Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi ik ben ook 2 weken na de punctie ongi

Dat zou as donderdag zijn maar test zowie zo iets later als ik het haal ivm pregnyl dat is weer een kleine nadeel daarvan.

Vandaag ook veel buikpijn gehad nu niet meer.

Je word er zo onzeker van.

Liefs

Geplaatst

Ik word normaal gesproken ook 2 weken na eisprong bij een cryo, of na punctie ook ongesteld. Dat zou dan donderdag de 20 ste zijn.

Maar ik test niet eerder dan zondag, 2 weken na TP. één keer heb ik te vroeg getest, en was negatief, terwijl het 2 dagen daarna positief was.

Heb een wijnfles leeggedronken (ik drink nooit!) omdat ik zo baalde...., ben je een paar dagen later wel zwanger!!

Ik voel nog steeds berusting, en denk er niet zo veel aan (ha ha...., nog niet tenminsten!)

liefs joske

Geplaatst

Joske jij test twee weken na de terugplaatsing? Ik hou de datum van het ziekenhuis aan en dat is 15 dagen na de punctie.

Maar eerder testen ga ik zeker niet. Eigenlijk heb ik de testdatum ook nooit gehaald en dus nooit een zwangerschapstest gekocht,

maar nu gebruik ik de utrogestan bolletjes en die kunnen je menstruatie uitstellen.

Wendy, Valesca en Esther jullie alledrie terugplaatsing super!

Angel jij ook al buikpijn hier rommelt het ook vreselijk en dat is voor mij helaas geen goed teken.

Voor iedereen heelveel succes!!

Geplaatst

lieve meiden,

heel langzaam komen de testdata weer in zicht, ik wens jullie allemaal heel erg veel succes en hoop echt van harte dat het bankje enorm groen zal kleuren!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

dames maak het bankje groener!! Helaas heb ik het rood gemaakt aan het begin maar jullie moeten toch even wat meer groen.. ik hou ook niet zo van rood eerlijk gezegd;)

rosella, IK heb nu 4x een behandeling gehad waarvan uit de 3de poging onze zoon is geboren, ik heb altijd bolletjes gebuikt maar toch 2 dagen voor de test datum ongesteld tot 2x toe.. de laatste keer was een miskraam.. dus het hoeft het niet uit te stellen..! suc6!!

liefs

Desiree

Geplaatst

Angel en rosella sterkte meiden! Jullie zijn toch de eersten die gaan testen? Wat een vervelende tijd is dit toch hé!

Ik plof naast jullie neer hoor! Vanmiddag de tp gehad van twee zescellige score 1 embryo's die er volgens het ziekenhuis helemaal top uitzagen! Het moet toch gewoon een keertje lukken!

Vanaf het moment dat ik een tp heb gehad ga ik automatisch weer dromen...gedachten die ik me normaal nooit toesta maar die nu redelijk reel zijn...hoe zou het zijn als we over twee weken een positieve test in handen hebben...of...we zouden zwanger kunnen raken van een tweeling; hoe gaaf zou dat zijn...etc etc...

Nou ja, we gaan er een paar goede weken van maken met z'n allen meiden! Zou toch super zijn als deze maand net zo groen wordt als december?

Geplaatst

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit als actief deelneemster. Nu ik in mijn tweede ronde IVF zit (voor 2e kindje), heb ik de behoefte ineens toch wel om meer te delen én nog meer te lezen :-)

Ik heb sinds een dag of 2 last van hartkloppingen, vooral als ik 's avonds lekker onderuit gezakt zit.. Is iemand hier daarmee bekend? Is het van de Utrogestan, kan het wellicht een teken zijn van zwangerschap? Of maak ik me echt te druk :-P?

(en ik dacht, net als velen van jullie, dat ik hieronder een korte status zou zien die ik wel heb geschreven (in profiel). Is deze voor jullie wel zichtbaar?? Zo niet, hoe dóe ik dat...???)

Geplaatst

Sanna...welkom hier! Leuk dat je actief mee komt schrijven!

Ik herken die hartkloppingen niet. Zijn het geen spanningen of een verborgen vorm van hyperventilatie? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het een bijwerking van de utrogestan is. En of het vanwege een evt. zwangerschap is...tja daar heb ik nog geen ervaring mee. Misschien andere mensen? En als het niet goed voelt dan moet je morgen gewoon even het ziekenhuis bellen hoor!

Geplaatst

Hai Esther,

Dank je voor het welkom ;-)

Ik heb wel een beetje gesnuffeld op internet en er zijn wel dames die dit ook hebben al voor dat ze een test hebben gedaan... Weet je, het is ook misschien wel zoeken naar en hopen op symptomen, haha! Maar, zoals jij ook al zei, is wellicht wel even goed om te bellen met het ziekenhuis morgen.

Ik zie bij jou dat er ook weer een heel spannende periode letterlijk op de deurmat staat. En jullie zijn al een hele tijd bezig. Pff, zwaar hoor, vind het knap dat jullie doorzetten!

Is er voor jou al een datum voor de punctie?

Geplaatst

Hai sanna...

Ik zal mijn handtekening even aanpassen...ben daar altijd slordig in!

Ik heb vandaag de tp gehad van twee topembryo's dus ik ben ook weer volop in de race! Helemaal super! Wij zijn idd al een poosje bezig maar de wens is gewoon zo groot...ooit gaat het moment komen dat we zeggen dat we er definitef mee gaan stoppen maar nu voelt dat nog niet goed!

