Ga naar inhoud

Waar is topic 'starten na echo' van mom2b?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk, Gigi en Mees!!! :happy7:Ik werd er helemaal blij van van jullie enthousiasme. Ben benieuwd wat uiteindelijk het resultaat is. De assistente in de echokamer had dinsdag maar één opgeschreven, dus Dr S zei voordat hij de echo bekeek, 'dus er is er een'. Dus ik meteen 'nee hoor eergisteren waren het er nog drie'. Toen zei Scholtes, 'ach het hangt ook helemaal vanaf wat de opschrijfadministratie noteert..." Wel aparte humor. Maar goed. Ze is Duits dus dat heeft ze vast niet begrepen. Weet het wel zeker want ze reageerde er ook niet op!

Inmiddels hotel geregeld. Dat was niet zo makkelijk. Er is blijkbaar weer een beurs dus alle hotels volgeboekt. We gaan morgen middag lekker met z'n tweeën met de trein. Zoonlief gaat logeren bij een klasgenoot zodat hij ook op maandag gewoon naar school kan.

Hoe ik dat woensdag moet doen, weet ik nog niet. Even kijken hoe vroeg de eerste trein gaat. Heb dan namelijk al een afspraak op 10.15 voor acupunctuur in DD. Spannend....Hoop dat ze mooi blijven zitten tot maandag. En ik dan eens een TP mee kan maken. Ik moet vandaag nog de spray gebruiken en gisteren heb ik de laatste menopur gespoten. Vanavond om 24.00 uur, sorry - midden in de nacht voor mij - (voor jou nog vroeg dan, he Mees) moet ik dan de pregnyl spuiten. Heb vandaag even gecheckt of die nog wel goed was. Hij ligt al een tijd in de koelkast namelijk. Niet dat ik daar nu nog iets aan had kunnen veranderen...maar ja. Maar hij was nog goed, gelukkig!

En hoe gaan jullie, dames? Gigi is je ongi al in zicht? Hoe gaat het met de kids en hoe was het bij de kinesiologe? Daar ben je toch weer geweest (even uit mijn geheugen).

Mees, hoe lang gaat het bij jou nog duren nu? Weet je al iets meer? Zijn ze nu een donor aan het zoeken of waar is het wachten op?

Ik heb trouwens frambozenbladthee voor je gekocht dus stuur me je adres, dan kan ik het opsturen. Ik zag dat Erica's (de winkel bedoel ik :-)) :laughing4:niet op jou station of stad is. De mijne was ook op dus meteen twee gekocht.

De hormonen zetten mij wel enorm aan het poetsen hoor. Dus vandaag boven alles grondig schoongemaakt! Niet dat het voor jou nou zo bijzonder is, Gigi, dat is immers jou dagelijkse routine toch....:laughing9: - nou nu met je werk ook niet meer denk ik - , maar voor mij wel opvallend nu. Alsof je je nest aan het reinigen bent voor de nieuwe spruit??? Laten we het hopen.

Trouwens, ik kreeg laatst weer de tip, dat je na de punctie zelf ook iets moet zaaien in een potje en het regelmatig moet begieten en dus vooral geen planten uit de tuin moet trekken. Nee het moet juist binnen blijven en groeien. Ik heb hier ook nog oude lavendel staan. Ik dacht laatst ook 'laat ik die opruimen' maar toen bedacht ik me, dat is de tegengestelde kracht van waar ik nu mee bezig ben, dus dat maar even gelaten. Dus meiden, ga alvast op zoek naar je zaadje....:clap2:

L.A., hoe gaat het met jou? Heb je al een beslissing genomen wat te doen?

Fijn weekend,

• Reacties 283
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Zo spannend Michaela, ik hoop echt dat er maandag nog een verrassing om de hoek staat te kijken en er meerdere eicellen tevoorschijn komen!!! Daarna natuurlijk een tp, dat wensen we je allemaal!!! Duimen dus!!!

Hier is zondagochtend de menstruatie doorgebroken, vanochtend dus de eerste Metrelef gebruikt en dinsdag begin ik met de Menopur. Ik heb Irma een mailtje gestuurd of ik de 7e of de 9e dag moet komen voor een echo, op papier staat en Dr. S zei de 8e dag....maar dat is zondag....

Hm...nou routine...bweh hoor...het is dat het moet....ik heb kinderhoekje weer opgeruimd, liefste was het daar niet mee eens en vond niet dat er goed gecommuniceerd is...oké...het zijn zijn kinderen, dus ik heb alles weer naar zolder gebracht. Hij s ze nu terugbrengen naar hun moeder, ik ben thuis gebleven, nu ik weer werk en de wekker om 6.25 uur gaat, is mijn vrije tijd iets minder geworden en de avonden korter, want mijn mandje bezoek ik rond 22.15 uur...uiterlijk...ik wilde mijn haar wassen, opruimen, koken en even ontspannen hangen voor de tv ofzo. als hij straks thuiskomt staat er een gezonder maaltijd klaar.

Gisteren bezoek gehad van mijn beste vriendin, het gaat het heel slecht met haar oudste zoon en we hebben gisteren besproken of het een optie is dat hij tijdelijk hier komt wonen, uit de omgeving en situatie thuis, weg bij zijn vrienden die hem meenemen in alcohol en drugs, zo triest...ben benieuwd.

Leuk idee Michaela van dat zaadje, maar ik heb niet zulke groene vingers en zie al waar het heengaat alvorens ik ben begonnen........ik doe het maar niet....;-0

Mees, bij jou alles nog goed, vast wel!!!

LA, hoe gaat het nu met je???

Knuffel!!!

Geplaatst

Zit nu in een of ander hotel in DD. Je weet nooit wat je moet verwachten maar ja je hoeft tenslotte alleen maar hier te slapen....

We hadden voorheen een ander hotel maar die is echt 300% duurder geworden!!! Dus dat maar niet gedaan.

Vanaf 24.00 uur nuchter blijven. Nou we hebben net nog een lichte kost genomen. Dat ga ik wel redden. Begin wel steeds meer kriebels te krijgen.....zo benieuwd!!!

Vervelend van de zoon van je vriendin. Hou er rekening mee dat zij pleegzorg kan aanvragen als hij bij je komt, dan heb je nog een stuk ondersteuning erbij zowel omtrent de hele plaatsing als ook financieel. Maar je vriendin gaat het dan ook wat kosten dus dat moet je dan even met elkaar afwegen...ben benieuwd of hij het zelf zou willen? Hoe oud is hij?

Oh dus je hebt de leuke hoek weer opgeruimd, die je voor de kids hebt ingericht? Ik dacht dat je vriend dat ook wel leuk vond?

Fijn, bij jou gaat het nu ook beginnen.....wat is de ongi dan opeens welkom. Wat is dat waar je mee gaat beginnen? Wat moet dat precies doen? En wat het zaadje betreft, ik kan me niet voorstellen dat je daar niet creatief genoeg voor bent. Gewoon een klein potje en een zakje leuk zaad. Een kuiltje erin, zaad erin en dan af en toe water geven, klaar. Gewoon proberen. Ben je nog bij de kinesiologie geweest?

Ik denk dat we Mees even "Kwijt" zijn aan de vitaminen-topic enzo....Daar is ze namelijk heel druk mee bezig. Maar ze komt ons vast wel weer een keer opzoeken....toch? (Ik heb immers nog thee voor haar? bijvoorbeeld?)

Ga zo lekker slapen. Heb vannacht de wekker gezet voor de pregnyl en kon daarna niet meer slapen.... dan duurt het ook niet meer zo lang tot morgenochtend.....

knuffel,

Geplaatst
Zit nu in een of ander hotel in DD. Je weet nooit wat je moet verwachten maar ja je hoeft tenslotte alleen maar hier te slapen....

We hadden voorheen een ander hotel maar die is echt 300% duurder geworden!!! Dus dat maar niet gedaan.

Vanaf 24.00 uur nuchter blijven. Nou we hebben net nog een lichte kost genomen. Dat ga ik wel redden. Begin wel steeds meer kriebels te krijgen.....zo benieuwd!!!

Vervelend van de zoon van je vriendin. Hou er rekening mee dat zij pleegzorg kan aanvragen als hij bij je komt, dan heb je nog een stuk ondersteuning erbij zowel omtrent de hele plaatsing als ook financieel. Maar je vriendin gaat het dan ook wat kosten dus dat moet je dan even met elkaar afwegen...ben benieuwd of hij het zelf zou willen? Hoe oud is hij?

Oh dus je hebt de leuke hoek weer opgeruimd, die je voor de kids hebt ingericht? Ik dacht dat je vriend dat ook wel leuk vond?

Fijn, bij jou gaat het nu ook beginnen.....wat is de ongi dan opeens welkom. Wat is dat waar je mee gaat beginnen? Wat moet dat precies doen? En wat het zaadje betreft, ik kan me niet voorstellen dat je daar niet creatief genoeg voor bent. Gewoon een klein potje en een zakje leuk zaad. Een kuiltje erin, zaad erin en dan af en toe water geven, klaar. Gewoon proberen. Ben je nog bij de kinesiologie geweest?

Ik denk dat we Mees even "Kwijt" zijn aan de vitaminen-topic enzo....Daar is ze namelijk heel druk mee bezig. Maar ze komt ons vast wel weer een keer opzoeken....toch? (Ik heb immers nog thee voor haar? bijvoorbeeld?)

Ga zo lekker slapen. Heb vannacht de wekker gezet voor de pregnyl en kon daarna niet meer slapen.... dan duurt het ook niet meer zo lang tot morgenochtend.....

knuffel,

--------------------------------------

Dear girls, Gigi, Mees en Michaela,

Allereerst denk ik aan jullie en leef met jullie mee, Michaela heel veel succes morgen, Gigi wanneer ga jij weer en Mees, heb je je koffertje al gepakt voor Spanje?

Moet even wat zaken op een rij zetten in het hoofd en probeer daartoe beetje afstand van alles te nemen, vandaar, maar vergeet jullie niet hoor!!!

Tot later,

Big, big hugs,

L.A.XXX

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Hihi, ik ben er nog hoor. Ik zit alleen heel erg veel met de kleine poezenuk op schoot enzo. Ze ligt meestal op m'n borst/in m'n nek te slapen en kan dan niets meer doen.

Hier alles ok. Nog aan t wachten. Het bms komt inmiddels eruit, hihi. Lekker praatje;-)

Michaela, heel graag de thee. Ik pb je! Zo lief!

Wat spannend! Heel veel succes! Fijn dat alles zo goed en redelijk relaxed gaat. Ik duim voor je!!!!!!!!

LA, bijna klaar, het koffertje. Heb niets meer gehoord maar zal wel snel komen.

Fijn dat je dingen op n rijtje aan t zetten bent. Ook n goed stukje van ? over DD! Ook dat kan, dat iemand in Ned. betere ervaringen heeft.

Gigi, druk ben je weer! Wat is dat nu? Moest het hoekje weg? En dan om het weekend weer alles heen en weer? Ok, tijd voor goed gesprek.

Benieuwd hoe het loopt met de zoon van je vriendin.

Succes ook met de poging die nu echt begonnen is!!

Xxx, mees

Geplaatst

Fijn Mees dat je er nog bent!!! Die poes toch, he...? Hi, hi.... (ja, geef de poes maar de schuld...):happy:

Oké dus vandaag de punctie gehad. In de uitslaapkamer zei de verpleegkundige al, "u heeft twee keer zo veel!" Ik zei, hoe bedoelt u. Nou gewoon zes. ZES??????:yikes: 'Ja!". Nou de tranen sprongen in mijn ogen. Wie had dat gedacht? Zes?? Ongelooflijk. Toen Scholtes kwam en heel nuchter zei "u heeft er zes" vroeg ik alleen maar "vindt u dat niet een beetje veel voor mijn doen?" Maar daar reageerde hij niet op. Voor mijn gevoel heb ik nu veel meer kans erop dat er minstens een goede tussenzit. Technisch gesproken. Het kan natuurlijk nog steeds alle kanten opgaan. Wouw, dat zou wat zijn. Daarna moeten we natuurlijk nog door al die andere fases heen (innestelen, enzo) maar we nemen het een voor een.

Morgen ochtend hoor ik hoe de eitjes ervoor staan als er bevruchting geweest is gaat die naar Bonn voor verdere diagnostiek. Dan wordt ik in de middag teruggebeld of er een goede tussenzit en geen chromosomen afwijking heeft. Dan dus woensdag de terugplaatsing. Zou het echt gebeuren dat ik die eens meemaak? Dat zou toch een mooie eindsprint zijn, toch? Ik heb heerlijk genoten van dit mooie aantal...Ik liep nog voorbij Irma d;r kantoortje en ik tikte even aan de deur en hield zes vingers omhoog. Ze moest lachen...

Heb vanochtend in de hotelkamer nog even ingetuned op de:egg-chicken:. Even in mijn handen gewreven, waardoor de handpalmen warm werden. Mijn handen toen op mijn onderbuik gelegd. De warmte was heerlijk. Toen had ik het idee dat de eitjes in een kringetje aan het dansen waren. Toen dacht ik al dat het er meer zouden moeten zijn, maar ja hoeveel, he? Mooi als je zo toch wat contact hebt....

Mees, ik wacht nog op je adres. Anders sms je het even dan kan ik het morgen opsturen....dan heb ik tijd. Anders wordt het pas weer in het weekend...

L.A. dank je en ik begreep al zoiets omdat het even wat rustig werd bij jou. Neem je tijd en ik weet dat je met ons meedenkt. Als je maar weet dat wij dat ook met jou doen!

Ik ga zo heerlijk slapen en vooral dromen, morgen horen jullie meer.....

:confettistars::blowkisses:

Geplaatst

Heb net Irma even gebeld want het wachten is killing. Van de zes zijn er drie bevrucht, dus ik ben hartstikke blij!!!! :happydance::happydance::happydance:Nu worden ze opgestuurd naar Bonn voor verdere diagnostiek en dan hoor ik vanmiddag of er 1-2-3 goeie tussen zit(en)!! Spannend weer!

Gigi, heb je Irma al gebeld over je eerste FM. Zal wel maandag worden , of niet. en wanneer zet jij de eerste spuit? Morgen?

Mees, ik lees bij anderen (:happy11:) dat je volgende week misschien naar Spanje gaat? Maandag de punctie. Wouw het zou wel mooi zijn als we allemaal gelijk opgaan, toch? En wanneer is dan de plaatsing?

Tot straks,

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Hahahaha, helemaal waar!!! Lig hier helemaal dubbel! Wat zijn wij grappig he!!!:laughing9:

Ja, maandag de punctie (hopelijk) en dan wat later de tp (hopelijk)!

Maar nu eerst ff jij:

:alright::woohoo::clap2::happydance::goodnews::uwoman::confettistars::bravo::ygg:

Wat een geweldig nieuws!!! Nu duimen voor mooie bevruchtingen en dan een tp!!

Kuzzzz, mees

Geplaatst

icon1.png

:icon_flower:Eindelijk wat nieuws!

Gisteren bericht uit Spanje:av-31: dat de punctie vlg week maandag plaatsvindt. Woensdag nog een echo en dan laten ze het ons definitief weten of het doorgaat op die dag.

Spannend! :toothy4:!!

En voor Michaela helemaal spannend! Op naar mooie bevruchtingen meid!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi,

Even kort bericht, want ik verga van de hoofdpijn. Waarschijnlijk een combinatie van de Metrelef en geen koffie en suiker meer......slaap werkelijk als een os, niet normaal, gisterenavond vroeger bij koor weggegaan en lag om 21.45 uur in bed....en sliep...

Het kinderhoekje is een beetje pesten, hij gaf aan dat het niet goed gecommuniceerd was en blabla....dus heb ik het weggehaald, wat hij natuurlijk niet had bedoeld en het moest weer terug, nou het staat nog op zolder, be my guest....we willen een iets anders setje terug zetten, via markplaats leuke setjes gezien met twee stoeltjes want nu steeds ruzie over een stoeltje tussen de dames.

Sinds zondagochtend dus Metrelef, jakkes vies hoor, heb de hele dag verstopte neus en dik slijm en maar snuiten...enfin...vanochtend begonnen met de Menopur en zaterdag de volgende echo om 09.45 uur, Dr.S is er dan niet, we krijgen een vervanger. Geen idee hoe het zich verder ontwikkeld en op welke dag de punctie gaat vallen......

Ik kreeg daarstraks een smsje van jou Michaela, ik ga je zo even bellen, dat vind ik prettiger.

Mees, cool hoor, het gaat nu echt rollen!!!

LA, heel begrijpelijk, sterkte ermee.

Vanochtend belde mijn zus dat vanmiddag een van haar honden wordt ingeslapen, de oudste, maar niet oud, moet volgende maand nog 9 worden, hij heeft een hele agressieve vorm van kanker en sinds gisterenavond vult zijn lichaam zich met vocht zo triest.......daarnaast een poes van 15 jaar, zij is gestopt met eten al een hele tijd en mijn zus heeft steeds dwangvoeding gegeven, maar de poes wil gewoon niet meer....soms moet je ze laten gaan......

Triest hè........

Dames, tot volgende keer,

Gigi

Geplaatst

Werd vanmiddag teruggebeld dat alle drie bevruchte eitjes defecte chromosomen hebben. Dus helaas geen tp voor ons. Dat heb je met de leeftijd. De eitjes zijn gewoon oud! Zoonlief moest ook huilen toen ik zei dat er geen baby kwam. We sluiten dit nu af. Het was inmiddels al de vierde poging en Scholtes had aanvankelijk al tegen ons gezegd dat onze kansen heel klein zijn. Maar je gaat natuurlijk ook voor het proces en de hoop en voor die hele kleine kans. Ik heb nu wel genoten van het proces, stap voor stap en ik was zo blij dat er nu opeens zes eitjes waren en drie bevruchtingen. Ja, ik had zonder diagnostiek ook over kunnen gaan tot een tp, maar dan was de zwangerschap waarschijnlijk toch eerder afgebroken.

Het is dubbel: verdrietig maar ergens ben ik ook bij dat ik nu met iets anders (uiteindelijk) bezig kan zijn. Dit verlangen hield ons ook zo gevangen, dat het dus ook als een bevrijding kan voelen. (nu nog even het verdriet natuurlijk.)

Gigi, ik hoorde de telefoon maar kan nu eigenlijk niet "normaal" praten, Niet dat dat bij jou hoeft. Maar lief dat je gebeld hebt.

Ja, jij gaat weer met de nodige bijwerkingen het proces in. Ik had er deze keer ook meer last van en dan vooral hoofdpijnen en vermoeidheid. Ik blijf jullie natuurlijk wel volgen......

Mees, ik heb jou ook gelezen. En dank voor je bericht. Ja, ook nu denk ik weer: "was ik maar op tijd begonnen. Waarom heeft niemand dat tegen mij gezegd!!! Het was altijd maar het credo 'eerst leren en studeren'." Gelukkig hebben ze er nu al een wijziging in aangebracht: "een slimme meid krijgt haar kinderen op tijd" En natuurlijk zijn er ook jonge mensen, waarbij het maar moeilijk lukt. En natuurlijk ben ik blij met het feit dat ik al zo'n geweldig kind heb. Daar ben ik me maar al te bewust van.

Think positief, succes, ik blijf voor jullie duimen en we'll keep in touch!!!

Geplaatst

Lieve michaela, ik heb net een bericht voor je geschreven op het andere topic. Ik lees nu je bericht voor ons hier. Heel lief dat je zelfs nu nog aan ons denkt!

Het moet zo'n pijn doen. Als je nog bezig bent met dit traject is er nog hoop. Nu is dat er niet meer en dat is niet voor te stellen. Ik kan begrijpen dat het ook rust geeft nu het 'klaar' is, zoals je schrijft, maar jullie verdriet zal overheersen. Meid meid, heb tranen in m'n ogen.

In gedachten knuffel ik je fijn en hoop je wat kracht te geven om hier doorheen te komen.

We blijven vriendinnen hoor en we gaan elkaar weer zien, samen met Gigi!

Een dikke knuffel voor jou, je man en je zoon.

Xxxxx, mees

Geplaatst

Hoi,

Mees, hoe was de echo vandaag????

Michaela, ik begrijp heel goed dat je liever niet wilt praten aan de telefoon hoor, je had ook niets hoeven zeggen, ik wilde je alleen maar vertellen dat ik het zo sneu voor je vindt en voor je vriend en zoon natuurlijk ook. Het is een onbeantwoorde wens en de wond zal waarschijnlijk nooit genezen, doch verzachten door de tijd. Ik snap ook dat er enigszins rust is gekomen, ook al overheerst het verdriet voorlopig nog. Wanneer iets definitief is afgesloten is er ruimte om andere dingen te ontdekken en te zien, met jouw kwaliteiten en vaardigheden, weet ik zeker dat je die leegte over een tijdje weet op te vullen met iets waardevols voor jezelf.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en wanneer je maar wilt, dan bel ik je of jij belt mij, ook als je alleen maar even wilt schreeuwen van onmacht o.i.d. feel free please!!! :knuf:

De hoofdpijn is vandaag iets minder. Ik slaap tegenwoordig erg goed, ook zonder die pilletjes van Weleda, waarschijnlijk toch door de kinesiologie. Een vrij korte nacht gehad, aangezien we gisterenavond naar de opera Carmen waren. Een dubbel gevoel erbij, het was prachtig en een mooie avond uit, doch de dood van mijn zus haar hond overheerste ons gevoel.....vreselijk.......

Ik vermoed dat ik zo'n hoofdpijn heb door de plotselinge stop van cafeïne en witte suiker, daarnaast had ik daarnet een enorme bloedneus door de Metrelef vermoed ik, gelukkig vanavond laatste keer gebruiken en dan weer na een eventuele tp. De Menopur valt me mee, ik zet de spuiten in een soort belachelijk routine :36_2_63:zo tegen 6.30 uur 's morgens en 's avonds rond 18.30 uur. Geen erge bijwerkingen nog, behalve dat ik het ineens niet meer koud heb...

Een fijne middag en ik lees jullie weer!!

:positive energie: Gigi

Geplaatst

Hey meiden, ff klein berichtje. De echo was goed dus hoogstwaarschijnlijk gaat maandag de punctie door! Vrijdag nog laatste echocheck.

Xxx, mees

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie woorden...heel lief...Ik heb gisteren vrij genomen en zijn we met z'n drieën lekker naar een pannekoekenrestaurant gegaan met ernaast een speeltuin. Dus dat was even prettig. Iemand gaf nog de tip om nog een afscheidsritueel te doen: zoonlief een tekening, wij een brief of gedicht en dat dan begraven met iets erop. Vond ik wel een goed idee. Ik zal er nog even over nadenken.

Mees: dus "jou" eitjes worden nu nauwlettend in de gaten gehouden en morgen weer een echo? Hoor je dan morgen definitief dat er maandag de punctie is? Spannend voor je...het komt nu steeds dichterbij. De thee wordt morgen opgestuurd. Ik had het verkeerd ingepakt en zou het heel duur worden. Ik heb het nu brievenbus plat gemaakt zodat het in een enveloppe kan.....dus komt eraan.

Gigi, en jij hebt weer met een vervanger te maken....maar wat maakt het uit. Je gaat zaterdag, toch voor de eerste meting. Ook voor jou spannend. Ik zal voor jullie duimen!

Geplaatst

Dankjulliewel Gigi en Michaela voor alle positieve wensen!! Heel lief!!!

Fijn dat je een leuke dag gehad hebt. Het klinkt heel gezellig, zo saampjes. Ja, een afscheidsritueel lijkt me ook een mooi idee. Het is toch wel heel wat allemaal. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen en voelen. Meid, ik leef zo met je mee. Ik zag ons al met z'n drietjes + kroost (jij dus minstens 2) later afspreken. Maar afspreken gaan we...!!

Dat klinkt leuk 'mijn' eitjes. Leuk gezegd :-)

Ja, morgen checken ze of alles nog goed is en dan krijgen we definitief te horen of het doorgaat maandag. Ik wilde eigenlijk al boeken, maar Nele (van die kliniek) zei om nog ff te wachten. Het gaat dichterbij komen nu! Spannend! Ben nog wel wat in dubio over of ik moet aandringen op eerdere terugplaatsing. Daar deden ze bij 2 meiden die ik ken het pas de 5e dag en allebei niet gelukt. Ik hoor van velen dat de 5e dag best laat is. Nou ja, eerst maar ff afwachten en dan zien we wel wat ze zeggen. Misschien zijn er wel goede redenen voor.

Dankje alvast voor de thee!! Ja, slim, gewoon plat doen. Is weer handig van thee; kan lekker plat. Ik kijk er naar uit!

Dikke dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ola meiden,

Net bericht gekregen dat de punctie dinsdag 8 maart wordt (1 dagje later). De vlucht/hotel kunnen geboekt worden.

:knuf:, Mees

Geplaatst

Hey, Mees...gefeliciteerd.....weer een stap dichterbij! Heb je al geboekt? Je kunt natuurlijk altijd even aan Scholtes vragen of het kwaad kan dat de tp pas na vijf dagen is? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen terwijl ze zouden weten dat het daardoor mis zou gaan, toch. Maar even een deskundige vragen is toch nooit verkeerd lijkt mij.

......oh, even naar de pannen kijken....tot straks...

Geplaatst

Goed idee Michaela!!

Ja, is waar. Ze zouden het nooit doen als het niet goed was, maar lees ook dat er weinig zwanger raken na een 5 dagen tp. Maar goed, als het percentage laag is van meiden met een 5 daagse tp is het percentage zwangeren vd 5 daagse tp ook klein.

En....ik heb besloten niet te mutsen, positief te zijn dus ik ga gewoon zwanger worden!! Huppetéé! Daar zeg ik het!!

Liefs, mees

Ps. Red je eten, hihi!

Hoe gaat ie meis!! Vast heel erg moeilijk! Heel veel kracht toegewenst!! Zo zwaar! Ik denk aan je!! xxxxx

Geplaatst

Joehoe Mees, way to go!!!!!!!! Wat gaaf dat de datum vast staat, nu ben je daadwerkelijk ingestapt in de achtbaan!!!!!!! Wat een spannend avontuur!!! Slaap je nog wel ??:-)

Michaela, hoe gaat het nu met jou??? Ik denk wel aan je hoor, net als Mees!!

Hier goed, op school goed, krijg nu op de woensdagen en donderdagen een vaste klas, dat scheelt enorm, heb ik ook eindelijk een plekje om mijn spullen kwijt te kunnen en een beker neer te zetten.......:-) Een leuke klas, ik draaide gisteren die klas en zij moesten vanochtend opschrijven van de directeur wat ze van mij vonden....allemaal positieve dingen opgeschreven!! Wat een schatjes hè!!

Morgen rijden we om 08.00 uur weg, dus uitslapen ho maar! hihi....maar ben wel reuze benieuwd hoe de boel van binnen gegroeid is!!!

Knuffel Gigi

Geplaatst

Dankjewel Gigi!!!

Ja hoor, nog heerlijk slapen :-) !! Gaaf hè, het komt dichterbij! En...geen gemuts meer...vol vertrouwen!!!

Het gaat lukken!!

Spannend ook voor jou morgen! Ja, last het snel weten. Zoo benieuwd!

Fijn dat het leuk is op school! Lief hoor, dat ze dat ze dat schreven :-) :-)

Knuffel en extra knuffel voor michaela!

Xxx

Geplaatst

Hi, lieve meiden,

Ja, hier gaat het wel. Ik was gisteren weer aan het werk en trof onderweg een collega die zwanger is. That's life, toch? Zij had me als eerste ook een smsje gestuurd toen ik de mail naar collega's had verzonden dat het niet gelukt was. Dus toen ik haar tegen kwam, kwamen toch de tranen. Ja, logisch. Dus daar zag ik nog wel een beetje tegen op. Dat was ook de reden dat ze het van die andere keren niet wisten.

Ik probeer het gevoel van verdriet er te laten zijn en als er tranen komen dan stromen die maar. Dus het zal nog wel eventjes duren voordat het echt is gaan slijten. Ik zei wel heel stoer, dan kunnen we alle babyspullen wegdoen - heb echt alles bewaard -, maar ik denk dat dit stap vijf is, geloof ik..... Stapje voor stapje.....Wel voel ik meteen weer de pijnlijke vingertoppen en gisteren veel geflikker voor mijn ogen. Ik dacht dat dit allemaal over zou zijn als we duidelijkheid hadden gekregen. Maar het gevoel gaat niet zo maar over. Dus nog even geduld. Is weer die leverenergie....

Ja, het was leuk geweest om af te spreken met de kids....

Bedankt voor jullie knuffels en gedachten, Dat helpt, dan sta je er voor je gevoel niet alleen voor.

En nu jullie. Ik ben zo benieuwd, hoe jullie zullen gaan. Gigi, jij morgen de eerste meting....en Mees gaat volgende week een tp krijgen. Wouw, super!!! Heb je al een hotel gevonden. Zijn de vluchten nu niet ontzettend duur, zo vlak voor vertrek? En wanneer word je daar verwacht?

De paneermeel is twee keer aangebrand....wel bij de les blijven!!!

Denk ook aan jullie en duim voor jullie!!!:support::goodluck1::gekruiste vingers 3

Geplaatst

Hihihi, dat arme paneermeel!

Ja meid, wat n zware tijd voor jullie. Moet echt z'n tijd hebben. Logisch hoor, dat de tranen kwamen bij je collega.

Ik stuur positieve energie naar jullie!

We moeten nog boeken. Gaat vanavond gebeuren. Ja zeker duurder maar gelukkig gewacht tot groen licht want anders waren we te vroeg gegaan. Nou ja, niet heel erg hoor.

Dankjewel hè!! Lief dat je maar steeds aan ons denkt!!

Xxxx

Geplaatst

Hoi,

Michaela, wat fijn dat je toch collegae hebt die je steunen en je genoeg vertrouwen hebt op je werk om je tranen te laten stromen.....mooi dat het kan!!!! Het is gewoon noodzakelijk om het verdriet toe te laten, wegstoppen of negeren geeft op de lange duur slechts meer problemen. Je pakt het goed aan, stap voor stap, niet alles tegelijkertijd, dat is gewoon teveel. Heel veel sterkte en je hebt mijn nummer, gewoon bellen als je even tegen iemand wilt mopperen, schreeuwen of huilen!!!

Mees, al geboekt?????????? Zo stoer!!!!!!!

Vanochtend om 09.45 uur in DD geweest voor de echo. Dat was boven verwachting, er zitten ongeveer 10 follikels, de kleinste zijn 10mm de grootste 16mm en dan een paar ertussen, dat na 4 dagen stimuleren. Vandaag is de 5e dag. Ik moet vanavond beginnen met de Cetrodite naast de Menopur en de Cetrotide moet ik de komende 4 dagen iedere avond erbij spuiten, ze zijn toch bang voor een weer een voortijdige eisprong. Ik moet dinsdag om 16.45 uur weer voor een echo, waarschijnlijk is donderdag a.s. de punctie, hopelijk dan zaterdag de tp.

We zijn daarna in Bocholt gaan winkelen en hebben koffie met gebak gedaan...natuurlijk...maar dat viel tegen, na een week geen koffie en suiker....wat was ik misselijk, tart niet opgegeten en koffie smaakte minder 'verdiend' dan verwacht.....hahaha.......we hebben het lang gehad over wat ik op mijn werk moet doen, vertellen, niet vertellen......in het onderwijs kan ik niet zomaar vrij nemen, zeker niet bij een nieuwe baan......eerst bedachten we allerlei verhalen die zouden kunnen, uiteindelijk heb ik besloten open kaart te spelen. Maandagochtend vraag ik even een kort gesprek met de directeur en coördinator aan, dan ga ik vertellen dat dit waarschijnlijk mijn laatste kans is op een langdurige tot nu toe nog onbeantwoorde wens.....of ik dan dinsdag een uur eerder kan stoppen, dan rijd ik direct vanuit Apeldoorn naar DD en donderdag waarschijnlijk punctie, dus vrij vragen.....vrijdag dan maar, buikpijn of niet, weer terug naar het werk.

Ik heb dit besluit genomen na afweging van de kansen, een vast contract zit er niet in.....werk tegen zwangerschap/baby........laatste wint.....ik ben goed in mijn vak, ik vind hoe dan ook wel weer een baan.........zo, dat is mijn besluit! ;-)

Knuffel Gigi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden