Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lieve dames,

Als ik dacht dat ik alles wel had meegemaakt de laatste jaren... toch niet.

Op dit moment zitten mijn man en ik te wachten op mijn menstruatie voor de volgende ICSI-IMSI-behandeling. Ik mag tot januari niet zwanger worden vanwege de chemotherapie die ik gehad heb om mijn bbz af te breken. Ik moest afgelopen vrijdag ongesteld worden. Ik werd vrijdag wakker en ik was misselijk. Ik heb natuurlijk geen zwangerschapstest in huis. Dus toen heb ik maar een ovulatietest gebruikt (het schijnt dat een ovulatietest ook positief kan zijn bij zwangerschap). 's Middags heb ik alsnog een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief (die van de Kruidvat; tot nu toe zijn die bij mij het meest betrouwbaar gebleken). Gisterochtend nog een keer met ochtendurine getest en er verscheen een heeeeeeel dun streepje. Ik begrijp er echt helemaal niets van; onze artsen hebben altijd aangegeven dat onze kansen om op natuurlijke wijze zwanger te raken zo goed als nihil zijn (vanwege de zeer slechte zaadkwaliteit van mijn man). We hebben wel sex gehad rond mijn ovulatie, dus het zou wel kunnen...

Ik ga zometeen nog maar weer wat testen halen bij de de Albert Heijn en morgen weer bij het Kruidvat. Ik vind het (weer) zo spannend. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben maar ik hoop dat de chemo het vruchtje geen schade meer toebrengt. De chemo had ik eind september.

Groetjes,

Een nerveuze Breden

Posted

Jeetje wat een verhaal, wat een spanning. Het klinkt als iets hoopvols. We duimen met jullie mee!

Ik lees in je handtekening dat 3 maanden zwanger raken niet mocht. Het is 2,5 geworden en je hebt nog geen bloedband. Dus eerst maar eens een mooie stijging zien, dan een goede echo.... en dan maar zorgen maken over de chemo?

Wat heftig dat je chemo hebt gekregen uberhaupt voor een bbz, nog nooit van gehoord. Wel dat je verhoogd vruchtbaar ben na een mk. En dat als het probleem niet bij de vrouw ligt, en die al vaker zwanger is geweest er toch best een zwangerschap kan komen spontaan (ook met weinig sperma cellen). Super mooi als jij hiervan een nieuw voorbeeld kan zijn! Het kan zeker geen restje hcg zijn he?

Take care, heel veel succes.

Posted

Hoi Testr,

Als ik je onderschrift lees dan begrijp ik je vraag heel erg goed. Bij de begeleiding vanuit het ziekenhuis bij de bbz hebben ze op HcG getest totdat het onder de 1,2 zat. Dat was eind oktober. et kan dus in ieder geval geen oud HcG zijn. Ik ben zelf in ieder geval niet onverdeeld positief. Heb inmiddels drie keer eerder een positieve test in handen gehad en iedere keer liep het (op een of andere manier) niet goed af.

Over het verhoogd vruchtbaar zijn na een zwangerschap denk ik niet dat dit geldt na een bbz. Volgens mij ben je verhoogd vruchtbaar omdat er kort geleden 'iets' in je baarmoeder heeft gezeten; dat is bij mij natuurlijk niet het geval.

Het ziekenhuis heeft chemo voorgeschreven bij de bbz omdat ze het vruchtje niet met de echo konden vinden maar het HcG wel steeg. Ze waren bang dat mijn eileider zou knappen zonden ingrijpen. Helaas ben ik van die chemo ook nog best ziek geweest.

Groetjes,

Breden

Posted

Getverderie Breden, kan me je ongerustheid erg goed voorstellen. Ook erg vervelend, maar wel slim doortastend handelen van het ziekenhuis dan, die chemo.

Ik heb spontaan ook al 3x (zelf 4x maar toen echt heel kort) positief getest. Nooit verder dan 5,2 weken gekomen en dus ook nog nooit een echo gehad.

Maar dat jullie nu spontaan iets in ontwikkeling hebben, tov van de eerdere bij behandelingen, vind ik wel heel positief hoor. Maar we weten hier allemaal, eerst zien dan geloven.

Ik brand een kaarjse voor jullie!

Posted

Hoi Breden

toen ik de titel van de dit topic las was ik even inverwarring....maar dus toch, jeetje meid, wat een verhaal!

er is een licht streepje verschenen dus er is wel degelijk iets aan de hand, jeetje zeg

Ik begrijp het goed dat je nog teten bijgehaald hebt, maar wat je zegt, die van kruidvat zijn over het algemeen erg gevoelig

Ik hoop van harte dat het nu goed mag gaan en dat de periode lang genoeg is geweest, wat een groot wonder!!!!

liefs

Babeth

Posted

Spannend joh. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gezien wat we nu weten over de zaadkwaliteit van mijn man leek het ook haast onmogelijk dat we ooit spontaan zwanger hebben kunnen worden. Dit is ons 5 jaar geleden toch gebeurd!

Ik hoop voor jullie dat je zwanger bent en dat de chemo ondertussen voldoende je lijf uit is!

Als je positief blijft testen toch maar even bellen met het ziekenhuis?

Welke chemo heb je gebruikt? Methotrexaat?

Gebruik je dan ook meer of andere foliumzuurvariant? (Calcium folinaat (leucovorin calcium)

Gr. Ery

Posted

Hoi breden

spannend zeg ik hoop dat het goed uit pakt en dat alles goed komt

heel veel succes zal aan je denken

Liefs Jessica

Posted

Hoi Ery,

Wat fijn dat je toch spontaan zwanger geraakt bent!

Ik heb inderdaad Methotrexaat gekregen. Ik moest om de dag Methotrexaat en Foliumzuur nemen. Nu gebruik ik helemaal niets meer.

Groetjes,

Breden

Posted

Jeetje Breden, wat een verhaal joh, heel erg spannend, en op de natuurlijke manier nog wel, echt geweldig hoor, ik hoop dat de chemo geen schade meer aan kan richten of aangericht heeft aan het vruchtje en dat dit een goede zwangerschap is, met een gezond kindje, het zou wel prachtig zijn na alles wat je hebt meegemaakt, heel veel succes en ik duim voor je hoor!!

Posted

Jeetje Breden, wat lees ik nou toch allemaal. Och meis wat spannend na wat je de laatste tijd allemaal hebt meegemaakt.

Ik gun het jullie in ieder geval van harte!!!! Dit zou toch fantastisch zijn!

Posted

Wauw zeg! Dát zou geweldig zijn! Jeetje ik hoop dat we snel wat meer van je horen want van dit soort berichten worden we natuurlijk allemaal heppie!

Ik hoop dan ook van harte dat je met goed nieuws komt en dat jullie over 8 maanden een beeb in jullie armen hebben.

groetjes Sab

Posted

Oei, wat spannend. Het zou wel een heel mooi kerstkadootjes zijn. Ik zou me niet al te druk maken over de chemo, neem stap voor stap, eerst kijken of het nu goed gaat de eerste periode. Heb je vanochtend nog een x getest?

Succes!!

Posted

Helaas was de test vanochtend negatief en ben ik mega-ongesteld geworden. Dat was dan de vierde keer dat ik een positieve test in handen had. Hoe kan ik er nu nog op vertrouwen dat ik ooit blijvend zwanger zal zijn?

Breden

Posted

owww Breden

jeetje wat een klap! ik weet niet wat te zeggen , en dat je het vertrouwen nu kwijt bent dat is niet vreemd denk ik.

Ik wens je heel erg veel sterkte!

Posted

Breden wat een verschrikkelijk nieuws zoveel blijdschap en zxoveel verdriet in een paar dagen tijd.

Misschien heeft het een medische reden dat het niet blijft zitten, kun je niet vragen voor wat onderzoek?

Sterkte meid.

Posted

Aahh dat meen je niet. Ik was zo blij voor je!

Heel veel sterkte meis.

Dikke knuffel,

Martha.

Posted

Lieve Breden

Wat een grote teleurstelling voor je meid. Ik had zoveel hoop voor je.

Heel veel sterkte gewenst.

Groetjes

Daniella

Posted

Breden van naar nou, maar misschien was het toch te snel na die chemo en was er iets niet goed met het vruchtje en is het daarom afgestoten......

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop zo voor jullie dat er snel een goede zwangerschap aan komt met een mooi gezond kindje!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use