Ik herken dat zoeken naar symptomen wel hoor! Ik ben in de wachtweken ook altijd erg gefocused op mijn lijf, of ik nou wil of niet het gebeurd gewoon. Je voelt dan ook van alles hé!

Wanneer ga je testen?

Geplaatst

Vandaag TP!! En mooie emmy's. Dat wordt duimen!

Goed hoor, niet de moed verliezen! In het UMC zijn ze bezig met onderzoeken naar de wachtweken en een onderdeel daarvan gaat zijn positief denken. Wie weet gaat het ons helpen :-)

Ik mag in principe de 27e testen, twee weken na tp. Ik hoop dat ik zo geduldig kan zijn, haha! In september ben ik vroeger gaan testen en had positieve testen (ja, meerder dagen getest hihi). Helaas is het toen een week na de officiele testdag alsnog fout gegaan. Had een heel rijtje van die dingen liggen, haha! Misschien nu maar iets voorzichtiger zijn...?

Test jij netjes 2 dagen na vandaag of al eerder?

Geplaatst

Ik ga ook eerder testen hoor! Ik ga in elk geval de 28e testen, dat is twee weken na de punctie. Maar de vorige keer ben ik 12 dagen na de punctie begonnen met testen dus...

Loop jij ook in het umc utrecht? Ik ook. Ik heb ook die brief gekregen voor dat onderzoek. Doe jij daaraan mee?

Dus we lopen bijna gelijk op. Gezellig hoor!

Heftig trouwens dat je de vorige keer een miskraam hebt gehad!

Geplaatst

Ja, inderdaad ook UMC Utrecht. Grappig!

Ik was te laat om mee te doen aan het onderzoek. Wellicht als deze tp niet slaagt. maar nu had het al geen zin meer. Vind het wel heel goed dat ze het doen overigens, want ik vind die weken echt wel zwaar hoor. En ook steeds zwaarder worden geloof ik :-(. Oh nee, positief denken was het hé?! Haha!

Ik ga zondag een weekje naar de sneeuw, dus ik neem geen trist van die testen mee, maar misschien dat ik idd ook wel stiekem weer volgende week maandag ga testen, 2 weken na de punctie. Zoeken mijn ouders op in de sneeuw en het zou wel helemaal te gek zijn als ik daar een dubbele streep zou zien.....

Voor vandaag ga ik lekker slapen. Wrijf nog even over m'n buik, (of beter buikje, want hij is nog steeds een beetje opgezet), wie weet is de emmy daar gevoelig voor ;-)

Slaap lekker en ik blijf nu meetypen hier!

Groetjes,

Sanna

Geplaatst

Gezellig hoor! Lekker weekje naar de sneeuw. Fijne afleiding. Slaap lekker. Ik ga ook maffen. Trusten.

Geplaatst

He meiden ook ik zit in de ww. Vind het echt langzaam gaan, langzamer dan de vorige keer. Moet nu nog een week wachten en weet nog niet of ik eerder ga testen. De vorige keer de avond voor de testdag getest en die was toen positief dus wie weet doe ik dat nu wel weer. Voor iedereen hier succes

Geplaatst

Veer het zijn ook echt slowmotion weken! Zorgen voor veel afleiding is voor mij de enige remedie om deze weken een beetje door te komen zonder alleen maar te piekeren!

Even een vraagje...Voelen jullie ook altijd nog een poosje na de tp dat ze aan het rommelen zijn geweest in de baarmoeder? Ik had dat de vorige keer ook, zo'n zeurderig gevoel in de baarmoeder. De vorige keer hield dit bijna een week aan, dit had ik nog niet eerder gehad, waardoor ik dacht dat ik zwanger zou zijn. Niet dus!

Herkennen jullie dit?

Geplaatst

nou bij sanne had ik niks geen moeite met de ww maar nu pfff dag 2 en nu al in spanning heb steeds zeurderige buikpijn dus dat zorgt ook dat je er steeds aan denkt dusss we gaan gewoon vrolijk verder pfff

Geplaatst

@EDR ja dat herken ik heb ik nu ook en ik kan me herinneren dat ik het bij sanne ook veel had alleen zegt het allemaal niks dat is dan wel weer lastig

Geplaatst

Valesca als ik maar weet dat het geen goed en geen slecht teken is...dan ga ik er ook niet door hopen ofzo!

Hoort er gewoon bij dus!

Geplaatst

Esther, ik herken het ook. En zeker na deze laatste TP. Die was zo vervelend. Daar heb ik vandaag voor hjet eerst bijna geen last meer van.

En ik weet dat ik eerder een raar gevoel had in mijn buik na een TP, en dacht ook, dat het een goed teken zou zijn, maar niet dus.

Lastig lastig lastig

Geplaatst

het is heel lastig ook omdat er door de punctie en alles ook van alles in je lijf is gebeurd.

Ik heb bij sanne de hele zwangerschap door soms die buikpijn gehad en ook normaal geregeld of ik nou tegen mijn ovulatie of menstruatie aan zat of niet had het gewoon.....

ik kreeg bij sanne pas echte zwangerschapsklachtjes rond de 6 weken....dus nu kan alles nog alles zijn

Geplaatst

Je kunt er ook geen pijn optrekken...maar je gaat toch zoeken hé!

Guusje ging bij je de laatste tp zo moeizaam? Lag je baarmoeder gekanteld ofzo?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden