Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca en Guusje dank jullie wel!

Tinusje wat super meis!De streep wordt aleen maar donker!Moet je straks ook bloed laten prikken?

Heel spannend!Van mij heel voorzichtig gefeliciteerd!

EDR ik denk niet dat je op dag 2 zit,als ik je goed begrijp.

Bij mijn zh worden ze de dagen vanaf de punctie geteld,dus als je je tp heb gehad op dag 3(zo oud was je embryo) nu zit je op dag 5.De dag van de punctie is dag 0 en dan ga je tellen.

Of bedoelde je dat niet?

Liefs,Violeta

Geplaatst

Violeta je hebt gelijk hoor! Ik bedoelde alleen dag 2 na de tp! Maar als ik nu op dag vijf zit dan gaat het ook weer spannend worden, vanaf nu kan het gaan innestelen!

Tinusje...het kan idd ook een innesteling zijn, zolang het maar niet echt helderrood is!

Geplaatst

oh....dan weet ik het ook niet meer! Je bedoeld dat 2-6 na terugplaatsing denk ik? Dat kan dan toch nog?

Geplaatst

Ja,dat bedoel ik!

Innesting is tussen dag 2 en dag 6,tenminste zeggen ze in mijn ziekenhuis!

Ik dacht dat je niet wist presies op welk wachtdag je zit haha

Daarom zeg ik als ik het goed begrijp! :)

Dus bij jou kan nog steed wat gebeuren,als het nog niet gebeurd is ;)

Ik heb wel precies dag 6 wat stekjes gevoeld toen,maar je hoeft ze niet te voelen!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Oke.....goed....diep door ademen, goed zuchten en doorgaan meid! Dit wil echt nog niks zeggen. Hoe begint normaal een menstruatie bij jou? Bij mij nooit met 1 bruin sliertje maar eerst met verkleuring van je afscheiding (sorry voor de vieze praat meiden!). Dus...hoop houden hoor!

Geplaatst

vanmorgen zei ik heel stoer dat ik niks voelde maar dat klopt niet hoor! Beetje zwaar gevoel onder in de buik maar geen steekjes.

Maarrrrr.....ik ga helemaal niet luisteren naar mijn lichaam dit keer had ik mezelf beloofd...dus daar ga ik helemaal niks op doen!

We zijn er nog lange niet...

Geplaatst

Violet, wat top dat je een TP hebt gehad!

tja jou naam is ook blijven hangen, omdat we omstreeks de zelfde tijd een MK hadden.

Je mag idd. erg vroeg testen..., of is je emmy ouder dan de gebruikelijke 3 dagen? ik heb 9 januari de TP van onze laatste cryo gehd.

We gaan zondag 14 dagen na tp, testen, niet eerder. Morgen is mijn NOD dag, dus als ik zondag nog niet ongesteld ben, maak ik kanss.

Voel wel al een paar dagen een zeuderig gevoel, maar weet dat dit 2 dingen kan betekenen, ongesteld worden of zwanger.

Ik voel geen tekenen van een evt. zwangerschap..., dus bereid me toch maar voor op een teleurstelling. Ook een beetje zelfbescherming, ik wil mezelf niet verliezen, want dan val je weer zooo hard.

Geplaatst

Tinusje, ik hoop zo dat het bruin verlies niets ergs betekend. Maar zolang er geen helder bloed is is er nog geen paniek. Maar het is logisch dat het je onrustig maakt. Ik zelf weet nog niet of ik eerder ga testen. Ik zit nu ook pas op WD 5. Als ik ga testen zal dat dinsdag ochtend zijn voordat ik naar het zkh ga.

Geplaatst

Hee Tinusje wat spannend. Ik hoop dat je testen steeds donkerder worden?

Ben je erg in de stress van het bloedv erlies. Stomme vraag eigenlijk tuurlijk vind je het waardeloos.

Ik mag officieel zaterdag testen, maar helaas zal dat niet nodig zijn. Nog geen bloedverlies, maar

na deze 4 jaar weet ik helaas al te goed de voortekenen te herkennen.

Alle andere meiden heelveel succes ik hoop op allemaal mooie plussen!!

liefs,

roos

Geplaatst

Joske, ik snap wel dat je niet durft "te dromen" dat het nu gaat lukken,mijn vriend heeft het ook nu,ik ben helemaal overtuig dat het goed komt nu,dus misschien val ik straks heel hard op de grond.

Ik moet eerlijk zeggen het anders voelt nu met een cryo.Het voelt nog niet,met ivf en de punctie is toch een rommeltje in je buik dus je voelt alles en nog wat,en nu geen hormonen geen prikjes....niks.

Maar spannend is het wel!

Knap van je dat je niet eerder gaat testen!

Ik ga heel hard voor je duimen dat je morgen niet ongesteld wordt! Wie weet misschien zitten we straks weer op het 12 weken bankje :)

Veel succes zondag,ik hou je in de gaten ;)

Mijn embryo is 4 dagen oud,en normaal moet ik op dag 12 bloed laten prikken,maar het valt op zaterdag dus we gaan dag eerder bloedprikken,ik vind het zo vreemd,zo snel....wel lekker,hoef ik niet te lang wachten voor de uitslag,niet te lang in zenuewen.

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hey Violetta,

Dat had ik ook in november, ik moest officieel op zaterdag testen, maar moest ook een dag eerder omdat ze dit niet doen op zaterdag. Maar dat maakt niet uit hoor.

Geplaatst

Ik zal 'm er toch maar weer eens even in gooien, om de moed te verzamelen

:wav::wav:

Geplaatst

tik tak tik tak ... times flies when you have fun...

Nou genoeg fun hier maar die tijd die kruipt...

wilde wel een winterslaap houden...

Geplaatst

Blijven hopen

Ik hoop al jaren op het geluk,

Maar hoelang moet ik nog wachten?

Hoelang zal het duren,

Om de pijn van binnen te verzachten?

De pijn heel diep van binnen,

Door de wens die ontbrak.

En nog meer kleine dingen,

Daardoor ben ik nu even heel zwak.

Onzeker over later,

En hoe het dan zal gaan.

100 vragen in m’n hoofd,

Vragen van “kan ik het wel aan?”

Maar toch zal ik blijven wachten,

Met de hoop die er nog is.

Want hoop is iets speciaals,

Iets dat ik nu soms even mis.

Geplaatst

Dit gedichtje kwam ik tegen op internet, en wel toepasselijk voor nu even.

Liefs Guus

Geplaatst

wat een bijzonder gedicht meis...tranen schieten in mijn ogen.

Ik hoop zo voor jullie dat jullie grootste wens uit gaat komen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden