Ga naar inhoud

Waar is topic 'starten na echo' van mom2b?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toppie, Gigi. 10 follikels!!! :clap2::clap2:Super. Je hebt inderdaad weinig nodig om je lijf op gang te helpen. Maar je had eerder een groothandel en we wisten dat je lijf het gewoon nog goed doet. Maar het blijft altijd een verrassing he, zo'n eerste FM. Geniet lekker van dit nieuws en deze stap. Het voelt zo anders omdat je opeens veel meer in het hier en nu zit.:happydance::happydance:

Ja, je wordt meteen gestraft he...jammer van die misselijkheid na de taart en koffie...je had het ruimschoots verdiend....En goed hoor, dat je open kaart speelt. Dan geeft ook vertrouwen en je kunt er iedere keer weer aan linken, zeg maar. Ze kunnen moeilijk zeggen, "nee u kunt donderdag geen vrij nemen." Ze weten maar al te goed dat dit alles met timing te maken heeft. En natuurlijk gaat een zwangerschapswens voor werk, toch? En je klinkt nog beter als je zegt dat je inderdaad wel werk zult vinden omdat je goed in je werk bent. Dat geloof ik ook en dat klinkt zo vol zelfvertrouwen en dat is goed om te horen.

Geniet even van je succes.....ik heb vandaag continu het plaatje van Celine Dion voor ogen, hoe ze poseert met haar kersverse tweeling....ja dan voel je even wat jaloezie maar ook hoe gelukkig deze vrouw zich moet voelen. En ik heb het heel even gevoeld omdat het er allemaal zo veelbelovend uitzag en het is dan bijna niet te bevatten dat het dan niet gelukt is. Een van de embryo's had waarschijnlijk downsyndroom. Ik heb me wel afgevraagd als ik geen diagnostiek had laten doen, dan waren alle drie teruggeplaatst en misschien was die ene dan wel blijven plakken? Zo heeft een lab in feite even voor je besloten dat het niet kan. Maar misschien omdat we die diagnostiek sowieso hebben aangevraagd, hebben ze daar misschien al rekening mee gehouden dat we alleen onbeschadigde embryo's wilden? Ik weet het eigenlijk niet. Maar goed dat ging nog even door mijn hoofd.

Morgen met zoonlief en anderen naar het zoldertheater hier in de buurt.

Fijn weekend, knuffel:luck:

• Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieverds,

Ja, ik weet het het. Laat!!

Het boeken was nogal een gedoe, maar hebben net geboekt en maandagavond is het op naar Spanje!!

Gigi, geweldig meid!!:alright::bravo::happydance::clap2::clap2::toppie::toppie::goodnews::goodnews: Wat een boel!! Ja, jij bent goed met de hoeveelheid eitjes. Super hoor!

Je zal heerlijk slapen vannacht!

Ja, altijd lastig of je het gaat vertellen of niet, op je werk. In ieder geval kun je nu gewoon vrij krijgen en hoef je je niet in allerlei bochten te wringen. En zeker...de kinderwens gaat vóór het werk. Werk vind je wel weer.

O, spannend weer!

Lieve Michaela,

Heel erg bedankt he! Je pbtje kwam helemaal op het goede moment. Heel lief van je!

Dus ze hebben verteld hoe en wat wb het onderzoek naar de eitjes. Konden ze nog meer vertellen of alleen dat 1 waarschijnlijk Down had? Ongelooflijk trouwens, dat ze dat kunnen zien aan een eitje van 1 dag oud.

Meid meid, ja, hoe zou het zijn gegaan als ze terug geplaatst waren. Normaliter zou het niet goed gegaan zijn, toch? Wel fijner dan dat je 2 weken hoop en wacht, en dat het dan niet is gelukt of dat je een miskraam krijgt. Maar het blijft heel erg moeilijk ook om te horen dat je geen tp gaat krijgen en het zowiezo niet gelukt is.

Wij hebben dat nooit gedaan maar S heeft het ook niet genoemd. Ik vind het wel een goede keus, wat jullie hebben gedaan. "Valse" hoop is ook niks.

Hoop dat het een beetje gaat met je/jullie en heel veel knuffels!!

Liefs, Mees

:hugs2::hugs2:

Geplaatst

Mees, ik ben echt niet bang dat jij last gaat krijgen van gebroken nachten straks....zo laat dat jij nog bezig bent....en hoe laat ben je dan op vanochtend?

Wouw, geboekt en morgen avond vertrekken. Maar hoe zit het dan met die snoepjes die ik je zou opsturen? Heb je die dan wel nog op tijd? Is de thee nog niet binnen? Duurt dan wel lang die post..... Oh wat zal jij een kriebels hebben, Mees....zoooooooooooo spannend voor je nu. En hoe is dan het beleid, zijn de alle eitjes van deze ronde dan van jou en mag je ze dan invriezen etc? Of mag je maar een beperkt aantal? Ja, klinkt een beetje gek maar ik was nieuwsgierig hoe dat dan werkt.

Net maar even ramen gelapt van de keukendeuren. AL die stickers eraf gehaald van zoonlief. Het zonnetje kon helemaal niet naar binnen stralen....en gisteren begonnen de tuin op te ruimen...wat een werk maar het geeft wel voldoening. Ja ik bedoelde ook, dat sommigen ook een downkindje krijgen en was die dan blijven plakken als ze alle drie teruggeplaatst waren. Maar goed, dat geeft weer hele andere zorgen....ik had een tijd geleden al een plan B getrokken voor als dit allemaal niet zou lukken. Dus dat plan ga ik nu maar langzaam in werking zetten. En als ik dna merk dat ik nog steeds iets met kinderen wil, ga ik eens nadenken over pleegzorg. Dat is voor mij heel vertrouwd.

Laat je wel af en toe wat weten daar vanuit Spanje? Hoe het gaat? Ik ben zo benieuwd!!! En zal voor je duimen!!!!!!!!!!:plane::thmbup::thmbup::thmbup:

Fijn weekend, knuffel

Geplaatst

Hoi, hoi,

Thanks, ja, de stimulatie accepteert mijn lijf goed, maar ja....daar is nog niets mee gezegd, hoe fijn ik het ook vind dat mijn lichaam nog zo gezond reageert, de innesteling is bij ons het probleem.........nu hopen dat er niet weer een voortijdige eisprong plaatsvindt..........

Ja, ik klink goed, het gaat ook goed, doch hier zijn wel wat dingen nog steeds. Ik heb met name moeite met onze weinige gemeenschappelijke interesses, onze levens worden zo anders geleefd...mochten we toch ouders samen worden, dan ga ik uiteraard gewoon 's morgens op stap met de honden en de baby('s), nu heb ik vanochtend alweer een vet uur met de honden gelopen, was om 06.45uur op, verder gehangen met een kop thee en stompzinnig magazines balderen en tv kijken....liefste slaapt nog steeds.....gisteren lag ik er om 22.00 uur in, aangezien we niet uit gingen en er niets op tv was....meer opties waren er blijkbaar niet....hij noemt het dat ik geen rust heb, ik vind dat hij geen energie heeft.....enfin......het baart me soms wel zorgen, de liefde is intens groot, de raakvlakken een stuk minder....het is hier stralend weer, schitterend gewoon, ik heb dan echt de drang om naar buiten te willen.....maar moet wachten, dan kan ik het bes verschonen, de was draaien, was vouwen en stofzuigen......terwijl ik dat dus allemaal al had kunnen doen.......ja, ja....ik zeur en mopper....ik weet het.....ik stop u ook!!

Mees, cool, al geboekt!!!!!!! Spannend hoor. Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Michaela, hoeveel worden er teruggeplaatst en worden er ook eventueel eicellen ingevroren? Hoe lang blijf ja daar? Houd je ons op de hoogte?

Michaela, ergens vraag ik me toch af of nog een poging haalbaar is......je had toch mooi 3 eicellen en 3 bevruchtingen!!! Dat is meer dan vorige keer. De uitkomst van de pollichaamdiagnostiek is cru, mee eens, maar zegt dat iets over een volgende keer? Wellicht verwar ik je nu, sorry, aangezien jij het besluit had al genomen dat dit de laatste keer was. Wij laten geen onderzoek doen, het kost zo'n 1000,= euro en als het niet goed is, verlaat het voortijdig het lichaam, maar dat is onze keuze.

Pleegkinderen is natuurlijk ook een optie, ik dacht daar ook over toen ik las dat het bij jou niet gelukt was en je dit je laatste poging noemde, jij bent daar door je werk natuurlijk heel geschikt voor. We lezen wel tegen die tijd wat je beslist.

Laten we vooral in gedachte houden dat we elkaar over een tijdje wel weer gaan zien hoor!!! Het was zo super gezellig vorige keer!!

Verder nog kleine mededeling, wij hebben een korte vakantie geboekt naar Tsjechië, we vertrekken 30 april en zijn 6 mei weer terug, een huisje in het reuzengebergte gebied, erg mooi daar, de twee honden gaan mee, de poezen blijven thuis. Heel misschien komt een vriendin uit Amsterdam hier die dagen in huis, voor de poezen en haar rust, mocht dat niet lukken, iemand van jullie interesse??

Knuffel Gigi

Geplaatst

Hey meiden,

Haha, inderdaad zullen de gebroken nachten niet zo'n probleem zijn voor mij.(om 3 uur lag ik en ging nog ff lezen:-)Ik sta meestal half 9 (laat als ik gigi lees:-)op dus heb niet zoveel uren slaap nodig (6 a 7).

Ga soms een nacht door als ik op vakantie ga want opeens moet er dan nog van alles gebeuren (vind ik).

Ja Gigi, is wel lastig als je zo verschillend leeft en interesses hebt. Zou ik ook lastig vinden. En ff gezellig samen de hort op met de honden? gaat hij weleens mee? Er is van alles te doen, zeker met z'n 2 en. Lekker fimpje, uit eten, de bossen in, etc.

Ja michaela, iets met kids in de pleegzorg is ook n optie. Een kennis van mij doet dat en heeft sinds 2 jaar n jongetje. ( hij was nog maar n half jaar toen die kwam)

De post duurt lang hè. Maar komt op tijd hoor. No problemos.

Wb de eitjes, alles is voor ons (dus geen gedeelde donor) en meestal dus cryo's. Die kun je dan gebruiken voor n brusje (als het de 1 e x lukt) of vlg poging. Ze blijven van ons. Valt in de praktijk beetje tegen. Hoor vaak van veel eitjes (12) en bevruchtingen maar alleen n paar worden À (of B) kwaliteit. En gemiddeld 4 cryo's.

Ben zo benieuwd naar woensdag!

Nou meiden, zeker elkaar weed eens zien snel!

Ik moet naar n verjaardag.

Xxxx, knuffel , mees

Geplaatst

Hoi,

Mees, op weg naar Spanje, of al gearriveerd of een latere vlucht en straks in Spanje, olé!!! You go girl!!!!! Wel goed dat 'alles' voor jullie is en er eventueel ruimte is gecreëerd voor brusjes in de toekomst. Klinkt trouwens wel lekker veel, 12 en 4!!!

Michaela, hoe gaat het nu met je?

LA, hoe gaat het met jou?

Ik neem sinds zaterdag ook Floradix, jakkes, maar ja, alles wat zou kunnen helpen.........Ik heb vandaag open kaart gespeeld op mijn werk, de directeur en de coördinator ingelicht. Volledig begrip en medewerking, ik kan morgen om 14.00 uur weg van school, dan ben ik op tijd in DD voor de afspraak van 16.45 uur, ik heb geen idee hoe het verkeer is rond die tijd. Ik geef dinsdag direct door wanneer de punctie is gepland, hopelijk donderdag want dan is hopelijk zaterdag de tp en hoef ik niet weer een dag vrij te nemen. Als de punctie donderdag wordt ingepland, dan wil liefste het liefst om 08.00 uur, lekker vroeg, maar dan komt hij niet in de knoei met zijn werk. Wat een geregel allemaal hè....naar de tp zal ik sowieso alleen moeten, dat gaan we samen niet redden.

Nee, Mees, mee wandelen naar het bos gaat hij niet, hij heeft beloofd dat te gaan doen zodra het beter weer is, hij is een enorme koukleum, maar ik weet nu al dat ik eht wel gezellig vind, maar het tempo zoooooooooo traag......hihi.....maar goed, ik stel het op prijs als hij eens meegaat. Ik heb wel wat last van de hormonen, schommelingen e.d. Ik was dit weekend knap chagrijnig, maar ook richting 'vrienden', ik probeer altijd van alles te regelen en mensen uit te nodigen, maar hoor eigenlijk weinig terug.....daar stop ik dus mee. Hij en ik zijn samen, we moeten het met elkaar doen en dat realiseerde ik mij wel, hij staat klaar, hij probeerde nog iets voor te stellen en we zijn zondag nog even gaan rondrijden, was wel gezellig. Het is nu eenmaal slikken en stikken en op dit moment wil ik niet zonder hem verder, dus zal ik los moeten laten.

Nog wel gisteren gesprek gehad over deze poging aangezien ik hem zo...kan geen woord vinden...enfin, hij gaf uiteindelijk toe dat hij er dubbel instaat, wil graag samen een kind, maar is als de dood dat wanneer het misgaat ik in een diepte stort en hij mij verliest zoals hij mij kent.....ik heb aangegeven dat ik sowieso sterker ben nu en het fijn vind dat hij meer enthousiasme toont en vertrouwen heeft in de poging en er niet bij loopt als mijn hond aan de riem als het regent...."dierenmishandeling".....Hij zal zijn best doen, maar vindt het erg moeilijk.

Meiden, ik hoop zo dat ik niet weer voortijdig een eisprong krijg...dat er op tijd eicellen uit gehaald worden.............

Nou, ga maar eens een blokje om met de honden, dan eten voorbereiden, was ophangen en vanavond naar koor.

Gigi

Knuffels!!!!!!!!!

Geplaatst

Hi Gigi, goed hoor dat je de dingen zo bespreekbaar maakt, zowel op je werk als met je vriend. Mannen zijn altijd als de dood voor emoties maar wel lief dat hij ook vanuit de emotie antwoordt: ik ben bang om je te verliezen als het mis gaat. Erkennen dat hij die angst heeft, is dan het beste wat je kunt doen. Dan stel je hem ook gerust en voelt hij zich gehoord, zeg maar. Ik heb vriendlief bij deze poging ook gewoon even bij de handen vastgepakt en gezegd: "we weten hoe het kan lopen, laten we ons nu gewoon openstellen en er vooral positief in gaan staan. Dan geven we het ook meer een kans." Dat hielp, vooral mij omdat ik dat zo graag wilde en daarmee dus ook hem. Heb je hem echt vergeleken als een hond aan de riem...in de regen?? Au.....

Jij hebt straks de meting....zo spannend, Gigi. Geef het vooral aan dat je bang bent voor een vroegtijdige eisprong. Dr S heeft toen mijn hormoonspiegel geprikt om te kijken of het lichaam al de neiging heeft om over te gaan tot een eisprong en dat was dan een beetje een geruststelling. Anders had ik nog cetrotide moeten prikken, maar dta hoefde niet. Maar ik kan het me goed voorstellen. Vooral omdat het je al eerder was overkomen. Sterkte ermee...Ben benieuwd hoe de follikels zich ontwikkeld hebben. Ik las laatst ergens op een topic iemand die precies dezelfde waarden had. (weet even niet meer welk)

Ik heb floradix uit DD meegenomen en dat is toch iets lekkerder. Er zit iets van grapefruit doorheen en dat smaakt dan wel weer oké.

Bij mij komen vaker de tranen zomaar. Omdat je steeds meer getriggerd wordt door je omgeving of dingen die je ziet en dan steeds voelt, bij ons komt er geen een meer. Dat is moeilijk dan. Ik zit nu in zo'n proces en mijn collega is zwanger. Dat voelt dan weer zo dubbel. Ik was gisteren bij yoga en in het halfdonke rheb ik gewoon mijn tranen laten stromen. Niemand die er iets van heeft gezien. (thuis zag ik in de spiegel dat mijn make up uitgelopen was, dus tja...) Ik voelde dat iets bij me wegvloog en dat vond ik zo verdrietig. Later, bij een andere zitoefening zag ik me weer omarmd met dat zieltje. Zo bijzonder. Maar ja, afscheid nemen is altijd pijnlijk, als het om iets dierbaars gaat. Dus het zal inderdaad nog wel even duren. Het valt me wel op hoe weinig mensen iets weten te zeggen als je hen verteld wat er is gebeurd. Dan zou je daar bijna weer verdrietig om kunnen worden, maar dat doe ik niet. Als ik er meer over wil praten dan geef ik dat toch aan? Het is bij de anderen immers geen onwil...

Ik snap je redenatie, Gigi, maar ik laat het hier echt nu bij. Lief dat je dat nog een keer naar voren brengt. Het maakt me niet in de war hoor. Ik heb deze poging al met wat weerstand gedaan omdat ik intuïtief al ergens aanvoelde dat het niet meer ging lukken. Des te meer was ik verrast door die tussentijdse succesjes. Ik heb het niet de boventoon laten voeren maar voelde het ergens al. En bovendien had ik in september al zo'n afscheid genomen en als je dan toch weer een poging doet voelt het bijna als een soort verraad aan je zelf. Op de een of andere manier. Kan het niet zo goed uitleggen. Ik moet het loslaten nu. De rekeningen zijn nu binnengekomen, dus als ik die betaald heb en nog een laatste mail aan Scholtes heb gestuurd dan wordt het steeds duidelijker. Ik heb nu door die hormonen ook last van mijn borsten. Dus mijn lijf was er helemaal klaar voor. Gelukkig zijn die pijnlijke vingertoppen nu weer weg.

Ik ga nu nog even wat werken thuis want het stapelt zich maar op, op het werk.....laat maar gauw weten zodra je iets weet, oké.

EN MEES, daar in de verte? Als je ons nog kunt horen....hoe gaat het daar??????

Knuffel,

Geplaatst

Hoi,

Michaela, wat een verdriet hè....mooi dat je gewoon de tranen laat lopen wanneer ze komen!! Het is algemeen bekend dat mensen bij anderen weglopen zodra het niet goed gaat met iemand, mensen zijn over het algemeen erg angstig voor verdriet, ook voor andermans verdriet, het is te herkenbaar voor ze...mensen die ernstig ziek zijn of erger stervende zijn verliezen het merendeel van hun familie en kenniskring uit angst, men weet er niet mee om te gaan.......

Sterkte!!!

Doodmoe en dus kort, want ben net thuis. Om 6.15 uur ging de wekker, alles klaargezet voor DD, gewerkt en om 14.00 uur de klas verlaten en rechtstreeks naar DD gereden, was ruim op tijd, moest er om 16.45 uur zijn en was pas om 17.15 uur aan de beurt.....Dr. Kissler?? Bijzonder aardige man. Het bms (hé goed he!!) was het eerste dat hij zag en riep direct oh dat ziet er goed uit!! De follikels groeien goed, het zijn er ...geen idee eigenlijk ruim 10 of zo, maar mogen nog wat doorgroeien. De punctie is nu gepland op vrijdagochtend om 09.30 uur, vroeger kon niet, tot grote ergernis van mijn liefste, want vrijdag kan hij geen vrij krijgen of zo, enfin, zijn probleem, hij lost het maar op, maar het laatste is nog niet gezegd over zijn reactie....door de telefoon dan....alles zou wijken voor deze poging, dus wil ik geen gemopper horen of moeilijk gedoe horen over werk......klaar.....hihi.....enfin, vrijdag dus punctie en bij bevruchting(en) maandag om 16.00 uur de tp door Dr. Marx.

Nu duimen dat alles goed gaat verlopen. Net thuisgekomen en snel de Menopur en Cetrotide gespoten, morgenochtend nog Menopur, morgenavond beide en woensdagavond om 22.30 uur de Pregnyl.

Ga nog even beneden zitten en dan hup naar bed.......:-0

Knuffels!!!!!!!!!

Geplaatst

Hey lieverds,

Ff een kort vrolijk berichtje: bij de punctie vandaag zijn 12 eitjes geoogst! Yes!!

Gesprek met Dr. Bernabeu (Wist niet eens dat er een Dr. Bernabeu was, maar dat is dus de arts naar wie de Instituto Bernabeu heet. Moet goed zijn dus ;-) die vertelde dat dat een hele goede score was!!; dat daarvan meestal 70 procent bevrucht wordt, daarna bekijken ze ontwikkeling vd embryo's en kiezen dan embryo's die 'zelf' kunnen overleven (vandaar dat het meestal een latere tp is dan de 2 of 3 dagen in andere klinieken/zh). Dat zal weer zo'n 60/70 procent zijn vd bevruchte en waarschijnlijk zijn er dan 4 goede over.

Ze plaatsen max 2 terug en dan 2 (of hopelijk meer) cryo's.

Iedere dag bellen ze even met een update en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de tp. Ik denk zelf zaterdag, want dat is dag 4. En meestal is het 4 of 5, maar omdat de 5e dag op een zondag valt, zal het zaterdag wel worden.

Nou, spannend!!!! We zijn weer een stap verder!!

Op naar een dikke buik!

xxxxx, Mees

Ps. Dankjullie wel voor alle goede wensen!!!!

Ps 2. Michaela, dankjewel!! Alles op tijd ontvangen! Super!

Geplaatst

Hoi meiden,

Mees, wat een goed nieuws!!!!!!! Dan zitten we (weer) vlak achter elkaar, jij zaterdag en ik maandag (wanneer er bevruchtingen zijn, maar daar gaan we wel vanuit...)!!! Spannend hoor!!! Op naar een inderdaad dikke buik en niet van de chocolade!! gniffel.......

Vandaag weer een goed gesprek gehad met liefste, ik dacht echt dat er schade opgelopen was door de houding die hij innam. Eindelijk is het hoge woord eruit, ik schijn VEEL MEER last van d e hormonen te hebben dan ik dacht....huh....en ik schijn dus totaal niet mijzelf te zijn en hij weet niet zo goed hoe hij daarop moet inspelen, heel begrijpelijk dus, daarnaast frustreert het hem enorm dat hij niets kan 'regelen' het lot beslist in deze en niet hij, hij is een man en wil gewoon dingen oplossen, dus ook onze zwangerschap/kinderwens en dat kan hij niet.........nu snap ik dus veel meer van zijn lichaamstaal die niet overeenkomt met wat hij zegt. Hij weet zich letterlijk geen houding te geven en probeert maar zich aan te passen aan mijn blijkbaar toch instabiele houding en over emotionele reacties.........Ik merk wel dat het geheugenverlies weer intrede doet, ik weet echt de namen van kinderen niet meer in de klas.....bizar.......

Veder weer aan de granaatappelsap, floradix, foliumzuur e.d. Vandaag 1 kop koffie verkeerd genomen met iets lekkers (alles biologisch bij de bio-koffieshop.bakker) maar bweh wat kan dat zwaar vallen wanneer je het ontwent bent......hihi....

Nou meiden, Mees zaterdag de tp, ik vrijdag de punctie en maandag de tp.........

Michaeal, hoe voel jij je vandaag?? Dikke extra knuffel

Gigi

Geplaatst

:confettistars:Goed nieuws: 11 vd 12 eitjes zijn bevrucht!!!

Morgen hoor ik verder!

Gaaf Gigi, jij gaat ook goed. En idd, bijna gelijk!! Hebben we baby's die ook bijna tegelijk jarig zijn, hihi. Fijn dat het met je lief wat duidelijker is; hoe hij zich voelt en waarom hij dingen doet enzo.

Kan niet langer op het forum, maar idd, we gaan samen dik worden:-) Ben trouwens ook aan de chocolade hoor! Hahaha!

Michaela, ook dikke knuffel en dankjullie wel voor alle goede wensen! Lief!!

xxxx, Mees

xxxxx, Mees

Geplaatst

Gigi, daar gaan we voor, ook bij jou! Zit wel goed hoor! Jij bent een goede produceerdster van eitjes ;-)

xxxx

Geplaatst

Net gebeld en ze vertelde: 3 very good embryo's. De rest is langzaam of (fout)gefragmenteerd.

Klein afscheidje van 8 en bidden dat deze 3 toppertjes mooi blijven groeien!! Olé olé!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hoi,

Nou dan halen ze wel de allerbeste eruit!!! Dat is ook wel weer fijn om te weten toch?!

Hier begin ik nerveus opgewonden te worden en vooral ongeduldig, de dag duurde erg lang vandaag op school, gelukkig de laatste twee uur met een klas naar het museum geweest, een Suske & Wiske tentoonstelling, erg leuk!! Net een hele leuke broodtrommel gekocht, in de stijl van het espressoapparaat, gebroken wit blik, maar we hebben het A niet nodig en B geen ruimte.....hahaha....hebberd ben ik....nu uitzoeken wat van het aanrecht af kan..........

Ik heb echt last van de hormonen nu, opgezette voeten en zo, vooral mijn gezicht is opgeblazen, maar in de auto keek ik in de spiegel en dacht...ehm...na de behandeling misschien eens denken aan injectables, hahaha, alle rimpels trekken strak!!!!!!

Straks een rondje met de honden, dan een boterham eten end e dieren voeren, dan lesgeven en dan vroeg naar bed, goed uitgerust in DD aankomen morgen, we rijden om 07.00 uur weg....Ik heb er zin in!!!!!!! Duimen dat er weer een groothandel geoogst kan worden!!!

Mees, weet je al wanneer ze de eitjes bij je plaatsen?

Knuffel!!!!

Gigi

Geplaatst

Spannend Gigi!! Ik duim voor mega veel eitjes voor je!

Ik weet nog niet definitief de tp maar t wordt waarschijnlijk zaterdag. Morgen nog gesprek met arts.

Nu maar hopen en bidden dat de 3 toppertjes morgen nog steeds topper zijn. Fingers crossed!!

Xxxx, mees

(hoe is ie michaela?)

Geplaatst

Hoi meiden,

Spannende tijden breken aan voor jullie.....Gigi jij morgen de punctie...ik zal voor je duimen voor een mooi aantal en dat je angst niet bewaarheid wordt...die hebben we allemaal. Succes!

En Mees: 12 eitjes, 11 bevruchtingen en 3 goede embryo's. Als hij twee toppers terugplaatst, heb je nog een cryo over. Was je niet een beetje teleurgesteld na eerst zo'n aantal? Maar we gaan voor de drie!!!!!!! Spannend en dan misschien zaterdag de tp. Ben je nu nog steeds iets aan het slikken voor je bms (..Gigi?!?!). Natuurlijk, het kan niet anders. En wat dan na de tp behalve de utrogestan? Hoe lang blijf je nog in Spanje als je de tp hebt gehad? Hoe is het weer daar?

Dan gaan jullie inderdaad gelijk op. Zou wel mooi zijn..

Ja, hier nog hetzelfde. Ik merk dat ik me nog meer bewust wordt van het hier zijn van mijn zoon en hem daardoor ook meer knuffel en hem ook vaker vertel dat ik van hem houdt. We hebben een paar dagen geleden zijn geboortefotoboek bekeken. En toen vroeg hij of ik ook blij was dat hij er was....Blij? Superblij!! HEEEEEL BLIJ. Ik ging hem knuffelen en toen moest hij glimlachen en over mijn wangen stroomden de tranen...ja zo gaat het nu op dit moment. Regelmatig sentimenteel. Of zomaar als je even op de trein wacht en daarvoor in de verte staart. Komen de tranen weer. Het interesseert mij niets dat er anderen bij zijn. Het zijn mijn tranen.

Ben benieuwd hoe jullie morgen of overmorgen gaan. Zet hem op he!!!!!

Leek me wel leuk hoor om eventueel op je huis en katten te passen. Vriendlief moet dan een project afmaken dus voor hem wordt het helemaal niets. Ik weet niet of ik het dan wel zo leuk vind om alleen te gaan? Dus ik kan je nog geen antwoord geven maar reken er dan maar niet op. Bedankt in ieder geval voor het aanbod.

Misschien moeten we afspreken als jullie in de wachtweken zitten? Is dat een idee? Ik kan alleen in het weekend omdat ik door de weeks mijn zorgdagen heb voor zoonlief. Is dat een probleem voor jullie? Of is dat te snel? Anders moeten we maar gewoon een datum prikken ook i.v.m. de weekenden als jij de kids hebt.

Dikke knuffel terug en :toppie::goodluck::myfignerscrossed::gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Hoi,

Weekend is ook voor mij alleen mogelijk nu ik weer fulltime werk. Het zal dus een zaterdag of zondag worden. Dit weekend komen de kinderen en dan steeds weer een weekend overslaan.....

Ja, duimen, duimen, duimen.........

Michaela, heel begrijpelijk hoor, jouw tranen, jouw momenten!!!!!!

Mees, ja, zaterdag had je al geschreven...geheugenverlies hier......;-)........mooi als ze alle drie toppers blijven inderdaad!!!

Knuffel Gigi

Geplaatst

MEES.....ik ben ook zo benieuwd hoe het bij jou gegaan is?????? Laat je het ons weten? Hoop voor je dat je al een TP hebt gehad. Dan weer de buik warm houden, he en de voeten...... Ik las ook dat je even emotioneel was. Helemaal oké, hoor. Laat maar gebeuren. En waarom zou dit de laatste keer zijn? Je bent altijd zo optimistisch, waar komen opeens de vragen vandaan? Jou kennende is dat vast een bijwerking van die dingen die je nog moet innemen

Heb vandaag zo'n opruimbui gehad. Ook de 'zwangerschapsblaadjes' weggedaan. Die lagen al een tijd te 'wachten'. Wil toch langzaam aan iets veranderen hier, zodat we uit die wachtstand 'baby' komen. Ben inmiddels ook weer ongi geworden en het lijf pakt zelf zijn draad weer op. Geniet nu van het mooi weer. Deuren lekker open. Straks nog even naar het tuincentrum....fijn weekend en

ik duim voor jullie beiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hey Michaela en Gigi,

Jaaaaa , alles heel erg goed!!! (Ben vanaf donderdagmiddag tot nu niet online geweest. Sorry meiden, zo lief dat jullie aan me denken!!)

Sight seeing gedaan, boekje gelezen, naar de kliniek vrijdag en vandaag.

En jaaaa, vanmorgen de tp gehad van 2 toppertjes!! Zooooo blij!!

En wat zijn ze aardig hier!! Niet normaal! Echt zo anders dan de andere klinieken, zh. Ook best aardig, maar hier. Echt helemaal top!

Klopt, zat even mega in een dip. Ik hoopte zo op veel eitjes, omdat je dan toch nog een kans hebt, stel dat het niet lukt. En vond opeens dat het dit was en dan niet meer. Maar is al over hoor. Hi hi, vast vd medicijnen. Hoop ik. Ik huilend met zus aan de phone en zo meer. Maar ik ben weer helemaal happy.

Ik hoef helemaal geen cryo's; het gaat nu gebeuren!!

En dankjewel voor de thee en mutsenbollen. Zo goed.

Dus jij bent aan de opruim? Ook best heftig. Maakt het zo definitief, maar ja, dat is het ook. Fijn dat je lijf het weer normaal doet. Is ook altijd afwachten na alle hormonen.

Ik post dit eerst en ga nog ff terug lezen.

Vanavond vlucht home.

Meiden, ik ga zwanger worden! Het voelt goed. Hup hup toppertjes, lekker doorgroeien en innestellen!!

:happydance: Liefs, Mees

Geplaatst

Ben ik weer.

Nu ff je andere bericht gelezen Michaela. Ja hoor, goed plan, om te meeten. Gaan de wachtweken ook wat sneller. Ik heb eigenlijk maar 1 wachtweek, bedenk ik me. 10 dagen dan. Weekenden zijn prima voor mij.

Ja, klopt precies. Daarom was ik ook zo in een dip. Van zoveel naar zo weinig en geen cryo's. (vanwege de geringe kans doen ze dat alleen per 2)

Maar....zoals ik al schreef...niks cryo's nodig. Gewoon nu zwanger worden. Ben het al een beetje toch? ;-)

Wat leuk van je zoon en jij. Dat lijkt me ook zo heerlijk. Als je kind al iets ouder is, lekker babyboeken bekijken enzo. Heerlijk.

O ja, het weer is niet zo goed. Gisteren regen, maar wel overal dus gesightseed. Mooi hier hoor. Regen of zon, super hier.

Gigi, hoe is het met jou? Ook grote knuffel en veel succes!

xxxxx, Mees

Geplaatst

Hoi,

Inmiddels al via sms veel informatie heen en weer gestuurd tussen ons, maar toch even hier samengevat: vrijdag punctie gehad, oogst 10 eicellen. Zo grappig, iedere keer is er 1/3 bevrucht, nu ook weer, 3 bevruchtingen. Eerste keer 16 eicellen en 5 bevruchtingen, 2e keer 3 eicellen 1 bevruchting (eisprong al geweest) nu 10 eicellen en 3 bevruchtingen. Ze worden alle 3 maandag om 16.00 uur teruggeplaatst. er zijn dus geen cryo's, maar laten we eerlijk zijn, cryo's is sowieso moeilijker dan verse eicellen om in te nestelen, helemaal op mijn leeftijd, daarbij rekent DD nu voor de cryo's invriezen 150,- euro per half jaar dat ze ingevroren blijven.....

Ik heb voor mijzelf besloten dat dit de laatste keer is geweest. Het is me te emotioneel, ik zal andere dingen moeten vinden om mij op te richten wanneer ik ook dit keer niet zwanger zal worden. Voor de relatie is het ook niet langer goed meer. We weten het iedere keer weer goed uit te praten en begrip te hebben, maar ik vraag me af hoelang we dit geduld nog kunnen opbrengen.

Allereerst maar positief naar de tp en de wachtweken, maar houd er ondertussen wel rekening mee. Ik blijf open staan voor ontvangst, dat zeker, maar een stuk nuchterder dan andere keren.

Mees, super, ze zijn geplaatst en nu duimen dat de innesteling goed gaat. Stel dat we beiden een innesteling voor elkaar krijgen, dan zijn we samen zwanger, zo cool!!!!!!

Nou meiden, ik ga eens mijn auto stofzuigen, je wilt niet weten hoeveel zand/haren zich genesteld hebben.......yak......

Ciao en knuffel Gigi

Geplaatst

Hoi meiden....

Mees, toppie. Twee teruggeplaatst. Theoretisch ben je nu dus zwanger, zou je kunnen zeggen. Nu hopen dat ze willen innestelen. We gaan nu voor je duimen. Elke keer checken of er al iets nieuws was, was Mees gewoon lekker aan het sightseeing....Natuurlijk wat moet je anders, toch? Wat super dat ze je daar als een prinses hebben behandeld. Doe nu een beetje rustig(er) aan, eet gewoon waar je trek in hebt zou ik zeggen, vooral lekkere soepen, die zijn verwarmend. Dan zal het aan jou niet liggen, toch. Geniet er nu even van....

Gigi, we gaan er eerst maar eens van uit, dat een volgende poging niet nodig is want deze keer gaat het echt wel lukken!!! Morgen de terugplaatsing...ik blijf ook heel hard voor jou duimen.

Ergens is het natuurlijk altijd goed om soort van nuchter te zijn/worden. Dat voelde ik inderdaad ook zo heftig die emotionele achtbaan elke keer. Vooral de laatste keer had ik daarom ook ergens wat weerstand zo van "wat doe ik mezelf en mijn emoties weer aan?" Natuurlijk je gaat voor het goede doel maar ergens voel je ook, dat het genoeg is. Het verdriet is er niet minder om. En de laatste dagen loop ik met pleegzorg in mijn hoofd. Ik droom de laatste dagen over twee kinderen. Er is altijd nog een kind bij, gek genoeg. Dus ik begrijp jou gedachte wel. Waren jullie niet ook geïnteresseerd in ECD? Ik zou zo benieuwd zijn of het echt beschadigde eitjes zijn of dat de innesteling zelf niet lukt om de een of andere reden. Voor poollichaamdiagnostiek is er een vast bedrag als het door de weeks plaatsvindt rond de 500 euro. In het weekend is het een ander lab en dan komen nog weekendkosten bij. Dan gaat het inderdaad gauw oplopen.... maar goed, je gaat nu voor de tp en daar sturen we allemaal positieve energie toe......

Fijn weekend verder, het was/is super mooi weer vandaag. We zijn lekker verder gegaan in de tuin en dat knapt dan altijd zo op....een dezer dagen nog de belasting invullen......bah.

knuffels,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden