hele dag in een wippertje gezet worden...

Britt, leuk dat je mirthe al fruithapjes mag! Ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht gezien het feit dat ze te vroeg geboren zijn en de flessen ook maar matig gaan. Maar lijkt me wel erg leuk.

Liefs van een misschien een beetje bezorgde mamma.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden