Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hej Esther,

Lukt het jou al een beetje, afleiding zoeken..?

Ik vind het best lastig allemaal, pff. Heb vandaag best wel veel krampjes en af en toe een flinke steek links of rechts. Ga er maar vanuit dat het er bij hoort. Toen ik zwanger bleek te zijn van ons eerste kindje was ik er ook van overtuigd dat het weer niet gelukt was, omdat ik zoveel kramp had. Ik heb nog 2 kruidvat testen in m'n koffer gedaan en ik ga maandag lekker al een test doen (2 weken na punctie). Vind maandag nl. al zo ver weg, haha!

Gelukkig heb ik nog wel wat dingetjes te doen voor we gaan en werkt m'n man nog 2 dagen thuis deze week. Ben ik niet zo alleen, scheelt ook weer :-)

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Joske,

Grappig idd dat jij ook in het UMC zit.

Nog geen kriebels om een test te gaan doen, nu het bijna donderdag is.. ;-)

Geplaatst

Hé sanna...

Ik heb me druk gemaakt om de kwaliteit van onze embryo's maar verder heb ik eigenlijk t.n.t. nergens last van wat spanning betreft. Maar ik ben wel een kei in het blocken van emoties hoor! De vorige behandeling heb ik ong een week vanaf de tp krampjes en gedoetjes in de baarmoeder gehad, nu heb ik vanaf gisteren eigenlijk nergens meer last van. Een klein beetje een zwaar gevoel onder in de buik maar dat is het. Ik kan me nu aardig voorhouden dat alles wat ik nu voel gewoon nog naweeën van de punctie en tp zijn.

En afleiding zoeken...vandaag een thuis dagje dus dan heb ik weinig afleiding. Morgen de stad in met een vriendin en vanaf vrijdag weer volop aan het werk. Dat vind ik zelf wel lekker hoor om de tweede week aan het werk te zijn, geen tijd om de piekeren en continu te luisteren naar mijn lijf!

Spannend zeg dat je maandag gaat testen! Moet kunnen hoor twee weken na de punctie!

Waar gaan jullie trouwens naar toe op vakantie? Fijn vooruitzicht!

Geplaatst

Hallo, hier op wachtdag 9 een licht positieve kruitvat test. Nog erg voorzichtig want gaat bij mij vaak na een paar dagen mis. Maar......het begin is er en dat heb ik nog niet eerder gehad bij een verse poging. Succes voor iedereen.

Geplaatst

jihoooeeeeee.....tinus wat spannend! Nu zien of je positief blijft testen! Sterkte de komende dagen!

Geplaatst

Haha, eigenlijk is het ook overal hetzelfde. Krampjes, steken, gerommel. Is het wel of niet van de punctie en de TP. En dan maar proberen om geen ervaringsverhalen op te zoeken op internet.

Moet ook wel lachen om mezelf hoor. Kunnen er tenslotte niks meer aan veranderen, de natuur moet nu (wel) de rest doen.

Ik heb me ook druk gemaakt om de kwaliteit van de embryo's. Ik had maar 6 follikels en uiteindelijk maar 3 eitjes. Blij was ik met het telefoontje dat er 2 bevrucht waren en dat er eentje ingevroren kon worden. Ze hebben een 9-cellige teruggeplaatst.

Heb jij de punctie onder plaatselijke verdoving gehad of, net als ik, onder sedatie? Ik heb mijn allereerste punctie onder plaatselijke verdoving gehad. Nou, niks verdoofd. Heb die hele kamer bij elkaar gegild volgens mij. Sjassus, wat deed dat pijn. De 2e punctie was onder narcose en nu dan dus onder sedatie. Ik was er wel heel bang voor (ga ik wel/niet iets voelen of merken), maar het is me heel erg meegevallen. Heb lekker geslapen :-)

Je hebt nu tp gehad van 2 embryo's. Nog cryo's uit deze punctie? Waarom heb jij de ene keer 2 en de andere keer 1 laten terugplaatsen?

We gaan naar Italie toe. We gaan lekker vliegen, dus we zijn zo over. Heb er zóó veel zin in inmiddels. Eevn iets anders en andere omgeving, heerlijk!

Geplaatst

Heerlijk hoor italie, is het weer daar nog een beetje fatsoenlijk momenteel? Ligt er sneeuw?

Ik krijg altijd een uurtje voor de punctie een paracetamol en een diclofenac zetpil en vlak voor de punctie een lichte plaatselijke vaginale verdoving. Meer niet. Maar bij mij zijn ze nooit zo pijnlijk dat ik het gevoel heb dat ik meer verdoving nodig heb hoor. Rot als de punctie zo pijnlijk is. Dan is dat ook elke keer wel een flinke hobbel die je over moet in een behandeling!

De 1e 2 behandelingen mochten wij maar 1 embryo terug laten plaatsen en vanaf de derde behandeling 2. Wij hebben nooit cryo's gehad omdat wij nooit meer eicellen laten bevruchten dan dat er teruggeplaatst worden. WIj kiezen er dus bewust voor om geen cryo's te hebben zeg maar. Wij zien een embryo als het begin van het menselijk leven, mens in wording, en voordat wij het hele traject in zijn gestapt een paar jaar geleden hebben we besloten dat we het op deze manier gingen doen. Vandaar geen cryo's.

Joh ik heb eerder ook zoveel gegoogled maar doe dat nu maar niet meer...of ik mocht wat gaan voelen wat ik niet herken uit eerdere behandelingen :)! Dan word het een ander verhaal!

Geplaatst

wat goed Esther,ik heb er ook altijd moeite mee dat die andere bevruchten eicellen dan weg gaan,had er nooit bij stil gestaan dat het op deze manier ook kan.....maar stel dat je 9 eitjes hebt,dan bevruchten ze er dus 2 is de kans op bevruchting dan niet heel klein?

Geplaatst

Dit is een onderwerp even helemaal off topic, ik zal dit verhaal proberen over te hevelen naar een ander topic.

Wel hoor ik graag jullie mening.

De 1e 2 behandelingen mochten wij maar 1 embryo terug laten plaatsen en vanaf de derde behandeling 2. Wij hebben nooit cryo's gehad omdat wij nooit meer eicellen laten bevruchten dan dat er teruggeplaatst worden. WIj kiezen er dus bewust voor om geen cryo's te hebben zeg maar. Wij zien een embryo als het begin van het menselijk leven, mens in wording, en voordat wij het hele traject in zijn gestapt een paar jaar geleden hebben we besloten dat we het op deze manier gingen doen. Vandaar geen cryo's.

Hier snij je een teer punt aan Esther.

Bo is net 1 jaar en de tweeling komt binnen nu en 7 weken. Dan zou je zeggen, geweldig! Een gezin met drie kinderen waar er misschien anders geen een kindje

geboren was. Wat een wonder!

Maar nu komt het probleem, wat gaan wij doen met de 2 cryo's die wij hebben?

Ik zit in een enorme strijd, zoals de meeste weten ben ik niet meer 1 van de jongste (38 jaar) en ben diabetes patient.

Mijn man en ik hebben allebei een eigen bedrijf en het wordt dus best aanpoten met drie kleintjes.

Maar......

Om twee cryo's (lees twee ieniemienie mensjes) te laten vernietigen kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Dus gaan we denk ik straks na de bevalling maar zo snel mogelijk over tot het terugplaatsen van deze twee kanjers.

Hoe staan jullie hier allemaal in?

Geplaatst

Hoi allemaal,ik ben de laatste 2 manden niet zo actief geweest hier,maar nu wil ik me weer "terug schrijven" :)

Vanochtend heb ik 1 cryo mogen ontvangen!Ben nu een hele trotse beziter van mijn 7 cellige cryootje!

Ik vond vreemd dat hij niet meer dan 7 cellen is geworden naar de ontdoing,maar mijn arts zei dat er absoluut niks aan de hand is en dat het gewoon kan. Ja, ik kan me meestaal heel goed druk om maken....

Ik mag 28-01 testen,vrij snel!

Dus heel erg spannend weer!Voordat ik het weet moet ik testen!

Ik heb verder nog niet gelezen,alleen zag ik helaas veel bekende namen!

Ik wil iedereen heel veel succes wensen en laten we maar hopen dat we naar de volgende bankje mogen gaan straks - de 12 weken bankje!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Heeeeeey Violette, we treffen elkaar hier op de bank! Heerlijk dat je weer een cryo bij je draagt! Nu weer duimen draaien.

Liefs Guusje

Geplaatst

ik heb dat ook heb ook tegen rené gezegd dat stel dat we wel cryo's hebben ik ze wel terug laat plaatsen ook al raak ik nu zwanger.....nu werden er ook eitjes weggedaan omdat die niet goed genoeg waren voor cryo's ergens is dat voor mij al wel moeilijk maar dan denk ik nog oké ze zijn niet goed genoeg maar toch het kan ook aan me knagen ik moet zeggen dat ik het wel voor mezelf goed had maar zit er nu toch wel weer mee.

maar als ik cryo's zou hebben zou ik ze niet weg kunnen doen

Geplaatst

Lieve Violetta,

Ik wens je alle geluk van de wereld toe!!En ga zo super voor je duimen!!!

Deze moet het gewoon worden!!

@Guusje,Zie dat jij ook 2 emmies aan boord hebt!!Spannend ook voor jou ga ik duimen!!

Succes deze killing weken!!

Alle andere meiden succes deze wachtweken!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Violetta...fijn dat de ontdooing goed is gegaan en dat je weer in het bezit bent van een emmy! Ook voor jou dus weer hele spannende weken! Sterkte!\

Valesca...statistisch gezien hebben wij idd kans op minder bevruchtingen echter bij ons was dat niet het geval. De 1e drie behandelingen zijn alle eicellen bevrucht geraakt en konden teruggeplaatst worden. De vierde behandeling 1 van de 2 eicellen niet. Deze behandeling weer alle twee. Ik moet ook zeggen dat wij dat wel als heel bijzonder en als een wonder ervaren hoor!

Maar ook hier, ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor!

Ik kan me voorstellen vanessa dat dit een dilemma is voor jullie.

Geplaatst

Dat je dat durft zeg !! hihihihi. Ik durf echt nog niet.

Laten we hopen dat hij alleen maar duidelijker word de streep. Ga je nu iedere dag testen?

Hallo, hier op wachtdag 9 een licht positieve kruitvat test. Nog erg voorzichtig want gaat bij mij vaak na een paar dagen mis. Maar......het begin is er en dat heb ik nog niet eerder gehad bij een verse poging. Succes voor iedereen.
Geplaatst

Ik ben al vanaf dag 6 aan het testen :-) en gisteren op dag 8 al een hele lichte streep. Vandaag al iets dikker. Erg Spannend! wanneer ga jij je aan een testje wagen?

Geplaatst

wat gaaf tinusje...ik zit ook echt te denken of ik je zal gaan volgen met vroeg testen. Hoe zit het ook alweer? Maandag de tp gehad, dan zit ik nu op dag 2?

Geplaatst

Ja, inderdaad, vandaag is het dag 2 voor jou. Ik had zondag nog een streepje van de pregnyl (heb vorige week maandag terugplaatsing gehad). Maandag niets meer te zien en gisteren dus een licht streepje.

Mijn man zegt dat ik mezelf gek maak met al dat vroegtesten maar lukt mij gewoon niet te wachten. En zo sponser ik de Kruidvat ook nog een beetje :-)

Geplaatst

nou dat mag je dan ook zeker als wonder zien hoor en hopelijk mogen jullie ook een kleintje in de armen sluiten hebben jullie wel verdiend!

Geplaatst

oh meid je wilt niet weten hoe ik aan het hopen, duimen, bidden ben!!!

Maar we verdienen het allemaal!!! Jij ook!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden